0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Mutatósabb, mint valaha - Frissült a Nissan X-Trail

Nissan X-Trail nemzetközi menetpróba

·

Idén nem csak a Qashqai, hanem a testvérmodell X-Trail is ráncfelvarrást kapott. A 2013-ban érkezett modell tavaly már frissült, idén még tovább javítottak rajta. Miért volt erre szükség? Ez is kiderül!

%KA%2013 óta fut az X-Trail harmadik generációja, amely idén kapta a leglátványosabb modellfrissítést. Az új változat már rendelhető a kereskedésekben%KA%

2013 óta fut az X-Trail harmadik generációja, amely idén kapta a leglátványosabb modellfrissítést. Az új változat már rendelhető a kereskedésekben

Nem lazsálnak sokat a Nissannál, sorra újítják meg a legsikeresebb modelleket. Idén nem csak a Qashqai, hanem a tavaly szintén frissített X-Trail is ráncfelvarrást kapott. A múlt évi technikai újítás során új dízelmotor érkezett a japánok legnépszerűbb modelljébe, idén viszont a külső és belső is látványos változtatásokon ment keresztül. A márka elsőszámú képviselője 2000-es bemutatása után − Az USA-t is beleérve, ahol Rouge néven kapható − több mint 3,7 millió darabban kelt el. Ebből félmillió jutott Európára, ahol a modell továbbra is kiugró sikerességnek örvend, a Qashqai 1,24 milliójától persze bőven elmarad. 2013-ban érkezett a harmadik generáció, amely idén nyáron kapott komolyabb ráncfelvarrást. Lássuk, mi változott!

Nissan X-Trail, 2017 − méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4690 1820 1710 2705 565

%KA%Finomabbak az anyagok, a kormány pedig végre a kornak megfelelő dizájnt hozza. Az infotainment rendszer maradt a régi, mostantól akár Bose hifit is rendelhetünk%KA%

Finomabbak az anyagok, a kormány pedig végre a kornak megfelelő dizájnt hozza. Az infotainment rendszer maradt a régi, mostantól akár Bose hifit is rendelhetünk

Az öt- vagy hétüléses crossoveren végre nem nagyítóval kell keresni az újdonságokat, mint egyes modelleken. Azonnal szembetűnik, hogy ez teljesen más, mint az előd, egyesek akár még azt is hihetik, hogy egy teljesen új generáció. Egyes német márkáknál legalábbis simán el lehetne sütni, hogy ez egy új generáció. A "V-motion hűtőrács" új, sportosabb, határozottabb formát öltött, az alatta futó lökhárító is teljes egészében megújult, beleértve a ködlámpák formáját is. A fényszórók formája maradt, a búra alatt lévő dizájn szintén változott, ami ugyancsak a sportosság felé tereli a megjelenést. Nem csak megjelenésileg, technikailag is hozott újdonságokat a lámpa.

%KA%Maga a lámpatest formája nem változott, a búra alatt viszont új a dizájn. Nem véletlenül, mostantól dinamikus kanyarfényt is adnak a full LED fényszórók%KA%

Maga a lámpatest formája nem változott, a búra alatt viszont új a dizájn. Nem véletlenül, mostantól dinamikus kanyarfényt is adnak a full LED fényszórók

Amellett, hogy teljesen ledes, adaptív is, dinamikus módon világítja meg a kanyarokat a sebesség és a kormányszög függvényében. Összességében igen dögös és minden eddiginél harmonikusabb lett a szemből nézet, ezt nem tagadhatja senki. Oldalnézetből a leginkább szembetűnő újdonság az ajtók alatt végigfutó króm díszléc. A felnik között is találunk új formát, ami szintén szépíti az oldalnézeti képet. Hátul új, krómdíszítéssel tűzdelt lökhárító és új, szintén ledes lámpatestek találhatók. Kívül tehát alig maradt olyan nézete az X-Trailnek, ahol ne lett volna valamilyen apró változtatás. Odabent már kicsit árnyaltabb a helyzet.

%KA%Minimálisan nőtt a csomagtér, a korábbi 550 helyett 565 liter áll rendelkezésre. Az üléseket ledöntve viszont 4 liter híján 2 köbméterünk van%KA%

Minimálisan nőtt a csomagtér, a korábbi 550 helyett 565 liter áll rendelkezésre. Az üléseket ledöntve viszont 4 liter híján 2 köbméterünk van

Kezdetektől fogva nem voltam kibékülve az X-Trail kormányának formájával. Úgy tűnik, nem voltam egyedül, ugyanis a faceliftek során sokszor a visszajelzések alapján végzik el a változtatásokat. Az ódivatú kormány végre eltűnt és egy igen látványos tekergetni való vette át a helyét. D alakú, azaz alul csapott, ami sportos kinézetű, emellett pedig még a beszállást is megkönnyíti. Nem meglepő, hogy milliméterre ugyanazt kapta meg, mint a megújult Qashqai. Nem baj ez, a lényeg, hogy ütősen néz ki végre. Nem csak a vezető előtti tér módosult ám. Új, finomabb és steppelt bőrkárpitot kapott a belső, több helyen finomítottak az anyagminőségen, hogy még prémiumosabb legyen az utastér. Az első mellett a hátsó ülésekre − a harmadik sort kivéve − kérhetünk ülésfűtést.

%KA%Auto módban alapesetben elöl hajt az X-Trail, szükség esetén pedig 50-50 százalékos lehet a hajtás elosztása az első és hátsó tengelyek között. Szükség esetén álló helyzetben aktiválható a difizár, amely segítségével könnyen kimászhatunk a necces helyzetekből%KA%

Auto módban alapesetben elöl hajt az X-Trail, szükség esetén pedig 50-50 százalékos lehet a hajtás elosztása az első és hátsó tengelyek között. Szükség esetén álló helyzetben aktiválható a difizár, amely segítségével könnyen kimászhatunk a necces helyzetekből

Kényelmi extraként már korábban is elérhető volt az elektromos csomagtérajtó-mozgatás, ez most automatikus, pontosabban kéz nélkül is kezelhető funkciót kapott: elegendő a hátsó lökhárító alá rúgni és máris nyílik. A csomagtér egyébként minimálisan, 550-ről 565 literre nőtt, amely 4 liter híján 2000 literesre bővíthető. A zene kedvelői mostantól akár Bose hangrendszeren keresztül is élvezhetik kedvencüket. 2018-ban a ProPILOT technikát is megkapja az X-Trail, amellyel autópályán akár sűrű forgalomban, akár nagy sebességű utazásnál képes a kormányzás, a gáz és fék kezelésére, amennyiben nincs szükség sávváltásra. Most először érhető el a hátsó keresztirányú forgalmat figyelő asszisztens is, amely nehezen belátható tolatásoknál lesz nagy hasznunkra.

%KA%A műszerfal alapvetően semmit nem változott, ami pozitívum, hiszen így megmaradtak a mutatós órák. Ritka manapság, pedig mennyivel jobban néz ki, mint egy vetített kijelző%KA%

A műszerfal alapvetően semmit nem változott, ami pozitívum, hiszen így megmaradtak a mutatós órák. Ritka manapság, pedig mennyivel jobban néz ki, mint egy vetített kijelző

2013 óta most érzeni azt, hogy végre minden tekintetben összeállt az X-Trail. Az osztrák menetpróbán 2,0 literes dízellel és manuális váltóval próbáltuk 4x4 hajtással. A murvás, kavicsos, hegyi − privát rally versenyekre is használt − útszakaszon jól vette az akadályokat, közepes offroadozás során sem izzadt meg. Vezetni ezzel a váltóval élmény, jól egyben van az autó, nem csörög, nem zörög, még rossz úton sem. Kell bele a kétliteres blokk, a 130 lóerős 1,6-os talán már kevés ehhez a kasztnihoz. Idehaza felszereltségtől függően 7,29 milliótól 12,9 millióig terjed a listaár. Erősen ajánlott a kézi váltó és az erősebb dízel választása, amely a legkedvezőbb esetben is kicsivel 10 millió feletti értékről indul. Nem kevés pénz, de ennyiért a frissített X-Trail egészen biztos, hogy jó választás lesz.

%KA%Sárfelvarrást is végeztünk a ráncfelvarrott X-Trailen. Murvás, kavicsos hegyi szakaszokon is igen jól viselkedett, szándékosan provokálva sem lehetett nagyon kihozni a stabilitásból%KA%

Sárfelvarrást is végeztünk a ráncfelvarrott X-Trailen. Murvás, kavicsos hegyi szakaszokon is igen jól viselkedett, szándékosan provokálva sem lehetett nagyon kihozni a stabilitásból

Nissan X-Trail, 2017 − műszaki adatok
DIG-T 160 1.6 dCi 130 2.0 dCi
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1461 1598 1995
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 kézi/6 (CVT) kézi/6 (CVT)
Teljesítmény [LE (1/min)] 163 (5600) 130 (4000) 177 (3750)
Nyomaték [Nm (1/min)] 240 (2000-4000) 320 (1750) 380 (2000)
Gyorsulás 0-100 km/h [s] 9,7 10,5 (11,4), 4WD: 11,0 9,6 (9,4), 4WD: 10,0
Végsebesség [km/h] 200 188 (180), 4WD: 186 204 (199), 4WD: 196
Fogyasztás − vegyes [l/100 km] 6,2 4,9 (5,1), 4WD: 5,3 5,6 (5,6), 4WD: 6,0
CO2-kibocsátás [g/km] 145 129 (135), 4WD: 139 149 (148), 4WD: 158
(Zárójelben a CVT váltós értékek)

%KA%Nem csak elöl, hátul is új lökhárítók kerültek a Nissan crossoverére. A piros szín gondolatban nem áll jól ennek a kategóriának, a valóságban − és a képeken is − viszont irtó jól néz ki%KA%

Nem csak elöl, hátul is új lökhárítók kerültek a Nissan crossoverére. A piros szín gondolatban nem áll jól ennek a kategóriának, a valóságban − és a képeken is − viszont irtó jól néz ki

Ez is érdekes lehet:
 

Termékteszt: szilikonos vízlehúzók

Két szilikonos vízlehúzót is próbára tettünk. Üvegre mindenképpen ajánljuk, de a lemezeken is...

Kémfotón a magyar Q3 és szinte álca nélkül a Q8

Már a német autópályákat járja a Győrben gyártásba kerülő új generációs Audi Q3 és a paletta...

Nyíltak a zsákok, mégis szinte mindene eltört, mert a lába a műszerfalon volt

A férje szólt, hogy ne tegye föl a lábát, de ez a nőt nem érdekelte. Koccantak, nyíltak a légzsákok...

Eladó egy Hummer H1, Tupac Shakur egykori autója

A Hummer H1 önmagában is gengszterautó, egy valódi romboló, tank a mindennapi forgalomban. Még...

200 méteren egyelőre verhetetlen a dán villany dragster

Gyorsulásban teljesen egyértelmű, hogy a villanyautók verhetetlenek. A Tesla Model S P 100D sorra...

Új motorcsaládot mutat be a Mazda Frankfurtban

A japán gyártó úgy tűnik meglépi azt, amit eddig senki: sorozatgyártásba kerül a Skyactiv II...

Kánikulai gumiteszt 2017: ismét megmértük, hogy megéri jó abroncsra költeni

Szokás szerint a Hungaroringen található Tanpályán tartottuk meg a kánikulai gumitesztet a nonstopgumival...

Skoda Kodiaq Style 2.0 TDI 4x4 DSG teszt

Már a Skodának is van hétüléses SUV-ja. Ráadásul olyan, amivel jó eséllyel a prémiummárkák...

Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1uaXNzYW4=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (8 db)

Tobzos írta: múlt héten
lujo2 írta: 2 hete



konkrétan ebben milyen van, nem tudom, nem életszerű, h a traktoroknál, katonaii terepjáróknál alkalmazott mechanikus lenne benne

de nem ártana azért művelődni is. nem csak mechanikus van!!

http://www.mogi.bme.hu/TAMOP/futomu_rendszerek_mechatronikaja/ch05.html#ch-V.10


Előzmények megtekintése

Köszönöm a vastagbetűs kiokosítást, muszáj lesz szakértő úrnak feltárnom a lényeget: nincs benne difizár. Se mechanikus, se hidraulikus vezérlésű. Mégpedig azért nincs, mert központi difi sincs. Ez egy nyomorult haldex rendszer, amit egy kapcsolóval össze lehet 100%-ra zárni. Lásd még Duster, SX4, stb.

A válaszoláshoz belépés szükséges
lujo2 írta: 2 hete
Tobzos írta: 2 hete

Difizár...a tisztelt autós szakújságíró úr térde kalácsa. Miért kell ilyen marhaságokat leírni?


Előzmények megtekintése


konkrétan ebben milyen van, nem tudom, nem életszerű, h a traktoroknál, katonaii terepjáróknál alkalmazott mechanikus lenne benne
de nem ártana azért művelődni is. nem csak mechanikus van!!
http://www.mogi.bme.hu/TAMOP/futomu_rendszerek_mechatronikaja/ch05.html#ch-V.10

A válaszoláshoz belépés szükséges
pelbi írta: 2 hete

Kinézetre egy a sok tucatból. Belül viszont szép.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Tobzos írta: 2 hete

Difizár...a tisztelt autós szakújságíró úr térde kalácsa. Miért kell ilyen marhaságokat leírni?

A válaszoláshoz belépés szükséges
drsp írta: 2 hete
Mightygaben írta: 2 hete

Nem is értem, hogy ezen miért lepődsz meg :D


Előzmények megtekintése

:)
szó sincs meglepődésről, de az azért tényleg durva, hogy 5.6-ot ígér, aztán jó 8-körüli a valós. Egy tempósabb pályázásról ne is beszéljünk...ott inkább 10.
Kipróbáltam gyökkettővel, klíma nélkül hátszélben, na ott se lett jobb 6.8-nál.
Nem azt mondom, hogy ez vállalhatatlan fogyasztás, hiszen ilyen tömeget mozgatni is kell, nincs is bajom vele, fel is voltam rá készülve. Azt nem értem, hogy a gyártónak miért éri meg mindez.
Hisz ezt épeszű ember úgysem hiszi el :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Mightygaben írta: 2 hete
drsp írta: 2 hete

a 2.0 dci 5.6 literes fogyasztási adata egyenesen vérlázító!!!

3 hónapja használom, még 7 liter alá is nehezen játszható, pedig nem vagyok egy Fittipaldi...

amúgy a képeket elnézve ez bizony egy mérsékelt facelift, semmi több. Annak persze jó, de az igazi majd a propilot rendszerrel lesz.


Előzmények megtekintése

Nem is értem, hogy ezen miért lepődsz meg :D

A válaszoláshoz belépés szükséges
drsp írta: 2 hete

a 2.0 dci 5.6 literes fogyasztási adata egyenesen vérlázító!!!
3 hónapja használom, még 7 liter alá is nehezen játszható, pedig nem vagyok egy Fittipaldi...
amúgy a képeket elnézve ez bizony egy mérsékelt facelift, semmi több. Annak persze jó, de az igazi majd a propilot rendszerrel lesz.

A válaszoláshoz belépés szükséges
RenPaul írta: 2 hete

A DIG-T 160 biztos, hogy nem 1461 cm3-es..

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1uaXNzYW4=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1uaXNzYW4=

Friss tesztek

Első teszt: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium Technology

Ékszerbe bújtatott asszisztens - Ford Fiesta teszt

Már színével, finom részleteivel is sokkoló az új Ford Fiesta, aztán használata közben még inkább az. Félelmetes, hogy milyen tudást rejtettek a kisautóba.


Lexus RC 300h F Sport teszt

Korhatáros vetítés - Lexus RC 300h

Akárcsak egy horrorfilm óriásplakátja, amin a legsokkolóbb szereplőt is megjelenítik. Mindent lelőnek róla az első pillanatban, nincs esélyünk megijedni, de így legalább figyelhetünk a részletekre.


BMW 540i xDrive Touring M Sport teszt

Sorhatputtonyos - BMW 540i Touring teszt

Szóval a BMW hathengernél kezdődik, az 5-ös pedig minden szinten etalonnak számít? Akkor ez itt minden BMW-k legbéemvébbike. 340 ló egy családi kombiban, mi baj lehet?

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1uaXNzYW4=

Hirdetés

NISSAN tesztek

Nissan GT-R Black Edition 2017 teszt

„Low cost” szupersportautó - Nissan GT-R teszt Videó

Egy végtelenül feszes versenyautó, félelmetes erővel és a szupersportautók között is méltányos árral. Csak ne melegedne túl ilyen gyorsan.


Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Még a Golfot is lenyomja? Nissan Pulsar 1.2 DIG-T teszt

Visszatért a hagyományos kompakt modellek szegmensébe a Nissan, a Pulsar ráadásul az év egyik meglepetése, annyira jó.


Nissan Qashqai 1.2 DIG-T teszt

Alapmotort bele! Nissan Qashqai teszt Videó

A Qashqai második generációja is városálló, sőt igazi mindenes. Az alap 1.2-es közepes felszereltséggel 6,6 millió forintért jó ajánlat.


Nissan 370Z GT Edition teszt

Táskában hagyott fegyver - Nissan 370Z GT Edition teszt

Egyedi felnikkel felszerelve, különleges GT Edition kivitelben járt nálunk a Nissan morgós V6-ossal hajtott fegyvere. Csak nem volt módunk elsütni.


Nissan NV200 Combi 1.5 dCi Tekna teszt

Taxinak pompás, családnak sem rossz - Nissan NV200 Combi teszt

Hét üléssel, dízelmotorral, csúcskivitelben járt nálunk New York új taxija, a Nissan NV200.


Még több NISSAN teszt

Címlapon


Friss cikkek

200 méteren egyelőre verhetetlen a dán villany dragster

Félelmetes a világ leggyorsabb villanyautója Videó

Tegnap – Sztori

Gyorsulásban teljesen egyértelmű, hogy a villanyautók verhetetlenek. A Tesla Model S P 100D sorra veri el a sportkocsikat, de van nála is gyorsabb 200 méteren.


Árharc: Peugeot 5008 vs. Skoda Kodiaq

Vajon az oroszlánnal vagy a medvével járunk jobban?

2 napja – Sztori

Idén a Peugeot és a Skoda is SUV köntösben hozott lényegében hétüléses egyterűt. Akad különbség köztük, mégis egy vevőkört céloznak.


Dobhatjuk a kukába a fényképezőt, elég a mobiltelefon?

Autófotózás mobiltelefonnal? Vajon mi jöhet ki belőle? Videó

4 napja – Sztori

Ma már bármelyik mobiltelefon kínál fotó- és videókészítési lehetőséget, így egy autót akár azzal is megfotózhatunk. Próbára tettünk néhányat.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

NISSAN X-TRAIL 1.6 dCi Tekna 4x4 EURO6 Legmagasabb felszereltség!

NISSAN X-TRAIL 1.6 dCi...

Ár: 8.990.000 Ft

Évjárat: 2016 / 11

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

NISSAN X-TRAIL 1.6 DIG-T 160 Acenta

NISSAN X-TRAIL 1.6 DIG...

Ár: 6.901.000 Ft

Évjárat: 2017

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

NISSAN X-TRAIL 1.6 dCi Tekna 4x4 (7 személyes ) EURO6 FULL FULL!

NISSAN X-TRAIL 1.6 dCi...

Ár: 6.190.000 Ft

Évjárat: 2014 / 10

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!