Villanyautó karbonkarosszériával: gyors, de nem olcsó
PG Electrus: méregdrága Tesla Roadster klón
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Tesla Roadsterhez képest háromszoros áron kínálja német gyártója a szénfekete elektromos Elise-átiratot.
Ha azt mondjuk, elektromos hajtású Lotus Elise karbonszálas műanyag karosszéria elemekkel, mindenki rávágja, hogy a Tesla Roadsterre gondolunk. Az első elektromos sportautó gyártásának leállításával azonban rögtön új jelentkező vállalkozott arra, hogy átveszi a koncepciót, a németországi PG és a düsseldorfi autótervező Michael Fröhlich személyében.
Persze nem a Teslától vették át a terveket, hanem saját maguk fejlesztették ki a Lotus Elise tömegét teljes mértékben szénszálas műanyaggal csökkentő karosszériát, valamint a villanymotorból és lítium-ion akkumulátorokból álló hajtásláncot. Fő fejlesztésük a sofőr mögött elhelyezett napelem-csomag, mely a nap energiáját begyűjtve gondoskodik az akkumulátorok táplálásáról, bár arról nincs információnk, hogy milyen hatékonysággal: az ilyen jellegű megoldások általában legfeljebb pár kisebb fogyasztó áramellátását képesek biztosítani.
A PG Elektrus villanymotorjának teljesítménye körülbelül 272 lóerőnek felel meg 350 Nm-es állandó nyomaték mellett, amivel álló helyzetből kevesebb, mint 3 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet. A PG 300 km/h-s végsebességet ígér, ami akár még reális is lehet, kérdés, hogy az akkuk kapacitása hány méterre biztosítja ezt a sebességet: a kemény taposás valószínűleg jelentősen lecsökkenti az elvi 350 km-es hatótávot.
A PG mérnökei még a hangeffektusokról is gondoskodtak, a speciális audiorendszerből számtalan különféle motorhang közül választhatunk: V8 vagy F1 hangorkánnal is kísérhetjük az amúgy néma menetet, utóbbi esetben nem számíthatunk több szimpátiára, mint a mozgássérült helyre parkoló X5-tulajdonos.
A PG összesen 667 példányt épít az Elektrusból, viszont árképzésük még okozhat gondokat. 240 ezer eurót kérnek az autóért, aminek előzetes specifikációjából nem világlik ki, hogy mitől ér ennyit: a Tesla Roadster 84 ezres alapára alig harmada volt ennek az összegnek.
És kínozzák a lakosságot az üvöltő, semmire nem való szemétdombbal!? Na azt azért nem! A lényeg az elektromos hajtáson, a hangtalanságon és az emissziómentes közlekedésen van. Ki akartak hozni valamit ennek érdekében, amit jó drágán eladhatnak a milliárdosoknak, akiknek a pénz nem számít. Ezt az energiát inkább egy használható, elfogadható árfekvésű autó fejlesztésére kellett volna fordítani.
A sportkipufogós, átlagnál zajosabb autókról pedig azonnal le kellene venni a rendszámot és keményen megbüntetni az ilyen csürhét, akik megzavarják vele a többi ember nyugalmát.
kis papírsárkány. inkább raktak volna bele valami üvöltő feltöltött v12 est
Értékelem a fejlesztést az elektromosság amiatt, de a ára sajnos csillagászati. Inkább 5 személyes, 5 ajtós családi, taxis használatra is alkalmas elektromos autókat kellene fejleszteni és gyorsan piacra dobni, olyan áron, hogy sokak számára elérhető legyen!
Vad! Nem az én stílusom ez a forma, de minden másban tetszik. Persze az árát kivéve:D