Vajon csak pletyka lehet ez a Toyota-Tesla együttműködés?

Egy dél-Koreai újságcikk nyomán indultak spekulációk a Toyota és a Tesla közös projektjét illetően

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mennyire kell komolyan venni a két rivális gyártó közös elektromos kisautóplatformjának hírét? Ezt senki sem tudhatja. De attól még érdemes megnézni a tényeket és összevetni az esélyeket, mert egyik oldal sem cáfolta meg a hírt hivatalosan.

A pletykák alapja egy dél-koreai, The Chosun Ilbo című napilapban megjelent riport, mely szerint a Tesla és a Toyota egy kis elektromos SUV platform közös fejlesztését fontolgatja. Forrásnak "a japán autóipar egyik magasrangú képviselőjét" nevezték meg, aki szerint szerint "már tavaly óta vizsgálják a partnerség lehetőségét, és az előkészítő munka már a végső szakaszba ért". Eszerint a Toyota biztosítaná a jármű padlóvázát a Tesla számára, a Tesla pedig cserébe az elektronikus vezérlőplatformját és fedélzeti szoftvertechnológiáját osztaná meg a Toyotával. Ezen felül még egy szakértőt is megszólaltattak, aki szerint a megállapodással mindkét cég jól járhatna. A Toyota a Tesla fejlett szoftvereinek segítségével felgyorsíthatja a tisztán elektromos hajtású autói fejlesztését, fordítva pedig piacra léphetne egy Toyota-alapra épített kis villany-SUV, és a sokat kritizált gyártásiminőség probléma is enyhülhetne. A két cégnek egyébként van már közös múltja, az előző generációs, 2012-es elektromos RAV4-ben például Tesla akkumulátorok voltak, a Toyota pedig 2017-ig Tesla-részvényeket is birtokolt. További fontos tényező lehet, hogy a Panasonicnak közismerten jó a kapcsolata mindkét gyártóval, a Tesla lítium-ion akkumulátorokat gyártó nevadai Gigafactory üzemét ugyanis együtt építették és üzemeltetik. A Panasonic pedig a Toyotának is egy elég komoly elektronikai beszállítója, ami megkönnyítené a közös alkatrészek gyártását és szállítását is.
Hirdetés
Az utolsó tényező az idő, mindkét gyártónak erején felül kéne ugyanis teljesítenie céljaik eléréséhez, aminek közös halmaza egy-egy kisebb, elérhető árú elektromos autó is. Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója például a tavalyi Battery Day rendezvényen jelentette be, hogy a cége 2023-ban egy 25 ezer dolláros kompakt elektromos autót fog bemutatni, a fejlesztésről mégsem tudni semmit. Eközben a Toyota arról beszél, hogy 2025-ig 10 tisztán elektromos modellt is bemutat majd, amelyek mind az e-TNGA padlólemezre épülnek. Itt állítólag csak a modellek száma a rengeteg, hiszen a műszaki alapok adottak. Hogy a TNGA platformját úgy tervezték meg, hogy a szélessége és hosszúsága is elég rugalmas egy kisautó megépítéséhez, azt már az Év Autója díjas Yaris (tesztjét lásd itt) is bizonyította, a közös projekt pedig mindkét céget közelebb vihetné a célok eléréséhez, egyik adhatná a technológia jelentős részét, másik pedig a műszaki alapokat.
Hirdetés
Ennek ellenére a leírtak közül semmi sem bizonyítja az elméletet, legfeljebb logikussá teszi. Ez viszont még nem jelenti azt, hogy valódi együttműködés is lenne a háttérben. Ti mit gondoltok? Kései áprilisi tréfa lenne csak mindez, vagy működhet a logika?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?