2-es Gran Coupé, a BMW legkisebb sportkupéja
Dobta az álcát, itt az új kis BMW, bővült az elsőkerekes felhozatal
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ebben a méretosztályban már messze nem érdekli a vevÅ‘ket az, hol hajt az autójuk. Csinos, sportos, megfelelÅ‘ presztÃzsértékkel felvértezett normális méretű autót akarnak, megkapják mostantól a BMW-tÅ‘l is.
Újabb szegmensben erÅ‘sÃt a BMW, megérkezett a Mercedes-Benz CLA és kicsit az Audi A3 szedán ellenfelének szánt 2-es Gran Coupé. Most a MErcedes volt a gyorsabb, a négyajtós kompakt kupé szegmensben idén már a második generációs CLA debütált, a kategória népszerűségére való tekintettel pedig a BMW most elég nyerÅ‘ helyzetbÅ‘l indul. A 2-es Gran Coupéval ugyan tovább bÅ‘vÃtik a márka elsÅ‘kerékhajtású modellkÃnálatát, igaz, ez a vásárlók szemszögébÅ‘l teljesen lényegtelen. Csinos, látványos, megfelelÅ‘ presztÃzsértékű autót keresnek, amiben el is lehet férni és mostantól ezt nem csak a MercedestÅ‘l, de a BMW-tÅ‘l is megkapják. A 2-es Gran Coupé 4525 milliméter hosszú, 1800 milliméter széles és csak 1420 milliméter magas, vagyis arányai megfelelÅ‘en sportosak. Ahogy a csillagos kihÃvó, úgy az új BMW sem ötajtós, csomagtér fedele külön nyÃlik, ezzel közelebb áll egy hagyományos szedánhoz, mint a BMW további Gran Coupé modelljei.
Dizájn tekintetében leginkább az új 1-es sorozatra hasonlÃt, elölrÅ‘l ember legyen a talpán, aki meg tudja majd különböztetni. Hátulról és oldalról persze markáns a különbség, az ablakvonal érdekessége, hogy egészen hosszan hátra nyúlik, a hátul ülÅ‘knek sem lesz rossz a kilátás, vagy kevés a fény az alacsony tetÅ‘ ellenére. Csomagtere 430 literes, hátsó lábtere 33 milliméterrel hosszabb, mint a hátsókerékhajtású platformra épÃtkezÅ‘, kategóriájához képest is egész korrekt helykÃnálatot adó 2-es kupé modellé. A Gran Coupé modellkÃnálat sajátos jegye a keret nélküli ablakok alkalmazása, ami különleges izgalmat csempész a mindennapokba. Többféle felszereltségi szintje között találunk elegáns Luxury Line kivitelt és sportos verziót is, a csúcs mind felszereltségben, mind külsÅ‘ben az M235i xDrive sportmodell, ezen bronzos, selyemfényű kiegészÃtÅ‘ket láthatunk és a klasszikus vesék betétei is egyedi, fűzött hálós mintát kapnak az egyszerű álló pálcák helyett.
Odabent még kevésbé tudjuk megkülönböztetni a hagyományos 1-es sorozattól, ez persze szándékos. Mindenképp egészen high-tech, amit látunk, alapesetben is kap egy 8,8 colos multimédiás kijelzÅ‘t, a BMW Live Cockpit Pro megrendelése esetén pedig 10,25 colos mind a multimédia, mid a műszeregység kijelzÅ‘je. Online kapcsolat, távoli vezérlés, okostelefon integráció és fejlett vezetéstámogató rendszerek emelik a valóban modern újautó kÃnálat élmenÅ‘i közé, a legtöbb extrát a legkisebb BMW-k is megkapják, amibÅ‘l a nagyoknak jut. Motork0nálat szempontjából három féle lehetÅ‘ség adódik a piaci bevezetésekor. BenzinesbÅ‘l a 218i, dÃzelbÅ‘l pedig a 220d indÃt, valamint a csúcsmodell is szerepel a kÃnálatban, az M235i pedig alapáron xDrive összkerékhajtással érkezik, valamint mechanikus Torsen sperr differenciálművel és Steptronic Sport automata váltóval. A kisebbik benzineshez alap a hatfokozatú kézi váltó, feláras a hétfokozatú duplakuplungos, a dÃzel és a csúcs benzines viszont nyolcfokozatú hagyományos bolygóműves automatát kap. A BMW 2-es Gran Coupé piaci bevezetése 2020 márciusában indul.