1618 km villanyautóval 24 óra alatt

Egynapos menetrekordot ért el a Renault Zoe

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Renault Zoét gyorstöltéssel tartották életben, így tudott több mint 1600 km-t menni egyetlen nap alatt.


A Renault villanyautója, az év harmadik negyedévében piacra kerülő Zoe új rekordot állított fel, mostantól - az elektromos hajtásúak körében - ez a típus tette meg a legtöbb kilométert 24 óra leforgása, azaz egy nap alatt. Az Aubevoye vezetéstechnikai központban tartott rendezvényen a Zoe 1618 kilométert tett meg 24 óra alatt, ami azt jelenti, hogy 338 km-rel mentek többet, mint az előző csúcstartó. Ehhez a távolsághoz persze kellett a teszt közben töltögetni az autó akkumulátorait, a tesztelők ezt gyorstöltéssel tették meg, azaz kevesebb mint 30 perc alatt 80%-ra töltötték az akkumulátorokat, és ezt pontosan 18 alkalommal tették meg az egynapos utazás során.
Hirdetés
A Renault villanyautóját 89 lóerő/220 Nm teljesítményű motor hajtja, ami 135 km/h-s végsebességet, és az általában szokásosnál kedvezőbb, 210 km-es hatótávot biztosít az autónak az akkuk teletöltését követően. A rekordkísérleten a Guinness hivatalos felügyelője is részt vett, úgyhogy az eredmény hamarosan bekerül a Rekordok könyvébe.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 21:21
    Permalink

    Ebben igazad van, bár az LMP termelési hulladék, de valóban tárolni, tisztítani, szállítani kell és ez hozzá ad főleg, hogy ezek a rendszerek gázolajat és nappali áramot használnak. Paks kWh-s kibocsájtása 100g az urán fűtőanyag Co2 ciklusa miatt. Szenesek 600-900g gázosak 400-500g-osak ez már kiderült Az LPG-ét még nem tudom, de utána nézek majd.

    Én továbbra is azt tartom, hogy a kocsikba a hajtóanyagot akár akkumlátort dokkolósan lehessen cserélni és minden töltés ugyan annyi időt vesz igénybe. Az éjszakai töltés addig lesz olcsóbb amíg az teljes kereslet valóban vissza esik majd, de ha a példát egységként kezeljük akkor a nappali árral célszerű számolni.

    Pedig a víz és a co2 kell a növényeknek 🙂 légnemű szénhidrogénektől ne félj.
    Rendben egy 3mas Prius 5millió 2es priusz 3 millió 1es Prius 1,5 millió, legkisebb villanyautó c-zero 8 millió.
    Ha adott egy fogyasztói kör akkor a Priusokkal lehet a leghatékonyabban össze kibocsájtást csökkenteni, szrintem.

  • 2017.10.30. at 21:21
    Permalink

    A számítás hibás.
    A szomorú az egészben az, hogy – ha egyáltalán eljut valaki idáig -, újra és újra ugyanazt a hibát követi el, az almát hasonlítja a körtéhez.
    Míg az elektromosság esetén mindenki kínosan próbál ügyelni arra, hogy a hatásfokot/emissziót a primer energiaforrástól kezdve számolja, addig a fosszilis forrásnál erről nagyvonalúan elfelejtkeznek, és úgy tesznek mintha az ott születne az üzemanyagtankban. Azaz az elektromosságnak a startvonaltól kell futnia, míg a fosszilis versenyzőnek adunk kb. negyed távnyi előnyt. Így aztán hibás végeredmény jön ki.

    Tehát:

    1. Az LPG-s jármű legfeljebb akkor bocsát ki annyi CO2-t, ha a kocsi tankja egy természetes LPG gejzírre van rácsövezve, ami kb. soha nem szokott előfordulni. Az LPG-t is ki kell termelni, szállítani, sűríteni, esetleg tisztítani is kell. Ezek mind energiába kerülnek ami az összhatásfokot rontja és az emissziót pedig növeli. Az így számolt tényleges egységnyi térfogatra vetített CO2 kibocsájtás már magasabb lesz a megadott értéknék (fejből nem tudom mennyi, de sacc/kb. alapon átlagosan 20%-al több).

    2. Nem csak környezetvédelmi, hanem praktikus okokból is – mivel az elektromos járművek töltése jelenleg még sokkal lassabb mint a fosszilis járművek tankolása, ezért akkor célszerű tölteni amikor nem használja az ember, és ez leggyakrabban éjjel van – éjszaka, azaz az elektromos hálózat terhelése szempontjából völgyidőszakban érdemes tölteni. Az éjjel felhasznált áram által okozott CO2 emisszió viszont lényegesen kisebb mint az átlagos érték (különösen Magyarországon, ahol völgyidőben a Paks adhatja a teljes termelés akár 80%-át is), azaz az ilyenkor töltött elektromos autó nagyrészt nem fosszilis, hanem atom + víz + szél energiával lesz feltöltve, aminek a CO2 emissziója töredéke az itt megadottnak.

    1. + 2. -ből következik, hogy meg sem tudja közelíteni a gázos autó az elektromosok emisszióját. (arról nem is beszélve hogy az elektromos tökéletesen nulla lokális szennyezésével semmilyen, a tüdőmtől néhány méterre különböző anyagokat felgyújtogatós dolog labdába sem rúghat).

    Már 1.-ből önmagában is következik, hogy még elérni sem tudja a gázos autó az elektromos CO2 emisszióját Magyarországon.

  • 2017.10.30. at 21:21
    Permalink

    Nem 600g rossz infót terjesztettem, a valós adat 310-300g-ot találtam több helyen, kWh-ként.
    http://www05.abb.com/global/scot/scot316.nsf/veritydisplay/cdf28b3787b15663c12578aa004c2e3a/$file/hungary.pdf
    Itt 302g/kWh
    http://www.sunearthtools.com/dp/tools/CO2-emissions-calculator.php
    Itt üzemanyagokra megvan a kibocsájtás
    1,515kgCO2/l az LPG
    Ebből következik, hogy 4,16L/100km LPG fogyasztás kell a nissan leaf emissios megközelítésre, ami minden járművel megy ami 3,32l/100km Benzin fogyasztással rendelkezik.
    Jól vezetett Yaris, 2-3 Prius képes erre.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Leaf
    Itt látható a leaf 34kWh-t fogyaszt 100 mérföldenként, ami 1,61x 161km =21kWh/km = 21*300= 63g/km.

  • 2017.10.30. at 21:21
    Permalink

    s3000, ma M.o.-on eladott áram környezet terhelése 600gCo2/kWh, ebből kiszámolhatod a villanyautó veriánsok km/kWh fogyija alapján a kibocsájtásukat és rájössz te is, hogy egy LPG/CNG hibriddel simán verhető.
    A cikkben szereplő szárny próbálgatás totális tévút.
    Ugyan annyit lehet menni villannyal mint benzinnel időben és távolságban, ha az aq pakk dokkolhatóan cserélhető lenne a kúton.
    Addig is vonat városról városra és helyben villany autó bérlés.. bár a gazdasági és környezeti megalapozottságát én továbbra is idő előttinek gondolom.

  • 2017.10.30. at 21:21
    Permalink

    [i]“Ha pl Győr-Stuttgart távot 1 útközbeni félórás feltöltésel lehet majd a jövőben megtenni, akkor meglesz majd a piaca az ilyen autóknak.”[/i]

    Totális hülyeség. A piaca már most is megvan, mindig is megvolt.
    A Győr-Stuttgart – vagy hasonló – távot megjáró autók csak az elhanyagolhatóan kis részét teszik ki az összes útnak, teljes hülyeség azt állítani, hogy a kb. 0,1% miatt lesz majd piaca valaminek, amikor a naponta megtett utak 80%-a 100 km-nél kisebb, és ezt a 100 km-t még a mai bicebóca akkumulátorokkal szerelt elektromos autók is könnyedén teljesítik egy feltöltéssel.

    [i]“ámbár ez sem környezetbarát, mert a villany se jön a reggeli harmatból…”[/i]

    Ez hasonlóan “agyas” megállapítás mint az előbbi. Ilyen alapon semmi sem környezetbarát, hiszen bármire lehet mondani valamekkora környezetterhelést. Tipikusan a gondolkodásra képtelen emberek szokták vagy a mindent vagy a semmit erőltetni, annak ellenére hogy a gyakorlatban túlnyomó többségben a kettő közé esnek a dolgok. De ezt már nem fogják fel, és azt meg végképp nem, hogy a lényeg éppen a két szélsőség közé eső dolgok összehasonlítása lenne.
    Az elektromos járművek pedig környezetbarátabbak bármilyen más közlekedési eszköznél.

  • 2017.10.30. at 21:21
    Permalink

    Ilyen formában kezd barátságos lenni a villanyautózás. ha meglesz az autópályákon kiépített töltőhelyek akkor már meg lehet probálni hosszabb távoat is megtenni. Fél óra töltésidőmeg elviselhető. Ha pl Győr-Stuttgart távot 1 útközbeni félórás feltöltésel lehet majd a jövőben megtenni, akkor meglesz majd a piaca az ilyen autóknak. Addig sajna nem. De minden bizonnyal ez a jövő, ámbár ez sem környezetbarát, mert a villany se jön a reggeli harmatból…

Vélemény, hozzászólás?