Gyönyörű kombi Volvo landolt Budapesten

Már itthon vettünk üléspróbát az új Volvo V60-ban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hatalmasat nőtt elődjéhez képest a Volvo V60, az új generáció bemutatkozása után egy hónappal pedig már Budapesten láthattuk élőben az új kombit.


Érdemes talán rögtön az elején megemlíteni, hogy a Volvo nem csupán az új V60-ra lehet igazán büszke így 2018 első felében. Hiszen az XC40 behúzta az Év Autója díjat, az eredményhirdetést pedig a Genfi Autószalonon tartották. A V60 hazai bemutatóján így egy csöppet el is vette a rivaldafényt az apró SUV a pompás kombitól, de

az új V60-nak van egy olyan erős vonzereje, amit semmi nem képes elnyomni.

Mondhatjuk rá, hogy nagyon hasonlít a márka többi modelljére, de ha összehasonlítjuk a jelenleg futó legrégebbi modelljükkel, az XC90-nel, azóta elég sokat változott a formanyelv. A karakter hasonló, mégis teljesen más az övvonal kiképzése, a lámpák formája is különböző, ebben a méretben pedig hihetetlen jó arányokkal sikerült összerakni a formatervet.
Volvo V60, 2018 - méretek
Hosszúság Szélesség Magasság Tengelytáv Csomagtér (l)
4761 1850 1427 2872 529 - 1364

Nagyot nőtt, hosszban több mint 10 centit, tengelytávban is csaknem ennyit, így ennek a java része a hátsó lábtérnek tett jót. Az új V60-ban már nincs szűkölködés, még magasabbak is el fognak férni, nekik mondjuk a combjuk nem fogja érinteni a hátsó ülőlapot, az elég alacsonyan van, így viszont a fejtér egész kielégítő. A növekedés a csomagtérnek tett a legjobbat, elődje ezen a téren egyáltalán nem remekelt.

Egy liter híján 100 literrel bővült, már 529 literes a poggyásztér.

Ezzel alaposan feladták a leckét az Audi A4, 3-as BMW, Mercedes C kombi triónak, hisz mindegyikre ráver egy táskányi helyet. Miközben praktikusan egyrészt duplapadlós, másrészt az ismerős csomagtéri rögzítő elemeket is megtaláljuk, valamint a felhajtható masszív határolófalat is, meg persze motorosan mozog a fedél is.
Az új V60 helykínálata elég tisztességes, anyaghasználata is a megszokott, a belső formavilág pedig még inkább. A félig bőr, félig szövet belső még mindig pazar, ebben az összeállításban igazán stílusos a V60. Furcsa módon az automata váltó kapcsolója itt még fizikai kar, míg az XC40-ben már mindegyik motorhoz a korábban csak a T8-hoz elérhető elektronikus kapcsolót társították, persze nem kristályból. A V60 indulóára 600 ezer forinttal lesz magasabb, mint a kifutó modell indulója, azaz 10 050 000 forint helyett 10 650 000 forintért vihető majd el az alapfelszereltségű kivitel, de ez csak addig tűnhet magasnak, amíg nem nézzük, mit kínál alapáron a Volvo új kombija.
Volvo V60, 2018 - műszaki adatok
Motor T6 AWD D3 D4
Üzemanyag benzin dízel
Emissziós norma Euro 6d
Hengerűrtartalom [cm3] 1969
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat automata/8 kézi/6 (automata/8)
Teljesítmény [LE/RPM] 310/5700 150/3750 190/4250
Nyomaték [Nm/RPM] 400/2200-5100 320/1750-3000 400/1750-2500
Gyorsulás 0-100 km/h 5.8 9.9 7.9
Végsebesség [km/h] 250 205 220
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 7.2 4.3 (4.6) 4.4 (4.5)
CO2-kibocsátás [g/km] 167 114 (121) 117 (119)
Saját tömeg [kg] 1754 1620 (1659) 1648 (1669)
Megengedett össztömeg [kg] 2320 2190 (2230) 2240 (2260)

Hirdetés

A biztonság a kulcsszó, és a Volvo szinte az összes vezetéstámogató rendszert alapáron adja a V60-ban.

A vészfékasszisztens minden sebességnél képes közbeavatkozni, a Volvo rendszere a nagytestű állatokat is észreveszi, akár vészfékez is, 60 km/h-ig elkerüli az ütközést, akár kormányrásegítéssel könnyíti a kikerülést, frontális ütközés észlelésekor állóra fékez, de a V60 már ilyenkor is képes kormányzással segítve megakadályozni a balesetet. Ezek mind alapárasak, amiért még fizetni lehet az a Pilot Assist, az adaptív fényszórók és az új hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető asszisztens, ami már vészfékez is, ha szükséges. Van persze adaptív tempomat, holttérfigyelő, parkolóasszisztens és a legtöbb ma divatos felszerelés. Futóműve nem lehet légrugós, ellenben kérhető állítható Four-C aktív futóműcsillapítás, a hajtásról pedig kivétel nélkül kétliteres motorok gondoskodnak.
Volvo V60, 2018 - induló árlista (Ft)
MOMENTUM INSCRIPTION
T6 AWD AUT 14 400 000 15 450 000
D3 10 650 000 11 850 000
D3 AUT 11 350 000 12 550 000
D4 11 350 000 12 550 000
D4 AUT 12 050 000 13 250 000

Belépőmotorként indít a D3 dízel 150 lóerővel kézi váltóval a már említett áron, ehhez kérhető automata váltó is, ahogy a 190 lóerős D4 dízelhez is. Benzinfronton szokás szerint a nagyágyúval indítanak, a 310 lóerős T6 összkerékhajtással és automata váltóval 14 400 000 forinttal startol.

A jövő hoz még szép újdonságokat, a gyengébb, 250 lóerős T5-ös benzines, illetve a kétféle hibrid hajtáslánc az év második felében lesz elérhető.

A Volvo T8-as konnektoros hibrid hajtása a V60-ban 390 lóerős verzióban érkezik, valamint jön egy gyengébb, 340 lóerős kivitel is T6 Twin Engine néven. Jövőre érkezik a 190 lóerős T4-es benzines, illetve a T5 összkerékhajtással, így az már látható, hogy a Volvónál is nagyobb hangsúlyt fektetnek a benzines motorokra és a hibrid hajtásra, mint a dízelre.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.03.26. at 08:21
    Permalink

    Egyelőre úgy néz ki a jó világnak egy időre vége, amikor jó áron lehett venni autót a svédektől.

    Ha muszály betagozódni, akkor ez lesz a legjobb ár/érték-arányú modell a palettán, kellően praktikus is (nem értem hogy miért kellett Avant-fart biggyeszteni a V90-re), nem túl nagy kívül de elég tágas belül.

Vélemény, hozzászólás?