0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

·

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.

Teszt
Műszaki adatok

%KA%Harmadjára is szívesen vettem át a kulcsát, nincs olyan verzió, ami nem lenne jó, csak mindannyian tudjuk, hogy kevésbé éri meg GL+-nál drágábbat venni%KA%

Harmadjára is szívesen vettem át a kulcsát, nincs olyan verzió, ami nem lenne jó, csak mindannyian tudjuk, hogy kevésbé éri meg GL+-nál drágábbat venni

Sokadik. Nem az első új Swift már, amit próbálunk, szám szerint a harmadik, mégis van még további verzió, amihez nem volt szerencsénk, de mindenképp érdemes lesz kipróbálni. Ilyen az összkerekes, most viszont egy automata váltós verziót szereztünk. Azt már leszögeztük a Baleno és az Ignis esetében is, hogy az alap, vagy alap közeli, tehát GL, vagy GL+ kivitelek érik meg a legjobban, mind árban, mind értékben. Ez a Swiftre is abszolút igaz, személy szerint nekem egyáltalán nem jött be a háromhengeres turbó, apró a kocsi, mégis kevésnek érződött, pláne az 1,2-es négyhengeres szívó lobbanékonyságához hasonlítva. Ehhez a motorhoz viszont csak fokozatmentes CVT váltót csatolnak az ötfokozatú kézin felül, a háromhengereshez van automatának nevezhető valódi bolygóműves.

%KA%Szélesebbnek tűnik, mint az előzőek, de ez csak a dizájn miatt lehet, az új Swift merőben más karakter%KA% %KA%Szélesebbnek tűnik, mint az előzőek, de ez csak a dizájn miatt lehet, az új Swift merőben más karakter%KA%

Szélesebbnek tűnik, mint az előzőek, de ez csak a dizájn miatt lehet, az új Swift merőben más karakter

%KA%Vidám kisautó, de a komor színek is jól állnak neki, mint ez a grafitszürke fényezés a fekete tetővel, meg a sokküllős alufelnikkel%KA%

Vidám kisautó, de a komor színek is jól állnak neki, mint ez a grafitszürke fényezés a fekete tetővel, meg a sokküllős alufelnikkel

Teszi a dolgát. A CVT váltó nagyjából arra való, amit a legtöbben elvárnak egy automata váltós kocsitól, hogy ne történjen semmi a gázadás és az elvétel között. Na, ez itt hatványozottan igaz, míg a nemrég próbált Nissan X-Trailnél virtuális fokozatokkal próbálták meg eltakarni a CVT kellemetlen karakterét, a Suzukinál ilyesmivel nem is próbálkoznak, tehát a Swift 1,2-ese gázadásra felpörög, utóbbi mértéke attól függ, mekkora gázt adtunk, elvételre pedig leejti a fordulatot. Ha tapossuk, egész egyszerűen tiltás közelében tartja a motort, persze közben szépen gyorsul, de ez a karakter az, ami a robogóknál elfogadott, autóban − legalábbis nekem − nagyon furcsa és teljesen idegen. Ugyanakkor tette azt, amire kitalálták, elvitt a Swift A-ból B-be, és közben nem történt semmi.

%KA%Már nincs háromajtós, csak öt, viszont akik arra vágynak, azoknak sem lesz szívfájdalom, úgy rajzolták meg, hogy minél sportosabb legyen%KA%

Már nincs háromajtós, csak öt, viszont akik arra vágynak, azoknak sem lesz szívfájdalom, úgy rajzolták meg, hogy minél sportosabb legyen

%KA%A rejtett hátsó kilincs többeket átvert, még mindig furcsa a nyitási mozdulat, de szokható%KA% %KA%A rejtett hátsó kilincs többeket átvert, még mindig furcsa a nyitási mozdulat, de szokható%KA%

A rejtett hátsó kilincs többeket átvert, még mindig furcsa a nyitási mozdulat, de szokható

Még így is fogyasztásbajnok. A szerkesztőségben mindannyian imádjuk a Swift, vagyis inkább az 1,2-es Dualjet motor fogyasztását. Nem csak hozni képes a gyári értékeket, de kis odafigyeléssel akár alul is múlhatjuk. Az egyébként remek kézi váltóval 5,1 literrel jártam vele, miközben még élveztem is, hogy tiltásig pörgethető és odáig egyenletesen húz. A CVT váltóval ezt elég nehéz összehozni, nem tudunk úgy variálni a fordulatszámmal, ahogy szeretnénk, ha a kelleténél nagyobb gázt adunk, akkor kellemetlenül túlpörgeti a motort. Ezzel a karakterrel a kompjútere szerint 5,9 litert fogyasztottam 100 kilométerenként, igaz, ez 90 százalékban városi használatot jelent. Volt olyan is, amikor a hibriddel elért 3,9-es rekord alacsony fogyasztást is alulmúltam egy decivel, de ehhez kellett egy éjszakai Pomáz – Liszt Ferenc reptér szakasz a városon keresztül, nulla forgalomban.

%KA%Odabent a GL+-tól fölfelé mindegyik ugyanúgy néz ki, csak a klímakonzol változik, ami itt már automata, na meg persze a váltó gombja lesz furcsa, ez a fokozatmentes CVT-é%KA%

Odabent a GL+-tól fölfelé mindegyik ugyanúgy néz ki, csak a klímakonzol változik, ami itt már automata, na meg persze a váltó gombja lesz furcsa, ez a fokozatmentes CVT-é

%KA%Ötszemélyes és már hátul is teljes értékű fejtámlákat kap, a lábtér továbbra is parádés, az első ülések pedig jó oldaltartásúak%KA% %KA%Ötszemélyes és már hátul is teljes értékű fejtámlákat kap, a lábtér továbbra is parádés, az első ülések pedig jó oldaltartásúak%KA%

Ötszemélyes és már hátul is teljes értékű fejtámlákat kap, a lábtér továbbra is parádés, az első ülések pedig jó oldaltartásúak

Nem lehet rossz. Kisautónak továbbra is tökéletes a Swift, ezt azért nem úgy kell érteni, hogy családi autónak, bár tudjuk, Magyarországon ez jórészt igaz a Swift-vásárlókra. Bár hivatalosan ötszemélyes, én maximum három személyre szabnám. Persze nyilván képes lenne négy, vagy akár öt utast gond nélkül eljuttatni az Adriáig, három utas fölött a futómű már nagyon nehezen birkózik meg az úthibákkal, olyankor már nagyot tud ütni, főleg hátul és bután is mozog. Ideális esetben egyedül, vagy ketten használják, abból semmi hátrány nem adódhat, a fogyasztás is alacsony marad és mindvégig remekül irányítható lesz a japán kisautó. Futóműve egyébként szerethető, a 900 kiló alatti önsúly elég sok játékot enged úgy, hogy közben mindvégig stabil a futás, forszírozott kanyarvételkor sem dől túlságosan. Nagyon várom már a sportverziót, aminek vélhetően keményítenek majd a futóművén, és ha alapból így kanyarodik, úgy elképesztően jó játék lesz a Swift.

%KA%Kulcs nélküli a nyitás és az indítás is, a műszeregység kijelzője meg rengeteg felesleges adatot képes mutatni%KA% %KA%Kulcs nélküli a nyitás és az indítás is, a műszeregység kijelzője meg rengeteg felesleges adatot képes mutatni%KA% %KA%Kulcs nélküli a nyitás és az indítás is, a műszeregység kijelzője meg rengeteg felesleges adatot képes mutatni%KA%

Kulcs nélküli a nyitás és az indítás is, a műszeregység kijelzője meg rengeteg felesleges adatot képes mutatni

%KA%A vezetéstámogató rendszerek jól működnek, főleg a távolságtartós tempomat%KA% %KA%A vezetéstámogató rendszerek jól működnek, főleg a távolságtartós tempomat%KA%

A vezetéstámogató rendszerek jól működnek, főleg a távolságtartós tempomat

Vállalható anyagok, jó kivitelezés. A kormányzáshoz még annyit tennék hozzá, hogy továbbra is kicsit furcsán könnyű, de abszolút közvetlen. Keveset kell fordítani ahhoz, hogy nagyokat kanyarodjunk. Közben meg ott a kezünkben az a sportosra vett kormány, ami mindenképpen bőrözött és alul lapított − nem mellesleg jól is néz ki. Az anyagok itt is ugyanazok, mint a GL+ felszereltségnél − pedig ez már GLX – ebben nincs semmi plusz. Továbbra is jó pont a puha könyöklő az ajtón, a műszerfal fehér betétje pedig ízlés kérdése, fogjuk fel úgy, hogy nagyon komor lenne nélküle a beltér, ezzel ügyesen szellősebbé teszi az érzést. Kijelzőből itt már nem csak a középkonzol, de a műszeregység is egy rendesebbet kap, míg az alap monokróm, ez már színes és egy csomó információt kaphatunk rajta az autóról. Amik nagy része teljességgel fölösleges, mint a G-erő mutató, vagy a pillanatnyi teljesítmény és nyomaték felhasználását mutató csigák, de van egy vízszintes tetrisz-szerű animáció is, ami a gáz- és fékpedál pillanatnyi állását mutatja. Most őszintén, ez kit érdekel? Főleg, hogy leginkább a fogyasztásra leszünk kíváncsiak és minden pillanatban örömmel nyugtázzuk, hogy nagyjából annyival járunk, mint egy Toyota Prius esetén (khm, ez azért némileg túlzás − a szerk.).

%KA%Van navigáció meg bluetooth kihangosítós telefon kapcsolat, meg Android Auto és Apple Carplay, de nincs fokozat, teszi a dolgát, én a kézi váltót preferálom továbbra is%KA% %KA%Van navigáció meg bluetooth kihangosítós telefon kapcsolat, meg Android Auto és Apple Carplay, de nincs fokozat, teszi a dolgát, én a kézi váltót preferálom továbbra is%KA%

Van navigáció meg bluetooth kihangosítós telefon kapcsolat, meg Android Auto és Apple Carplay, de nincs fokozat, teszi a dolgát, én a kézi váltót preferálom továbbra is

%KA%A LED-es fényszórók megérik a felárat, fényerejük brutális, a halogén izzós nem is hasonlítható hozzá%KA%

A LED-es fényszórók megérik a felárat, fényerejük brutális, a halogén izzós nem is hasonlítható hozzá

A bőség zavara. A GLX felszereltségű CVT váltós Swift kereskedői kedvezménnyel csökkentett ára alig haladja meg a 4,3 millió forintot, amiért a már említett navigációs multimédiás fejegység mellet ott vannak a LED-es első fényszórók automata kapcsolással, az alufelnik, meg a sötétített ablakok, na meg a vezetéstámogató rendszerek. Van vészfékasszisztens, ami minden egyes alkalommal, amikor picit szűkebbre vettük a követési távolságot bejelez, de olyan hangerővel és frekvenciával, ami dobhártyaszakadást még éppen nem okoz, de eléggé zavaró ahhoz, hogy megijedhessünk tőle. Nem tudtam rávenni, hogy magától fékezzen le, de elhiszem, hogy működik, az Ignisnél ez hibátlan volt. Van még kormányrezgető sávelhagyás figyelmeztető és radaros távolságtartós tempomat is, mindez egy Suzukiban, a négy elektromos ablakon ezek után már meg sem lepődünk. Bőséges az ellátmány és nagyszerű, hogy már ilyen lehetőségek adódnak egy Suzuki vásárlásakor, de továbbra is az a véleményem, hogy a GL+ a nyerő.

%KA%Vezetni így is nagyon jó, meg kényelmes, hogy nem kell váltogatni. Futóműve szintén jó, de vannak határai, amiken jobb belül maradni%KA%

Vezetni így is nagyon jó, meg kényelmes, hogy nem kell váltogatni. Futóműve szintén jó, de vannak határai, amiken jobb belül maradni

Értékelés

Pozitív
Jó úttartás, pörgős motor, kényelmes vezethetőség, jó összeszerelés, kisautók között bőséges ellátmány
Negatív
A fokozatmentes váltóval már kevésbé tartható a híresen alacsony fogyasztás, de még így is elfogadható

Árak

Tesztmodell alapára 5 080 000 Ft (2017. július 17.)
Tesztmodell ára 4 350 000 Ft (2017. július 17.)

Tovább a műszaki adatokhoz

Méretek

Hosszúság: 3840 mm
Szélesség: 1735 mm
Magasság: 1495 mm
Saját tömeg: 900 kg
Össztömeg: 1365 kg
Tengelytáv: 2450 mm
Karosszéria-kivitel: ferdehátú
Csomagtér: 265-947 liter
Belső szélesség elöl: 1420 mm
Belső szélesség hátul: 1370 mm
Belmagasság elöl: 940-1020 mm
Belmagasság hátul: 930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött: 220 mm
Ülőlap hossza elöl: 500 mm
Ülőlap hossza hátul: 470 mm
Csomagtér maximális szélessége: 1160 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között: 1010 mm
Csomagtér magassága: 530 mm
Csomagtér hossza: 870 mm
Csomagtér hossza üléshajtással: 1350 mm
Raktérnyílás szélessége: 910 mm
Raktérnyílás magassága: 760 mm

Motor és váltó

Motor: Benzin
Motorosztály: EURO 6
Hengerűrtartalom: 1242 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: fokozatmentes automata
Nyomaték: 120 Nm 6000 1/min-nél
Teljesítmény: 66 kW (90 LE) 4000 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 175 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 11,0 s
CO2-kibocsátás: 98 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 4,6 l/100km
Fogyasztás a használónál: 5,9 l/100km

Menetzaj

Menetzaj 50 km/óránál: 57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál: 65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál: 71 dB(A)

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Nappaliban tartott Nissan 240SX, 33 millióért

Először az autószalonokat járta, majd kártérítettek vele, hogy aztán egyedi felniket kapjon és...

Normál üzemben örökkévaló az első Lexus LS V8-asa. Mit bír, ha gyilkolják?

Közel 30 éves az első Lexus LS, az a modell, amivel a Toyota prémiummárkája indult. Tartósságával...

Eladó egy korai LaFerrari prototípus, de van vele egy kis gond

Ennyire becsülik az értékét annak a LaFerrari prototípusnak, amit még a 2013-as Frankfurti debütálás...

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet...

Lebukott a Volvo legkisebb crossovere, az új XC40

Hamarosan megérkezik a legkisebb Volvo crossover, bemutatóját alig egy hét múlva tartják. Egy...

Videón a Bugatti Chiron 0-400 km/órás gyorsulása

Az egykori Forma-1-es versenyző, Juan Pablo Montoya összesen 17 alkalommal gyorsult 400 km/órás...

510 lóerő a Ferrari F1 pilótáinak kezében

Három darab 510 lóerős Alfa Romeo Giulia QV, három Scuderia Ferrari pilóta és egy kanyargós tesztpálya...

Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba...

10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zdXp1a2k=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zdXp1a2k=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zdXp1a2k=

Friss tesztek

Toyota Prius 1.8 Plug-in Hybrid Executive teszt

Nincs mellébeszélés, 0,8 l/100 km a tesztfogyasztás

Egyliteres, mármint 1 l/100 km fogyasztású autóként hirdeti a Toyota a Prius Plug-in Hybridet. A gyári érték nem csupán hozható, alul is múlható.


Mini Cooper S E Countryman 4ALL teszt

Multivitamin - Mini Countryman plug-in hibrid teszt

Ha felnövök, gazdaságos hibrid leszek. Na jó, inkább divatos élményautó. Azért jó lenne terepezni is, és a praktikum sem utolsó szempont.


Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zdXp1a2k=

Hirdetés

SUZUKI tesztek

Suzuki Ignis 1.2 GL teszt

Japán kisautó klímával, 3 millióért - Suzuki Ignis teszt

Kívülről miniautós méretű, belülről korrekt kisautós helykínálatú, szívó benzinesével minden szempontból bajnok az új Ignis.


Suzuki Baleno 1.2 GL teszt

Ez is a mi autónk lehet? Suzuki Baleno teszt Videó

Azt a verziót sikerült megkaparintani az új Suzuki Balenóból, amit vélhetően a legtöbben fognak venni. A Baleno jó családi autó lehet.


Suzuki Vitara 1.6 GL+ teszt

Teszten a Suzuki Vitara, amit venni is fognak Videó

Fronthajtással, alap közeli felszereltséggel teszteltük az új Suzuki Vitarát, mert legtöbben vélhetően így fogják választani. Slágergyanús.


Suzuki SX4 S-Cross 1.6L VVT teszt

Francba a turbómotorral! Suzuki SX4 S-Cross teszt

Szimpla fronthajtással és elvileg ósdi szívó benzinmotorral próbáltuk a Suzuki SX4 S-Crosst. És egy kicsit meglepődtünk.


Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD teszt

Üdvözlet az analóg korszakból - Suzuki SX4 S-Cross teszt

A Suzuki SX4 S-Cross bár jó autó, de ezért az árért sajnos van nála több jobb ajánlat is. Azok viszont kicsit sem Suzukik.


Még több SUZUKI teszt

Címlapon


Friss cikkek

Érintőpontokra utazott a driftes Nissan 370Z

Roncstelepen tombolt Chris Forsberg és a Nissan 370Z Videó

Tegnap – Sztori

Chris Forsberg és filmes csapata most egy roncstelepen csapatott a V6-os Nissan 370Z driftautóval, hogy színes érintési pontokat romboljanak.


10 autó, ami a kategóriája legdrágábban fenntarthatója

Top 10: ezek a legköltségesebben fenntartható autók

Tegnap – Sztori

Míg Európában jellemzően lemaradunk ott, hogy mennyit fogyaszt egy autó, az amerikaiakat jobban érdekli a fenntartási költség. Mutatjuk a náluk ebben legrosszabakat.


Termékteszt: Navitel Navigator E500 navigáció

Olcsó navi vezessen utadon - navigációt teszteltünk Videó

2 napja – Újdonság

Élethosszig tartó frissítést és teljes Európa térképet ígér a Navitel legkisebb készüléke. Az E500 mérhetetlenül egyszerű, kezelése sem ördöngösség és az ára is kedvező, de lehet jobb, mint egy okostelefon?


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

SUZUKI SWIFT 1.0 GLS 75.000.-KM

SUZUKI SWIFT 1.0 GLS 7...

Ár: 350.000 Ft

Évjárat: 1999 / 7

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

SUZUKI SWIFT Sedan 1.3 GC

SUZUKI SWIFT Sedan 1.3 GC

Ár: 269.000 Ft

Évjárat: 1996 / 6

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

SUZUKI SWIFT 1.3 GLX CD AC

SUZUKI SWIFT 1.3 GLX C...

Ár: 1.200.000 Ft

Évjárat: 2008 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!