0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Kikopott a rendőr Focus, a hőségben elektromossal teszteltünk 

Kánikulai gumiteszt 2017: ismét megmértük, hogy megéri jó abroncsra költeni

Szokás szerint a Hungaroringen található Tanpályán tartottuk meg a kánikulai gumitesztet a nonstopgumival. Most először villanyautóval mértünk.

Még több videóért iratkozz fel a YouTube csatornánkra itt!

Már több mint ötéves hagyomány, hogy gumiteszteket végzünk a nonstopgumival, az év végi téli és a tavaszi nyári mellett immár harmadik éve egy kánikulait is készítünk a mogyoródi Tanpályánál. Idén az év jó eséllyel legmelegebb napján, augusztus 4-én, az egész országban élő hőségriadóban vetettünk össze 15 darab 15 colos garnitúrát. Mivel a teszthez korábban alkalmazott volt rendőrségi Focusok már nincsenek meg a Tanpályánál, eggyel több teendő akadt előkészítésekor. Mindez persze csak néhány telefonhívást jelentett.

%KA%Az amúgy elpusztíthatatlan volt rendőrségi Focusok csak a flottakezelők készletéből koptak ki, még bőven futnak útjainkon. Mi viszont rögtön nagyot léptünk: helyi emisszió nélkül, elektromos Focusszal csináltuk meg az idei Kánikulai Gumitesztet, a 15 garnitúrányi 15 colos szett mérése 150 vészfékezést jelentett%KA%

Az amúgy elpusztíthatatlan volt rendőrségi Focusok csak a flottakezelők készletéből koptak ki, még bőven futnak útjainkon. Mi viszont rögtön nagyot léptünk: helyi emisszió nélkül, elektromos Focusszal csináltuk meg az idei Kánikulai Gumitesztet, a 15 garnitúrányi 15 colos szett mérése 150 vészfékezést jelentett

Már az eTour kapcsán is felmerült, hogy a Focus Electric tesztautó jó eséllyel elbírná a 15 colos felniket is, ugyanis a villanyhajtás következtében megváltozott tengelyterhelés miatt az elektromos Focus fékrendszere az orrnehezebb belső égésű motorosoktól eltérő. Előre lepróbáltuk, az eddigi tesztfelnik rámentek a villany Focusra, így aztán a hőségben legalább további jelentősebb hőtermelés és helyi emisszió nélkül mérhettünk, az első nagyszabású, villanyautóval végzett gumitesztet valósítottuk meg. Kiváló volt ehhez a Focus, ami alapvetően egy hagyományos kompakt modell, csak éppen nem benzines vagy dízel motor került az orrába.

%KA%Izzott a levegő, a talaj hőmérséklete a 60 Celsius fokot közelítette%KA%

Izzott a levegő, a talaj hőmérséklete a 60 Celsius fokot közelítette

Hiába van azonban CHAdeMO villámtöltő a Tanpályánál, a CCS-töltős Focus áramellátása a teszthez nem volt épp ideális, végül két autóval és konnektoros töltéssel tudtuk egy délután alatt végigcsinálni a méréseket. Összesen ugyanis 15 darab 15 colos garnitúrát vetettünk össze (szokás szerint az itthon legnépszerűbbnek számító 195/65 R15 méretű gumival). A teszten használt és új téli gumi, 7 garnitúrányi négyévszakos abroncs és az eddig is ígéretes Michelin CrossClimate mérkőzött tavaszi tesztünk első és második helyezettjével (Michelin Energy Saver+ és Firestone Roadhawk), valamint az akkor csupán kielégítőnek bizonyult Barum Brillantis 2 nyári gumival és a friss kínai versenyző Goodride nyárijával, valamint egy 9 éves, de még jó profilmélységű, a hazai autókon jó eséllyel átlagosnak számító nyári abronccsal.

%KA%Száraz aszfalton 60 km/óráról 3,4 méteres fékút-különbség adódott a hőségben legjobban és legkevésbé meggyőzően teljesítő abroncs között%KA%

Száraz aszfalton 60 km/óráról 3,4 méteres fékút-különbség adódott a hőségben legjobban és legkevésbé meggyőzően teljesítő abroncs között

A kánikulai teszt – 38 Celsius fok körüli levegő és 57-58 Celsius fokos aszfalthőmérséklet – egyrészt nehezített pályát jelentett, ugyanakkor ezúttal csak száraz és nedves aszfaltos fékút, valamint a gördülési ellenállásra utaló kigurulás és kopási kép alapján mérkőztek az abroncsok, elmaradt a gumigyilkos körpályázás. Mindeközben a több száz fokosra hevült fékekről magukat a felniket is 100-120 Celsius fokosra hevülve vettük le, s a kerékcsavarok is hasonló hőmérsékletűek voltak az 5+5 70 km/óráról indított vészfékezés után.

%KA%Életkép a tesztről − minden árnyékfolt aranyat ért%KA%

Életkép a tesztről − minden árnyékfolt aranyat ért

%KA%Még a locsolt aszfalt is 27-28 Celsius fokos, tehát nyári esőt modellező volt. Itt a két legjobb 15 colos abroncs egyaránt 1,2 méteres többlet fékutat adott a száraz teszthez mérten. Érdemes számolni ezzel! %KA%

Még a locsolt aszfalt is 27-28 Celsius fokos, tehát nyári esőt modellező volt. Itt a két legjobb 15 colos abroncs egyaránt 1,2 méteres többlet fékutat adott a száraz teszthez mérten. Érdemes számolni ezzel!

Miért érdemes ilyen tesztet készíteni, ki az, aki kánikulában nem nyári gumival autózik? Sajnos Nyárigumi Kommandónk szerint az autósok harmada, azaz még mindig bőséggel van kinek megmutatni, hogy nem csak télen, nyáron is fontos az évszaknak megfelelő abroncs. A téli és a négyévszakos gumi egyrészt többlet fékutat ad, másrészt nagyon jelentősen amortizálódik hőségben, nem mellesleg pedig gördülési ellenállásból sem olyan jó, mint egy nyári, azaz a fogyasztást is növeli, a hatótávot csökkenti.

%KA%Főként a szerelés volt kemény meló, a csavarok és a felnik a vészfékezések után több mint 100 Celsius fokosak voltak%KA%

Főként a szerelés volt kemény meló, a csavarok és a felnik a vészfékezések után több mint 100 Celsius fokosak voltak

Nem csak pénz, életek is múlhatnak a megfelelő abroncson!

A legfontosabb különbség abroncs és abroncs között, hogy milyen fékutat kapunk. Kánikulai tesztünkön a tavaszi Nyárigumiteszten második helyezett Firestone Roadhawk adta a legrövidebb fékutakat, szárazon 15,4, vizesen 16,6 méterest. A második helyezett Michelin CrossClimate fékút-többlete mindkét útfelületen 0,4 méter volt, míg a harmadik helyezett Michelin Energy Saver+ szárazon további 0,9, vizesen plusz 0,1 métert mutatott.

%KA%Nem hozott meglepetést a kigurulás, azaz a gördülési ellenállás tesztje, ebben a Michelin Energy Saver+ végzett az élen%KA%

Nem hozott meglepetést a kigurulás, azaz a gördülési ellenállás tesztje, ebben a Michelin Energy Saver+ végzett az élen

Gördülési ellenállás (kigurulás) kapcsán a Michelin Energy Saver+ nevének megfelelően az élen végzett. Fékutak szempontjából meglepően jól teljesített ugyan a vadonatúj prémiummárkás téli gumi, ami konkrétan a Goodyear UltraGrip 9 volt, ám mégsem ajánljuk annak használatát, hiszen nyáron annyira leíródik, hogy télen már nem lesz megfelelő. Borítékolható volt, hogy a nyáriak között csak közepes Barum Brillantis 2 a négyévszakosok előtt végez, az viszont eléggé meglepő, hogy a tesztre érkezett kínai Goodride abroncsokból a négyévszakos bizonyult jobbnak, mint a csupán nyári.

%KA%A fékezhetőség szempontjából elmaradó kínai Goodride abroncsok tartósnak bizonyultak, ahogyan a jobb nyári gumik is. A nagyobb pontszám jobb minősítést jelent, ahogyan az ábra mutatja, magasabb futáshoz maradhat az autón%KA%

A fékezhetőség szempontjából elmaradó kínai Goodride abroncsok tartósnak bizonyultak, ahogyan a jobb nyári gumik is. A nagyobb pontszám jobb minősítést jelent, ahogyan az ábra mutatja, magasabb futáshoz maradhat az autón

Használt téli gumival és a legtöbb négyévszakossal egyaránt rizikós a nyári autózás, hiszen már 60 km/óráról vészfékezve is 2-3 méteres többlet fékutat adhatnak, ahogyan egy koros nyári is. Ez azt jelenti, hogy ahol a legjobb abronccsal már állt az autó, ott a rosszabbakkal még 15-20 km/órával haladt. Ott pedig még elég komoly kárt tud okozni, akár emberben, akár vagyonban. Ez után pedig ugye mindenki számára érthető, hogy miért ajánlott a megfelelő gumiabroncs?!

%KA%%KA%
%KA%Bár a vadonatúj téli gumi fékezhetőség szempontjából (még) egészen elfogadhatónak bizonyult, olyan szinten amortizálódott, hogy semmiképpen sem ajánljuk nyári használatát. Mint az látható, már csupán a teszt is alaposan megtépázta%KA%

Bár a vadonatúj téli gumi fékezhetőség szempontjából (még) egészen elfogadhatónak bizonyult, olyan szinten amortizálódott, hogy semmiképpen sem ajánljuk nyári használatát. Mint az látható, már csupán a teszt is alaposan megtépázta

Milyen volt a villanyautó?

%KA%Hiába a Focus normál üzemben gond nélkül 200 kilométer fölötti hatótávja, a teszt extrém igénybevételt, több mint háromszoros energiafelvételt jelentett. A szerelésekkor töltöttünk%KA%

Hiába a Focus normál üzemben gond nélkül 200 kilométer fölötti hatótávja, a teszt extrém igénybevételt, több mint háromszoros energiafelvételt jelentett. A szerelésekkor töltöttünk

Sokak számára már-már perverziónak tűnhet, hogy európai körút után gumiteszthez is villanyautót vetettünk be, konkrétan ugyanazt a Ford Focus Electricet, amivel az eTouron is végigmentünk, illetve annak egy másodpéldányát is használtuk a mérésekhez. A hatótáv nyilván korlátozottabb, viszont a teszthez szükséges 70 km/órára sokkalta könnyebben ugrik fel az elektromos Focus, mint bármely belső égésű motoros. Na jó, az RS talán versenyben lenne vele. Ja, meg is néztük, mit tud a Focus Electric az RS feláras 19 colos kerekeivel. Legalábbis fékútban. Ez viszont már egy következő cikk témája lesz, hamarosan azzal is jelentkezünk.

Ez is érdekes lehet:
 

Citroën Xantia 1.6i, 1995 - használtteszt

Mennyire időtálló egy Citroën Xantia, alapmotorjával, hidropneumatikus futóművel és mindössze...

Mini Countryman John Cooper Works teszt

Terepralis gyökerekkel a háta mögött nagyot domborít szegmensében a Countryman JCW, utóbbi betűtrió...

Grafikákon a puritán, a háromajtós, a GT és a pickup Duster

X-Tomi mindig megcsinálja azokat a modelleket, amiknek mindenki örülne, de még nincsenek piacon...

Skoda Karoq 1.5 TSI és 2.0 TDI menetpróba

Borzalmas szóviccből el lehet még sütni párat, de a neve az egyetlen, ami mókás. Digitális műszeregység...

Alig futott, ultraritka Alpina B7S Turbo Coupé eladó

326 lóerőt tudott 1982-ben és mindössze 30 darabos széria volt ez az Alpina B7S Turbo. Most egy...

Idén se felejtsük el autónk téli felkészítését!

Különös odafigyelést igényel a téli autózás, illetve maga az autótartás is télvíz idején. Mutatjuk...

A Mercedes-Maybach 6 az Iparművészeti Múzeumban mutatkozott

Egyszerűen szárazföldi jachtnak becézik a Mercedes-Maybach 6 Cabriolet tanulmányautót. Valóban...

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk...

Volkswagen Golf 1.9 TDI, 2004 - használtteszt

Nincs egymillió kilométert mutató Golf IV. A kijelző megállt eggyel előtte, de a napi számláló...
 
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Schibsted Classified Media Hungary Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Schibsted Classified Media Hungary Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (9 db)

Frank Drebin írta: 2 hónapja
Katona Mátyás írta: 2 hónapja

Mi a tesztelt abroncson is 7,4 mm-t mértünk, a jellemző a nyáriaknál a 7-9, a télieknél a 8-10 mm.


Előzmények megtekintése

Köszönöm. Akkor az hogy lehet, hogy nekem 6 és 7mm között volt újonnan? Hol lehet felvenni a magyar firestone-nal a kapcsolatot? Mert a bridgestone európai oldalára irányított át, oda angolul írtam, de válaszra sem méltattak.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 2 hónapja − szerző
Frank Drebin írta: 2 hónapja

Ez elég durva... Vagy csak szerintem?


Előzmények megtekintése

Mi a tesztelt abroncson is 7,4 mm-t mértünk, a jellemző a nyáriaknál a 7-9, a télieknél a 8-10 mm.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Frank Drebin írta: 2 hónapja
izsakig írta: 2 hónapja

Valóban ennyi a Roadhawk gyári profilmélysége !


Előzmények megtekintése

Ez elég durva... Vagy csak szerintem?

A válaszoláshoz belépés szükséges
izsakig írta: 2 hónapja
Frank Drebin írta: 2 hónapja

Tisztelt Autónavigátor! Mkt tudnak a Firestone Roadhawk újkori profilmélységéről? Ilyen gumit vettem újonnan, kb 6.5mm volt a profilmélysége, amin finoman szólva kicsit kiakadtam. Írtam a Bridgestone-nak, de válaszra sem méltattak.


Előzmények megtekintése

Valóban ennyi a Roadhawk gyári profilmélysége !

A válaszoláshoz belépés szükséges
Frank Drebin írta: 2 hónapja
Katona Mátyás írta: 2 hónapja

Tisztelt Frank! Szerintünk több kellene legyen, de holnap rákérdezünk. Üdv.


Előzmények megtekintése

Köszönöm. Egy internetes oldal szerint 6.7mm az újkori mintamélysége... Szerintem egyik új guminak sincs 7mm alatti profilja, de inkább minimum 7.5mm. Itt meg ehhez képest 1mm minusz van.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 2 hónapja − szerző
Frank Drebin írta: 2 hónapja

Tisztelt Autónavigátor! Mkt tudnak a Firestone Roadhawk újkori profilmélységéről? Ilyen gumit vettem újonnan, kb 6.5mm volt a profilmélysége, amin finoman szólva kicsit kiakadtam. Írtam a Bridgestone-nak, de válaszra sem méltattak.


Előzmények megtekintése

Tisztelt Frank! Szerintünk több kellene legyen, de holnap rákérdezünk. Üdv.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Frank Drebin írta: 2 hónapja

Tisztelt Autónavigátor! Mkt tudnak a Firestone Roadhawk újkori profilmélységéről? Ilyen gumit vettem újonnan, kb 6.5mm volt a profilmélysége, amin finoman szólva kicsit kiakadtam. Írtam a Bridgestone-nak, de válaszra sem méltattak.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Katona Mátyás írta: 2 hónapja − szerző
ppgergő írta: 2 hónapja

Köszönjük a tesztet!



Hogy a fenébe sikerült felrakni a 15" felniket? Az enyémre 16" az alap, bár olyan sokat nem oszt/szoroz 205/55R16 vagy 195/65R15, sem árban, sem fogyasztásban



(ha majd lesz téli tesztetek, legyetek már kedvesek összehasonlítani a sima és a pluszos CrossClimatet is, érdekelne, tényleg jobb-e a frissebb fejlesztés)


Az elektromosra felment. Igazából ezért is választottuk ezt a teszteléshez, mert 15-ös lemezfelniből már fel van készülve alaposan a nonstopgumi a teszthez.

A válaszoláshoz belépés szükséges
ppgergő írta: 2 hónapja

Köszönjük a tesztet!

Hogy a fenébe sikerült felrakni a 15" felniket? Az enyémre 16" az alap, bár olyan sokat nem oszt/szoroz 205/55R16 vagy 195/65R15, sem árban, sem fogyasztásban

(ha majd lesz téli tesztetek, legyetek már kedvesek összehasonlítani a sima és a pluszos CrossClimatet is, érdekelne, tényleg jobb-e a frissebb fejlesztés)

A válaszoláshoz belépés szükséges

Friss tesztek

Renault Zoe Z.E. R90 41 kWh Life teszt

Villanyautó, amit már nem kell otthon töltögetni

Új mércét hozott a villanyautók körében a Renault Zoe. Komoly hatótáv, gyors tölthetőség és mindehhez bajnok ár. Egy hét és több mint 800 közös kilométer után kijelenthető: egyedüli autónak is kiváló.


Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer Videó

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.


Mercedes-Benz GLA 220 d 4Matic 7G-DCT teszt

Feszült pillanatok - Mercedes-Benz GLA teszt

Elismerem, hogy jól néz ki, bár ehhez kell az új kanyon-bézs fényezés. Játszik a menetfény színeivel és a beltéri világítással, tökéletes a színház, aztán felhörren a Sprinter.

Még több teszt
Hirdetés

Címlapon


Friss cikkek

Remegett a kezem: próbán a legkomolyabb Alfa Romeo sportautók

Jó móka a Giulia QV, de még jobb a 4C

21 órája – Sztori

Az utóbbi idők legjobb Alfa Romeóját köszönthetjük a Giulia QV személyében, de az élményeket gyorsan elnyomja, ha átülünk egy 4C sportkupéba.


Aukción a világ egyetlen működő Alfa Romeo G1 sportautója

Ez volt az első Alfa Romeo, közel 100 éves, és most eladó

Tegnap – Sztori

70 lóerőt teljesített 1921-ben az Alfa Romeo G1, mindössze 52 darab készült belőle, és nem csak az olasz gyárnak felbecsülhetetlen érték.


Újabb rekordot ért el a Ford Ranger

A Ranger a terepen és a piacon sem viccel

2 napja – Sztori

Tíz itthon eladott pickupból négy Ford Ranger, ezzel toronymagasan piacvezető a Ford, ahogyan Európában is a Ranger a szegmens vevőinek kedvence.


Használtautó.hu

SUZUKI IGNIS 1.3 GC AC

SUZUKI IGNIS 1.3 GC AC

Ár: 1.060.000 Ft

Évjárat: 2006 / 9

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

OPEL ASTRA G 1.4 16V Comfort

OPEL ASTRA G 1.4 16V C...

Ár: 475.000 Ft

Évjárat: 2001 / 4

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

DAEWOO LANOS 1.3 S Magyar!Klímás!Szervós!

DAEWOO LANOS 1.3 S Mag...

Ár: 449.000 Ft

Évjárat: 2002 / 4

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!