Villanyra vált a Ford Európában

2030-ra teljesen átállna a villanyautók gyártására a Ford Európában

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Valójában nem is meglepetés a Ford bejelentése a villanyos jövőről, hiszen folyamatosan jelentgetik be az autógyárak, hogy Európában lemondanak a belsőégésű motorról.

Hivatalosan is bejelentette a Ford, hogy elkötelezi magát a villanyhajtás mellett az európai kontinensen. Stuart Rowley, a Ford európai elnöke elmondta, hogy tavaly a negyedik negyedévben már profitot termelt a vállalat európai részlege, szóval sikeres volt a cég átalakítása az öreg kontinensen, ami már két évvel ezelőtt elkezdődött. A további tervek is grandiózusak. Globálisan 22 milliárd dollárt fektetnek a villamosításba 2025-ig, ebből Európában egymilliárd dollárt szándékoznak elkölteni a kölni gyár fejlesztésére, hogy az európai Ford központ váljon a kékoválosok elektrifikációjának a fő bástyájává. Ott fogják gyártani 2023-tól a Ford teljesen villanyhajtású személyautóját, Európában elsőként, amihez később egy másik teljesen elektromos autó gyártása is társul. Azt azonban nem árulták el, hogy melyik típusról van szó. A tervek szerint folyamatosan alakítják át a kínálatot 2030-ig. Első lépésként a haszonjárműveket villanyosítják 2024-ig. Addigra a Ford teljes európai haszongépjármű-kínálatában elérhetővé válik a tisztán elektromos vagy plug-in hybrid hajtás, és 2030-ra a márka haszongépjárműveinek kétharmada várhatóan tisztán elektromos vagy plug-in hybrid hajtással kel majd el. Ráadásul a haszonjármű ágazatban a Volkswagennel közösen fejlesztik majd az újdonságokat, így megosztva a költségeket is. A személyautók között a 2026-os év a céldátuma annak, hogy csak plug-in hybridek és villanyautók maradjanak a kínálatban, a teljes elektromos átállást pedig 2030-ra tervezik.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?