A szedánok királya? – Toyota Corolla Sedan 1.6 teszt

Fizetett hirdetés

Addig ugorj rá a szívómotoros, 1,6-os Corollára, amíg még elérhető!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A világ egyik legkelendőbb szedánja a Toyota Corolla. Világszerte fogalommá vált már a neve, nem véletlenül. Aki siet, még vásárolhat belőle szívómotoros változatot!

Már a 12. generációnál jár a Toyota Corolla, ami szedánként mindig is őrizte ezt a nevet. Miközben a ferdehátú változatot egy darabig átnevezték Európában Aurisra, a négyajtós folyamatosan megmarad Corollának. Ezért talán ezzel a karosszéria-formával még jobban összenőtt a név, ami a világ legnagyobb példányszámban eladott modelljét jelöli. Ahogy a megbízhatósággal és a kiváló ár/érték aránnyal is. Ráadásul az utolsó mohikánok egyikeként a Toyota is kínál még szívó benzinmotoros változatot. Ideig-óráig, szóval aki még erre a kiforrott technikára vágyik, jobb, ha siet. Természetesen napjainkra a Toyota hibrid hajtásláncai sem kevésbé kiforrottak (és szintén szívó benzinmotort alkalmaznak!), ám a hatékonyabb technológiáért mélyebben kell a vásárlónak a zsebébe nyúlnia. Ha a tesztautó Comfort Tech Style felszereltségét nézzük, akkor több mint egymillió forint az 1,8 literes hibrid hajtáslánc felára (ami persze alapból automata váltós), szóval tényleg van még keresnivalója a piacon a kellemes szívómotornak is.
Hirdetés
A Corolla jelenlegi generációjánál is jól megkülönböztették a szedánt a többi modellváltozattól. Feltűnően más a formaterv elöl és hátul egyaránt. Bár ugyanolyan éles vonalakkal játszadoztak a formatervezők. Elölnézetből sokkal inkább a magasabb kategóriában vadászó Camry típusra emlékeztet a Corolla, így picit talán a presztízse is magasabb. Bár tény, hogy a klasszikus lépcsőshátú karosszéria esetében a csomagtér-nyílása szűkösebb, maga az autó megjelenése elegánsabb. A Corolla hátul is ízléses, diszkrét krómcsík köti össze a hátsó LED-es lámpákat, és itt érdemes megemlíteni, hogy a Style csomagban az első fényszórók is LED-technikájúak, illetve itt már jár a fényszórómosó berendezés is. Továbbá a sötétített hátsó üvegek és a látványos, 17 colos könnyűfém keréktárcsák is. Igényes az utastér is, ahol kell, ott puhábbak az anyagok, amerre nem tapogatózunk sokat, ott kopogósabb, de így is jó minőségű műanyagokkal találkozunk. A Comfort felszereltség már tartalmazza a bőrborítású, multifunkciós kormánykereket és a bőrborítású váltógombot is. Szintén a felszereltség része a 8 colos érintőképernyős kijelző, illetve a kétzónás, automata klíma. A kényelmes ülések szövetkárpitosak, elöl két fokozatban állítható ülésfűtés is jár, illetve a vezető még elektromosan állítható deréktámasznak is örülhet. Pillanatok alatt beállítható az optimális vezetési pozíció, a Tech csomagban pedig helyet kapott a vezető előtti színes TFT kijelző a két analóg mérőműszer között. Emellett a hátul utazóknak is jár pohártartós kartámasz, szellőzőnyílás az első kartámasz végén, valamint elegendő lábtér, míg a csomagtér alaphelyzetben 471 literes, de a 60/40 arányban osztott hátsó ülések lehajtásával tovább növelhető. De nézzük azt a bizonyos 1,6 literes, szívó benzinmotort, amely selymesen jár, és kész felüdülés a napjaink turbókorszakában! Alapjáraton szó szerint semmit nem érezni belőle. A hangja nem jut el az utastérbe, rezonancia nem érződik se a kormánykeréken se a váltókaron. Aztán, amikor elindul a Toyota Emil Frey parkjából kapott Corolla, kiderül, hogy a 132 lóerő bőven elég az autó dinamikus mozgatásához. A teljesítmény nem „ütésszerűen” érkezik, mint a turbós motoroknál, szépen, egyenletesen épül fel. A kényelmes közlekedéshez talán jobban is passzol ez a viselkedés. Ahogy a hat sebességfokozat is. Nem szükséges gyorsan felváltogatni az egyébként pontosan és feszesen működő karral, mint néhány spórolós üzemre áttételezett váltó esetében, ugyanakkor pörgetni sem muszáj, hogy megjöjjön az ereje. Mindezek ellenére a fogyasztása városban 7 és 8 liter között alakult, országúton, illetve vegyes használat esetén 7 liter alá is csökkenthető a vezetési stílusra odafigyelve. Összességében elmondható, hogy a Corolla minden porcikájában, minden megnyilvánulásában az arany középútra törekszik. Az utastér már említett anyaghasználatában, a nem túlbonyolított hajtásláncával is, de ugyanúgy említhetem a futóművet és a vezetés élményét is. Igen, ezt a józan, családi autónak is beváló járgányt élvezet vezetni. Persze nem úgy, mint mondjuk egy GR Yarist, itt most nem a sportosságon van a hangsúly. Hanem a maximális kényelmen és a stresszmentességen. A motor hangja soha nem lesz tolakodó, az elöl McPherson, hátul pedig független kerékfelfüggesztés mindent megtesz, hogy elrejtse az úthibákat. Azonban mégsem „nyúlós” a viselkedés, nem dől tempós kanyarban sem az autó, nem akar lecsúszni az ívről, miközben a kormánykerék nagyon pontos és megfelelő mennyiségű visszajelzést ad. Ugye, az arany középút, amit említettem. Még a 17 colos könnyűfém keréktárcsák sem rontanak a helyzeten, bár autópályatempónál a gördülés zaját kicsit megemelik. Sajnos az árak mindenhol emelkednek, ám a Toyota Corolla Sedan még így is kedvező ajánlat. A legolcsóbb változat 6,3 millió forintról indul, a Comfort Tech már közel 7,4 millió forint, a Comfort Style Tech pedig 7 990 000 forintot kóstál, ám ebben lényegében minden benne van, amit ma egy autótól elvárhatunk, sőt még talán egy kicsit több is. A biztonsági felszereltsége meggyőző. A sofőrsegédek terén a Toyota Safety Sense második generációja szolgál a fedélzeten. Ez azt jelenti, hogy adaptív sebességtartó, ütközést megelőző rendszer gyalogos és kerékpárfelismeréssel, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer kormányrásegítéssel, táblafelismerő, illetve fáradtságra figyelmeztető rendszer is segíti a vezető dolgát. Emellett még visszagurulásgátló, parkolóradar elöl-hátul és tolatókamera is szerepel a felszereltségi listán. Az egyetlen pluszköltség, amin érdemes még elgondolkodni az a metálfény 145 ezer forintért, hiszen a Toyota Emil Frey tesztautója is szebben csillogott szürkéskék színben, mint az alapszínnek számító, felármentes fehérben.
Cikkünkhöz a Corollát a Toyota Emil Frey tesztparkjából kaptuk kölcsön. Köszönjük!
Értékelés
Pozitív
Kényelem, motor, minőségérzet, felszereltség
Negatív
17 colos felnikkel a szélesebb gumik miatt hangosabb
Árak
Tesztmodell alapára
7 990 000 Ft (2020.04.20.)
Tesztautó ára
8 135 000 Ft (2020.04.20.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Teljesítmény:
97 kW (132 LE) 6200 1/min-nél
Nyomaték:
159 Nm 4200 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,7 s
Végsebesség:
200 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,0 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4630 mm
Szélesség:
1780 mm
Magasság:
1435 mm
Saját tömeg:
1325 kg
Össztömeg:
1790 kg
Tengelytáv:
2700 mm
Karosszéria-kivitel:
szedán
Csomagtér:
471 l
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
6 fokozatú manuális
Nyomaték:
159 Nm 4200 1/min-nél
Teljesítmény:
97 kW (132 LE) 6200 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
200 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,7 s
CO2-kibocsátás:
164 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,0 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,5 l/100km
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.04.20. at 11:07
    Permalink

    Az a baj, hogy ha melléteszi az ember a hasonlóan felszerelt Fiat Tipót akkor egy jó 1,5 millió forint hibádzik az árakban – ráadásul az FCA Uconnect rendszere pl. egyáltalán nem olyan rossz hírű, mint a Toyotáé. Ha valaki a minőségérzetbe akar belekötni, akkor meg Renault Mégane, ha az ázsiaiságba akkor meg szedánpótléknak a a Hyundai i30 fastback is még sokkal a Corolla alatt van. S tényleg csak az utóbbit tudom felhozni mentségnek, mert ha a koreaiak nem lennének lusták legyártani egy tisztességes szedánt akkor ennek a Corollának nem lenne piaca. Ezzel nem bántani akarom, mert egyébként még a Toyotánál sokkal rosszabb ajánlatok is vannak a Volkswagen vagy a Ford holdudvarában, de amit eddig láttam az új Corollából az engem nagyon nem győzött meg.

    • 2020.04.20. at 12:58
      Permalink

      6 év múlva mikor eladja az első tulaj, akkor senkit sem fog érdekelni az, hogy “FCA Uconnect” rendszer mennyire jobb. Hanem el fogja tudni adni…. Mondom ezt úgy hogy a negyedik Toyotámat használom. Azért azt megemlíteném, hogy az elmúlt 15 évben, csak éves szervizre költöttem… más extra kiadásom nem volt autó ügyben… Engem ez győz meg. 🙂

      • 2020.04.20. at 15:50
        Permalink

        Az, hogy a régi Toyotádat (gondolom jó áron) el tudtad adni, nem garantálja, hogy a jövőben is így lesz. Sőt, azt sem hogy problémamentes lesz – vagy legalábbis problémamentesebb, mint a múlt Toyotái vagy más márkák gyártmányai. Ma már nem hétpecsétes titok, hogy milyen a Toyota gyártási rendszere, lassan a pelenkagyári munkások is fejből nyomják a lean meg TPS filozófiát, botorság lenne azt feltételezni, hogy a Toyota márkanév mögött bármi olyan kulisszatitok rejtőzik, amit a többiek ne ismernének és másoltak volna le (bár a madarak azt csicsergik, hogy az Audinak meggyűlt a baja vele, de nem ez a lényeg).
        S ha ez így van – akkor mégis miért fizetne az ember egy gyengébben felszerelt autóért többet? A szervizhálózatban erős még talán a Toyota, de abban is lenyomta már a Hyundai-KIA, szóval igen: ha ebben a kategóriában lenne egy koreai versenyző akkor jócskán lenne izgulnivalója a Toyotának.

    • 2020.04.20. at 14:56
      Permalink

      Drága jó istenem… Most komolyan azt hangoztatod, hogy a világ legnépszerűbb autójának egyszer csak nem lenne piaca, ha a Hyundai gyártana szedánt!? Mindössze ennyi kéne a Corollának, hogy a csúcsok csúcsáról egyenesen a nihilbe jusson az egész világon!? Brrr… Nem szokott sűrűn fájni a fejed? Elhiszem, hogy nem túl kellemes, amikor a felgyülemlett tudásnak már túl kicsi a hely, kitörni készül és ezt gyakran fellépő erős, feszítő érzéssel jelzi 😀

      • 2020.04.20. at 15:57
        Permalink

        Nem, ez a te gyenge kísérleted a lényeg kifigurázására. A Corolla biztos nem tűnne el egyik napról a másikra, már csak azért sem, mert a Toyotának van gyártó kapacitása – viszont az, hogy a szakújságírók milyen ritkán szokták felemlegetni a Corolla csodálatos technikai vívmányait, formatervét meg műszaki színvonalát, hogy a típus sikere legalább annyira múlik a gerillamarketingen mint az ár/érték arányon.
        Ja, egyébként ha már japán, Mazda 3 is van ennyiért. Az ugyanúgy szívó, csak nem nézel ki benne úgy, mint egy sikertelen könyvelő.

        • 2020.04.20. at 17:49
          Permalink

          A jelenlegi Corollám vásárlása előtt természetesen a helyi Mazdához is bementem.
          Nem akarta beszámítani a Versomat mert “nehéz eladni…” 🙂 több mint 500.000Ft-al lett volna több a 3as sedan ára.. Valamint kioktatott, hogy náluk szinte sorba állnak a vevők az autóért. Persze ez nem a modellt minősíti azt tudom…. Azért egy excelbe beírtam: kötelező+casco+szerviz költségekek 3 évre kivetítve…. mindkét modellnél.
          Maradtam a Corollánál. 🙂

        • 2020.04.21. at 08:11
          Permalink

          Ha már ezt az “eltűnés” témát felhoztad: tudod, mi az, ami előtt már nincs hosszú jövő? Na, mit szoktak mindenhol a kompakt kategória etalonjának nevezni? 😀 A Golfocska fog eltűnni a búsba. Az ID.3 fogja kiváltani, másfelől meg a ferdehátú kompakt, mint műfaj, Európán kívül nem keresett, ezeket az amik és a kínaiak is szedánként veszik. A Jetta simán túl fogja élni a “királyt”…

  • 2020.04.20. at 15:18
    Permalink

    Van pedig benne valami amit ír. Máshol 1,5 milával olcsóbban lehet autót venni, ha meg valaki 5 évesen el akarja adni, akkor gondolom 1,5 millával olcsóbban el lehet adni egy Fiatot is 🙂
    Viszont ha valaki 10-15 évig használja, akkor már nem lesz 1,5 milla a különbség.

    Igazából én azt nem értem, hogy ki az aki ezt megveszi, szerintem sem a legjobb választás, de magyarországon is elég népszerű volt a Corolla az idei számok alapján.
    Gondolom a céges megrendelések és a 12:58kor kommentelő ‘a’ nevű felhasználóhoz hasonló emberek választják. “Már a negyedik Toyotám használom, eddig még sose volt baj vele, a következő is Toyota lesz”

    Nekem volt olasz és francia autóm is, csak az olaszra kellett költeni a kopókon kívül. Bedöglött egyszer egy kb. 10ezer forintos alkatrész 😀 8 évesen adtam el az újkori árának kb. feléért.

Vélemény, hozzászólás?