Világszinten az elsőszámú prémiumgyártó a BMW-konszern

Válságálló prémium: a körülményekhez képest jó évet zárhatott a BMW

Szolid visszaeséssel 2,32 millió autót értékesített tavaly konszernszinten a BMW, amivel továbbra is a legtöbb prémiumautót értékesítő konszern.

Szinte már fura, hogy tavaly év elején még face-to-face hallgathattuk a sajtótájékoztatókat, még mehettünk sajtóbemutatókra, hiszen most már teljesen megszokott, hogy online követjük a sajtóeseményeket. A BMW - a tőle megszokott magas színvonalon - ma tartotta évértékelő eseményét. Ahogyan azt Salgó András, a BMW Magyarország kommunikációs vezetője elmondta, bár kihívásokkal teli volt a 2020-as esztendő, a BMW elégedett, hiszen konszernszinten 2.324.809 autó értékesítésével a legnépszerűbb prémiumgyártóként végeztek. A koronavírus járvány nehézségei ellenére is csak 8%-kal csökkentek az eladásaik, ami jónak számít. Legnagyobb piacuk Ázsia, ahol csaknem 1 millió autót adtak el - főként Kínában, ahol a nehézségek ellenére is több mint 700 ezer autót értékesítettek. Hazánkban is jól szerepeltek, hiszen a 19%-kal csökkent autópiacon ők csak 5%-nyit veszítettek 2019-es eladásaikból. Miként arról már a hó elején beszámoltunk, Magyarországon 3514 BMW és 366 MINI fogyott tavaly, előbbi 5,4, utóbbi 13,7%-os visszaesést mutat. Ugyanakkor fontos tudni, hogy a 2019-es MINI eladásokból több mint 100 példány a DriveNow/ShareNow flottájába ment, azt levéve, azaz a magánügyfeleket nézve a MINI még növekedni is tudott nálunk tavaly. A BMW-nél is vannak olyan szegmensek, amelyek erősödtek. A piac egésze azt mutatja, hogy bár az autóeladások csökkentek, a prémiumszegmens kitartott. A BMW-nél pedig két szegmens: az alternatív hajtásúaké és a luxuskategória bővült. Döbbenetes adat, de a luxusmodellek (7-es, 8-as és X7-es) 2018-hoz mérten 70%-kal bővült globálisan, de hazánkban is hozott még 26%-os erősödést körükben a tavalyi év is. Bár a MINI esetén a legfőbb újdonság a 75 példányban elkelt, azaz az eladások több mint 20%-át adó Cooper SE volt, de nőtt a JCW modellek értékesítése is.
Hirdetés
A BMW-nél a legnépszerűbb modell a 2020-as magyar piacon 543 példánnyal továbbra is a 3-as sorozat volt, de dobogós az X5 (482 db) és a X3 (344 db) is, s a 334 példányban fogyott 5-ös is, valamint a 330 példányban elkelt 2-es sorozat is meghatározó. A 2-es Gran Tourer értékesítéséhez a nagycsaládos vevőknél a 2,5 millió forintos nagycsaládos támogatás is segíthetett, ahogyan akár az X5 és az X7 esetében is. Bővült a szabadidő-autók, azaz az X-modellek aránya, már a BMW magyarországi értékesítésének 48%-át tették ki (+4% az előző évhez mérten). Az 5-ös sorozatnál fontos megemlíteni, hogy a tavaly még csak limuzinként elérhető 530e volt a legnépszerűbb, az őszi frissítés óta pedig összkerékhajtással és Touring karosszériával is elérhető már a zöld rendszámos verzió, sőt van erősebb, hathengeres benzinmotorral szerelt is belőle 545e néven. A tavalyi állami támogatással 3046 példányosra duzzadt hazai autópiac 8,6%-át tudhatta magáénak a BMW, 187 példány kelt el a 7 éves kora ellenére az öregedés jeleit nem mutató i3-ból, ehhez jött még a már említett 75 MINI Cooper SE. Idén az elektromos modellek körében mindenképp további bővülésre számíthatunk a BMW-től, márciusra már a szalonokban lesz a már rendelhető és már általunk is próbált iX3, azaz az X3 elektromos verziója, de az év végére a dedikált villanyautó iX és a Gran Coupé i4 is befuthat, egységesen jelentős hatótávval és teljesítménnyel. Ha már teljesítmény, már a nyár előtt érkezik az új M3/M4 páros, ami alighanem a tavalyi 144 918 példányos rekord után újabbat hozhat az M Gmbh számára, igaz, halkan meg kell jegyezzem, hogy hiába a legendás modellek, az M eladások zömét is az X-szériák adják - kellenek is az elektromos modellek az ellensúlyozásukhoz - ha a recesszió a prémiumgyártókat nem is feltétlen érinti, a CO2 kvóta őket sem kíméli.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?