Begurult a Porsche legolcsóbb puritán túrakupéja
Porsche 911 Carrera T: túrázásra hegyezve
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Jobb tömeg/lóerÅ‘ arányt, rövidebb áttételezésű váltót, mechanikus önzáró diffit és számos egyedi kiegészÃtÅ‘t kap a Porsche 911 Carrera T.
Hű maradt Ãgéretéhez a Porsche, a 911 R és a 911 GT3 Touring után egy újabb puritán verzióval jelentkeznek: ez a 911 Carrera T. Mivel az alapmodellre épÃtkezik, a legolcsóbb puritán sportkupénak Ãgérkezik, azonban olyan opciós kiegészÃtÅ‘kkel, amik alapvetÅ‘en nem voltak elérhetÅ‘ek a Carrera változatokhoz. Ilyen például a Porsche Active Suspension Management 20 mm-es ültetése, a tömegoptimalizált Sport Chrono csomag, valamint a rövidebb váltókiosztás. Komoly felár ugyan, de összkerékkormányzás is kérhetÅ‘ hozzá. KülsÅ‘leg a Carrera S 20 colos felniszettje és a komolyabb leszorÃtóerÅ‘t generáló lökhárÃtók különböztetik meg, no meg a középre húzott, fekete kipufogóvégek.
Minden porcikájával a túrázáshoz hangolták, kérésre például kidobják a hátsó üléseket és az infotainment rendszert is, de felármentesen vissza is ültetik, ha nem tudunk nélkülük élni. A hangszigeteléseket is száműzik, errÅ‘l viszont nem kérdezik meg az ügyfelet, mindenképp menniük kell, a tömegcsökkentés érdekében. Valamit valamiért: a 911 Carrera T ugyanis leginkább a fogyásról szól, az alap Carreránál 20 kilóval könnyebb a Touring (1425 kg). Többek között ezért lehet egy tizeddel gyorsabb (4,5 s) az alapját adó Carreránál, pedig ugyanaz a 3,0 literes, 370 lovas boxermotor dolgozik benne. A másik ok a korábban emlÃtett rövidebb sebességkiosztás és a hátsó mechanikus diffizár. Végsebessége 290 km/h.
Utasterében az elsÅ‘ szembetűnÅ‘ különbség az üresen kongó középkonzol, kárpótolnak viszont a négy irányban állÃtható sportülések és a több szÃnben is feldobható elemek. Kézi vagy PDK automatával is rendelhetÅ‘ a 911 Carrera T, akár már mostantól, valamivel drágábban, mint az alap Carrera.