Két olyan részlete is van az új emblémának, amit még egyszer sem alkalmaztak az elődökön
Egy autó emblémája az egész márka identitását meghatározza, ami nem csak a járművek legelejére kerül fel egyfajta elsÅ‘ benyomást befolyásoló elemként, hanem az összes marketingkommunikációs anyagban is ezzel találkozhatnak a vevÅ‘k. A legtöbb autógyártó büszke több évtizedes történelmére, ezért a hagyományokhoz elÅ‘szeretettel ragaszkodnak az ilyen szimbólumok esetében, viszont idÅ‘rÅ‘l idÅ‘re érdemes megújÃtani az emblémát, hogy egyúttal modernnek is hasson.
NagyÃtóval kell keresni a módosÃtásokat, de bizony nagyÃtóval is tervezték az új emblémát, odafigyelve a legapróbb részletekre
A fenti megközelÃtés alapján talán - de csak talán - érthetÅ‘, hogy miért is tartott a Porschénak 3 évébe, hogy frissÃtse saját emblémáját. A gyártó saját tervezÅ‘i és külsÅ‘ marketingszakemberek ennyi ideig dolgoztak az új logón, de végre elkészült a Porsche sportkocsik fennállásának 75. évfordulójára. Alaposabb szemrevételezést követÅ‘en több újdonságot is felfedezhetünk: például az embléma közepén lévÅ‘ cÃmer lova részletgazdagabb megjelenést kapott, és a fölötte lévÅ‘ Stuttgart feliratot az eddigi vésés helyett fekete szÃnre festették - az embléma történetében elÅ‘ször. Módosult az embléma háttere is: hét évtizede apró pontokkal tarkÃtott volt, most viszont simább, szálcsiszolt kialakÃtásra cserélték. A szarvasagancsokhoz nem nyúltak, viszont az arany fényezés új árnyalatban dÃszeleg a teljes emblémán. Végül pedig talán a legnagyobb újÃtás: a piros sávokat méhviasz-szerű, hatszögletes mintázattal látták el.
Még szélsőséges hőmérsékleti teszteknek is alávetették az új emblémát
Az új emblémánál arra is figyeltek, hogy az autókra szerelt, kézzel fogható orrdÃsz mellett a kétdimenziós változat is úgy nézzen ki, ami méltó a Porsche szÃnvonalához, hiszen a digitális vagy a papÃralapú marketinganyagokon talán még többször is találkozunk vele. 1952-es bevezetése óta 1954-ben, 1963-ban, 1973-ban, 1994-ben és 2008-ban frissÃtették az ikonikus védjegyet. Az eredeti dizájn megálmodója egyébként a Volkswagen emblémájának tervezésében is szerepet játszott (elÅ‘tte viszont pályázat útján kerestek emblémát, de egyik benyújtott terv sem nyerte el Ferry Porsche tetszését). Az új logó az idei év végén gyártásba kerülÅ‘ Porschékon tűnik majd fel elÅ‘ször.