Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Többek között a GM, a Ford, a VW-csoport és a BMW is részese az összefogásnak, melynek célja univerzálisan használható gyorstöltő kialakítása.
Los Angelesben épp zajlik az elektromos járművek konferenciája, az Electric Vehicle Symposium 25, ahol nyolc autógyártó bejelentette, hogy egységes gyorstöltőt fognak alkalmazni elektromos és hibrid járműveiken.
Kétféle töltőfej is csatlakozhat az autókba kerülő univerzális aljzathoz
Az Audi, BMW, Chrysler, Daimler, Ford, General Motors, Porsche és Volkswagen együttműködésében kialakított új töltőfej és csatlakozó segítségével állítólag alig 15-20 perc alatt újratölthetők lesznek az elektromos járművek akkumulátorai. Az új töltők 2012 végén kerülnek forgalomba, míg az első ilyen csatlakozókkal felszerelt autók megjelenése 2013 elejére várható.
Négy különféle töltésre használható a rendszer: egyfázisú váltóárammal és az otthoni hálózatból érkező egyenárammal normál töltésidővel, gyorstöltésre háromfázisú váltóárammal, illetve ultragyors töltésre a nyilvános töltőállomásokból érkező egyenárammal
Hirdetés
Az autógyártók mellett a Society of International Engineers (Mérnökök nemzetközi társasága) is bejelentette, hogy a nyolcak által kifejlesztett töltőt fogja ipari szabványként használni, az európai autógyártók szövetsége (ACEA) pedig továbbra is támogatja a töltők egységesítésére irányuló törekvéseket.
Jobb lenne a vezeték nélküli töltők fejlesztésének és szabványosításának irányába elmenni, mert sokkal egyszerűbb, kényelmesebb!
Ha a gyorstöltést nem lehet vezeték nélküli töltővel megoldani a nagy áram miatt, akkor legyen a legegyszerűbb, legelterjedtebb szabvány dugó (sima konnektor villásdugó, vagy a 380V-os három fázisos csatlakozó)!
Azt hogy azok a gyártók, akik a külső forrásból tölthető járművek döntő részét gyártják (Nissan, Mitsubishi, Toyota, ill. a többi japán gyártó is) más szabványt (CHAdeMO) támogatnak.
Jobb lenne a vezeték nélküli töltők fejlesztésének és szabványosításának irányába elmenni, mert sokkal egyszerűbb, kényelmesebb!
Ha a gyorstöltést nem lehet vezeték nélküli töltővel megoldani a nagy áram miatt, akkor legyen a legegyszerűbb, legelterjedtebb szabvány dugó (sima konnektor villásdugó, vagy a 380V-os három fázisos csatlakozó)!
Azt hogy azok a gyártók, akik a külső forrásból tölthető járművek döntő részét gyártják (Nissan, Mitsubishi, Toyota, ill. a többi japán gyártó is) más szabványt (CHAdeMO) támogatnak.
Vajon a sok okos, aki szajkózta, hogy nem egységesítés a töltők piacán, az most mit fog szajkózni tovább?:)