MASERATI

MASERATI GRANTURISMO

MASERATI
GRANTURISMO

bővebben ›

MASERATI QUATTROPORTE

MASERATI
QUATTROPORTE

bővebben ›

MASERATI márka rövid története

Egy vasutas hat fia. Ez lehetne a címe annak az olasz családregénynek, amely egy legendás autómárkáról, és egy Rodolfo Maserati nevezetű vasutas hat fiáról szólna. Lássuk tehát Alfieri, Bindo, Carlo, Ernesto, Ettore és Mario Maserati sztoriját! Carlo, a legidősebb fivér már 1898-ban biciklikhez tervezett egyhengeres motort, később a Fiat-nál, majd az Isotta Fraschini-nál dolgozott, ahová követte őt Bindo, Ettore, majd Alfieri is. 1914-ben a fivérek elsősorban Isotta Fraschini motorok versenyre felkészítésre önálló céget alapítottak Bolognában, miközben a művésszé lett Mario a szigonyos embléma megtervezésével írta be nevét az autótörténelem nagykönyvébe. A ’20-as években a Diatto cégnek már versenyautókat is építettek, eredetileg a számukra kezdték fejleszteni azt az autót is, amely végül mégis Maserati Tipo 26 néven – a volánnál Alfierivel nyerte meg az 1926-os Targa Floriót. Innen a márka csillaga meredeken felfelé ívelt, a kis családi vállalkozás versenyautói nem csak az Alfa Romeók, de a harmincas években a Mercedes-Benzek és az Auto-Unionok rettegett ellenfelei voltak. Gazdasági szempontból azonban kevésbé volt sikeres a cég, így végül a Maserati fivérek 1937-ben eladták részesedésüket az iparmágnás Adolfo Orsininak, aki Modenába helyezte át a székhelyet. Szerződésük értelmében három Maserati fivér még 10 évig dolgozott a nevüket viselő üzemnek, ezután O.S.C.A. márkanév alatt valósították meg terveiket. A háború után folytatódtak a sportsikerek, de egyre inkább az utcai sportkocsikra tevődött át a hangsúly, 1957-ben a Maserati hivatalosan vissza is vonult a versenypályákról, és teljes erővel sportkocsijaira koncentrált. Főleg Vignale, Frua és Touring karosszériákkal olyan ma is csodált modellek készültek, mint a 3500, a Mistral, Ghibli, vagy a Quattroporte. ’968-ban mégis furcsa házasságba kényszerül a Maserati, a kérő a céget felvásárló Citroen… A franciák legendás coupéjukba, az SM-be kapnak ilyen formán motort, a Maserati pedig lehetőséget (pontosabban pénzt és tervezői kapacitást) kap talán a legismertebb típusai, a Merak, a Khamsin, és a középmotoros Bora megszüléséhez. A Citroen csődje jelentette a házasság végét, 1975-ben a Maserati az egykori autóversenyző, az argentin Alessandro de Tomaso kezébe került, aki a kisszériás elit modellek mellett a nyolcvanas években bevezette a nagyobb darabszámban eladható, olcsóbb, de agresszív megjelenésű és nagy teljesítményű Bitrurbót. 1993-ban a Maserati is a Fiat birodalom része lett, majd egy érdekes manőverrel 1997-ben a cégből ötven százalékos részesedést kapott a szintén Fiat tulajdonú Ferrari. A Ferrari irányítása alatt új lendületet (és új gyáregységet) kapott a márka, így mára ismét elismert sportos luxusautók, a Quattroporte és a GranTurismo viselik a Maserati nevet.

Név:Maserati S.p.A.
Csoport:Fiat
Alapítás éve:1914
Cégnév:Maserati S.p.A.
Székhely:Modena, Olaszország
Első autó:Maserati Tipo 26; 1926
Jelmondat:Egykor versenyautók, manapság kifinomult, sportos luxusautók, nagy tradíciókkal rendelkező gyártója.

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXNlcmF0aQ==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tYXNlcmF0aQ==

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Nem gáz a gáz - Audi A5 Sportback g-tron a Wörtherseere

Villantós A5-tel gázosít az Audi a Wörtherseen

2 órája – Autósvilág hírei

Különleges módot választott az Audi, hogy elfogadtassa CNG hajtásait: tuningosra vett A5 g-tronnal készültek a Wörthersee fesztiválra.


Volt már Nordschleife-rekorder a Volvo S60 Polestar

Egy évig titkolta Nürburgring rekordját a Polestar

5 órája – Sztori

Volvóék tovább maradtak a tavalyi WTCC futam után, majd az S60 Polestarral megfutották az utcai négyajtósok rekordját a Nordschleifén .


Eladó egy Ferrari Daytona, ami a '70-es években gyorsabban ért Las Vegasba, mint egy helikopter

Versenyzett egy helikopterrel, gyorsabb volt a Ferrari

8 órája – Autósvilág hírei

Meghirdettek egy 1971-es Ferrari Daytonát, a története igencsak erős, az első tulajdonos nevét még Las Vegasban is viseli egy szálloda. Nem teljesen gyári, ennek köszönheti hihetetlen sztoriját.


Használtautó.hu

MITSUBISHI COLT 1.3 Insport 123e km! 2garn.gumi

MITSUBISHI COLT 1.3 In...

Ár: 1.199.000 Ft

Évjárat: 2008 / 4

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

SKODA ROOMSTER 1.4 16V Scout MAGYAR.MEGKÍMÉLT

SKODA ROOMSTER 1.4 16V...

Ár: 1.990.000 Ft

Évjárat: 2012 / 9

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

RENAULT GRAND ESPACE 2.0 dCi Celsium (Automata) (6 személyes ) 89.000.KM.NAVI.FULLFULL

RENAULT GRAND ESPACE 2...

Ár: 4.470.000 Ft

Évjárat: 2011 / 6

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

RENAULT GRAND SCENIC Scénic 1.5 dCi Limited EDC BOSE.AUTOMATA.46.000KM

RENAULT GRAND SCENIC S...

Ár: 5.380.000 Ft

Évjárat: 2015 / 4

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

MASERATI GRANTURISMO S (Automata)

MASERATI GRANTURISMO S...

Ár: 14.990.000 Ft

Évjárat: 2008 / 12

Kivitel: Coupe

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész