Hirdetés

Mutatósabb, mint valaha – Frissült a Nissan X-Trail

Nissan X-Trail nemzetközi menetpróba

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Idén nem csak a Qashqai, hanem a testvérmodell X-Trail is ráncfelvarrást kapott. A 2013-ban érkezett modell tavaly már frissült, idén még tovább javítottak rajta. Miért volt erre szükség? Ez is kiderül!

2013 óta fut az X-Trail harmadik generációja, amely idén kapta a leglátványosabb modellfrissítést. Az új változat már rendelhető a kereskedésekben

Nem lazsálnak sokat a Nissannál, sorra újítják meg a legsikeresebb modelleket. Idén nem csak a Qashqai, hanem a tavaly szintén frissített X-Trail is ráncfelvarrást kapott. A múlt évi technikai újítás során új dízelmotor érkezett a japánok legnépszerűbb modelljébe, idén viszont a külső és belső is látványos változtatásokon ment keresztül. A márka elsőszámú képviselője 2000-es bemutatása után – Az USA-t is beleérve, ahol Rouge néven kapható – több mint 3,7 millió darabban kelt el. Ebből félmillió jutott Európára, ahol a modell továbbra is kiugró sikerességnek örvend, a Qashqai 1,24 milliójától persze bőven elmarad. 2013-ban érkezett a harmadik generáció, amely idén nyáron kapott komolyabb ráncfelvarrást. Lássuk, mi változott!

Hirdetés

Nissan X-Trail, 2017 - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4690 1820 1710 2705 565

Finomabbak az anyagok, a kormány pedig végre a kornak megfelelő dizájnt hozza. Az infotainment rendszer maradt a régi, mostantól akár Bose hifit is rendelhetünk

Az öt- vagy hétüléses crossoveren végre nem nagyítóval kell keresni az újdonságokat, mint egyes modelleken. Azonnal szembetűnik, hogy ez teljesen más, mint az előd, egyesek akár még azt is hihetik, hogy egy teljesen új generáció. Egyes német márkáknál legalábbis simán el lehetne sütni, hogy ez egy új generáció. A “V-motion hűtőrács új, sportosabb, határozottabb formát öltött, az alatta futó lökhárító is teljes egészében megújult, beleértve a ködlámpák formáját is. A fényszórók formája maradt, a búra alatt lévő dizájn szintén változott, ami ugyancsak a sportosság felé tereli a megjelenést. Nem csak megjelenésileg, technikailag is hozott újdonságokat a lámpa.

Maga a lámpatest formája nem változott, a búra alatt viszont új a dizájn. Nem véletlenül, mostantól dinamikus kanyarfényt is adnak a full LED fényszórók

Amellett, hogy teljesen ledes, adaptív is, dinamikus módon világítja meg a kanyarokat a sebesség és a kormányszög függvényében. Összességében igen dögös és minden eddiginél harmonikusabb lett a szemből nézet, ezt nem tagadhatja senki. Oldalnézetből a leginkább szembetűnő újdonság az ajtók alatt végigfutó króm díszléc. A felnik között is találunk új formát, ami szintén szépíti az oldalnézeti képet. Hátul új, krómdíszítéssel tűzdelt lökhárító és új, szintén ledes lámpatestek találhatók. Kívül tehát alig maradt olyan nézete az X-Trailnek, ahol ne lett volna valamilyen apró változtatás. Odabent már kicsit árnyaltabb a helyzet.

Minimálisan nőtt a csomagtér, a korábbi 550 helyett 565 liter áll rendelkezésre. Az üléseket ledöntve viszont 4 liter híján 2 köbméterünk van

Kezdetektől fogva nem voltam kibékülve az X-Trail kormányának formájával. Úgy tűnik, nem voltam egyedül, ugyanis a faceliftek során sokszor a visszajelzések alapján végzik el a változtatásokat. Az ódivatú kormány végre eltűnt és egy igen látványos tekergetni való vette át a helyét. D alakú, azaz alul csapott, ami sportos kinézetű, emellett pedig még a beszállást is megkönnyíti. Nem meglepő, hogy milliméterre ugyanazt kapta meg, mint a megújult Qashqai. Nem baj ez, a lényeg, hogy ütősen néz ki végre. Nem csak a vezető előtti tér módosult ám. Új, finomabb és steppelt bőrkárpitot kapott a belső, több helyen finomítottak az anyagminőségen, hogy még prémiumosabb legyen az utastér. Az első mellett a hátsó ülésekre – a harmadik sort kivéve – kérhetünk ülésfűtést.

Auto módban alapesetben elöl hajt az X-Trail, szükség esetén pedig 50-50 százalékos lehet a hajtás elosztása az első és hátsó tengelyek között. Szükség esetén álló helyzetben aktiválható a difizár, amely segítségével könnyen kimászhatunk a necces helyzetekből

Kényelmi extraként már korábban is elérhető volt az elektromos csomagtérajtó-mozgatás, ez most automatikus, pontosabban kéz nélkül is kezelhető funkciót kapott: elegendő a hátsó lökhárító alá rúgni és máris nyílik. A csomagtér egyébként minimálisan, 550-ről 565 literre nőtt, amely 4 liter híján 2000 literesre bővíthető. A zene kedvelői mostantól akár Bose hangrendszeren keresztül is élvezhetik kedvencüket. 2018-ban a ProPILOT technikát is megkapja az X-Trail, amellyel autópályán akár sűrű forgalomban, akár nagy sebességű utazásnál képes a kormányzás, a gáz és fék kezelésére, amennyiben nincs szükség sávváltásra. Most először érhető el a hátsó keresztirányú forgalmat figyelő asszisztens is, amely nehezen belátható tolatásoknál lesz nagy hasznunkra.

A műszerfal alapvetően semmit nem változott, ami pozitívum, hiszen így megmaradtak a mutatós órák. Ritka manapság, pedig mennyivel jobban néz ki, mint egy vetített kijelző

2013 óta most érzeni azt, hogy végre minden tekintetben összeállt az X-Trail. Az osztrák menetpróbán 2,0 literes dízellel és manuális váltóval próbáltuk 4×4 hajtással. A murvás, kavicsos, hegyi – privát rally versenyekre is használt – útszakaszon jól vette az akadályokat, közepes offroadozás során sem izzadt meg. Vezetni ezzel a váltóval élmény, jól egyben van az autó, nem csörög, nem zörög, még rossz úton sem. Kell bele a kétliteres blokk, a 130 lóerős 1,6-os talán már kevés ehhez a kasztnihoz. Idehaza felszereltségtől függően 7,29 milliótól 12,9 millióig terjed a listaár. Erősen ajánlott a kézi váltó és az erősebb dízel választása, amely a legkedvezőbb esetben is kicsivel 10 millió feletti értékről indul. Nem kevés pénz, de ennyiért a frissített X-Trail egészen biztos, hogy jó választás lesz.

Sárfelvarrást is végeztünk a ráncfelvarrott X-Trailen. Murvás, kavicsos hegyi szakaszokon is igen jól viselkedett, szándékosan provokálva sem lehetett nagyon kihozni a stabilitásból

Nissan X-Trail, 2017 - műszaki adatok
DIG-T 160 1.6 dCi 130 2.0 dCi
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1461 1598 1995
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 kézi/6 (CVT) kézi/6 (CVT)
Teljesítmény [LE (1/min)] 163 (5600) 130 (4000) 177 (3750)
Nyomaték [Nm (1/min)] 240 (2000-4000) 320 (1750) 380 (2000)
Gyorsulás 0-100 km/h 9,7 10,5 (11,4), 4WD: 11,0 9,6 (9,4), 4WD: 10,0
Végsebesség [km/h] 200 188 (180), 4WD: 186 204 (199), 4WD: 196
Fogyasztás – vegyes [l/100 km] 6,2 4,9 (5,1), 4WD: 5,3 5,6 (5,6), 4WD: 6,0
CO2-kibocsátás [g/km] 145 129 (135), 4WD: 139 149 (148), 4WD: 158

Nem csak elöl, hátul is új lökhárítók kerültek a Nissan crossoverére. A piros szín gondolatban nem áll jól ennek a kategóriának, a valóságban – és a képeken is – viszont irtó jól néz ki

Hirdetés

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?