Versenyautó-ihletésű, brutális árú kombit dobott piacra az Audi

RS6 Avantja bárkinek lehet, ám az Avant GT-hez csak néhány szerencsés juthat hozzá

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha teljesítményben nem is, látványban mindenképp többet nyújt a GT, a színes RS6 volánja mögött egy kicsit mindenki versenypilótának érezheti magát.

Az utolsó limitált szériájához ért az RS6, a brutális teljesítményű kombi életciklusa vége felé méltó módon búcsúzik el a különleges változatoktól. Az RS 6 performance alapján készült el a GT kivitel, ami a nyolcvanas években tervezett Audi 90 quattro IMSA GTO versenyautóra hajaz. Az Audi méltán büszke az IMSA GTO-ra, számos győzelemmel öregbítette a márka hírnevét. A 90 quattro elődje, a 200 Trans-Am 1988-ban indult először az amerikai Trans-Am versenysorozatban, teljesítményével meglepve a tengerentúli közönséget. Az 510 lóerős szörnyetegből hármat építettek, tizenhárom futamból nyolcat megnyertek, majd az amerikaiak gyorsan betiltották a négykerékhajtást, nehogy még egyszer rajthoz álljon az Audi. A németek ezután kényszerből az IMSA versenyeken indultak egy áttervezett autóval, ami a 90 quattro IMSA GTO nevet kapta. Az öthengerest 2,2 literesre növelték, a teljesítmény 720 lóerőre nőtt. A csővázas versenyautó 3,1 másodperc alatt gyorsult százra, a végsebesség 305 km/h-ra nőtt. Az 1989-es idényt nem tudta behúzni az Audi, de azért a futamok felét megnyerte a quattro. Az RS6 Avant GT ebből az örökségből táplálkozik, a GTO-hoz hasonló fényezéssel és kisebb módosításokkal tették különlegessé a modellt.
Hirdetés
Az autó mindkét egyedi kialakítású lökhárítója karbonból készül, amely úgy tereli a levegőt, hogy a kerékjáratokban csökkenjen a nyomás és javuljon a fékek hűtése. A GT egy centivel lejjebb ül, a stabilizátorrúd és a lengéscsillapító is más hangolású, a kerekek 22 colosak. Hátulról sem lehet összekeverni egy mezei RS 6-tal, erről a szélvédő fölé tett méretes szárny gondoskodik. A beltérben piros díszek és fények dominálnak, az első ülések erősen kagylósítottak. A négyliteres V8-as 630 lóerős, ami ugyanannyi mint a performance változat teljesítménye, a mezei RS6 “csak” 600 lóerős. A 0-100 3,2 másodpercig tart, a végsebesség 304 km/h, ezek a paraméterek egyeznek az IMSA GTO versenyautó adataival, csak ezúttal az utcán tálalja az Audi. Az árat is elárulták, nagyjából 85 millió forintot kell leszurkolni a GT-ért, amiből majdnem két sima RS 6 is kijönne.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?