0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Pénzt nem kérő munkatárs - Citroën Berlingo Electric teszt

Citroën Berlingo Electric District L1 teszt

Egyelőre ingyen tölthetjük és a legtöbb helyen, így Budapesten is ingyen parkolhatunk vele - az elektromos Citroën Berlingo álom melósautó.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Bár 300 kilogrammos akkumulátor került a padlólemezébe, az elektromos Berlingo terhelhetősége alig marad el az alapváltozatétól. Megjelenésében sincs sok különbség, hagyományos töltőjének csatlakozója a jobb első sárvédőhöz került%KA%

Bár 300 kilogrammos akkumulátor került a padlólemezébe, az elektromos Berlingo terhelhetősége alig marad el az alapváltozatétól. Megjelenésében sincs sok különbség, hagyományos töltőjének csatlakozója a jobb első sárvédőhöz került

Álcázza magát. Pont olyan, mint egy hagyományos áruszállító Berlingo. Felármentes fekete lökhárítóival és kipufogójának hiányával sem árulkodó, ha a sofőroldal felől közelítjük. Jobb elől persze van egy már a villanyhajtásra utaló ajtócska, ami a hagyományos töltő csatlakozóját fedi. Érdekes módon a felárért mért CHAdeMo gyorstöltő-csatlakozó került a hagyományos változat üzemanyagtöltő-nyílásának helyére. 228 600 forintot kell fizetnünk azért, hogy a nagyteljesítményű villámtöltőkön 30 perc alatt 80 százalékosra tölthessük az amúgy 22,5 kWh-ás, a padlólemezbe az utas- és a raktér csorbítása nélkül beépített lítium-ion akkumulátort.

%KA%Alapáron csak jobb oldali tolóajtót, ablakok nélküli, de 2/1 osztású hátsó ajtókat kap%KA%

Alapáron csak jobb oldali tolóajtót, ablakok nélküli, de 2/1 osztású hátsó ajtókat kap

Állítható saját töltő. Szokatlan, de felettébb praktikus hogy a Berlingóhoz állítható intenzitású hálózati töltő jár, ami 8 és 14 amperrel is adhatja a delejt. Előbbi kedvezőbb az akkumulátor számára, de esetében a teljes töltési idő 15 órát is eltarthat, míg 14 amperrel 8 óra alatt is megvan. Kényelmetlenség azonban, hogy a közterületi hagyományos töltőkhöz való Type 2 csatlakozós kábel nem jár az autóhoz, azt utólagosan kell megvásároljuk, ha szeretnénk. Igaz, ha otthon/telephelyen tudunk tölteni, az is elegendő lehet, hiszen a közterületi sem lesz nagyságrendekkel gyorsabb, mint a saját töltő erősebbik fokozata. A villámtöltés lehetőségét azonban érdemes megvásárolni, sokszor jól jöhet a hosszabb kávészünet alatt jelentősen feltornászható hatótáv.

%KA%Belül csak műszerblokkjával különbözik egy robotváltóstól, ha ahhoz viszonyítjuk, különösen nem vészes az elektromos verzió felára%KA%

Belül csak műszerblokkjával különbözik egy robotváltóstól, ha ahhoz viszonyítjuk, különösen nem vészes az elektromos verzió felára

%KA%Körkapcsolóval vezérelhetjük az irányváltót, automata klímát kapunk, mivel a hatótávot jelentősen befolyásoló, fogyasztását a műszerblokkban láthatjuk%KA% %KA%Körkapcsolóval vezérelhetjük az irányváltót, automata klímát kapunk, mivel a hatótávot jelentősen befolyásoló, fogyasztását a műszerblokkban láthatjuk%KA%

Körkapcsolóval vezérelhetjük az irányváltót, automata klímát kapunk, mivel a hatótávot jelentősen befolyásoló, fogyasztását a műszerblokkban láthatjuk

Mennyi az annyi? Ha villanyautó, akkor a legtöbbeket a hatótáv érdekel. A Berlingo esetén a katalógus 170 kilométeres hatótávot ír, és nincs is nagy füllentés. Telített akkumulátornál 155 kilométert jelzett nekünk a fedélzeti számítógép. Városi, illetve autópályás használatban a hatótáv jobban csökken, mint a valójában megtett táv, de visszafogott vezetésnél 150 megtehető kilométerrel azért számolhatunk. Igaz, épp kellemes, sem fűtést, sem hűtést nem igénylő időben és üresen (legfeljebb 2 személlyel) próbáltuk a villanyfurgont. 150 megtehető valós kilométer márpedig kedvező egy elektromos kisáruszállítótól. Nem csak azoknak ajánlható, akik egy nap legfeljebb ennyit tesznek meg, hanem azoknak is, akik mondjuk 250 alatt autóznak, mert egy napközbeni villámtöltés beiktatására ma már Budapest több pontján, de például Zalaegerszegen, Veszprémben, Győrött, Tatabányán, Budaörsön, Székesfehérváron, Siófokon, Pápán, Szolnokon, Debrecenben és Bükkaranyoson is van mód.

%KA%Három ülőhely, de zéró Isofix-csatlakozó, jól jönne pedig, ha a dolgozó ember reggel akár a gyerekeit is elvihetné meló előtt oviba, bölcsibe%KA%

Három ülőhely, de zéró Isofix-csatlakozó, jól jönne pedig, ha a dolgozó ember reggel akár a gyerekeit is elvihetné meló előtt oviba, bölcsibe

%KA%Csomagtér bőséggel jutott az utaskabinba is, ám az utasülések laphossza még a vezetőénél is rövidebb, pedig az sem nagy%KA% %KA%Csomagtér bőséggel jutott az utaskabinba is, ám az utasülések laphossza még a vezetőénél is rövidebb, pedig az sem nagy%KA% %KA%Csomagtér bőséggel jutott az utaskabinba is, ám az utasülések laphossza még a vezetőénél is rövidebb, pedig az sem nagy%KA%

Csomagtér bőséggel jutott az utaskabinba is, ám az utasülések laphossza még a vezetőénél is rövidebb, pedig az sem nagy

%KA%PVC padlóburkolat, 3,3 köbméter a raktérben%KA% %KA%PVC padlóburkolat, 3,3 köbméter a raktérben%KA%

PVC padlóburkolat, 3,3 köbméter a raktérben

Meglepően megy. Bár az elektromos Berlingo villanymotorja csupán 67 lóerő (49 kW) teljesítményű, és ezzel a leginkább alulmotorizált változat, 200 Nm, már indulástól elérhető nyomatékával úgy tűnik, mintha mérgezett egér módjára menne. Lámpától indulva üresen nincs sok ellenfele, de még 100 km/óra fölött is meglepően élénken lehet gyorsítani. Igaz, végsebessége mindössze 110 km/óra. A limitált végsebesség miatt autópályán sem száll el nagyon a Berlingo fogyasztása, ha pedig kamion mögé állunk vele, a lehető legkedvezőbb értékeket fogjuk elérni.

%KA%A sofőr előtti rekeszbe A4-es papírok is beleférnek, palackot azonban nem ajánlott oda helyezni, ha ugyanis kifolyik, abból problémák adódhatnak. A jól megszokott fedélzeti számítógép kWh/100 km értékben mutatja az átlagfogyasztást, higgadt üzemben 15 kWh/100 km értéket is gond nélkül el lehet érni%KA% %KA%A sofőr előtti rekeszbe A4-es papírok is beleférnek, palackot azonban nem ajánlott oda helyezni, ha ugyanis kifolyik, abból problémák adódhatnak. A jól megszokott fedélzeti számítógép kWh/100 km értékben mutatja az átlagfogyasztást, higgadt üzemben 15 kWh/100 km értéket is gond nélkül el lehet érni%KA%

A sofőr előtti rekeszbe A4-es papírok is beleférnek, palackot azonban nem ajánlott oda helyezni, ha ugyanis kifolyik, abból problémák adódhatnak. A jól megszokott fedélzeti számítógép kWh/100 km értékben mutatja az átlagfogyasztást, higgadt üzemben 15 kWh/100 km értéket is gond nélkül el lehet érni

%KA%Orrmotor, elsőkerék-hajtás. Mivel a belsőégésűnél szerényebb a tömeg elöl, a nyomaték viszont jelentős, a kerekek induláskor terheletlenül is könnyedén elkaparnak%KA%

Orrmotor, elsőkerék-hajtás. Mivel a belsőégésűnél szerényebb a tömeg elöl, a nyomaték viszont jelentős, a kerekek induláskor terheletlenül is könnyedén elkaparnak

A város királya. Ami rossz a belső égésű motornak, különösen a dízelnek, az nem gond a villanyautónak. Futárautónak, de akár egy kisiparosnak a létező legjobb hajtás, az elektromos, hiszen nem gond neki a címről címre szaladgálás. Bónusz ehhez a legtöbb városban, így Budapesten is ingyenes parkolás a zöld rendszám által. Ráadásul az elektromos Berlingo nem kompromisszumos. Sőt! Csendes üzemével, egyenletes teljesítményleadásával és váltómentességével az összes többinél kellemesebb. Irányváltója a robotváltósból ismert körkapcsolóval vezérelhető. Futóműve üresen is egészen kényelmes.

Kilátások. Berlingo-sajátosság, hogy a sofőr a B-oszlop mellett ül, így merőleges, vagy tompaszögű kereszteződésben bizony igencsak korlátozott a kilátás. A hátsó ablak feláras, de persze a válaszfal is átláthatatlan. Ennek ellenére kapunk középső visszapillantót − teljesen fölöslegesen. A külső tükrök nagy méretüknek köszönhetően osztatlan látóterük ellenére sem túlzottan holtteresek.

%KA%A középső visszapillantóban hátra semmit, oldalra pillantva ennyit lát a sofőr%KA%

A középső visszapillantóban hátra semmit, oldalra pillantva ennyit lát a sofőr

Érdemes számolni vele! Bár az elektromos Berlingo 9,8 millió forintos bruttó listaára és a tesztautó 10,2 millió forintos ára ijesztő lehet, a valóság sokkalta kedvezőbb. Egyrészt van a nettó listaárból 9% "flottakedvezmény" már egyetlen autót vásárolva is. Továbbá ott a 1,5 millió forintos állami ártámogatás, a végén pedig kijön, hogy 5,5 millióért új villanyfurgonunk lehet. Egy töltés ára legfeljebb 880 forint, 100 km "üzemanyagköltsége" vele 640 forint körül alakul. Akkor is, ha csak 2 kilométereket megyünk. Mellette pedig csendes, környezettudatos, zöld rendszáma miatt ingyen parkoló és feltűnő autónk lehet. Imidzs szempontból sem rossz ajánlat. Pláne úgy, hogy ez a legolcsóbb N1 kategóriás elektromos jármű. Nem értem miért nincs belőle több, miközben ez − szemben a Peugeot iOn/Mitsubishi i-MiEV alteregó C-Zéróval nem is egy játékautó, hanem egy teljes értékű Berlingo, a városi üzemhez leginkább passzoló − elektromos − hajtáslánccal. Egyetlen hibát tudok felhozni: bár személyautó változatát már idén év elején bemutatták, hozzánk úgy néz ki, hogy csak jövőre fut be. És annak bizony lesz egy igen komoly, alsó hangon 27 százalékos felára is, az áfa miatt. Ennél tehát tényleg nincs jobb ajánlat.

%KA%Nyilván nem téglaszállításra való, de egy raklap hosszában targoncával is berakható hátra, az elektromos üzem és az ingyen parkolás sok felhasználásnál praktikus, imidzst adó is lehet%KA%

Nyilván nem téglaszállításra való, de egy raklap hosszában targoncával is berakható hátra, az elektromos üzem és az ingyen parkolás sok felhasználásnál praktikus, imidzst adó is lehet

Értékelés

Pozitív
Csendes üzem, korrekt hatótáv, változatlan utas- és raktérméret, azonnali nyomaték
Negatív
Korlátozott kilátás, hangos villanyszervó, rövid ülőlap, elkaparó kerekek

Árak

Tesztmodell alapára 9 815 830 Ft (2017. május 6.)
Tesztmodell ára 10 196 830 Ft (2017. május 6.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4380 mm
Szélesség: 1810 mm
Magasság: 1822 mm
Saját tömeg: 1589 kg
Össztömeg: 2225 kg
Terhelhetőség: 636 kg
Tengelytáv: 2728 mm
Karosszéria-kivitel: kisáruszállító
Csomagtér: 3300 liter
Belső szélesség elöl: 1470 mm
Belmagasság elöl: 1080 mm
Ülőlap hossza elöl: 430-480 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1540 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1230 mm
Csomagtér magassága: 1140-1200 mm
Csomagtér hossza: 1700 mm
Raktérnyílás szélessége: 1230 mm
Raktérnyílás magassága: 1130 mm

Motor és váltó

Motor: villanymotor
Sebességváltó: irányváltó
Nyomaték: 200 Nm
Teljesítmény: 49 kW (67 LE) 8000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 110 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 18,7 s

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 66 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 68 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

BMW E36 316i, 1998 - használtteszt

Az importlista élén is állt az E36 316i. Tetőablak, klíma, villanyablakok központi zár, minden...

Mire megy a leggyorsabb Tesla egy 1000 lovas Supra ellen?

Sorra alázza a Tesla csúcsváltozata a szupersportkocsikat, nem igazán talál legyőzőre. Ezúttal...

Itt a Mercedes első pickupja, az X-osztály, háromféle stílusban

Leleplezték a Mercedes hónapokkal ezelőtt meglibbentett pickupját, az X-osztályt. Visszafogták...

Használt prémiumautók egymillió forintig. Audi, BMW, Mercedes

Prémiumra vágyik a magyar. Persze, a legtöbbet akarjuk kihozni abból, amennyink van és csábítóak...

Piaci körkép: kuplungpedál nélküli és legfeljebb 3 éves, legfeljebb 3 millió forintos autók

Városi autónak nem kérdés, hogy automata váltósat kell venni. Szétnéztünk, milyet kapunk 3 éves...

Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó...

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek...

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul...

Sokan nem tudják: a hibrideket nem kell tölteni

Hiába adott már el több mint 10 millió hibridet a Toyota, sokan még mindig nem tudják, hogy a...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu

Friss tesztek

BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Izzadságszagú sportzakó - BMW M760Li Videó

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt kínál, feneket masszíroz és sportautós teljesítménnyel bódít az első M-es 7-es.


Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu

Hirdetés

CITROEN tesztek

Citroën DS3 PureTech 82 Limited teszt

Miskárolásról szó sincs - Citroën DS3 teszt

A francia Mini, ami már 3,99 millióért elvihető: ez a Citroën DS3 a 82 lóerős alapmotorral. Nekem ráadásul fele ilyen erősen is tetszene.


Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi 150 teszt

Gesztenyepüré babból. Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi teszt Videó

Megnyerő, de fenékig nem tejfel a Citroën Grand C4 Picasso, amit ezúttal 2,0 literes dízelmotorral, majdnem csurig felszerelve próbáltunk.


Citroën C1 1.0 Collection teszt

Női autó? Csak kicsi. Citroën C1 teszt

Picit megújult a C1. Ha ilyen vagány LED-sorosat tetszik látni az utcán, az az új és a jobban felszerelt. De sokat nem fogunk belőle látni, s ennek egyszerű oka van.


Citroën DS5 HYbrid4 Airdream 200 Sport teszt

Sportfokozatban spórol az űrhajó - Citroën DS5 HYbrid4 teszt

Futurisztikus, már-már űrhajós megjelenés és dízelhibrid hajtáslánc jellemzi a Citroën csúcsmodelljét. Vajon autónak milyen?


Citroën DS4 1.6 THP Sport teszt

A Citroën Audija? DS4 THP teszt Videó

Lényegében német példát követ a Citroën, hiszen a tömegmodell C4 alapjaira épül a sportos és prémiumos DS4. Az Audi már évek óta hasonló elvből profitál. Vajon bejön ez a franciáknak is?


Még több CITROEN teszt

Címlapon


Friss cikkek

Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

3 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

5 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Padlógázra törölhetsz ablakot! Videó

5 napja – Sztori

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen, hogy egy tökéletes ablaktörlés elég sokba fog kerülni.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

CITROEN BERLINGO 1.6 HDi Multispace EURO5

CITROEN BERLINGO 1.6 H...

Ár: 2.390.000 Ft

Évjárat: 2011 / 12

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

CITROEN BERLINGO 1.6 BlueHDi Live CITROEN VÁC

CITROEN BERLINGO 1.6 B...

Ár: 4.470.000 Ft

Évjárat: 2017

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

CITROEN BERLINGO 1.6 HDi XTR ELSŐ TULAJDONOSTÓL!

CITROEN BERLINGO 1.6 H...

Ár: 2.590.000 Ft

Évjárat: 2010 / 1

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!