0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Se nem eco, se nem sport, mégsem rossz az EcoSport

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanum teszt

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ahogyan a Mustang, úgy a Ford EcoSport is Amerikából érkezik, csak épp annak déli részéből. Látszik is rajta, de azért ez is igazi Ford, egészen jól vezethető.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Egészen komoly, 19 centis hasmagasságával, műanyag alsó burkolataival városban mindenen átmegy az EcoSport. Földúton is elboldogul, amíg nincs mély sár, összkerékhajtás ugyanis felárért sincs hozzá%KA%

Egészen komoly, 19 centis hasmagasságával, műanyag alsó burkolataival városban mindenen átmegy az EcoSport. Földúton is elboldogul, amíg nincs mély sár, összkerékhajtás ugyanis felárért sincs hozzá

Van, ami eladhatja. Bevallom, nem volt tülekedés a Ford EcoSport tesztautó kulcsáért a szerkesztőségben. Pedig lehetséges, hogy csak rosszul tálaltam: hiszen ez is egy amerikai Ford. Kevés ilyen van manapság felénk, mellette egyedül a Michiganben gyártott Mustang említhető, meg persze az Edge, ami Kanadában készül, az EcoSport viszont Brazíliából jön hozzánk. Formáján ez csak egy kicsit köszön vissza, meg persze abból is látható, hogy illesztései a márkára nem jellemző egyenetlenségeket mutatnak.

%KA%Hozzánk alapáron pótkerék nélkül érkezik, 60 ezer forintért viszont kérhető az oldalra nyíló csomagtérajtóra a teljes értékű kerék%KA%

Hozzánk alapáron pótkerék nélkül érkezik, 60 ezer forintért viszont kérhető az oldalra nyíló csomagtérajtóra a teljes értékű kerék

Kívül kicsi, belül egész nagy. A pótkerék nélkül alig több mint 4 méteres kis SUV mindenkit meg tudott lepni. Oké, az alapjait adó Fiestához képest is egy kicsit rideg, kemény beltéri műanyagokat ad az ott megszokott formákkal. Viszont kellemes, hogy az átlagosnál magasabbra kell ülni, hátul kisautós mércével óriásinak mondható a lábtér, a 2/1 arányban osztott támlák dőlésszöge elég tág tartományban állítható, ami e kategóriában szokatlan komfortot ad. Az ülések mérete éppen elegendő, tömésük kényelmes. A Titanium „bőr/szövet”, de szerintem inkább műbőr/szövet kárpitozását viszont nem kedveltem (mű)bőr felületei télen nagyon hidegek, érdemes megrendelni a fűtőszálas szélvédővel csomagban adott ülésfűtést.

%KA%Mintha egy Fiestában ülnénk, az anyagminőség viszont egy hajszálnyit gyengébb%KA%

Mintha egy Fiestában ülnénk, az anyagminőség viszont egy hajszálnyit gyengébb

%KA%Hátul tág tartományban állítható a támlák dőlésszöge, az ülőlap pontosan akkora, mint elöl, a lábtér kisautós mércével bőséges. Kényelmes ki-beszállást ad a magas üléspozíció%KA% %KA%Hátul tág tartományban állítható a támlák dőlésszöge, az ülőlap pontosan akkora, mint elöl, a lábtér kisautós mércével bőséges. Kényelmes ki-beszállást ad a magas üléspozíció%KA%

Hátul tág tartományban állítható a támlák dőlésszöge, az ülőlap pontosan akkora, mint elöl, a lábtér kisautós mércével bőséges. Kényelmes ki-beszállást ad a magas üléspozíció

Puttonya is van. Meglepően nagy a csomagtérrolóig (a hátsó támlák döntésétől függően) 325-385 literes csomagtér, melynek ajtaja ugyebár oldalra, balra, az átlagosnál nagyobb helyigénnyel nyílik. 60 ezer forintért viszont vagány és teljes értékű pótkereket kérhetünk a csomagtérajtóra, ami egyrészt jópofaság, másrészt méllyé teszi a csomagteret. Utóbbi bővítésére a lehajtott támlájú üléseket összehajtva billenthetjük előre, úgy a csomagtér hossza 64-ről 122 centisre, azaz nem túl nagyra nő.

%KA%Egészen nagy, a jelentős helyigénnyel nyíló ajtót leszámítva praktikus a csomagtér%KA%

Egészen nagy, a jelentős helyigénnyel nyíló ajtót leszámítva praktikus a csomagtér

%KA%Egyszerű az üléshajtás, több mint 1200 literes teret, de nem teljesen sík padlót kapunk%KA% %KA%Egyszerű az üléshajtás, több mint 1200 literes teret, de nem teljesen sík padlót kapunk%KA%

Egyszerű az üléshajtás, több mint 1200 literes teret, de nem teljesen sík padlót kapunk

Magas, de csak elöl hajthat. Praktikusságból a nem túl célszerűen nyíló csomagtérajtó ellenére is jól áll az EcoSport. Legnagyobb előnye kétség kívül 19 centis hasmagassága és a crossover kategóriában komoly terepszögei, az első 21, a hátsó 33,3 fokos, míg a rámpaszög elöl-hátul 23,3 fok. Ezzel komolyabb, mint például a fő konkurens Opel Mokka X, összkerékhajtást viszont nem ad. Az EcoSport csakis fronthajtással, 1,5-ös szívó benzines vagy turbódízel, illetve a háromszoros Év Motorja díjas 1,0 literes EcoBoost (közvetlen befecskendezésű, turbós benzines) motorral kapható. Tesztautónkba utóbbi került, a Titanium szinten esetében belépő 125 lóerős teljesítménnyel, de 150 ezer forint felárral kapható 140 lóerős is belőle.

%KA%Ha netán elfelejtenénk, milyen modellben ülünk, segít a középkonzol felirata%KA%

Ha netán elfelejtenénk, milyen modellben ülünk, segít a középkonzol felirata

Nem véletlenül Év Motorja díjazott. A háromhengeres EcoBoost kellemes karakterű, alapjárati rezonanciája minimális, itt ma már furcsa módon stop-start nélküli. A Titanium szinten alapáras a gombos motorindítás, az elektronika a teljes indítózást egyetlen gombnyomás után végigcsinálja. Az EcoBoost benzinmotorhoz képest kicsit lassan melegszik be, ellenben nagyon takarékosnak ígérkezik, katalógus szerinti fogyasztási értéke vegyes ciklusban 5,4 l/100 km. A téli és zömében városi teszt átlaga jelentősen magasabb, műszer szerint is 8,4 l/100 km lett. Utóbbi a vártnál magasabb, kárpótol viszont a menetdinamika. Nem is a 12,7 másodperces 100 km/órára gyorsulás, vagy a 180 km/órás végsebesség beszédes, hanem a hibátlan elindulási hajlam. Városban kifejezetten fürgén mozog az EcoBoost motoros EcoSport. Igaz, se nem igazán eco, se nem igazán sport.

%KA%Jól átlátható, vízhőmérőt is adó a műszerblokk%KA%

Jól átlátható, vízhőmérőt is adó a műszerblokk

Márkahű. A vezetési élmény fordosan korrekt. Hibátlan a váltó, ami bár csak 5 fokozatú, jól kapcsolható, de érezhetően rövidre áttételezett, az alacsony fordulaton is nyomatékos motorral városban is kapcsolható a negyedik, az autópályás 130 km/óránál adódó 3500-as fordulatnál azonban ugyanúgy magasabb már a fogyasztás, ahogyan a rövid városi utakon is. A zajkomfort viszont még ilyenkor is jó, az EcoBoost csendesen fut. Apropó futás: az viszont kemény, az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű a jó útfogás érdekében feszesre hangolt, úthibákon a kelleténél jobban üt, legalábbis a feláras 205/50 R17-es abroncsokkal. Ne tessék utóbbiakat kérni, a 205/60 R16-os (a Titanium esetén már szintén könnyűfém felnis) alapméret helyett!

%KA%Még króm is jutott a frontra, az opciós 17 colos felni kéttónusú, a fehér mellett e rikító sárga fényezés is felármentes%KA%

Még króm is jutott a frontra, az opciós 17 colos felni kéttónusú, a fehér mellett e rikító sárga fényezés is felármentes

Meg lehet védeni. Bár sokan a Ford kínálatának feketebárányaként tekintenek az EcoSportra, én abszolút megkedveltem, és senkit se beszélnék le róla. Bázismotoros alapára 5,125 millió forint, de a Titanium felszereltségű EcoBoost is megkapható listaáron 5 825 000 forintért, már kétzónás automata légkondival, kulcs nélküli nyitó- és indítórendszerrel, krómkeretes ködfényszórókkal és alumínium hatású tetősínnel, alufelnivel, kormányról vezérelhető hifivel. Az extrák viszonylag olcsók, a tolatókamera például 68, a tolatóradar 55 ezer forint, Bluetooth kihangosítós, színes kijelzős, vészhelyzeti asszisztenses audiorendszer 80, bőrkárpit 125 ezer forintért kérhető, a tempomat, az automatikusan sötétülő belső tükör, az eső- és lámpaszenzor egyben 60 ezer forint. Ilyen áron abszolút nem rossz vétel az EcoSport, ráadásul a fehér mellett a tesztautó kosztűrő és rendkívül jól látható élénksárga színe is felármentes hozzá.

Értékelés

Pozitív
Üléspozíció, felszereltség, nagy csomagtér, hasmagasság, terepszögek
Negatív
Csak fronthajtással kérhető, kemény futómű, nagy helyigénnyel nyíló csomagtérajtó

Árak

Tesztmodell alapára 5 825 000 Ft (2017. január 22.)
Tesztmodell ára 6 188 000 Ft (2017. január 22.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 4017 mm
Szélesség: 1765 mm
Magasság: 1650 mm
Saját tömeg: 1337 kg
Össztömeg: 1730 kg
Terhelhetőség: 393 kg
Tengelytáv: 2521 mm
Karosszéria-kivitel: crossover
Csomagtér: 325-1238 liter
Belső szélesség elöl: 1445 mm
Belső szélesség hátul: 1435 mm
Belmagasság elöl: 925-1000 mm
Belmagasság hátul: 950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 220 mm
Ülőlap hossza elöl: 490 mm
Ülőlap hossza hátul: 490 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1230 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 970 mm
Csomagtér magassága: 630-960 mm
Csomagtér hossza: 640 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1220 mm
Raktérnyílás szélessége: 1030 mm
Raktérnyílás magassága: 910 mm

Motor és váltó

Motor: Benzin üzemű
Motorosztály: Euro 6
Hengerek/szelepek száma: 3/12
Sebességváltó: kézi - 5 fokozatú
Nyomaték: 170 Nm
Teljesítmény: 92 kW (125 LE)

Menetteljesítmény

Végsebesség: 180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 12,7 s
CO2-kibocsátás: 125 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 5,4 l/100km
Fogyasztás a használónál: 8,4 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 66 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet...

Rekord hatótávot teljesített az Opel villanyautója

Az elektromos autózás sokak számára egyet jelent a kis hatótávval. Az Opel Ampera-e most bizonyította...

Ezt a VI-os Golfot sorsolják ki idén a Volkswagen-találkozón

Hatodik éve rendezik meg a Hungaroringen a VW-sek éves találkozóját. Minden évben egy autót sorsoltak...

510 lóerő a Ferrari F1 pilótáinak kezében

Három darab 510 lóerős Alfa Romeo Giulia QV, három Scuderia Ferrari pilóta és egy kanyargós tesztpálya...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban...

Sebestyén Balázs a Forbes szerint a legértékesebb hazai híresség, autója nem szerény, de takarékos

A hazai Forbes által nemrégiben a legértékesebb hazai hírességként jegyzett rádiós és televíziós...

Váltotta volna a 911-est az idén 40. évfordulóját ünneplő 928

Valódi luxus túrakupéként mutatkozott be 1977-ben az első V8-as Porsche. A 928-ast egyenesen...

Autós túraötletek Budapest közelében - a vezetés élményéért

Ha autós túra, akkor ma a Transzfogarasi út, meg persze az Alpok jut a legtöbbek eszébe, pedig...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (6 db)

octi írta: 4 hónapja

Milyen kis kretén jószág!Szerintem az javítana a külsején ha létre sem hozták volna.Kb egy nagycsopis óvodást tudnék a volánja mögé képzelni.De ez nem a fasziknak készült, a páromnak biztos tuti befutó lenne, pedig már nem óvodás...

A válaszoláshoz belépés szükséges
MR.BOBI írta: 8 hónapja

kivül ronda,meg belül is

A válaszoláshoz belépés szükséges
Linka 11 írta: 8 hónapja

Végső soron az Európai Fusion udja ! Csak lényegesen drágább !

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tamás11 írta: 8 hónapja

Szerintem javítana a külsején, ha elöl nem erőltetnék a hűtőrács krómozását, hátul pedig megszüntetnék az áldiffúzort (elöl is lehetne szürke). Józanabb külsőt kapna, amihez elfogadhatóbb lenne a beltér keménysége.
Így csak felesleges csicsa, sőt katyvasz az egész.

A válaszoláshoz belépés szükséges
mlui76 írta: 8 hónapja

Ha a gyerekem gyenge bizonyítványt hozna haza, ilyet kapna tőlem érettségire.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Velokex írta: 8 hónapja

Eladtak már ebből itthon egyet?

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi teszt

Figyeld a másik kezét is! – 5008 GT

Legkisebb feladata lenne a szórakoztatás, ám az 5008 minőségi színházat nyújt, ilyennel ritkán találkozunk. Érzelmi ingerekkel bombáz, hajlamosak vagyunk nem figyelni, milyen valójában.


Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford Tourneo Custom L2H1 2.0 TDCi Titanium teszt

Nyáron negyedével kevesebbet fogyaszthat a buszocska

Járt már nálunk új EcoBlue motorjával a Ford Tourneo Custom, mégis elhoztam egy újabb körre, hogy kiderüljön, tud ám keveset is fogyasztani.


Ford Edge Sport Powershift teszt

Kanadai bálna-SUV - Ford Edge teszt

Csupán kétféle motorral kapható az új Edge, mi az erősebbikkel, Sport felszereltségben próbáltuk. Ilyen kényelmes ülés pedig nem létezik!


Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 LE) teszt

Huligánt csinált belőlem - Ford Focus teszt

Leggazdagabb felszereltségével, legerősebb motorjával és sportos kiegészítőkkel teszteltük a megújult Ford Focust. Csoda, hogy bejött?


Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Ford Ranger menetpróba

Magyar utakon és árkon-bokron át nyúztuk: itt az új Ford Ranger

Noha egy ideje már nálunk is kapható, most próbálhattuk ki először az új Rangert, és a Ford kőkeményen is kényelmes pickupja meglepően pozitív csalódást okozott.


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

Itthon vezettük a Jeep Compass második generációját

Szakadó esőben is kuckós a Jeep Compass

12 órája – Újdonság

Engedett amerikai büszkeségéből a Jeep, és egy dögös, átgondolt SUV-t állít csatasorba a népes kompakt szegmensben, valódi tereptudással.


Meghajtottuk a Porsche 911 GTS-t és a Turbót

Sortűz a nemzet arénájának tövében

Tegnap – Újdonság

Ma már a legtöbb 911-es motorját turbó lélegezteti, a GTS óriási móka hátsó és összkerékhajtással is. Rendesen keltik a feltűnést, de még így is kevesen irigyeltek a felcsúti aréna tövében.


Képes sportautókat büntetni egy villanyautó?

Meglepő eredmény a világ legnagyobb gyorsulásán Videó

2 napja – Sztori

Idén is megcsinálta a Motor Trend a világ legnagyobb gyorsulásaként elhíresült összevetést, amibe idén összkerekes villanyautó is került.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD ECOSPORT 1.5 Sigma Trend HASZNÁLT AUTÓ BESZÁMÍTÁS AKCIÓ

FORD ECOSPORT 1.5 Sigm...

Ár: 4.149.000 Ft

Évjárat: 2016 / 7

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

FORD ECOSPORT 1.0 EcoBoost Titanium

FORD ECOSPORT 1.0 EcoB...

Ár: 5.177.000 Ft

Évjárat: 2017 / 4

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

FORD ECOSPORT 1.5 Sigma Trend

FORD ECOSPORT 1.5 Sigm...

Ár: 4.067.750 Ft

Évjárat: 2017 / 7

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!