Nézzen be Ralph Lauren kincseket rejtő garázsába!

Ralph Lauren milliárdokat érő autógyűjteménye

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

60 autó, köztük világhírű, egyedi példányok, önállóan is dollármilliókat érve. Ralph Lauren beengedett egy fotóst a múzeum-szintű garázsába.

Alapvetően nem irigylem a szuper gazdagokat. Szerintem van az a pénz, pontosabban a túl sok pénzhez kötődő azon életvitel, amikor már inkább teher, mintsem öröm a dúsgazdagság. Még Fekete István klasszikus regényében, a Téli berekben olvastam anno Kengyel tanár úr azon intelmét, miszerint a túlzott jólét minden tisztességnek, erkölcsnek, illetve becsületnek a legbiztosabb sírásója - és ebben kétségtelenül lehet valami. Messze nem vagyok azonban tökéletes, vannak hibáim, és ezek közé tartozik a súlyos autóbolondéria, így ha a jövőben netán bankot robbantanék, akkor kastélyok, ékszerek, magánszigetek mértéktelen halmozása helyett olyan szinten habzsolva merülnék bele a járműgyűjtésbe, mint az amerikai divattervező, Ralph Lauren.
Amikor a kollégákkal közösen eljátszottunk a gondolattal, hogy mit kérnénk karácsonyra autós vonatkozásban, az én listámon felbukkant egy 1938-as Alfa Romeo 8C Mille Miglia Touring Spider, konkrétan Ralph Lauren autója, amelyről úgy nyilatkoztam, bizony, a nappalimban tartanám, mert egyrészt gyönyörködtet, másrészt olyan értéket képvisel, hogy legszívesebben három lépésnél távolabbra sosem tágítanék mellőle. Mindezt csak azért említem meg, mert Todd Eberle, a Vanity Fair magazin fotósa meghívást kapott Ralph Lauren garázsába, abba a szentélybe, ahol az álom-Alfám a szürke hétköznapokat tölti, ám a számomra csak most derült ki, milyen lakótársakkal. Nem tagadom, padlót fogtam...

A tágasságát és kialakítását illetően múzeumnak is megfelelő garázsban külön szekciót töltenek meg a Ferrarik, olyan csemegékkel, mint egy 1958-as eredeti 250 Testa Rossa, egy 250 GTO, egy 250 GT SWB, egy középmotoros 250 LM, egy 365 GTB/4 Spyder, és még néhány verseny, illetve utcai modell. Szóra érdemes a Mercedes-Benz kollekció - a többféle zárt és nyitott karosszériás 300 SL, vagy éppen az 1971-es 280 SE 3.5 Cabrio -, illetve számos angol klasszikusnak is jutott hely: párját ritkítja az 1929-es Bentley Blower, az 1955-ös Morgan Plus 4 Drophead Coupe, és az 1957-es Jaguar XKSS. A garázs központi részén öt autó pompázik. Sokan nem tudják, hogy Ralph Lauren tulajdonában van a Fekete herceg, a Schwarze Prinz, ahogy a Trossi herceg-féle 1930-as Mercedes-Benz SSK sportkocsit nevezik. Mellette áll az álmaiban kavargó Alfa 8C, egy másik Alfa Romeo, az 1931-es Monza versenyautó, továbbá két ritka Bugatti, egy 1934-es Type 59, és egy 1938-as Type 57SC Atlantic Coupe.

A gyűjteményben összesen 60 autó található - benne modern típusok is, mint Bugatti Veyron, vagy Lamborghini Murciélago SV -, az állagmegóvásról, a karbantartásról külön személyzet gondoskodik, köztük az a négy levéltáros képesítésű munkatárs, akik az adott kocsik történetét, múltját kutatják, illetve a meglévő dokumentumokat kezelik. Kedves Ralph Lauren, nincs egy szabad állás ebben a munkakörben? 10 éves múzeumi és levéltári gyakorlattal, történész végzettséggel rendelkezem. Az időeltolódás ne zavarja, akkor is hívhat, ha nálunk éjszaka van.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 22:12
    Permalink

    Nem sértődik meg RL, hogy a Közlekedési Múzeumhoz hasonlítjuk a gyűjteményét. Sajnos – amikor utoljára jártam- ott nem nagyon szépítik az autókat.

Vélemény, hozzászólás?