MASERATI

MASERATI GRANTURISMO

MASERATI
GRANTURISMO

bővebben ›

MASERATI QUATTROPORTE

MASERATI
QUATTROPORTE

bővebben ›

MASERATI márka rövid története

Egy vasutas hat fia. Ez lehetne a címe annak az olasz családregénynek, amely egy legendás autómárkáról, és egy Rodolfo Maserati nevezetű vasutas hat fiáról szólna. Lássuk tehát Alfieri, Bindo, Carlo, Ernesto, Ettore és Mario Maserati sztoriját! Carlo, a legidősebb fivér már 1898-ban biciklikhez tervezett egyhengeres motort, később a Fiat-nál, majd az Isotta Fraschini-nál dolgozott, ahová követte őt Bindo, Ettore, majd Alfieri is. 1914-ben a fivérek elsősorban Isotta Fraschini motorok versenyre felkészítésre önálló céget alapítottak Bolognában, miközben a művésszé lett Mario a szigonyos embléma megtervezésével írta be nevét az autótörténelem nagykönyvébe. A ’20-as években a Diatto cégnek már versenyautókat is építettek, eredetileg a számukra kezdték fejleszteni azt az autót is, amely végül mégis Maserati Tipo 26 néven – a volánnál Alfierivel nyerte meg az 1926-os Targa Floriót. Innen a márka csillaga meredeken felfelé ívelt, a kis családi vállalkozás versenyautói nem csak az Alfa Romeók, de a harmincas években a Mercedes-Benzek és az Auto-Unionok rettegett ellenfelei voltak. Gazdasági szempontból azonban kevésbé volt sikeres a cég, így végül a Maserati fivérek 1937-ben eladták részesedésüket az iparmágnás Adolfo Orsininak, aki Modenába helyezte át a székhelyet. Szerződésük értelmében három Maserati fivér még 10 évig dolgozott a nevüket viselő üzemnek, ezután O.S.C.A. márkanév alatt valósították meg terveiket. A háború után folytatódtak a sportsikerek, de egyre inkább az utcai sportkocsikra tevődött át a hangsúly, 1957-ben a Maserati hivatalosan vissza is vonult a versenypályákról, és teljes erővel sportkocsijaira koncentrált. Főleg Vignale, Frua és Touring karosszériákkal olyan ma is csodált modellek készültek, mint a 3500, a Mistral, Ghibli, vagy a Quattroporte. ’968-ban mégis furcsa házasságba kényszerül a Maserati, a kérő a céget felvásárló Citroen… A franciák legendás coupéjukba, az SM-be kapnak ilyen formán motort, a Maserati pedig lehetőséget (pontosabban pénzt és tervezői kapacitást) kap talán a legismertebb típusai, a Merak, a Khamsin, és a középmotoros Bora megszüléséhez. A Citroen csődje jelentette a házasság végét, 1975-ben a Maserati az egykori autóversenyző, az argentin Alessandro de Tomaso kezébe került, aki a kisszériás elit modellek mellett a nyolcvanas években bevezette a nagyobb darabszámban eladható, olcsóbb, de agresszív megjelenésű és nagy teljesítményű Bitrurbót. 1993-ban a Maserati is a Fiat birodalom része lett, majd egy érdekes manőverrel 1997-ben a cégből ötven százalékos részesedést kapott a szintén Fiat tulajdonú Ferrari. A Ferrari irányítása alatt új lendületet (és új gyáregységet) kapott a márka, így mára ismét elismert sportos luxusautók, a Quattroporte és a GranTurismo viselik a Maserati nevet.

Név:Maserati S.p.A.
Csoport:Fiat
Alapítás éve:1914
Cégnév:Maserati S.p.A.
Székhely:Modena, Olaszország
Első autó:Maserati Tipo 26; 1926
Jelmondat:Egykor versenyautók, manapság kifinomult, sportos luxusautók, nagy tradíciókkal rendelkező gyártója.

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXNlcmF0aQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXNlcmF0aQ==

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Tanner Foust a hegyekbe vitte rallycross Bogarát

Közúton csapatott az összkerekes VW Beetle Videó

3 órája – Sztori

Mára is jusson videó: Tanner Foust 544 lóerős VW Beetle driftje a hegyekben, a legjobb dolog amire eltölthetjük felesleges időnket.


Nem a tolvajok, hanem a terroristák ellen építtetnek nyomkövetőt az autókba Kínában

GPS nyomkövetőt raknának minden autóba

6 órája – Autósvilág hírei

Néhány éve még drága rendszer volt, ma filléres kütyü a GPS nyomkövetés. Nálunk csak ajánlott kiegészítő, de Kína egyik körzetében kötelező lesz.


Bemutatkozott a Williams és a Sauber  is

Újra szépek az F1 autók, itt vannak az első fecskék

9 órája – Sztori

Vadabbak lesznek az új F1 autók, szélesebb kerekekkel és szárnyakkal. A Williams és a Sauber már meg is mutatta vadiúj versenyautóját.


Használtautó.hu

MAZDA DEMIO 1.3i GLX Comfort

MAZDA DEMIO 1.3i GLX C...

Ár: 80.000 Ft

Évjárat: 1998

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

BMW 316i Compact Exclusiv Edition

BMW 316i Compact Exclu...

Ár: 450.000 Ft

Évjárat: 1997 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL ASTRA H 1.4 Essentia

OPEL ASTRA H 1.4 Essentia

Ár: 1.200.000 Ft

Évjárat: 2007 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL ASTRA G 1.4 16V Classic II

OPEL ASTRA G 1.4 16V C...

Ár: 1.190.000 Ft

Évjárat: 2006 / 12

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

FIAT BRAVO 1.4 16V Active

FIAT BRAVO 1.4 16V Active

Ár: 1.750.000 Ft

Évjárat: 2007 / 6

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész