Viszik a Ford Focust, mint a cukrot. Könnyű hibrid is érkezik!

Minden második percben eladnak egy Focust, jövőre új változatokkal bővül a választék

Nincs oka panaszra a Fordnak, a tavaly bemutatott negyedik generációs Focus eladásai szárnyalnak, a következő évtizedben további új verziók érkeznek a kompaktból.

A Ford Focus 1998-as megjelenése óta komoly versenyzője az alsó-középkategóriának, az elmúlt 20 év eladási számait nézve akár aranytojást tojó tyúknak is nevezhető a kompakt modell. A legfrissebb generáció idén tölti első teljes évét a piacon, október végéig közel 200 ezer példányt talált gazdára a típusból Európában, ez azt jelenti, hogy bő kétpercenként értékesítenek egy újabb példányt. A számok abból a szempontból is szépek, hogy jelenleg a pálya nem a hagyományos típusok felé lejt, inkább a SUV modellek keresettek, ez jól látszik az USA piacán. A harmadik generációs Focus már a One Ford stratégia jegyében született, azaz alapvetően ugyanazt a típust kínálják az összes kontinensen, ám a városi terepjárók térhódítása miatt az Egyesült Államokban és Kanadában a harmadik széria kifutása után búcsút vettek a Focustól, a jelenlegi kiadást nem forgalmazzák Észak-Amerikában.
Hirdetés
Nem lőtte még el az összes puskaport, a jövő évre is tartogat újdonságot a Focus. A kompakt modell „luxuskivitele” magasabb szintre kerül, ugyanis az emelt hasú Focus Active ezentúl Vignale körítéssel is elérhető lesz, így a némileg jobb terepjáróképesség a csúcsfelszereltséggel is párosítható lesz. A másik újdonság a flottaátlag csökkentését szolgálja, jövőre a Focus is elérhető lesz könnyű hibrid hajtással. Az egyliteres háromhengeres EcoBoost motor kap elektromos segítséget (lásd Ford Puma), a gyár ígérete szerint ezzel a hajtáslánccal az öt liter alatti fogyasztás is kivitelezhető lesz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?