0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Pénzt nem kérő munkatárs - Citroën Berlingo Electric teszt

Citroën Berlingo Electric District L1 teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyelőre ingyen tölthetjük és a legtöbb helyen, így Budapesten is ingyen parkolhatunk vele - az elektromos Citroën Berlingo álom melósautó.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Bár 300 kilogrammos akkumulátor került a padlólemezébe, az elektromos Berlingo terhelhetősége alig marad el az alapváltozatétól. Megjelenésében sincs sok különbség, hagyományos töltőjének csatlakozója a jobb első sárvédőhöz került%KA%

Bár 300 kilogrammos akkumulátor került a padlólemezébe, az elektromos Berlingo terhelhetősége alig marad el az alapváltozatétól. Megjelenésében sincs sok különbség, hagyományos töltőjének csatlakozója a jobb első sárvédőhöz került

Álcázza magát. Pont olyan, mint egy hagyományos áruszállító Berlingo. Felármentes fekete lökhárítóival és kipufogójának hiányával sem árulkodó, ha a sofőroldal felől közelítjük. Jobb elől persze van egy már a villanyhajtásra utaló ajtócska, ami a hagyományos töltő csatlakozóját fedi. Érdekes módon a felárért mért CHAdeMo gyorstöltő-csatlakozó került a hagyományos változat üzemanyagtöltő-nyílásának helyére. 228 600 forintot kell fizetnünk azért, hogy a nagyteljesítményű villámtöltőkön 30 perc alatt 80 százalékosra tölthessük az amúgy 22,5 kWh-ás, a padlólemezbe az utas- és a raktér csorbítása nélkül beépített lítium-ion akkumulátort.

%KA%Alapáron csak jobb oldali tolóajtót, ablakok nélküli, de 2/1 osztású hátsó ajtókat kap%KA%

Alapáron csak jobb oldali tolóajtót, ablakok nélküli, de 2/1 osztású hátsó ajtókat kap

Állítható saját töltő. Szokatlan, de felettébb praktikus hogy a Berlingóhoz állítható intenzitású hálózati töltő jár, ami 8 és 14 amperrel is adhatja a delejt. Előbbi kedvezőbb az akkumulátor számára, de esetében a teljes töltési idő 15 órát is eltarthat, míg 14 amperrel 8 óra alatt is megvan. Kényelmetlenség azonban, hogy a közterületi hagyományos töltőkhöz való Type 2 csatlakozós kábel nem jár az autóhoz, azt utólagosan kell megvásároljuk, ha szeretnénk. Igaz, ha otthon/telephelyen tudunk tölteni, az is elegendő lehet, hiszen a közterületi sem lesz nagyságrendekkel gyorsabb, mint a saját töltő erősebbik fokozata. A villámtöltés lehetőségét azonban érdemes megvásárolni, sokszor jól jöhet a hosszabb kávészünet alatt jelentősen feltornászható hatótáv.

%KA%Belül csak műszerblokkjával különbözik egy robotváltóstól, ha ahhoz viszonyítjuk, különösen nem vészes az elektromos verzió felára%KA%

Belül csak műszerblokkjával különbözik egy robotváltóstól, ha ahhoz viszonyítjuk, különösen nem vészes az elektromos verzió felára

%KA%Körkapcsolóval vezérelhetjük az irányváltót, automata klímát kapunk, mivel a hatótávot jelentősen befolyásoló, fogyasztását a műszerblokkban láthatjuk%KA% %KA%Körkapcsolóval vezérelhetjük az irányváltót, automata klímát kapunk, mivel a hatótávot jelentősen befolyásoló, fogyasztását a műszerblokkban láthatjuk%KA%

Körkapcsolóval vezérelhetjük az irányváltót, automata klímát kapunk, mivel a hatótávot jelentősen befolyásoló, fogyasztását a műszerblokkban láthatjuk

Mennyi az annyi? Ha villanyautó, akkor a legtöbbeket a hatótáv érdekel. A Berlingo esetén a katalógus 170 kilométeres hatótávot ír, és nincs is nagy füllentés. Telített akkumulátornál 155 kilométert jelzett nekünk a fedélzeti számítógép. Városi, illetve autópályás használatban a hatótáv jobban csökken, mint a valójában megtett táv, de visszafogott vezetésnél 150 megtehető kilométerrel azért számolhatunk. Igaz, épp kellemes, sem fűtést, sem hűtést nem igénylő időben és üresen (legfeljebb 2 személlyel) próbáltuk a villanyfurgont. 150 megtehető valós kilométer márpedig kedvező egy elektromos kisáruszállítótól. Nem csak azoknak ajánlható, akik egy nap legfeljebb ennyit tesznek meg, hanem azoknak is, akik mondjuk 250 alatt autóznak, mert egy napközbeni villámtöltés beiktatására ma már Budapest több pontján, de például Zalaegerszegen, Veszprémben, Győrött, Tatabányán, Budaörsön, Székesfehérváron, Siófokon, Pápán, Szolnokon, Debrecenben és Bükkaranyoson is van mód.

%KA%Három ülőhely, de zéró Isofix-csatlakozó, jól jönne pedig, ha a dolgozó ember reggel akár a gyerekeit is elvihetné meló előtt oviba, bölcsibe%KA%

Három ülőhely, de zéró Isofix-csatlakozó, jól jönne pedig, ha a dolgozó ember reggel akár a gyerekeit is elvihetné meló előtt oviba, bölcsibe

%KA%Csomagtér bőséggel jutott az utaskabinba is, ám az utasülések laphossza még a vezetőénél is rövidebb, pedig az sem nagy%KA% %KA%Csomagtér bőséggel jutott az utaskabinba is, ám az utasülések laphossza még a vezetőénél is rövidebb, pedig az sem nagy%KA% %KA%Csomagtér bőséggel jutott az utaskabinba is, ám az utasülések laphossza még a vezetőénél is rövidebb, pedig az sem nagy%KA%

Csomagtér bőséggel jutott az utaskabinba is, ám az utasülések laphossza még a vezetőénél is rövidebb, pedig az sem nagy

%KA%PVC padlóburkolat, 3,3 köbméter a raktérben%KA% %KA%PVC padlóburkolat, 3,3 köbméter a raktérben%KA%

PVC padlóburkolat, 3,3 köbméter a raktérben

Meglepően megy. Bár az elektromos Berlingo villanymotorja csupán 67 lóerő (49 kW) teljesítményű, és ezzel a leginkább alulmotorizált változat, 200 Nm, már indulástól elérhető nyomatékával úgy tűnik, mintha mérgezett egér módjára menne. Lámpától indulva üresen nincs sok ellenfele, de még 100 km/óra fölött is meglepően élénken lehet gyorsítani. Igaz, végsebessége mindössze 110 km/óra. A limitált végsebesség miatt autópályán sem száll el nagyon a Berlingo fogyasztása, ha pedig kamion mögé állunk vele, a lehető legkedvezőbb értékeket fogjuk elérni.

%KA%A sofőr előtti rekeszbe A4-es papírok is beleférnek, palackot azonban nem ajánlott oda helyezni, ha ugyanis kifolyik, abból problémák adódhatnak. A jól megszokott fedélzeti számítógép kWh/100 km értékben mutatja az átlagfogyasztást, higgadt üzemben 15 kWh/100 km értéket is gond nélkül el lehet érni%KA% %KA%A sofőr előtti rekeszbe A4-es papírok is beleférnek, palackot azonban nem ajánlott oda helyezni, ha ugyanis kifolyik, abból problémák adódhatnak. A jól megszokott fedélzeti számítógép kWh/100 km értékben mutatja az átlagfogyasztást, higgadt üzemben 15 kWh/100 km értéket is gond nélkül el lehet érni%KA%

A sofőr előtti rekeszbe A4-es papírok is beleférnek, palackot azonban nem ajánlott oda helyezni, ha ugyanis kifolyik, abból problémák adódhatnak. A jól megszokott fedélzeti számítógép kWh/100 km értékben mutatja az átlagfogyasztást, higgadt üzemben 15 kWh/100 km értéket is gond nélkül el lehet érni

%KA%Orrmotor, elsőkerék-hajtás. Mivel a belsőégésűnél szerényebb a tömeg elöl, a nyomaték viszont jelentős, a kerekek induláskor terheletlenül is könnyedén elkaparnak%KA%

Orrmotor, elsőkerék-hajtás. Mivel a belsőégésűnél szerényebb a tömeg elöl, a nyomaték viszont jelentős, a kerekek induláskor terheletlenül is könnyedén elkaparnak

A város királya. Ami rossz a belső égésű motornak, különösen a dízelnek, az nem gond a villanyautónak. Futárautónak, de akár egy kisiparosnak a létező legjobb hajtás, az elektromos, hiszen nem gond neki a címről címre szaladgálás. Bónusz ehhez a legtöbb városban, így Budapesten is ingyenes parkolás a zöld rendszám által. Ráadásul az elektromos Berlingo nem kompromisszumos. Sőt! Csendes üzemével, egyenletes teljesítményleadásával és váltómentességével az összes többinél kellemesebb. Irányváltója a robotváltósból ismert körkapcsolóval vezérelhető. Futóműve üresen is egészen kényelmes.

Kilátások. Berlingo-sajátosság, hogy a sofőr a B-oszlop mellett ül, így merőleges, vagy tompaszögű kereszteződésben bizony igencsak korlátozott a kilátás. A hátsó ablak feláras, de persze a válaszfal is átláthatatlan. Ennek ellenére kapunk középső visszapillantót − teljesen fölöslegesen. A külső tükrök nagy méretüknek köszönhetően osztatlan látóterük ellenére sem túlzottan holtteresek.

%KA%A középső visszapillantóban hátra semmit, oldalra pillantva ennyit lát a sofőr%KA%

A középső visszapillantóban hátra semmit, oldalra pillantva ennyit lát a sofőr

Érdemes számolni vele! Bár az elektromos Berlingo 9,8 millió forintos bruttó listaára és a tesztautó 10,2 millió forintos ára ijesztő lehet, a valóság sokkalta kedvezőbb. Egyrészt van a nettó listaárból 9% "flottakedvezmény" már egyetlen autót vásárolva is. Továbbá ott a 1,5 millió forintos állami ártámogatás, a végén pedig kijön, hogy 5,5 millióért új villanyfurgonunk lehet. Egy töltés ára legfeljebb 880 forint, 100 km "üzemanyagköltsége" vele 640 forint körül alakul. Akkor is, ha csak 2 kilométereket megyünk. Mellette pedig csendes, környezettudatos, zöld rendszáma miatt ingyen parkoló és feltűnő autónk lehet. Imidzs szempontból sem rossz ajánlat. Pláne úgy, hogy ez a legolcsóbb N1 kategóriás elektromos jármű. Nem értem miért nincs belőle több, miközben ez − szemben a Peugeot iOn/Mitsubishi i-MiEV alteregó C-Zéróval nem is egy játékautó, hanem egy teljes értékű Berlingo, a városi üzemhez leginkább passzoló − elektromos − hajtáslánccal. Egyetlen hibát tudok felhozni: bár személyautó változatát már idén év elején bemutatták, hozzánk úgy néz ki, hogy csak jövőre fut be. És annak bizony lesz egy igen komoly, alsó hangon 27 százalékos felára is, az áfa miatt. Ennél tehát tényleg nincs jobb ajánlat.

%KA%Nyilván nem téglaszállításra való, de egy raklap hosszában targoncával is berakható hátra, az elektromos üzem és az ingyen parkolás sok felhasználásnál praktikus, imidzst adó is lehet%KA%

Nyilván nem téglaszállításra való, de egy raklap hosszában targoncával is berakható hátra, az elektromos üzem és az ingyen parkolás sok felhasználásnál praktikus, imidzst adó is lehet

Értékelés

Pozitív
Csendes üzem, korrekt hatótáv, változatlan utas- és raktérméret, azonnali nyomaték
Negatív
Korlátozott kilátás, hangos villanyszervó, rövid ülőlap, elkaparó kerekek

Árak

Tesztmodell alapára 9 815 830 Ft (2017. május 6.)
Tesztmodell ára 10 196 830 Ft (2017. május 6.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4380 mm
Szélesség: 1810 mm
Magasság: 1822 mm
Saját tömeg: 1589 kg
Össztömeg: 2225 kg
Terhelhetőség: 636 kg
Tengelytáv: 2728 mm
Karosszéria-kivitel: kisáruszállító
Csomagtér: 3300 liter
Belső szélesség elöl: 1470 mm
Belmagasság elöl: 1080 mm
Ülőlap hossza elöl: 430-480 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1540 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1230 mm
Csomagtér magassága: 1140-1200 mm
Csomagtér hossza: 1700 mm
Raktérnyílás szélessége: 1230 mm
Raktérnyílás magassága: 1130 mm

Motor és váltó

Motor: villanymotor
Sebességváltó: irányváltó
Nyomaték: 200 Nm
Teljesítmény: 49 kW (67 LE) 8000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 110 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 18,7 s

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 66 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 68 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Volvo XC70 D5 Summum, 2012 - használtteszt

Egy kombi Volvo mindig a családi biztonság egyik jelképe, pláne emelt futóműves, összkerekes...

A gázolaj áremelését a benzin árcsökkentése követi a héten

Míg szerdán a gázolaj ára nőtt, pénteken a benzin ára lejjebb kerül.

Minden, amit a fékekről, fékrendszerekről tudni érdemes

A biztonságos közlekedés alapvető eleme a fékrendszer, a legtöbb esetben mégsem kap kellő figyelmet...

Megjelent az új Swift Sport, 1 tonna alatti önsúllyal és 140 lóval hergel

Külsőre morcos, igazi méregzsák és a belepakolt technika sem ígér mást. A Swift Sport 1 tonna...

Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba...

Nappaliban tartott Nissan 240SX, 33 millióért

Először az autószalonokat járta, majd kártérítettek vele, hogy aztán egyedi felniket kapjon és...

Piaci körkép: mi legyen 500 ezer forintig, ha nem akarunk Suzukit?

Olcsó autót keresve megkerülhetetlen az itthon gyártott Suzuki. De mit érdemes választani, akkor...

Rekord hatótávot teljesített az Opel villanyautója

Az elektromos autózás sokak számára egyet jelent a kis hatótávval. Az Opel Ampera-e most bizonyította...

Toyota Proace Verso 2.0 D-4D 150 Active Visible teszt

Nemrég teszteltük a Peugeot Travellert, majd utána azonos hajtáslánccal hoztuk el testvérét...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1jaXRyb2Vu

Hirdetés

CITROEN tesztek

Citroën C-Elysée 1.6 BlueHDi Shine teszt

"Rossz helyen van a kocsi" - Citroën C-Elysée

Viharos a megítélése, talán csak a flottakezelők nem fordulnak el tőle, pedig úgy is szerethető, hogy közben nem fognak az ember fejéhez fegyvert.


Citroën DS3 PureTech 82 Limited teszt

Miskárolásról szó sincs - Citroën DS3 teszt

A francia Mini, ami már 3,99 millióért elvihető: ez a Citroën DS3 a 82 lóerős alapmotorral. Nekem ráadásul fele ilyen erősen is tetszene.


Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi 150 teszt

Gesztenyepüré babból. Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi teszt Videó

Megnyerő, de fenékig nem tejfel a Citroën Grand C4 Picasso, amit ezúttal 2,0 literes dízelmotorral, majdnem csurig felszerelve próbáltunk.


Citroën C1 1.0 Collection teszt

Női autó? Csak kicsi. Citroën C1 teszt

Picit megújult a C1. Ha ilyen vagány LED-sorosat tetszik látni az utcán, az az új és a jobban felszerelt. De sokat nem fogunk belőle látni, s ennek egyszerű oka van.


Citroën DS5 HYbrid4 Airdream 200 Sport teszt

Sportfokozatban spórol az űrhajó - Citroën DS5 HYbrid4 teszt

Futurisztikus, már-már űrhajós megjelenés és dízelhibrid hajtáslánc jellemzi a Citroën csúcsmodelljét. Vajon autónak milyen?


Még több CITROEN teszt

Címlapon


Friss cikkek

Az új F2-ben debütál a Halo fejvédő

Fejvédővel szerelik az új F2 autókat

8 órája – Sztori

Ha nem kell az F1-nek, majd jól bevezetjük az F2-ben - fejvédő tesztüzemet szánnak a Forma-1 előszobájának, ami jövőre új néven folytatja.


Fiatal vezetőknek kínál vezetéstechnikai programot a Ford

Ingyenes vezetéstechnikai tréninget tart a Ford a fiataloknak Videó

16 órája – Sztori

Hazánkban idén indult a Ford Driving Skills For Life programja. A szeptember 17-18-án megtartott rendezvényen mi is próbára tettük magunkat.


Moszkvában nyitotta legkomolyabb európai szalonját a Lexus

Fotókon Oroszország legújabb, legkülönlegesebb autószalonja

2 napja – Sztori

Tokió és Dubaj után Moszkvában is ügyfél-élményközpontot nyitott a Lexus; a Lexus Dome különleges szolgáltatásokkal várja a látogatókat.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

CITROEN BERLINGO 1.9 D Multispace

CITROEN BERLINGO 1.9 D...

Ár: 449.000 Ft

Évjárat: 1998 / 12

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

CITROEN BERLINGO 1.4 Multispace Dupla tolóajtó Fix ár!

CITROEN BERLINGO 1.4 M...

Ár: 700.000 Ft

Évjárat: 2003 / 12

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Benzin

CITROEN BERLINGO 2.0 HDi Multispace

CITROEN BERLINGO 2.0 H...

Ár: 680.000 Ft

Évjárat: 2005 / 10

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!