Ez most a legolcsóbb Volvo?

A Volvo EX30 meglepően kedvező árral kopogtatott be a piacra

Gondoltad volna, hogy a Volvo rukkol elő az egyik legkedvezőbb árú villanyautóval? Pedig de, és ez bizony az EX30.

Lefelé bővült a Volvo kínálata, ráadásul egy villanyautóval. Természetesen a Volvo még mindig prémium márka, ám az EX30 árazása láttán valószínűleg vakarják a fejüket néhány olyan márkánál, ahol az elektromos modellekkel nem a prémium szegmenst célozták.
Új vásárlóközönséget céloz?
Már akkor is a fenti kérdés jut az eszembe, ha az EX30 formatervét bámulom. Igen, megrajzoltak minden olyan motívumot, amitől jól felismerhetően Volvo, mégis van benne valami új, valami más, amiből arra következtetek, hogy nem a klasszikus Volvo vásárlókat célozza. Persze az ár, amire majd a végén kitérek eleve más ligába sorolja, de a formaterv is merészebb. Vagy nevezzük fiatalosabbnak? Szerintem igen. Szóval ott van Thor kalapácsa a fényszórókban, az embléma, szélesre húzott VOLVO felirat hátul és a tetőig felkúszó hátsó lámpák. Vérbeli Volvo és mégis más. Friss, újító szellemű, utána is fordulnak a járókelők, mert egy igazán érdekes jelenség a 4233 mm hosszú, 1837 mm széles, 1549 mm magas és 2650 milliméteres tengelytávolságú autó. Ami jelenleg a legkisebb Volvóvá teszi.
A Volvo Teslája?
Egyik utasom jegyezte meg, és nagyon igaza volt, hogy az EX30 utastere tisztára Tesla. És valóban. Gombok eltüntetve, csupán a multifunkciós kormánykerékre jutottnéhány, amúgy pedig mindenre ott van a függőlegesen álló érintőképernyő középen. Minden a 12,3 colos kijelzőről vezérelhető, és minden onnan olvasható le. Aki egy Teslát cserél le, nem fog kétségbe esni, aki még nem találkozott ilyennel, valószínűleg szentségel majd néhányszor. Szerintem zavaró, hogy kispórolták a HUD-ot, de sorolhatnék még jó pár funkciót, amelynek elérése, kezelése egyszerűen logikátlan ezzel a módszerrel. Egyesek még a kartámaszra helyezett ablakmozgató gombokat is ide sorolták, bár ez szerintem pont az egyik valóban ergonomikus megoldás, bár mindez együttvéve a spórolást szolgálja. Nekem valahogy nem jön át, hogy ez a modernség velejárója. Sokkal inkább azt látom benne, hogy lespórolták a gombokat, kispórolták a kábelezést az ajtókból (még a kesztyűtartó is a képernyőn tapizva nyitható), cserébe viszont sokkal többen engedhetnek majd meg egy Volvót maguknak. Ugyanez az anyagminőséget tekintve, vagy inkább tapintva nyilvánvaló. Örvendetes, hogy a műszerfalon és az ajtóburkolatokon újrahasznosított műanyagot használtak, a fenntartható jövő szempontjából ez fontos, viszont a prémium érzetet csökkenti. Viszont a műbőr/szövet ülések árnyalják kicsit a képet, mert kellemes tapintásúak, jól is néznek ki a kéttónusú színezéssel és még kényelmesek is. Legalábbis elöl mindenképp, hátul már nem tartják olyan jól a combokat, ugyanakkor átlagos termetű felnőttek számára is kényelmes, bár ezt a csomagtér mérete fizeti meg. Alapból 318 literes, ami 904 literre bővíthető. Persze a rendeltetése alapján nem is szükséges nagyobb, hiszen az EX30 nem az a világjáró típus.
Hátsókerék-hajtás=móka és kacagás?
Pedig a nagyobb, 69 kilowattórás, nikkel-mangán-kobalt akkumulátorral tisztességes a hatótávolsága, hiszen akár 476 kilométer is lehet. Persze a hátsó tengelyre felszerelt, 272 lóerős villanymotor, annak 343 Nm nyomatéka és az 5,3 másodperces gyorsulás olykor mókázásra csábít, ám odafigyelve megközelíthető a 17 kWh/100 kilométeres gyári fogyasztási érték. Jómagam is meglepődtem, hiszen az EX30 egy olyan villanyautó, amit tényleg tud valós, sportos vezetési élményt adni. Elöl MacPherson, hátul többlengőkaros, független felfüggesztéssel, szélesen terpeszkedve kimondottan élvezetes vele a kanyarokat vadászni, amit meg is tettem vele. A vegyes tesztfogyasztása viszont megállt 17,8 kWh/100 kilométernél. Így a 300 kilométer simán futható vele egy töltéssel. Aztán a töltés az Ultra felszereltséghez járó 22 kilowattos lehetőséggel 3-4 óra alatt megoldható, de az alapáron kapott 11 kilowattossal is bőven elég a teljes töltéshez egy éjszaka.
Mennyibe fáj?
Nos, nem vicceltem, tényleg ez a legolcsóbb Volvo, mert egy picivel az XC40 alá lőtték a 14 490 000 forintos alapárat. A céges vásárlóknak ráadásul négymilliós állami támogatás is járhat, amivel aztán tényleg párját ritkítja a piacon. Persze a tesztautó a csúcsfelszereltséget kapta, amivel már 19 290 000 forint az alapára, igaz ebben már minden vezetősegéd benne van, de azért olyan extrákkal terhelhető még, mint például a 20 colos felnik, vagy épp a világoskék fényezés. Ilyesmikkel már 20 millió forint felett áll meg, de visszatérve a kedvező alapárához, egyáltalán nem véletlen, hogy nagy iránta az érdeklődés, és érkeznek is a vásárlók.
Árak
Tesztmodell alapára
14 490 000 Ft (2024.04.09.)
Tesztautó ára
20 120 000 Ft (2024.04.09.)
Műszaki adatok
Teljesítmény:
202 kW (275 LE)
Nyomaték:
343 Nm
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5,3 s
Végsebesség:
180 km/h
Méretek
Hosszúság:
4233 mm
Szélesség:
1837 mm
Magasság:
1549 mm
Saját tömeg:
1850 kg
Össztömeg:
2240 kg
Tengelytáv:
2650 mm
Karosszéria-kivitel:
Crossover
Csomagtér:
328-904 l
Motor és váltó
Motor:
Villanymotor
Sebességváltó:
irányváltó
Nyomaték:
343 Nm
Teljesítmény:
202 kW (275 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5,3 s
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?