Kemény kritikát fogalmazott meg az Unió felé az olasz szövetség elnöke
Roberto Vavassori, az Olasz Autóipari Szövetség elnöke, és a Brembo fékbeszállító ügyvezető igazgatója a Bloombergnek adott interjújában több ízben is kritizálta a Európai Uniót, miután kiderült, hogy a Bizottság büntetővámokat vetne az öreg kontinensre behozott kínai autókra. Vavassori természetesen üdvözölte a döntést, viszont elmondta, megkésett intézkedésnek tartja, emellett azt is kiemelte, valahol szomorú, hogy ilyen eszközökhöz kell folyamodni, hiszen ez alapján úgy tűnik, az európai gyártók önállóan képtelenek versenyre kelni a konkurenciával.
[BANNER type="1"]
A szakember a késlekedés mellett a villanyautókra vonatkozó szabályozás miatt is odaszólt a döntéshozóknak, ugyanis állítása szerint
az Unió úgy akarja erőltetni a villanyautók elterjedését, hogy valójában nem érti a technológiát.
A Bloomberg riportere rákérdezett Vavassorinál, hogy a büntetővámmal Franciaország járhat e a legjobban, hiszen köztudott, hogy a német autógyártók hatalmas érdekeltségekkel rendelkeznek az ázsiai országban. Az elnök erre a kérdésre válaszolva elmondta, jelenleg nem az ellenségeskedés idejét éljük, minden európai márka érdekét szolgálhatja az EU intézkedése, hiszen egyre nagyobb részesedést szereznek az állami támogatásokkal megtámogatott kínai gyártók.
[BANNER type="2"]
Az európai márkák egyik legfőbb hátrányaként az Uniós adókat nevezte meg Roberto Vavassori
Vavassori arról is beszélt, hogy az Uniónak el kell gondolkodnia a szén-monoxid adón is, hiszen bányák, és megfelelő nyersanyagok nélkül egyszerűen képtelenség autókat építeni. Kelletlenül azt is bevallotta az olasz autóipar első embere, hogy az akkumulátorokat muszáj Kínából vásárolni, akár tetszik, akár nem, de ezeket nem lehet megadóztatni, mert így éppen az ázsiai járművekkel nem tud majd árban versenyezni az európai villanyautó, hiszen a különböző járulékokat is kénytelenek a vásárlókra terhelni.
Az akkumulátorokat mindenképpen Kínából kell beszerezni