Viccnek durva, tehát komoly: 600 lóerős pickup Thaiföldről
A driftvilág platósa is egy Toyota Hilux
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Toyota Hilux kapcsán leginkább az elnyűhetetlenségre asszociálunk, ez persze autóversenyzés, vagy épp a driftelés terén sem hátrány.
Frank tehát pont azt az utat követte, amit sokan itthon is teszünk, akár csak fejben - meglévő, szeretett autóját építette át.
A létraalvázas Hilux persze remek alap volt, építésmódjából adódóan és az alapján is, hogy Frank alighanem legalább annyira ismerte, mint a saját tenyerét, így nem meglepő, hogy már pontos elképzelései voltak a futóművel kapcsolatban, és azok megvalósításában csak akadályozta volna egy önhordó karosszéria. Az ismerős körvonalú borítólemezek alá elöl-hátul egyedileg szerkesztett, mesterien kivitelezett csőváz került. Ezen alakította ki a motor és a futómű rögzítési pontjait, és nem mellékesen ehhez kapcsolódik a fülkében elhelyezett bukókeret is. A hátsó segédváz és az erőforrás ugyanarról a helyről, a Nissan Silviából származik. A felfüggesztés egyes elemeit, köztük a nyomórudas rugóstagokat saját maga fejlesztette és gyártotta le.Frank korhű fényezésű Toyotája valahol az ékszer és a használati tárgy státusza között lebeg.
Legfőbb díszeit, az egyedi vázat, a precízen kivitelezett futóművet és a makulátlan motort burkolatlanul hagyta. A platónak értelemszerűen padlója sincs, ami borzalmas légörvényeket keltene, ha gyorsan menne az autóval – ez egyébként amúgy sem volna baj, hiszen a hátfalnál helyezte el a motor hűtőjét –, de ez nem jellemző. A Hilux inkább tuningkiállításokon, találkozókon hirdeti építője kompetenciáját. Ugyanakkor, ha alkalom adódik, nem kell kétszer kérni Franket, hogy tartson egy rögtönzött driftbemutatót, ami szintén új ügyfeleket hozhat futóműépítő műhelyének.Műszaki adatok:
Motor
- Fuel Tech motorvezérlés
- Precision 6062 turbófeltöltő
- Cp 87 mm kovácsolt dugattyúk
- BC hajtókarok és vezérműtengelyek
- ARP hengerfejcsavarok
- GReddy intercooler és vezetékek, szívócső és leömlő, olajteknő
- Walbro üzemanyag-szivattyúk
Erőátvitel
- OS Giken manuális sebességváltó és tengelykapcsoló
- NISMO részlegesen önzáró differenciálmű
Futómű
- TunerConcept rugóstagok, lengőkarok
- Egyedi gyártású bekötések és csőváz-merevítések
- Nissan Silvia hátsó segédváz
Fékek
- Nissan Skyline GT-R első fékek, 300 mm tárcsa
Kerekek
- Panasport Racing G7 keréktárcs
- Abroncs elöl 250/40 R17, hátul 225/40 R17
Optika
- Hilux Surf első lökhárító
- Többlencsés fényszórótest
- Motoros mozgatású napfénytető
- Egyedi fényezés és matricák
Utastér
- ATC kormánykerék
- Recaro ülések
- Personal kormánykerék
- FuelTech műszer
Fotók: superstreetonline.com