Végre egy olcsó Ferrari, ami karácsonyra meg is érkezik

Az első igazi megfizethető Ferrari a Vision Gran Turismo, karácsonyra meg is érkezik a TV-kre

Csak virtuálisan létezik, viszont bárki kipróbálhatja a Gran Turismo 7 videójátékban a Ferrari legújabb koncepcióját. Egy méretarányos modellt azért élőben is kiállítanak majd.

A Gran Turismo videójáték-sorozat az utóbbi évekre olyan nimbuszt épített ki, hogy a legnevesebb autógyártók külön tanulmányautókat készítenek, amik csak ebben a virtuális térben érhetők el. Gondolhatnánk persze, hogy a videójátékokban azt lehet rajzolni, amit csak akarunk, de a Gran Turismo olyan szimulátor szintű környezetet épített fel, amiben igenis számít az aerodinamika, a gumiabroncsok, a nyomatékeloszlás és rengeteg egyéb részlet. A Ferrari ráadásul azt is nyilatkozta, hogy az új virtuális tanulmányuk stílusirányzata későbbi, utcai autók dizájnját is befolyásolhatja majd. A Ferrari Vision Gran Turismo egyértelműen futurisztikus, közben azonban a '60-as és '70-es évek Le Mans-i versenyautóinak stílusából is merít. A merész vonalak persze nem öncélúak, mindent az aerodinamikának rendeltek alá. A padlólemez kialakítása egyben egy új módszerrel vezeti körbe a levegőt a pilótafülke körül, ezt a megoldást a Ferrari egyébként le is védette - ebből is látszik, milyen komolyan veszik a virtuális versenyautó tervezését. A vékony csíklámpa oldalt a hangsúlyos karosszéria-idomban folytatódik, hátul ez pedig össze is ér szintén egy minimalista csíklámpában. A burkolt kerekek, a hátsó szárny és a mélyre helyezett, keskeny, alacsony lejtésű szélvédővel ellátott pilótafülke, valamint a méretes diffúzor mind vagy leszorítóerőt termel, vagy hatékonyan eltereli a levegőt az autó körül. Utóbbira egyébként a Forma-1-ből ismerős DRS is ott van.
Hirdetés
Odabent is letisztult és fókuszált a kialakítás, a kormánykerék minden, csak nem kerek, de rengeteg beállítás elérhető rajta. Ugyan csak virtuálisan létezik az autó, attól még terveztek bele erőforrást is, a 299-es Ferrari V6-osára esett a választás. Az utcai korlátozások nélkül viszont 1016 lóerőt sajtoltak ki belőle, és ha ez mégsem lenne elég, elöl kettő, hátul egy villanymotor még további 322 lóerővel szolgál. Így természetesen adott az összkerékhajtás is. Az olaszok külön odafigyeltek arra is, hogy a Gran Turismo hangmérnökei valósághűn adják vissza a háromliteres V6-os benzinmotor hangját. A versenyautó december 23-án érkezik meg a Gran Turismo videójátékba, de egy szerencsés nyertes akár december 15-étől is hajthatja már a digitális pályákon. Egy méretarányos modell viszont élőben is megtekinthető lesz majd a Ferrari múzeumában, szintén decembertől.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?