Villanyautót fejleszt a Mazda

3 év múlva jön a Mazda elektromos modellje

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

2019-ben dobja piacra saját villanyautóját a Mazda. Sőt, akár egy kisebb modellcsalád is elképzelhető, elektromos és hibrid kivitelekkel.

Elsősorban meglévő platformra kívánja építeni villanyautóját a Mazda, így akár az új CX-5-ből is készülhet elektromos modell

2020-ig az újonnan értékesített autók akár 10 százalékát is kitehetik a villanymotorosok a Mazda vezető fejlesztője szerint, ezért 2019 táján ők is bemutatják elektromos modelljüket. A tavaly aláírt együttműködési megállapodás jóvoltából a fejlesztésben részt vesz a Toyota is. A két cég között a kooperáció nem csupán egy éve tart, hiszen a Toyota már jó ideje szállítja a Prius hajtásláncát a Mazdának a Japánban kapható hibrid Mazda3-hoz.

Külsőre Mazda3, műszakilag javarészt Toyota Prius a Mazda3 hibrid

Hirdetés

Az évtized végére tehát 10 százalékos piaci részesedéssel számol a Mazda a villanyautó-piacon, ami persze azt is jelenti, hogy még mindig elsősorban a benzineseké lesz a terep. Így továbbra is főleg SkyActiv rendszere továbbfejlesztésén dolgozik a Mazda, és a szándékai szerint valamely sorozatgyártású típusára épülő új elektromos modelljéből is fejleszt hasonló hatótávnövelő hibridet, mint amilyen például a BMW i3-ból is létezik. Az akkumulátortöltő szerepet egy kis Wankel-motorra bízzák majd. Korábban szóltak már a pletykák a Toyotával közös fejlesztésű, 800 kilométer hatótávolságú hibrid modellről is, meglátjuk, mi valósul meg mindebből.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 00:07
    Permalink

    “miért nem hagynak már fel vele?”

    mert sokkal kisebb, nincs fel-le mozgó tömeg (rezzenéstelenebb), sokkal könnyebb, alacsonyabbra helyezhető, halkabb, sokkal olcsóbban gyártható és a hátrányai (gondos bemelegítést, lehűtést mostantól a gép végzi) könnyen orvosolhatók. Az élettartam meg nem számít.
    Tehát pont ideális az elektromos motorok hatótávjának kiterjesztésére! 🙂

  • 2017.10.28. at 00:07
    Permalink

    Ez a hír óriási meglepetés, legalábbis nekem. Kis cég lévén nem gondoltam, hogy a Mazda képes lesz önerőből bármiféle alternatív hajtásrendszert bemutatni – részben igazam is volt, hiszen átvették a Toyota hibridjét, akárcsak a Ford(ami érthetetlen). Kíváncsian várom a fejleményeket.

    “Az akkumulátortöltő szerepet egy kis Wankel-motorra bízzák majd.”

    Még mindig ez a h***e Wankel… Szerencsétlenek fejére már annyi bajt hozott, miért nem hagynak már fel vele? Német találmány, egyszerűen lehetetlen megbízhatóra megcsinálni:)

Vélemény, hozzászólás?