A Cupra Formentor végleges formájában sem kevésbé izgalmas
Beindul a Cupra valódi pályafutása, az Ateca és a Leon mellé most megérkezett az elsÅ‘, teljesen önálló modell, a Formentor. A tanulmányautó nevét és lényegében a formáját is örökölte, nevét egyébként Mallorca egyik hÃres hegyérÅ‘l kapta. Karosszériája kupétetÅ‘s, elnyújtott fenekű crossover, hasmagassága emelt, formavilága az új Leont idézi, hátul a fényszóróit összekötötték egy LED csÃkkal, elöl csinosan formázták. Közel 4,5 méter hosszú és majdnem 1,9 méter széles. Magasan fut és a szÃnvilágát is egyedileg válogatták össze, a Cupra selyemfényű bronzos kiegészÃtÅ‘it láthatjuk rajta, semmi fényes elem, mivel még a fényezése is matt, ami kimondottan szépen emeli ki a vonalait. Négyféle metál, háromféle különleges árnyalat és kétféle matt fényezéssel lesz elérhetÅ‘, felnijei alapáron 19 colosak.
Sportos, sötét a beltér, a multimédia 12 colos, a sportkormányra is került üzemmódválasztó kapcsoló
Az utastér szÃnvilága szintén sötét, a sportos hatás kedvéért alumÃniumot is bÅ‘séggel használtak, de szintén sötétÃtve. A kagylósÃtott sportülések lehetnek feketék, de akár a fotókon szereplÅ‘ modell Petrol Blue kék árnyalata is, valamint ledes hangulatvilágÃtást is kaphat körben, mely egyben a holttérfigyelÅ‘ és a lehajtás-asszisztens visszajelzÅ‘ fényeiként is működnek. Alul lapÃtott sportkormánya mögött digitális műszeregységet figyelhet a sofÅ‘r, a multimédia kijelzÅ‘je pedig 12 colos. A Cupra kiegészÃtÅ‘ szÃne, a bronz bent is több helyen megjelenik, a kormányon is, amin két új kapcsolót is találunk, egyiken a márka emblémájával, ezzel vélhetÅ‘en a legsportosabb beállÃtást fogjuk megkapni egy gombnyomásra.
Hátul összeérnek a lámpái, a matt kék fényezésre rÃmelhetnek a kagylóülések huzatai is
Hajtásláncát tekintve a Cupra Formentor igencsak érdekes, ugyanis két kivitelben is kÃnálják majd. MindkettÅ‘ igencsak sportos, nyomatékból 400 Nm áll rendelkezésre, ám az egyik egy konnektoros hibrid hajtáslánc. Ez ugyanaz, mint a
Skoda Octavia RS-ben, vagyis 1,4-es turbómotor egy 115 lóerÅ‘s villanymotorral kiegészÃtve 245 lóerÅ‘s rendszerteljesÃtménnyel. Tisztességesebb sportmodellnek Ãgérkezik a 2,0 literes turbómotorral szerelt változat, mely 310 lóerÅ‘t sorakoztat fel a hétfokozatú duplakuplungos automata váltó elÅ‘tt, és összkerékhajtáson keresztül juttatja el az aszfaltig. AktÃv menetstabilizátort és választható menetmódokat kap, valamint egy sor vezetéstámogató rendszert a Volkswagen konszern kÃnálatából sávtartótól kezdve holttérfigyelÅ‘n át az adaptÃv tempomatig, valamint online kapcsolattal is felszerelik.
310 lóerÅ‘s turbós benzines, vagy 245 lóerÅ‘s rendszerteljesÃtményű hibrid lehet, mindkettÅ‘ 400 Nm nyomatékú