Környezetbarát anyagok, sok képernyő és tágas utastér lesz az IONIQ 5-ben
Nem kell már sokáig várni a Hyundai második villanyautójának, az IONIQ 5-nek a bemutatójára: február 23-án mindenre fény derül. Addig is egy ízelítőt kaptunk az új crossover belsejéről, elvégre hiába ígérkezik formabontónak a külső is, a gyártó egyik legnagyobb büszkesége a beltér lesz. Olyannyira nagy durranást ígér a Hyundai, hogy nem is csak egy hagyományos beltér lesz, hanem inkább egyfajta élettér, amire a vevők akár második otthonukként is tekinthetnek.
A padlókonzol az első ülések közötti átjárást segítő hátratolt állapotban
Nagy szavak ezek, majd hisszük, ha látjuk, egyelőre azonban csak egy ízelítő részletet fedett fel a Hyundai. A lényeg viszont egyértelmű: a szokásos középkonzol helyett üres teret találunk, a sofőr és az első utas lábtere egybefüggő. Bár elsőre nem hangzik forradalminak ez a megoldás, elvégre nagyobb autókban, például egyterűekben vagy haszongépjárművekben láthattunk már hasonlót, de ebben a méretosztályban tényleg egyedi ez az elrendezés. A Hyundai ráadásul nem csak kényszermegoldásként osztotta ki így az utasteret, a jobb és bal első ülések közti átjárhatóság szerves része a modellnek, többek között ezzel is szeretné megkülönböztetni a Hyundai az IONIQ 5-öt riválisaitól. A nagyobb lábtéren kívül praktikus lehetőség még például, hogy a sofőr így bármelyik oldalon beszállhat, ami kifejezetten hasznos lehet szűk parkolóhelyeken. Sőt, a pohártartóval és tárolórekesszel felszerelt padlókonzol előre és hátra is csúsztatható a két ülés között, bár ennek gyakorlati hasznát főleg majd csak egy személyes próba alkalmával tudjuk megerősíteni.
Kívül is formabontó lesz az IONIQ 5
Az egyedi padlókonzol és a rögzített középkonzol hiánya, illetve a szokásosnál 30%-kal vékonyabb ülések nagyobb mozgásteret, "életteret" biztosítanak az utasoknak elöl és hátul egyaránt. Ez főként a kifejezetten elektromos hajtás befogadására tervezett platform adottságainak köszönhető, az akkumulátort itt különösen mélyre tudták építeni, illetve nincs szükség kardánalagútra sem. De az innovatív anyaghasználat is hozzájárul a tágas és kényelmes utastérhez: a bőrfelületeket növényi olajokkal színezik, máshol pedig fenntartható rostokból (pl. cukornád, gyapjú), vagy újrahasznosított anyagokból (pl. PET-palack) készült huzatok nyújtanak puha érintési felületeket. Sőt, még a műszerfalat, a kapcsolókat, a kormánykereket és az ajtópaneleket is repce- és kukoricaolaj származékából készült poliuretán biofesték borítja. Fontos meggondolások ezek, ha - az elektromos autók jogos kritikájára reagálva - nem csak a helyi emissziómentességet akarjuk elérni, hanem a jármű teljes életciklusát tekintve próbálunk minél kisebb ökológiai lábnyomot magunk után hagyni. A pontos részleteket és az IONIQ 5 teljesítményadatait február végén fedi fel a Hyundai, később itthon is rendelhető lesz a crossover.