MASERATI

MASERATI GRANTURISMO

MASERATI
GRANTURISMO

bővebben ›

MASERATI QUATTROPORTE

MASERATI
QUATTROPORTE

bővebben ›

MASERATI márka rövid története

Egy vasutas hat fia. Ez lehetne a címe annak az olasz családregénynek, amely egy legendás autómárkáról, és egy Rodolfo Maserati nevezetű vasutas hat fiáról szólna. Lássuk tehát Alfieri, Bindo, Carlo, Ernesto, Ettore és Mario Maserati sztoriját! Carlo, a legidősebb fivér már 1898-ban biciklikhez tervezett egyhengeres motort, később a Fiat-nál, majd az Isotta Fraschini-nál dolgozott, ahová követte őt Bindo, Ettore, majd Alfieri is. 1914-ben a fivérek elsősorban Isotta Fraschini motorok versenyre felkészítésre önálló céget alapítottak Bolognában, miközben a művésszé lett Mario a szigonyos embléma megtervezésével írta be nevét az autótörténelem nagykönyvébe. A ’20-as években a Diatto cégnek már versenyautókat is építettek, eredetileg a számukra kezdték fejleszteni azt az autót is, amely végül mégis Maserati Tipo 26 néven – a volánnál Alfierivel nyerte meg az 1926-os Targa Floriót. Innen a márka csillaga meredeken felfelé ívelt, a kis családi vállalkozás versenyautói nem csak az Alfa Romeók, de a harmincas években a Mercedes-Benzek és az Auto-Unionok rettegett ellenfelei voltak. Gazdasági szempontból azonban kevésbé volt sikeres a cég, így végül a Maserati fivérek 1937-ben eladták részesedésüket az iparmágnás Adolfo Orsininak, aki Modenába helyezte át a székhelyet. Szerződésük értelmében három Maserati fivér még 10 évig dolgozott a nevüket viselő üzemnek, ezután O.S.C.A. márkanév alatt valósították meg terveiket. A háború után folytatódtak a sportsikerek, de egyre inkább az utcai sportkocsikra tevődött át a hangsúly, 1957-ben a Maserati hivatalosan vissza is vonult a versenypályákról, és teljes erővel sportkocsijaira koncentrált. Főleg Vignale, Frua és Touring karosszériákkal olyan ma is csodált modellek készültek, mint a 3500, a Mistral, Ghibli, vagy a Quattroporte. ’968-ban mégis furcsa házasságba kényszerül a Maserati, a kérő a céget felvásárló Citroen… A franciák legendás coupéjukba, az SM-be kapnak ilyen formán motort, a Maserati pedig lehetőséget (pontosabban pénzt és tervezői kapacitást) kap talán a legismertebb típusai, a Merak, a Khamsin, és a középmotoros Bora megszüléséhez. A Citroen csődje jelentette a házasság végét, 1975-ben a Maserati az egykori autóversenyző, az argentin Alessandro de Tomaso kezébe került, aki a kisszériás elit modellek mellett a nyolcvanas években bevezette a nagyobb darabszámban eladható, olcsóbb, de agresszív megjelenésű és nagy teljesítményű Bitrurbót. 1993-ban a Maserati is a Fiat birodalom része lett, majd egy érdekes manőverrel 1997-ben a cégből ötven százalékos részesedést kapott a szintén Fiat tulajdonú Ferrari. A Ferrari irányítása alatt új lendületet (és új gyáregységet) kapott a márka, így mára ismét elismert sportos luxusautók, a Quattroporte és a GranTurismo viselik a Maserati nevet.

Név:Maserati S.p.A.
Csoport:Fiat
Alapítás éve:1914
Cégnév:Maserati S.p.A.
Székhely:Modena, Olaszország
Első autó:Maserati Tipo 26; 1926
Jelmondat:Egykor versenyautók, manapság kifinomult, sportos luxusautók, nagy tradíciókkal rendelkező gyártója.

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXNlcmF0aQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXNlcmF0aQ==

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Nem a karterrel, hanem a kartellel van gond a németeknél

Újabb botrányban több német autógyártó

9 órája – Autósvilág hírei

Kartellezés gyanújába került öt német autógyár, a Volkswagen, az Audi, a Porsche, a BMW és a Daimler. Lehet, hogy ennek a dízelbotránynál is nagyobb füstje lesz?


Kívánatos, mégsem kel el a rózsaszínre fényezett Lamborghini Espada

Senkinek sem kell a pink Espada?

13 órája – Autósvilág hírei

Kevés autónak áll jól a halvány pink árnyalat, a hajóméretű Cadillac De Ville persze közéjük tartozik. Lamborghinire nem jellemző, pedig oltári dögös így az Espada.


Mire megy a leggyorsabb Tesla egy 1000 lovas Supra ellen?

Elég-e a csúcs Tesla 1000 lóerő ellen? Videó

17 órája – Autósvilág hírei

Sorra alázza a Tesla csúcsváltozata a szupersportkocsikat, nem igazán talál legyőzőre. Ezúttal egy 1000 lóerős Toyota Supra ellen tették próbára, lássuk sikerült-e megtörni a győzelemsorozatot.


Használtautó.hu

VOLKSWAGEN PASSAT Variant 1.9 TDI Syncro

VOLKSWAGEN PASSAT Vari...

Ár: 560.000 Ft

Évjárat: 1998 / 10

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN JETTA V 1.6 Trendline

VOLKSWAGEN JETTA V 1.6...

Ár: 1.600.000 Ft

Évjárat: 2007

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

FIAT PUNTO 1.2 Classic

FIAT PUNTO 1.2 Classic

Ár: 520.000 Ft

Évjárat: 2005 / 2

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

MITSUBISHI COLT 1.3 Comfort

MITSUBISHI COLT 1.3 Co...

Ár: 625.000 Ft

Évjárat: 2003 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN GOLF III 2.0 GTI 16V

VOLKSWAGEN GOLF III 2....

Ár: 315.000 Ft

Évjárat: 1993 / 12

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész