Hirdetés

Se nem eco, se nem sport, mégsem rossz az EcoSport

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanum teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ahogyan a Mustang, úgy a Ford EcoSport is Amerikából érkezik, csak épp annak déli részéből. Látszik is rajta, de azért ez is igazi Ford, egészen jól vezethető.

Egészen komoly, 19 centis hasmagasságával, műanyag alsó burkolataival városban mindenen átmegy az EcoSport. Földúton is elboldogul, amíg nincs mély sár, összkerékhajtás ugyanis felárért sincs hozzá

Van, ami eladhatja. Bevallom, nem volt tülekedés a Ford EcoSport tesztautó kulcsáért a szerkesztőségben. Pedig lehetséges, hogy csak rosszul tálaltam: hiszen ez is egy amerikai Ford. Kevés ilyen van manapság felénk, mellette egyedül a Michiganben gyártott Mustang említhető, meg persze az Edge, ami Kanadában készül, az EcoSport viszont Brazíliából jön hozzánk. Formáján ez csak egy kicsit köszön vissza, meg persze abból is látható, hogy illesztései a márkára nem jellemző egyenetlenségeket mutatnak.

Hozzánk alapáron pótkerék nélkül érkezik, 60 ezer forintért viszont kérhető az oldalra nyíló csomagtérajtóra a teljes értékű kerék

Kívül kicsi, belül egész nagy. A pótkerék nélkül alig több mint 4 méteres kis SUV mindenkit meg tudott lepni. Oké, az alapjait adó Fiestához képest is egy kicsit rideg, kemény beltéri műanyagokat ad az ott megszokott formákkal. Viszont kellemes, hogy az átlagosnál magasabbra kell ülni, hátul kisautós mércével óriásinak mondható a lábtér, a 2/1 arányban osztott támlák dőlésszöge elég tág tartományban állítható, ami e kategóriában szokatlan komfortot ad. Az ülések mérete éppen elegendő, tömésük kényelmes. A Titanium „bőr/szövet”, de szerintem inkább műbőr/szövet kárpitozását viszont nem kedveltem (mű)bőr felületei télen nagyon hidegek, érdemes megrendelni a fűtőszálas szélvédővel csomagban adott ülésfűtést.

Mintha egy Fiestában ülnénk, az anyagminőség viszont egy hajszálnyit gyengébb

Hátul tág tartományban állítható a támlák dőlésszöge, az ülőlap pontosan akkora, mint elöl, a lábtér kisautós mércével bőséges. Kényelmes ki-beszállást ad a magas üléspozíció

Puttonya is van. Meglepően nagy a csomagtérrolóig (a hátsó támlák döntésétől függően) 325-385 literes csomagtér, melynek ajtaja ugyebár oldalra, balra, az átlagosnál nagyobb helyigénnyel nyílik. 60 ezer forintért viszont vagány és teljes értékű pótkereket kérhetünk a csomagtérajtóra, ami egyrészt jópofaság, másrészt méllyé teszi a csomagteret. Utóbbi bővítésére a lehajtott támlájú üléseket összehajtva billenthetjük előre, úgy a csomagtér hossza 64-ről 122 centisre, azaz nem túl nagyra nő.

Hirdetés

Egészen nagy, a jelentős helyigénnyel nyíló ajtót leszámítva praktikus a csomagtér

Egyszerű az üléshajtás, több mint 1200 literes teret, de nem teljesen sík padlót kapunk

Magas, de csak elöl hajthat. Praktikusságból a nem túl célszerűen nyíló csomagtérajtó ellenére is jól áll az EcoSport. Legnagyobb előnye kétség kívül 19 centis hasmagassága és a crossover kategóriában komoly terepszögei, az első 21, a hátsó 33,3 fokos, míg a rámpaszög elöl-hátul 23,3 fok. Ezzel komolyabb, mint például a fő konkurens Opel Mokka X, összkerékhajtást viszont nem ad. Az EcoSport csakis fronthajtással, 1,5-ös szívó benzines vagy turbódízel, illetve a háromszoros Év Motorja díjas 1,0 literes EcoBoost (közvetlen befecskendezésű, turbós benzines) motorral kapható. Tesztautónkba utóbbi került, a Titanium szinten esetében belépő 125 lóerős teljesítménnyel, de 150 ezer forint felárral kapható 140 lóerős is belőle.

Ha netán elfelejtenénk, milyen modellben ülünk, segít a középkonzol felirata

Nem véletlenül Év Motorja díjazott. A háromhengeres EcoBoost kellemes karakterű, alapjárati rezonanciája minimális, itt ma már furcsa módon stop-start nélküli. A Titanium szinten alapáras a gombos motorindítás, az elektronika a teljes indítózást egyetlen gombnyomás után végigcsinálja. Az EcoBoost benzinmotorhoz képest kicsit lassan melegszik be, ellenben nagyon takarékosnak ígérkezik, katalógus szerinti fogyasztási értéke vegyes ciklusban 5,4 l/100 km. A téli és zömében városi teszt átlaga jelentősen magasabb, műszer szerint is 8,4 l/100 km lett. Utóbbi a vártnál magasabb, kárpótol viszont a menetdinamika. Nem is a 12,7 másodperces 100 km/órára gyorsulás, vagy a 180 km/órás végsebesség beszédes, hanem a hibátlan elindulási hajlam. Városban kifejezetten fürgén mozog az EcoBoost motoros EcoSport. Igaz, se nem igazán eco, se nem igazán sport.

Jól átlátható, vízhőmérőt is adó a műszerblokk

Márkahű. A vezetési élmény fordosan korrekt. Hibátlan a váltó, ami bár csak 5 fokozatú, jól kapcsolható, de érezhetően rövidre áttételezett, az alacsony fordulaton is nyomatékos motorral városban is kapcsolható a negyedik, az autópályás 130 km/óránál adódó 3500-as fordulatnál azonban ugyanúgy magasabb már a fogyasztás, ahogyan a rövid városi utakon is. A zajkomfort viszont még ilyenkor is jó, az EcoBoost csendesen fut. Apropó futás: az viszont kemény, az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű a jó útfogás érdekében feszesre hangolt, úthibákon a kelleténél jobban üt, legalábbis a feláras 205/50 R17-es abroncsokkal. Ne tessék utóbbiakat kérni, a 205/60 R16-os (a Titanium esetén már szintén könnyűfém felnis) alapméret helyett!

Még króm is jutott a frontra, az opciós 17 colos felni kéttónusú, a fehér mellett e rikító sárga fényezés is felármentes

Meg lehet védeni. Bár sokan a Ford kínálatának feketebárányaként tekintenek az EcoSportra, én abszolút megkedveltem, és senkit se beszélnék le róla. Bázismotoros alapára 5,125 millió forint, de a Titanium felszereltségű EcoBoost is megkapható listaáron 5 825 000 forintért, már kétzónás automata légkondival, kulcs nélküli nyitó- és indítórendszerrel, krómkeretes ködfényszórókkal és alumínium hatású tetősínnel, alufelnivel, kormányról vezérelhető hifivel. Az extrák viszonylag olcsók, a tolatókamera például 68, a tolatóradar 55 ezer forint, Bluetooth kihangosítós, színes kijelzős, vészhelyzeti asszisztenses audiorendszer 80, bőrkárpit 125 ezer forintért kérhető, a tempomat, az automatikusan sötétülő belső tükör, az eső- és lámpaszenzor egyben 60 ezer forint. Ilyen áron abszolút nem rossz vétel az EcoSport, ráadásul a fehér mellett a tesztautó kosztűrő és rendkívül jól látható élénksárga színe is felármentes hozzá.

Hirdetés

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?