Mutatós az új fehér fényezés
Tíz éve, hogy a világ legtöbb piacán átlagos, tömeggyártásra épülő autómárkától vásárolhatunk villanyautót, és nem csak kisszériás, kezdetleges vállalat méregdrága árain érhető el az emissziómentes autózás. A Nissan Leaf hozta el először az elektromos autózást a tömegeknek, gondoskodtak is róla annak idején, nehogy könnyen elmenjen mellette az utca embere: a megosztó (egyeseknek aranyos, másoknak furcsa) külső messziről hirdette, hogy ez nem egy átlagos autó. A második generáció 2017 óta van velünk, jóval könnyebben emészthető dizájnnal, de az aerodinamikus kialakításnak köszönhető jellegzetes sziluett megmaradt. Lassan megérne már egy modellfrissítésre is, de előtte még egy különkiadással ünnepli a Nissan a modell sikerét.
10. születésnapját ünnepli a speciális Leaf
A LEAF
10 - igen, LEAF a tizediken - szinte minden technológiai finomságot tartalmaz, amit bele lehetett pakolni a kompakt villanyautóba. 4G-s hálózatra csatlakozva akár 7 eszközre közvetít wifit, okostelefonnal pedig távolról is lekérdezhetők a jármű alapvető adatai. Sőt, egyes funkciókat vezérelni is lehet, például bárhonnan kinyithatjuk az ajtókat, a futárral megbeszélhetjük, hogy tegye be a kocsiba a csomagot, majd be is lehet zárni az autót - ez különösen hasznos a jelenlegi távolságtartási szokások miatt. A LEAF
10-hez jár a ProPILOT nevű asszisztens, ami távolságtartó tempomatot és sávtartó automatikát tartalmaz. De vannak további biztonsági funkciók is a fedélzeten, az autó megakadályozza például a sávváltást, ha nem üres a holttér, vagy beállítható, földrajzilag milyen határokon belül mozoghat a jármű, és a sebesség is maximalizálható, ha ismerősnek vagy kezdő sofőrnek adnánk kölcsön a LEAF
10-et.
Új logót is kap a Nissan villanyautója
Új a különkiadás hófehér fényezése is, ez talán a többi változaton is elérhető lesz majd. Ettől még izgalmasabb a nemrég bemutatott
Ariya elektromos kupé-SUV-ról származó, hagyományos japán Kumiko minta, ami visszapillantó tükröket, a tetőpanelt és a csomagtér-ajtót díszíti. A LEAF
10 büszkén viseli új logóját is a C-oszlopon.
"Amióta a LEAF piacra lépett 2010-ben, a Nissan folyamatosan fejleszti elektromosautó-technológiáját, csatlakozási lehetőségeit és dizájnját hogy teljesítse a vevők igényeit" - mondta Helen Perry, az elektromos autókért és infrastruktúráért felelős marketingfőnök. Hazai megjelenéséről egyelőre nem érkezett hír - kizáró információ sem -, feltehetően itthon is megvásárolható lesz majd, a darabszámot nem limitálta a Nissan.
A bonyolult, részletes Kumiko minta