Még jobban fájhat a szívünk a Kia Optima utódjáért

Frissül a Kia K5, ami nálunk Optima néven is futhatna

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Még vadabb lett a Kia K5, így még jobban hiányzik a hazai piacról a dél-koreai márka szedánja.

Egyetlen szedán sincs már a Kia hazai kínálatában, de nem volt ez mindig így. Utoljára a Stingerrel lepte meg a piacot a dél-koreai márka, aminek GT változata kedvező ár-érték arányával még borsot is tört a prémium sportszedánok orra alá. Az eladásokat tekintve azonban nem lett átütő siker a Stinger, nem is kapott második generációt, de megújult dizájnja lefektette a Kia átalakulásának alapkövét. Ez főleg a SUV-ok piacán való bővülésben öltött testet, a szedánok kategóriájában nemhogy a Stingert, de még az Optimát is elkaszálták.
Hirdetés
Pedig lehetett volna olyan érdekesség is az Optimából, mint ahogy az Dél-Koreában történt K5 néven. Eddig is szokatlan volt a K5 külső megjelenése, ezen a mostani modellfrissítés sem változtat - talán éppen ezért lenne üde színfoltja az utaknak itthon. A nappali menetfény LED-es rajzolata a kifutó modellen egyedi (vagy megosztó) volt, erre sikerült most még egy lapáttal rátenni. Hátul a fényszóró szigorúbb és szögletesebb lett, amit kiegészítettek két oldalt egy-egy lefelé ívelő toldással is - ezáltal a hátsó traktus sem lett kevésbé szokatlan, mint a frontrész. Az első lökhárító is módosult, dinamikus megjelenést biztosítanak a hatalmas légbeömlő rácsok - kár, hogy nagy részük csak dekorelem. Hátul a kipufogóvég formája szintén megújult, de gyanús, hogy ez sem igazi. A motor1.com szerint a felniválaszték 16 és 19 col között mozog, illetve két új külső szín is megjelent a kínálatban. Odabent enyhén a sofőr felé hajlított dupla képernyővel találkozhatnak az utasok, és a piaci trendeknek megfelelően a méretes sebváltókart lecserélik egy apróbb, elektromos vezérlőre, ami itt egy tekerőtárcsa formáját ölti. Növelték a hangszigetelés mértékét, továbbfejlesztették a HUD-ot, illetve az első és hátsó kamerák már felvételt is tudnak rögzíteni. Dél-Koreában 1,6 és 2,0 literes motorokkal rendelhető az új K5 146 és 180 lóerő közötti teljesítményekkel, illetve van hibrid változat is. A megújult K5 7,5 millió forintnak megfelelő összegről indul Dél-Koreában, ennyiért itthon is versenyképes lenne.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?