Utód nélkül tűnik el a Volkswagen Touareg

A VW luxus felé orientálódásának egyetlen sikertörténete a Touareg

A Porsche, az Audi és a Volkswagen jó időben lovagolta meg az SUV lázat, az egybeesés nem véletlen, az autóik közeli rokonai egymásnak.

Huszonnégy év piaci szereplés után jövőre búcsúzhat el a Volkswagen Touareg. A típus 2002-es bemutatása a Ferdinand Piëch érába esett, az akkori vezérigazgató feltett szándéka volt a márka presztízsének emelése. Ebben a korszakban született a hatalmasat bukó Phaeton, viszont a Touareg megtalálta a helyét a piacon. A típus fejlesztésébe rendesen beleállt a VW, az első generációhoz négyhengeres motort nem is kínáltak, a dízelek csúcsán a tízhengeres ötliteres TDI állt, a benzineseknél a hatliteres W12 FSI jelentette a non plus ultrát. Az kijelenthető, hogy nem a Touareg volt az aranytojást tojó tyúk, a kasszát a vele együtt fejlesztett Porsche Cayenne robbantotta fel, majd néhány évvel később az Audi Q7 bemutatása sem volt rossz döntés. Így hárman, megosztott fejlesztési költséggel szépen muzsikáltak több mint 20 éven keresztül, később az Audi Q8, a Bentley Bentayga és a Lamborghini Urus is kölcsönvette a műszaki alapot. Belsős források szerint a gyártás jövőre áll le, ami nem olyan meglepő, lévén immár hetedik évét tapossa a harmadik nemzedék. Ez a szintén hét esztendős Cayenne és a már 10 éves Q7 végét is jelentheti, de a felsőbb polc sem fiatal, a Bentayga tíz-, az Urus nyolcéves, ám ezen modellek esetében a generációváltás a valószínűbb. A Touareg kivezetésével Európában a Tayron lesz a csúcsmodell, az eredetileg kínai típus második nemzedékét tavaly mutatta be a Volkswagen. A két modell között méretben nincs akkor különbség, viszont a koncepció egészen más, a Tayron egyáltalán nem szeretne luxusautó lenni, csak egy átlag SUV, ami a világ bármely pontján könnyen eladható az átlagos vásárlóknak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre