A kilátást nagyban rontja, a gyorsulást viszont legalább ennyire javítja a GM-féle 600 lóerős LS blokk (Forrás: motor1.com)
A Mini 1959-es megjelenésekor még a hely- és üzemanyagtakarékosság volt a fő szempont, ezért is döntöttek a tervezők az orrban elhelyezett keresztmotor és az elsőkerék-hajtás mellett, ami akkoriban párját ritkította. A 41 éves pályafutása alatt több cégcsoporthoz is tartozó típusba 850 és 1300 köbcenti közötti motorok kerültek, amely remek válasz volt a Szuezi válság miatt emelkedő benzinárra.
Könnyen kipörögnek a hatalmas hátsó kerekek, gyorsulásra és driftre kiváló lett az apró jármű (Forrás: motor1.com)
Az átalakított Mininél nem aprózták el a motor méretét, az orrba egy V8-as került 600 lóerővel. A General Motors gyártotta 4,8 literes blokk természetesen nem fért be a motorháztető alá, ezért azt eltávolították, a motor legfelső pontja így az autó tetejével került egy vonalba. A GM-féle LS jelű motorra azért is eshetett a tulajdonos választása, mert az egy könnyen alakítható és jól tuningolható motor, az amerikai gyártó számos modellbe, többek között a Chevrolet pickupok orrába is beépítették. A kanadai tulajdonos törötten vásárolta a Minit, majd az eredeti állapot visszaállítása helyett egy alkohollal üzemelő „szörnyecskét” faragott Mr. Bean kedvenc autójából, melyhez jelenlegi állapotában remekül passzol a lepukkant külső. A hajtás sem marad az eredeti felállásban, a motor az első kerekek helyett itt a hátsókat hajtja, a gyorsulási versenyeken induló dragsterek stílusában előre vékony, hátulra viszont hatalmas kerekek kerültek. A gyári állapottól enyhén szólva is eltávolodott Mini gyorsulási adatait nem tudni, de valószínűsíthető, hogy komoly sportkocsik sem jelentenek akadályt az apró angolnak.
Alkoholos üzemmel kevésbé hajlamos túlmelegedni a motor, így tovább bírja a pörgést-forgást (Forrás: motor1.com)