0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Milyen az ufó autó 10 év után? - Honda Civic használtteszt

Honda Civic 1.8 Sport, 2006 - használtteszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

11 évesen, közel 200 ezer km futással néztük meg, hogy milyen egy 1,8-as, 140 lóerős Civic. Vajon kell félni tőle ennyi év és kilométer után?

Teszt
Műszaki adatok

%KA%A nyolcadik generációs Civic joggal kapta az ufó nevet. Korábban megszokott sportos formavilágához képest jelentősen átalakult%KA%

A nyolcadik generációs Civic joggal kapta az ufó nevet. Korábban megszokott sportos formavilágához képest jelentősen átalakult

Olvasóink kemény magjának, azaz az írásainkat már 2013-ban is követők számára szemet szúrhat, hogy egy Honda Civic 1.8 Sport már járt akkoriban használtteszten nálunk. Így igaz! 2013-ban egy 2008-as évjáratú, azaz akkor ötéves modellt vettünk közelebbről szemügyre 52 ezer kilométerrel, most pedig − négy évvel később − egy 2006-os kiadásba sikerült belefutni, 193 ezer kilométerrel. Több mint kétszeres kor és közel négyszeres futás. Máris használtabbnak tűnik így ez a Civic, nem igaz?

%KA%A kompakt mérethez képest a belső tér tágas. A Sport felszereltséghez fém pedálokat is kapunk. A váltókar első része már 64 ezer km után is erősen kopott volt%KA%

A kompakt mérethez képest a belső tér tágas. A Sport felszereltséghez fém pedálokat is kapunk. A váltókar első része már 64 ezer km után is erősen kopott volt

Idén tizedik generációjába lépett a Civic, hamarosan hozzánk is megérkezik turbós háromhengeres 1,0 literes és 1,5 literes, szintén turbós benzinesével. Nagyon más már manapság egy Civic, mint korábban volt. Legnépszerűbbek a '90-es években futó ötödik és hatodik generációk voltak. Az 1,6-osokból még létezett 160 lovas, amelyekkel az utcai huligánok merészen állnak ki még ma is a nagyvérű TDI-k ellen. A hetedik generáció már veszített a sportosságából, ha azt akartuk, hogy szedje a verda a lábát, akkor a Type R-t kellett választani. 2005-ben valami egészen fura történt a japánok tervezőasztalán. Megalkották a nyolcadik generációt, amely nem véletlenül ufó néven vált ismertté. Megosztóan fogadta a piac az új modellt, és bizonyára nem csak én vagyok úgy, hogy a mai napig nem sikerült megbarátkozni ezzel a formával. De lássuk, mi rejlik a 11 éves karosszéria mögött!

%KA%11 év után több kisebb és nagyobb koccanás eredményei látszanak az első és hátsó lökhárítókon. Ennyi idő alatt ez belefér%KA% %KA%11 év után több kisebb és nagyobb koccanás eredményei látszanak az első és hátsó lökhárítókon. Ennyi idő alatt ez belefér%KA%

11 év után több kisebb és nagyobb koccanás eredményei látszanak az első és hátsó lökhárítókon. Ennyi idő alatt ez belefér

A jelenlegi tulajdonos 4 éves korában, 64 ezer km-rel vette, előzőleg vélhetően egy hölgyé volt. A saját tulajdonú DIA rendszám legalábbis erről árulkodik. Megbízható, kényelmes, de sportos autó hírében állt akkoriban az autó, emiatt esett rá a választás. Egyik szempontból sem volt csalódás, teljes mértékben megadta azt az autó, amit várt tőle az akkoriban huszonéves tulajdonos. Elmondása szerint a mai napig lenyűgözi a belső tér, az ergonómia és a dizájn. Valóban érdekes ez a Civic. A belső tér a korábban megszokottakhoz képest különc, ergonómia szempontjából pedig felemás. Teljesen érthetetlen a jobb oldali gyújtáskulcs és bal oldali indítógomb elhelyezés, amelyet közel sem neveznék ergonomikusnak. A hátsó üléssorban lévő Magic Seats viszont annyira jó, hogy minden autóban kötelezővé tenném.

%KA%A Magic Seatsre keresztelt felhajtható ülés nagyszerű találmány. Könnyen elfér a négy kerék, ha gumishoz kell vinni, a kutyások is imádják%KA% %KA%A Magic Seatsre keresztelt felhajtható ülés nagyszerű találmány. Könnyen elfér a négy kerék, ha gumishoz kell vinni, a kutyások is imádják%KA% %KA%A Magic Seatsre keresztelt felhajtható ülés nagyszerű találmány. Könnyen elfér a négy kerék, ha gumishoz kell vinni, a kutyások is imádják%KA%

A Magic Seatsre keresztelt felhajtható ülés nagyszerű találmány. Könnyen elfér a négy kerék, ha gumishoz kell vinni, a kutyások is imádják

Korához képest nem lehet panasz az extrákra. A Sport ellátmány magába foglalja a 17 colos felniket 225/45-ös gumikkal, az ülésfűtést, az esőérzékelős ablaktörlőt és a hűthető kesztyűtartót. Alap extraként pedig ott van az elektromos ablakemelő elöl-hátul, ködfényszóró, klíma, tempomat, fedélzeti computer, automata világítás, fényszórómagasság-állítás, elektromosan állítható és behajtható, fűtött külső tükör szintén említhető. Nem gyári extraként csak az előző tulaj által beszereltetett noname erősítő és egy 400W-os mélyláda említhető, mindkettő érintetlen a mai napig, igaz, utóbbi elvesz némi helyet az egyébként 415 literes csomagtérből.

%KA%Típushiba vagy egyedi eset? A hűtőmaszk helyén lévő plexi mögött befolyt a víz, amely nem a legszebb látványt hagyta maga után%KA%

Típushiba vagy egyedi eset? A hűtőmaszk helyén lévő plexi mögött befolyt a víz, amely nem a legszebb látványt hagyta maga után

Hibalista, 64 ezer és 193 ezer km között:

  • A rádió végfoka vásárláskor már halott volt, emiatt ~1 óra hallgatás után pattogó hang jött a hangszórókból. Egy 50 ezer forintért vásárolt bontott fejegység orvosolta a problémát.
  • A tükröket utcai parkolás során valószínűleg kedves ittas emberek behajtogatták, ezért a motorok kevésbé működnek.
  • A klíma mágneskuplungjának csapágya egyszer megadta magát (naná, hogy 40 fokban az autópályán, dugóban). Kb. 25 ezer forint volt a javítás munkadíjjal együtt.
  • Az első gátlókat védő gumiharang elvileg gyári hibás volt, vissza is hívták az autókat jótállás keretében − de az előző tulaj nem vitte vissza a szervizbe a visszahívási akció alatt, ezért amikor észlelték a hibát a szervizben (fél évvel a vásárlás után), addigra már cserés volt a lengéscsillapító. 5-6 évvel később az első gátlókat megint cserélni kellett, a magyar utak nem barátai ennek a feszes futóműnek.
  • A rossz utak miatt 130 ezer km-nél a kormánymű is cserére szorult, a szerviz szerint még elment volna, de a tulajdonost zavarta a kotyogás. Egy jó állapotú bontott került bele. Munkadíjjal együtt 120 ezer forintba fájt, a gyári, új kormánymű 550 ezer lett volna. A csere óta semmi hangja/baja.
  • A rádió kijelzője egyszer kontakthibás lett és összevissza mutatott mindent, bontott eredeti alkatrésszel ezt is orvosolták hamar és olcsón. Költség: 20 ezer forint + munkadíj.
  • A tempomat kapcsolója is kontakthibás lett, bontott eredeti alkatrésszel 8 ezer forintban állt meg a javítás.
  • A szivargyújtó biztosítékát kellett egyszer cserélni, amelynek hibáját egy kontakthibás telefontöltő okozta.
  • A következő jelenség elvileg típushiba, de mindenképp rossz szokás: ha sokat (2-3 hét) áll egy helyben az autó párás, hideg időben, behúzott kézifékkel, akkor be tud rohadni a hátsó fék. Emiatt 7 év alatt háromszor kellett tárcsákat cserélni hátul. Az utángyártott Brembók beváltak. Javasoljuk továbbá a sokáig parkoló autónál nem behúzni a kéziféket!
  • Kétszer tört a hátulja. Egyszer egy kedves hölgy szaggatott bele 60-nal a pirosnál fékezés nélkül, egyszer meg egy menetrend szerinti busz gurult bele a dugóban araszolva. Alkalmanként több mint 1 millió forint volt a javítás. Legalábbis a márkaszerviz ennyit számlázott le a biztosítónak. Egyszer az eleje is tört, kb. 15 km/órával történt egy koccanás egy indokolatlanul megálló autóba. Ezen kívül a 8-as úton egy róka nézte meg közelről a lökhárító bal elejét és a bal első sárvédőt.
  • A fentieken túl csak kopó alkatrészeket (fékbetétek, tárcsák, izzók) kellett cserélni. A rendszeres olaj, olajszűrő, légszűrő, és pollenszűrő csere mellet 7 év alatt egyszer egy új akkumulátort is kapott.
%KA%193 ezer km után egy 15 ezres periódus alatt fél liter olajat eszik az 1,8-as szívó benzines%KA%

193 ezer km után egy 15 ezres periódus alatt fél liter olajat eszik az 1,8-as szívó benzines

Ezek után milyen a valóságban? Mint egy ötéves, 100 ezret futott. A külső apró sérülésektől eltekintve semmi rozsda és egyéb komolyabb hiba nem látszik rajta, a beltér pedig szintén korát meghazudtoló. Egyedül a váltógomb kopása szúr szemet, bár ez már 64 ezer km után, a vásárláskor is így nézett ki. A pedálok fémből vannak, így azokon különösebb kopás nem látható, egyedül a kuplung keménysége árulkodik arról, hogy sokat futott. A váltó patent, szó szerint. Úgy ugrik be a helyére, mintha egy patent vagy kapcsoló lenne, élmény a kezelése. A közvetlen kormányzásnak köszönhetően kezes, a fékek jól adagolhatóak, egyedül az 1,8-as 140 lóereje, pontosabban nyomatéka kevés alacsony fordulaton. Ha haladni akarunk, akkor pörgetni kell, ott viszont szépen megy. 8,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. Igaz rá a mondás: úgy megy, mint egy kétliteres, de annyit eszik, mint egy 1,6-os. Az elmúlt 4500 km átlaga 7.1 l/100 km, amely valóban baráti. Egyedül a belső műanyagok minimális zörgése tűnt fel, ami negatívum. Negatívum? Egy 11 éves autótól ez elfogadható, főleg ha azt nézzük, hogy egyes mai új autóknál pár ezer km után hasonló zörej hallható.

%KA%Jobb oldalt gyújtáskulcs elfordít, majd bal oldalt indítógomb megnyom. Nem éppen ergonomikus a motor indítása. Leállításkor csak a kulcsot kell elfordítani%KA% %KA%Jobb oldalt gyújtáskulcs elfordít, majd bal oldalt indítógomb megnyom. Nem éppen ergonomikus a motor indítása. Leállításkor csak a kulcsot kell elfordítani%KA%

Jobb oldalt gyújtáskulcs elfordít, majd bal oldalt indítógomb megnyom. Nem éppen ergonomikus a motor indítása. Leállításkor csak a kulcsot kell elfordítani

Összességében 11 év után is meggyőző a Civic nyolcadik generációja. Japán szívómotorjának köszönhetően bizonyára nem kell aggódni attól, hogy komolyabb hiba lép fel benne. Ha odafigyelünk rá, akkor a fenntartása is kedvezően alakul. A használt piacon jelenleg az 1.8 Sport ezen évjárata 1,9 millió forintról indul. Fiatalabbat, kevesebb kilométerrel pedig 2,7 millióért is találunk. Ha biztos, igazolt előélettel rendelkező modellbe futunk, akkor nem kell félni tőle. Valószínűleg hosszú távon is megbízható társ lesz a mindennapokban. A teszt alanya a családi flotta átrendeződése miatt szintén eladó, ha valakit érdekel, megtalálja a Használtautó.hu hirdetései között.

%KA%Elöl a ködlámpák, hátul pedig a kipufogók kaptak háromszög formát. Ennek ellenére a hátsó összkép, akárcsak a frontrész, megosztó dizájnnal bír%KA%

Elöl a ködlámpák, hátul pedig a kipufogók kaptak háromszög formát. Ennek ellenére a hátsó összkép, akárcsak a frontrész, megosztó dizájnnal bír

Méretek

Hosszúság: 4245 mm
Szélesség: 1765 mm
Magasság: 1460 mm
Saját tömeg: 1190 kg
Össztömeg: 1750 kg
Tengelytáv: 2620 mm
Karosszéria-kivitel: ötajtós
Csomagtér: 415 liter

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: Euro 4
Hengerűrtartalom: 1799 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: manuális - 6 fokozatú
Nyomaték: 174 Nm 4300 1/min-nél
Teljesítmény: 103 kW (140 LE) 6300 1/min-nél

Menetteljesítmény

Gyorsulás 100 km/h-ra: 8,9 s
Gyári vegyes fogyasztás: 6,6 l/100km
Fogyasztás a használónál: 7,0 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Range Rover Velar hazai menetpróba

Már akkor szabadidő-autót gyártottak, amikor senki más. Ki tudhatná jobban, milyennek kell lennie...

Termékteszt: Navitel Navigator E500 navigáció

Élethosszig tartó frissítést és teljes Európa térképet ígér a Navitel legkisebb készüléke. Az...

Sebestyén Balázs a Forbes szerint a legértékesebb hazai híresség, autója nem szerény, de takarékos

A hazai Forbes által nemrégiben a legértékesebb hazai hírességként jegyzett rádiós és televíziós...

Volvo XC70 D5 Summum, 2012 - használtteszt

Egy kombi Volvo mindig a családi biztonság egyik jelképe, pláne emelt futóműves, összkerekes...

Ismét tombol a BMW-tipró

Most Münchenben, közvetlenül a BMW területén öntötte lángba közel sem kedvelt 7-esét az örökké...

10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban...

Kia Stonic menetpróba

Nem csak a tudás számít, legalább annyira az előadásmód is, ezt bizonyítja az autópiac, illetve...

Nappaliban tartott Nissan 240SX, 33 millióért

Először az autószalonokat járta, majd kártérítettek vele, hogy aztán egyedi felniket kapjon és...

510 lóerő a Ferrari F1 pilótáinak kezében

Három darab 510 lóerős Alfa Romeo Giulia QV, három Scuderia Ferrari pilóta és egy kanyargós tesztpálya...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ob25kYQ==
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (9 db)

vidi500 írta: 5 hónapja
kadar1121 írta: 5 hónapja

Igazából nekem a középkonzolon égtek ki az izzók kicseréltem őket azóta jó. Meg természetesen kopó alkatrész kuplung fékek vezérlés,gömbfejek.


Előzmények megtekintése

Az ajtózárak mind az 5. A kormánymű védőharmonika, fogasléc védőkupak (ezeket ha nem veszi észre időben az illető, kompletten cserélheti a kormányművet), lengőkar gömbcsuklók, izzítógyertyák sok, Indítómotor bronzkefék, aztán következik a hátsó torziós rugópersely, tengely, stb. Sok apróság nem a célszerűség és tartósság jegyében született. Ilyenek okoznak sok apró bosszúságot, de a motor, sebváltó tartós, karosszériának is elé jó a korrózióvédelme. Ez régebbi autókra vonatkozik, az újabbaknál hozzájön még az elektronika.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kadar1121 írta: 5 hónapja
vidi500 írta: 5 hónapja

Volt francia autóm 12 évig. A motor kitűnő, futómű stabil, nem ezekkel van a baj. Sok kis apró bosszantó sz@rság, az jelenti a problémát.


Előzmények megtekintése

Igazából nekem a középkonzolon égtek ki az izzók kicseréltem őket azóta jó. Meg természetesen kopó alkatrész kuplung fékek vezérlés,gömbfejek.

A válaszoláshoz belépés szükséges
vidi500 írta: 5 hónapja
kadar1121 írta: 5 hónapja

Nem is akarom megtudni miért jobb a fos japán! Kasznit azt a mai napig nem tudnak csinálni mert mind rohad! A mazdától a subaru -ig! A 17-éves franciám ,érdekes nem rohad! Ja meg nincs olajfogyasztás! Még ilyen fos autót! Igen ,ha lenne pénzem egy új megan-re vennék is! Előbb mint egy japán kocsit! Ami 3-4 év múlva itt ott pöttyög!


Előzmények megtekintése

Volt francia autóm 12 évig. A motor kitűnő, futómű stabil, nem ezekkel van a baj. Sok kis apró bosszantó sz@rság, az jelenti a problémát.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kadar1121 írta: 5 hónapja
menőmanó írta: 5 hónapja

Elfogult vagy és teljesen dilettáns.

Örülj neki, hogy elégedett lehetsz a "francia csodáddal". Hidd el nagyon kevesen mondhatják el ezt magukról, ha jó sokáig használnak egy francia autót. A kivételek csak erősítik a szabályt.


Előzmények megtekintése

Jó oké! Nem vagyok elfogult volt már nekem mindenféle autóm! De idáig ez a legjobb! Nem vagyok francia fan. Csak most ez van már 6-vagy 7 -éve. És akármilyen hihetetlen is kőkeményen letette a frankót az asztalra! De mint mondottam első hozzászólásomban is ez még ésszerű keretek közötti autó,nincs túlbonyolítva! Tehát nem mai technika 17 -éves! Az újabb franciákról nem tudok nyilatkozni! Azt én is biztosra veszem ,hogy azok nem ilyen strapabírók mint amilyen ez. Azok már tele vannak olyan dolgokkal amik nélkül a régi teljesen jól megvolt. Biztosan nagyobb az újabbaknak a hibalehetősége is! Tudom nem ide vág ,de igen elfogadnák egy Renault talisman kombit! Nagyon tetszik!!!! És igen ott én is bátran állítom sajnos nincs normális motorja! Diesel nem kell! Meg turbós benzines sem! Szívó benzines valami 2000 köbcenti az meg nincs.!

A válaszoláshoz belépés szükséges
menőmanó írta: 5 hónapja
kadar1121 írta: 5 hónapja

Nem is akarom megtudni miért jobb a fos japán! Kasznit azt a mai napig nem tudnak csinálni mert mind rohad! A mazdától a subaru -ig! A 17-éves franciám ,érdekes nem rohad! Ja meg nincs olajfogyasztás! Még ilyen fos autót! Igen ,ha lenne pénzem egy új megan-re vennék is! Előbb mint egy japán kocsit! Ami 3-4 év múlva itt ott pöttyög!


Előzmények megtekintése

Elfogult vagy és teljesen dilettáns.
Örülj neki, hogy elégedett lehetsz a "francia csodáddal". Hidd el nagyon kevesen mondhatják el ezt magukról, ha jó sokáig használnak egy francia autót. A kivételek csak erősítik a szabályt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kadar1121 írta: 5 hónapja
gacsfalvirobert írta: 5 hónapja

Soha nem fogod megtudni miért jobb a japán mint a fos francia, vegyél csak megane-t.


Előzmények megtekintése

Nem is akarom megtudni miért jobb a fos japán! Kasznit azt a mai napig nem tudnak csinálni mert mind rohad! A mazdától a subaru -ig! A 17-éves franciám ,érdekes nem rohad! Ja meg nincs olajfogyasztás! Még ilyen fos autót! Igen ,ha lenne pénzem egy új megan-re vennék is! Előbb mint egy japán kocsit! Ami 3-4 év múlva itt ott pöttyög!

A válaszoláshoz belépés szükséges
gacsfalvirobert írta: 5 hónapja
kadar1121 írta: 5 hónapja

Hát nem azért ,de! Mindenki honda japán autó jó autó! A 17 -éves renault megan-omon nem voltak ilyen hibák! 1.6 16v. Ja ,és 275.000 km van benne olajfogyasztás 10.000 km-enként 0 azaz nulla!!!!!!!!!! Érdekes pedig a francia kocsikat mindenki szidja. Na de ,ez egy régi nem mai technika. Az újakról nem tudok nyilatkozni!


Előzmények megtekintése

Soha nem fogod megtudni miért jobb a japán mint a fos francia, vegyél csak megane-t.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kadar1121 írta: 5 hónapja

Hát nem azért ,de! Mindenki honda japán autó jó autó! A 17 -éves renault megan-omon nem voltak ilyen hibák! 1.6 16v. Ja ,és 275.000 km van benne olajfogyasztás 10.000 km-enként 0 azaz nulla!!!!!!!!!! Érdekes pedig a francia kocsikat mindenki szidja. Na de ,ez egy régi nem mai technika. Az újakról nem tudok nyilatkozni!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tamás11 írta: 5 hónapja

Hm, a tesómnak van egy ilyen, 2007-es 1,8-as robotváltós, talán Executive felszereltség, Galaxy grey színben. Abban is fémpedálok meg plüssülés meg csomó minden, meg egy bazi nagy üvegtető, ami sajna nem nyitható. A helyi kereskedő elég flegma volt (az Opel pl. már akkor is adott egy autóra flottakedvezményt, ők akkor adtak volna, ha legalább tíz autót veszünk), így egy kicsit messzebb, a nyugati határnál rendeltük meg az autót. Ott az árkedvezmény mellé adtak még hasznos dolgokat is ajándékként, egyrészt tolatóradart (ez a fészlifttől kezdve alapfelszerelés lett, na vajon miért...), másrészt a "kis navi csomagot". A "nagynavi", a gyári nagy kijelzővel csak Nyugat-Európát tudta, ez viszont egy Garmin nüvi, amihez a műszerfal lapos tetejére szereltek egy tartót, a kábel ott megy be a műszerfalba, és a hangszórókon keresztül szól a cucc. Ismeris egész Európát + az összes Honda szalont és szervizt (indításkor Honda-logó, stb.), szóval szerintem nagyon jó dolog.
A másik nagyon jó a motor, bár feleennyi km sincs benne, mint a tesztelt autóban, de az szinte mind város, mégis nagyon jól bírja (szinte ugyanazon az útvonalon enni km alatt Astrában már kétszer kellett lambdaszondát cserélni...). És a cikkben leírt hibákkal nem találkoztunk, illetve valamelyik kijelző pixelhibás (kontakthiba), de használható.
Az ülések kényelmesek (igaz, én csak elöl ültem), a csomagtartó is használható méretű, tárolóhelyből is akad sokféle.
Ami viszont bosszantó: a robotváltó. Volt már rajta szoftverfrissítés, de nem sokkal lett jobb. A bólogatás csak egy dolog, igazán problémás a lassú haladás (pl. enyhe emelkedőn nem lehet lassan tolatni, mert megáll, csak nagy gázra ugrik meg - én ilyenkor folyamatosan húzom mellé a kéziféket, azzal lehet visszafogni). Ez a váltó annyira "jó" volt, hogy fészliftkor lecserélték a négyajtós hagyományos automatájára...
Aztán még: a műszerfal jópár centis hézaggal(!) ráfordul az ajtóra. Beszálláskor ennek a kiálló sarkába könnyű beütni a térdet, langaléták vigyázzanak. A felül behajló ajtók miatt a legnagyobb isofixes gyerekülés fejtámláját nem lehet teljesen felhúzni. A hátsó ablakon levő légterelő elég jól ki tudja takarni a mögöttünk jövő fényszóróit, ráadásul ablaktörlő sincs rajta, esőben lassú haladásnál felejtős arra kilátni. Az első index cseréje egy élmény, kereket le, műanyagkerékdobot ki, aztán már hozzá is lehet férni...
Emellett egyszer már volt zárcsere, de azóta újból feltörték az autót, szerviz szerint előfordul, viszont legalább nem látszik - ezért érték tényleg ne maradjon a kocsiban. (Utóbbit nem tudom leellenőrizni, persze lehet, hogy megszivattak, de az a szervizt minősíti.)
Most tízévesen már csereérett, utód a mai állás szerint megint Civic lesz...

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ob25kYQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ob25kYQ==

Friss tesztek

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Figyeld a másik kezét is! – 5008 GT

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán találkozunk. Érzelmi ingerekkel bombáz, hajlamosak vagyunk nem figyelni, milyen valójában.


Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1ob25kYQ==

Hirdetés

HONDA tesztek

Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC teszt

A szívás vége? Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC teszt

Kidolgozásával és árával megnyerő a Honda Civic Tourer, szívómotorja tartós üzemet, megbízhatóságot ígér. Sportos? Kicsit sem az.


Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC teszt

Finommechanika - Honda Civic Tourer teszt

Szerethető autó az új Civic Tourer, ami a Honda 1.6-os dízelével ha nem is a legolcsóbb, de az egyik legigényesebb a kategóriában.


Honda CR-V 2.0 Exe és Honda kerékpár teszt

Honda nyolc kerékkel

Három Honda egy áráért. A gyár kerékpártartót és Honda biciklit is kínál a CR-V szabadidő-autóhoz. Némi felár megfizetése után.


Honda CR-Z teszt

Zöld örömautó

Újjászületett a CRX? Elsőként teszteltük a Honda CR-Z 1.5 GT hibrid sportkocsit.


Honda Civic teszt

Orion űrhajó

Csak négyféle külső színben, és kizárólag fekete kárpittal rendelhető az ötajtós Honda Civic 1.8 Sport Special Edition, az összhatás mégis izgalmas.


Még több HONDA teszt

Címlapon


Friss cikkek

Képes sportautókat büntetni egy villanyautó?

Meglepő eredmény a világ legnagyobb gyorsulásán Videó

3 órája – Sztori

Idén is megcsinálta a Motor Trend a világ legnagyobb gyorsulásaként elhíresült összevetést, amibe idén összkerekes villanyautó is került.


Ismét tombol a BMW-tipró

Beállt a gyárhoz, majd felgyújtotta BMW-jét Videó

9 órája – Sztori

Most Münchenben, közvetlenül a BMW területén öntötte lángba közel sem kedvelt 7-esét az örökké elégedetlen BMW tulaj. Videó is van róla.


Érintőpontokra utazott a driftes Nissan 370Z

Roncstelepen tombolt Chris Forsberg és a Nissan 370Z Videó

2 napja – Sztori

Chris Forsberg és filmes csapata most egy roncstelepen csapatott a V6-os Nissan 370Z driftautóval, hogy színes érintési pontokat romboljanak.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

HONDA CIVIC 1.7 CTDi ES

HONDA CIVIC 1.7 CTDi ES

Ár: 590.000 Ft

Évjárat: 2002

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

HONDA CIVIC 1.4 Elegance Navi

HONDA CIVIC 1.4 Elegan...

Ár: 5.150.000 Ft

Évjárat: 2016 / 7

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

HONDA CIVIC 1.3

HONDA CIVIC 1.3

Ár: 395.000 Ft

Évjárat: 1993 / 1

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!