Mosógép = Opel! A németek szerint…

Közvélemény-kutatás a németek értékrendjéről

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elfordultak az autóktól a németek, mindössze a megkérdezettek 17 százaléka tartja fontosnak a megfelelő közlekedési eszközt.

Padlón hever az autók megítélése Németországban – erre a meglepő eredményre jutott a Progenium cég közvélemény-kutatása. Az üzleti tanácsadó azt szerette volna kideríteni, mit tartanak fontosnak a németek, ezért 1000, tizennyolc évnél idősebb embert kérdeztek meg. Az egytől hatig terjedő skálán (német iskolai osztályzatok rendje, az egyes a legjobb) az iPhone a legnépszerűbb 2,9-es eredménnyel, a Seychelle szigeteken valón nyaralás 2,3-as osztályzatot kapott, a jó ruházat 2,0-es lett. A Mercedes-Benz is ugyanezt az átlagot érte el, míg a konkurens Audi megítélése 2,6 lett. A hétköznapi autók ennél lejjebb vannak a skálán, a Smart 3,2, illetve az Opel 3,5-es osztályzata azon a szinten mozog, ahol például a mosógép (3,4), vagy egy Mallorca szigetén eltöltött nyaralás (3,5) található.

Hiába a drága autó, az emberek már nem tulajdonítanak neki olyan nagy jelentőséget, mint akár egy évtizeddel ezelőtt. A nők, a nagyvárosokban élők és az öregek azok, akik szerint nem fontos az autó. Ezek után érthető, hogy a megkérdezettek 71 százaléka elégedett autójának státuszával, és mindössze 32 százalékuk tartja úgy, hogy az autó a személyiségük kifejezési eszköze. Mindössze a válaszadók 17 százaléka vélekedett úgy, hogy az autó fontos státuszszimbólum, ellenben 41 százalékuknak egyszerű tárgy csak a jármű. Egyébként nincs veszve minden, az 1000 ember 84 százaléka szerint örömet okoz nekik a vezetés, azaz nem mellékes az autó, csupán a fontos dolgok listáján hátrébb sorolták azt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?