0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Menetpróbán az Opel legújabb dízelmotorjai

Elsők között próbáltuk ki az Opel két új dízelét

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Korábban már beszámoltunk arról, hogy idén érkeznek az Opel új dízelmotorjai, most pedig a valóságban is próbára tettük őket.

Az Insignia új dízelét elsők között vezethettük az Írországban megtartott sajtóbemutatón. Az új motor már az első kilométerek után érezhetően jól mozgatta az autót

Az Insignia új dízelét elsők között vezethettük az Írországban megtartott sajtóbemutatón. Az új motor már az első kilométerek után érezhetően jól mozgatta az autót

Tavaly ősz óta vártunk erre a pillanatra, ugyanis múlt évben a Frankfurti Autószalonon mutatta be az Opel a vadonatúj 2.0 CDTI dízelmotorját, amely 170 lóerőt és 400 Nm nyomatékot teljesít. Természetesen nem csak erősebb és nyomatékosabb lett, számos technikai fejlesztést is végeztek a mérnökök. Az Euro 6-os normákat teljesítő blokk környezetbarátabb, csendesebb és még simább járású lett. Hogy mindezt a valóságban is elsők között tapasztalhassam meg, egyenesen Európa zöld szigetére, Írországba repültünk. Az Insignia mellett a Zafira Tourerben is elérhető az új kétliteres erőforrás. A menetpróbán előbbi modellt teszteltük.

Az Insignia csúcsdízele ezentúl az egyturbós 2.0 CDTI, 170 lóerővel. Aggodalomra nincs ok, az autó a korábbi csúcs, 195 lóerős gázolajos nyomatékát hozza, az első próbán pedig mindössze 5,5 litert fogyasztott 100 km-en Az Insignia csúcsdízele ezentúl az egyturbós 2.0 CDTI, 170 lóerővel. Aggodalomra nincs ok, az autó a korábbi csúcs, 195 lóerős gázolajos nyomatékát hozza, az első próbán pedig mindössze 5,5 litert fogyasztott 100 km-en

Az Insignia csúcsdízele ezentúl az egyturbós 2.0 CDTI, 170 lóerővel. Aggodalomra nincs ok, az autó a korábbi csúcs, 195 lóerős gázolajos nyomatékát hozza, az első próbán pedig mindössze 5,5 litert fogyasztott 100 km-en

Az Insignia eddigi csúcsdízele, a 2.0 CDTI 195 lóerős változata hamarosan megszűnik és "csak" a 170 lóerős lesz elérhető. Igen, idézőjelben, mert az újdonsült gázolajos ugyanis nagyon rendben van ebben az autóban. A 400 newtonméternyi nyomaték 1750-2500 1/perc fordulatszám tartományban érhető el, hatsebességes kézi váltóval vezetve már 1500-as fordulattól érezhetően húz az Opel zászlóshajója. Bármelyik fokozatban a gázpedálra lépve érezni, hogy itt bizony mindig van kellő mennyiségű tartalék. A másfél napos túra során többször is nullázva a fogyasztást, 5,5 l/100 km körüli vegyes átlag adódott, ami parádés egy ekkora autótól és motortól. Néhol egy picit komolyabban is léptünk neki, de ekkor is csupán 1-2 decivel ment 6 liter fölé az átlag.

A Meriva, az Astra és a Zafira Tourer után a Mokka is megkapta a szentgotthárdi 1.6 CDTI gázolajost

A Meriva, az Astra és a Zafira Tourer után a Mokka is megkapta a szentgotthárdi 1.6 CDTI gázolajost

Természetesen nem csak ezt az újdonságot hozta el nekünk a német gyártó. A Merivában és a Zafira Tourerben már korábban próbált, 1.7 CDTI-t váltó, Szentgotthárdon készülő új 1.6 CDTI-t is kipróbálhattuk a Mokkában. A magyar gyártású 136 lóerős, 320 Nm nyomatékot teljesítő dízelt házon belül csak "suttogó dízel" fedőnévvel emlegetik. Erről most saját fülünkkel is meggyőződhettünk, az itthon készülő motor valóban csendesebb és kulturáltabb járású, mint az elődje.

Az Insginia után a Mokkába átülve nyilván gyengének érződött a 170 lóerő utáni 136. Panaszra azonban nincs ok, kellően jól mozog a kis SUV az 1.6-os dízellel. Akárcsak a nagyobb testvére, 1500-as fordulattól már megfelelően húz, magasabb fordulaton viszont már megjön a dízeles hang. Nagyon forgatni egyébként fölösleges, dinamikusabban vezetve is azt vettem észre, hogy 3000-res fordulatnál már váltottam. A fogyasztás viszont az Insigniához képest meglepő volt. Annak ellenére, hogy 400 köbcentivel kisebb a blokk, átlagban 5,6-5,8 l/100 km adódott, ami a 2.0 CDTI szintjén mozog. Egy rövidebb tesztkör alapján azért még ne ítéljünk elsőre, várhatóan sokkal reálisabb képet fog majd mutatni az itthoni, lényegesen hosszabb tesztünk.

A Mokkában az 1.7 CDTI motort váltja az 1.6 CDTI amely lényegesen csendesebb és kulturáltabb járású, mint elődje. A 136 lóerő és a 320 Nm nyomaték meggyőzően mozgatja a kis Opel SUV-ot A Mokkában az 1.7 CDTI motort váltja az 1.6 CDTI amely lényegesen csendesebb és kulturáltabb járású, mint elődje. A 136 lóerő és a 320 Nm nyomaték meggyőzően mozgatja a kis Opel SUV-ot

A Mokkában az 1.7 CDTI motort váltja az 1.6 CDTI amely lényegesen csendesebb és kulturáltabb járású, mint elődje. A 136 lóerő és a 320 Nm nyomaték meggyőzően mozgatja a kis Opel SUV-ot

Összességében jobb, erősebb, csendesebb, jobb emissziójú és hatásfokú motorokat hozott össze az Opel. Azok, akik az új 2.0 CDTI-vel rendelik meg az Insigniát, biztos, hogy nem fognak csalódni és minden bizonnyal a 1.6 CDTI Mokka tulajai is elégedettek lesznek autójukkal.

Ez is érdekes lehet:
 

Piaci körkép: kuplungpedál nélküli és legfeljebb 3 éves, legfeljebb 3 millió forintos autók

Városi autónak nem kérdés, hogy automata váltósat kell venni. Szétnéztünk, milyet kapunk 3 éves...

Mire megy a leggyorsabb Tesla egy 1000 lovas Supra ellen?

Sorra alázza a Tesla csúcsváltozata a szupersportkocsikat, nem igazán talál legyőzőre. Ezúttal...

A Megane RS érkezésével frissül a GT is

Szabadalmi fotóin már szinte minden látszik, annál biztos, hogy több, mint első hivatalos szereplésén...

Sokan nem tudják: a hibrideket nem kell tölteni

Hiába adott már el több mint 10 millió hibridet a Toyota, sokan még mindig nem tudják, hogy a...

Hyundai Ioniq hybrid Premium Navigation teszt

Tavaly jelent meg és hamarosan három verzió is elérhető lesz a pénztárcabarát autózást célzó...

Magyarországra is megérkezett a Volkswagen Arteon

Hazánkba is megérkezett a VW Passat CC utódja, az avantgárd biznisz gran tourismo, az Arteon...

Audi A4 1.8 20V quattro, 1999 - használtteszt

Elsőre döbbenet, hogy mennyire korrekt állapotú a valósan keveset futottnak tűnő csaknem 20 éves...

Ha le akarod törölni a hátsó ablakot, padlóig kell taposnod a gázt

Az egyik legfeleslegesebb extra, mégis órákig lehetne vele szórakozni. Az viszont kétségtelen...

Porsche Panamera 4 E-Hybrid menetpróba

Igényes és mozgékony, pedig nehéz a Porsche luxuskupéja. Mégis hibrid rendszerétől ájultam el...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (9 db)

kisszolt írta: 2015 március 08., vasárnap 19:05:33

Bocsánatot kérek !!! A Skoda Superb cikkhez akartam hozászolni.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kisszolt írta: 2015 március 08., vasárnap 19:02:54

Ha 1980-ban Apámnak azt mondják, hogy ilyen lesz a skoda 2015-ben....Hát furcsákat mondott volna. Nagyon szép.

A válaszoláshoz belépés szükséges
integrale írta: 2015 február 19., csütörtök 09:00:23
Alex írta: 2 éve

A 2.0CDTi sosem volt tisztán FIAT fejlesztés Okoska! De ez le van írva az általad linkelt wikis cikkekben is, csak értelmezni kellene amit olvasol!

A kollégának igaza van, a 2.0 motor már közös fejlesztése volt a FIAT - nak és a GM -nek, erre hozták létre a VM Motori -t.

Csak az 1929ccm dízelek, tehát az 1.9CDTi volt tisztán FIAT alapú motor. A vezérlés azon is Opel volt, csak a blokkot vették a FIAT-tól.



Félelmetes, hogy néhányan milyen vakmerő bátorsággal ontják a pontatlan okosságokat, sajnos időnként még az újságírók sem veszik a fáradtságot, hogy tájékozódjanak cikkírás előtt! :)


Előzmények megtekintése

A másik sületlenség, hogy az 1.9 CDTI vezérlése opel, egy frászt, szögre megegyezik a JTD-vel, nem csak a blokkot vették a Fiattól.

A válaszoláshoz belépés szükséges
integrale írta: 2015 február 19., csütörtök 08:53:45
Alex írta: 2 éve

A 2.0CDTi sosem volt tisztán FIAT fejlesztés Okoska! De ez le van írva az általad linkelt wikis cikkekben is, csak értelmezni kellene amit olvasol!

A kollégának igaza van, a 2.0 motor már közös fejlesztése volt a FIAT - nak és a GM -nek, erre hozták létre a VM Motori -t.

Csak az 1929ccm dízelek, tehát az 1.9CDTi volt tisztán FIAT alapú motor. A vezérlés azon is Opel volt, csak a blokkot vették a FIAT-tól.



Félelmetes, hogy néhányan milyen vakmerő bátorsággal ontják a pontatlan okosságokat, sajnos időnként még az újságírók sem veszik a fáradtságot, hogy tájékozódjanak cikkírás előtt! :)


Előzmények megtekintése

Te melyiket olvastad Okoska? Es ni az, hogy erre hoztak letre a WM Motorit? Gondolom azzal tisztaban vagy, hogy a WM Motori kozel 70 eves? Masreszt Fiat tulajdon.
Ha elolvastad a cikket, akkor lathatod, hogy az alapja az 1.9 JTD. Micsoda veletlen, hogy kobcentire, loketre es furatra megeyezik a 2.0 JTD-vel. Masreszt amirol beszelsz CDTI az 1910 cm3.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Alex írta: 2015 február 19., csütörtök 07:40:37
integrale írta: 2 éve

Nem!

Fiat eredetű ez is! Ha nekem nem hiszel keress rá bátran, nem is kell messze menni, itt az Autonavigátor 2009-es Insignia tesztjében is le van írva, illetve az összes tesztben ahol ezzel a motorral szereltet vizsgálják.



http://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Insignia



http://www.autonavigator.hu/teszt/opel_insignia_2_0_cdti_ecotec_cosmo_aut-1077



http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/07/22/reped_az_opel_turbocsove/



http://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engine


Előzmények megtekintése

A 2.0CDTi sosem volt tisztán FIAT fejlesztés Okoska! De ez le van írva az általad linkelt wikis cikkekben is, csak értelmezni kellene amit olvasol!
A kollégának igaza van, a 2.0 motor már közös fejlesztése volt a FIAT - nak és a GM -nek, erre hozták létre a VM Motori -t.
Csak az 1929ccm dízelek, tehát az 1.9CDTi volt tisztán FIAT alapú motor. A vezérlés azon is Opel volt, csak a blokkot vették a FIAT-tól.

Félelmetes, hogy néhányan milyen vakmerő bátorsággal ontják a pontatlan okosságokat, sajnos időnként még az újságírók sem veszik a fáradtságot, hogy tájékozódjanak cikkírás előtt! :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
integrale írta: 2015 február 18., szerda 13:19:29
Tamás11 írta: 2 éve

A kétliteres nem FIAT, hanem VM Motori fejlesztés.


Előzmények megtekintése

Nem!
Fiat eredetű ez is! Ha nekem nem hiszel keress rá bátran, nem is kell messze menni, itt az Autonavigátor 2009-es Insignia tesztjében is le van írva, illetve az összes tesztben ahol ezzel a motorral szereltet vizsgálják.

http://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Insignia

http://www.autonavigator.hu/teszt/opel_insignia_2_0_cdti_ecotec_cosmo_aut-1077

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2014/07/22/reped_az_opel_turbocsove/

http://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engine

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tamás11 írta: 2015 február 18., szerda 12:45:00
integrale írta: 2 éve

A 2.0-es CDTI-t miért kell újként árulni/bemutatni? Ez még mindig a Fiat eredetű motor, csak mostantól nem lesz biturbó variánsa.


Előzmények megtekintése

A kétliteres nem FIAT, hanem VM Motori fejlesztés.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Xtom írta: 2015 február 18., szerda 11:19:25

Az 1.7 cdti-él halkabb :D ? Azt nem nehéz kivitelezni, szerintem az a világ legcsúnyább akusztikájú dízelmotorja :).

A válaszoláshoz belépés szükséges
integrale írta: 2015 február 18., szerda 09:55:40

A 2.0-es CDTI-t miért kell újként árulni/bemutatni? Ez még mindig a Fiat eredetű motor, csak mostantól nem lesz biturbó variánsa.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Friss tesztek

BMW M760Li xDrive M Performance teszt

Izzadságszagú sportzakó - BMW M760Li Videó

Horizontot görbít, hordószámra zabálja a benzint, állakat szakít, gumikat gyilkol, hideg pezsgőt kínál, feneket masszíroz és sportautós teljesítménnyel bódít az első M-es 7-es.


Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection Smart e-CVT teszt

A legtakarékosabb kisautó? - Toyota Yaris hibrid teszt

Könnyed városi cirkáló a Toyota Yaris, főleg e-CVT-vel, a teljes értékű hibridrendszerrel ráadásul takarékos is. Csak az árát ne nézzük.


Suzuki Swift 1.2 GLX CVT teszt

Bőgő masina - Suzuki Swift 1.2 CVT

Mindenhogy jó, de legjobb alapként. Az 1,2-es motorhoz fokozatmentes automata váltó kapható, teszi a dolgát és a fogyasztása még így is zseniálisan kevés.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1vcGVs

Hirdetés

OPEL tesztek

Opel Mokka FWD 1.7 CDTI AT6 teszt

Szép, jó. Mi kell még? - Opel Mokka automata teszt

Automata váltóval és tolótetővel levett a lábamról az Opel Mokka. Vásárlói hasonlóan érezhetnek, így nyilván ők is elnézik gyengeségeit.


Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Vezetni jó! Opel Meriva 1.6 CDTI teszt

Magyar motor hajtja, öngyilkos ajtajú, tologatható hátsó üléses. Vajon tényleg szenzációs családi és utazóautó az Opel Meriva 1.6 CDTI?


Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo Cosmo teszt

Magyar motor viszi, de mégsem a mi autónk: Opel Cascada teszt Videó

Kezdeti kínálatának csúcsával, a szentgotthárdi, 170 lóerős SIDI turbómotorral járt nálunk a vászontetős Opel Cascada. Kellemes, de nem a mi autónk.


Opel Adam 1.4 Ecotec Start/Stop Slam teszt

Persze, hogy drága. Opel Adam teszt

Az Opel is rájött, hogy van értelme jó sok pénzért ezerféleképp variálható szuperminit árulni, hát itt a vagány Adam, amit legizmosabb motorjával, 100 lóerősen teszteltünk.


Opel Mokka 1.4 Turbo AWD Cosmo teszt

Lesz keletje. Opel Mokka teszt

Érdekes szerzet a Mokka, de hogy miért így hívják, annál fontosabb a kérdés: mire való? Vagy mindegy, mert a divat voltaképp céltalan? Az Opel gömböcét turbós benzinesként, összkerékhajtással teszteltük.


Még több OPEL teszt

Címlapon


Friss cikkek

Millbrookban jártunk, Európa egyik legfejlettebb és legtitkosabb tesztközpontjában

Mi folyik Millbrookban, ami ennyire titkos? Megnéztük!

47 perce – Sztori

Ott volt az Aston, a Rolls-Royce, a villany-Jaguar, a szomszédban meg a Mercedes jobbkormányos teherautói várták, hogy terepen bénázzunk velük.


Ford Fiesta nemzetközi bemutató és menetpróba

Nem rontották el, sőt! Ford Fiesta menetpróba

3 napja – Újdonság

Hogy a Fiesta sikeres és jó autó volt, azt mutatja, hogy formájához annak ellenére alig mertek hozzányúlni, hogy valójában teljesen új, minden szempontból jobb lett.


Első találkozás a Nürburgringgel

Ilyen élőben az autósport európai központja

5 napja – Sztori

Itt mindent átjár az autósport őszinte szeretete és a benzin-fék illat keveréke. A nürburgringi sztorikhoz masszív galéria is jár.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

OPEL INSIGNIA Sports Tourer 2.0 CDTI Cosmo (Automata) Mo-i.ÁFÁS.2ÉV GARANCIÁVAL

OPEL INSIGNIA Sports T...

Ár: 2.950.000 Ft

Évjárat: 2011 / 12

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

OPEL ASTRA Caravan 1.6 16V Club

OPEL ASTRA Caravan 1.6...

Ár: 690.000 Ft

Évjárat: 2000 / 3

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

OPEL ASTRA G 1.6 16V Club

OPEL ASTRA G 1.6 16V Club

Ár: 580.000 Ft

Évjárat: 2002

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!