Környezetbarát anyagok, sok képernyő és tágas utastér lesz az IONIQ 5-ben
Nem kell már sokáig várni a Hyundai második villanyautójának, az IONIQ 5-nek a bemutatójára: február 23-án mindenre fény derül. Addig is egy ÃzelÃtÅ‘t kaptunk az új crossover belsejérÅ‘l, elvégre hiába Ãgérkezik formabontónak a külsÅ‘ is, a gyártó egyik legnagyobb büszkesége a beltér lesz. Olyannyira nagy durranást Ãgér a Hyundai, hogy nem is csak egy hagyományos beltér lesz, hanem inkább egyfajta élettér, amire a vevÅ‘k akár második otthonukként is tekinthetnek.
A padlókonzol az elsÅ‘ ülések közötti átjárást segÃtÅ‘ hátratolt állapotban
Nagy szavak ezek, majd hisszük, ha látjuk, egyelÅ‘re azonban csak egy ÃzelÃtÅ‘ részletet fedett fel a Hyundai. A lényeg viszont egyértelmű: a szokásos középkonzol helyett üres teret találunk, a sofÅ‘r és az elsÅ‘ utas lábtere egybefüggÅ‘. Bár elsÅ‘re nem hangzik forradalminak ez a megoldás, elvégre nagyobb autókban, például egyterűekben vagy haszongépjárművekben láthattunk már hasonlót, de ebben a méretosztályban tényleg egyedi ez az elrendezés. A Hyundai ráadásul nem csak kényszermegoldásként osztotta ki Ãgy az utasteret, a jobb és bal elsÅ‘ ülések közti átjárhatóság szerves része a modellnek, többek között ezzel is szeretné megkülönböztetni a Hyundai az IONIQ 5-öt riválisaitól. A nagyobb lábtéren kÃvül praktikus lehetÅ‘ség még például, hogy a sofÅ‘r Ãgy bármelyik oldalon beszállhat, ami kifejezetten hasznos lehet szűk parkolóhelyeken. SÅ‘t, a pohártartóval és tárolórekesszel felszerelt padlókonzol elÅ‘re és hátra is csúsztatható a két ülés között, bár ennek gyakorlati hasznát fÅ‘leg majd csak egy személyes próba alkalmával tudjuk megerÅ‘sÃteni.
KÃvül is formabontó lesz az IONIQ 5
Az egyedi padlókonzol és a rögzÃtett középkonzol hiánya, illetve a szokásosnál 30%-kal vékonyabb ülések nagyobb mozgásteret, "életteret" biztosÃtanak az utasoknak elöl és hátul egyaránt. Ez fÅ‘ként a kifejezetten elektromos hajtás befogadására tervezett platform adottságainak köszönhetÅ‘, az akkumulátort itt különösen mélyre tudták épÃteni, illetve nincs szükség kardánalagútra sem. De az innovatÃv anyaghasználat is hozzájárul a tágas és kényelmes utastérhez: a bÅ‘rfelületeket növényi olajokkal szÃnezik, máshol pedig fenntartható rostokból (pl. cukornád, gyapjú), vagy újrahasznosÃtott anyagokból (pl. PET-palack) készült huzatok nyújtanak puha érintési felületeket. SÅ‘t, még a műszerfalat, a kapcsolókat, a kormánykereket és az ajtópaneleket is repce- és kukoricaolaj származékából készült poliuretán biofesték borÃtja. Fontos meggondolások ezek, ha - az elektromos autók jogos kritikájára reagálva - nem csak a helyi emissziómentességet akarjuk elérni, hanem a jármű teljes életciklusát tekintve próbálunk minél kisebb ökológiai lábnyomot magunk után hagyni. A pontos részleteket és az IONIQ 5 teljesÃtményadatait február végén fedi fel a Hyundai, késÅ‘bb itthon is rendelhetÅ‘ lesz a crossover.