Végleges formába öntötték a Porsche 918 Spydert
Ilyen lesz az új csúcs Porsche
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kétszáz millió, nagyjából ennyi forintot kell majd leszurkolni a targatetős, karbonkasztnis, hibridhajtású zászlóshajóért. Érkezése 2013 végére tehető.
Hasonló koncepciót követ, de vadabb lett, mint az előző top Porsche, a Carrera GT
Megkapta közel végleges ruháját a Porsche új csúcsmodellje, a várhatóan jövő szeptemberben gyártásba kerülő 918 Spyder. Az első boldog és gazdag tulajdonosok még a 2013-as esztendő lejárta előtt átvehetik hibridhajtású szupersportautóikat, melyek alapára 645 000 euró, mintegy 195 millió forint.
Minden szögből nagyot üt
Mint már korábban is megírtuk, az újdonság hajtását erőteljes hibrid kombinációra bízták: az utascella mögé beszerelt 4 liternél nagyobb hengerűrtartalmú V8-as hétfokozatú PDK váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket, és mindkét tengelyen elhelyeztek egy-egy villanymotort. A rendszer 770 lóerő körüli teljesítménye ellenére a Porsche állítja, hogy akár 3 l/100 km szerénységű fogyasztás is elérhető az autóval, de ha kell, 3,2 másodperc alatt 100 km/h-ra gyorsul, és akár 320 km/h-val is megy, bár ezek még nem végleges számok.
Négykerék-kormányzás segít úton tartani a rettenetes erejű gépezetet
A karbonerősítésű monocoque váz köré épített autón aktív aerodinamikai elemeket és sebességfüggő hátsókerék-kormányzást is alkalmaznak. A most bemutatott prototípus vonalai hűek maradtak az eredetileg bemutatott tanulmányhoz, csak a fényszóróházakkal, a kerekekkel és a normál méretű visszapillantó tükrökkel változtattak rajta, a kipufogó kivezetések pedig az autó oldaláról a géptető tetejére költöztek.
Bitang lett a kipufogó-kivezetés
A 918 Spyder nevének megfelelően kiemelhető targatetőt kapott tervezőitől, mely az autó orrában kialakított csomagtérben tárolható.











