Márciustól kapható az új Mini
Tavasszal indul a harmadik generációs új mini forgalmazása
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Márciusban a szalonokba kerül a brit gyártású, BMW hátterű stÃlusikon kisautó harmadik generációja. Az új még nagyobb és az Ãgéretek szerint a háromhengeres alapmotorokkal is jobb lesz, mint a korábbi.
Több mint negyven évig, 1959-tÅ‘l 2000-ig gyártották az eredeti Minit, több márkanéven, az évek alatt többször továbbfejlesztve. Az idÅ‘közben a BMW prémium kisautó márkájává vált angol gyár termékskálája a mai igények szerint lett kibÅ‘vÃtve az eltelt években. Lett MinibÅ‘l a klasszikus mellett Cabrio, külön Roadster, Coupe, Clubman kombi, Clubvan kisárusszállÃtó, Countryman szabadidÅ‘-autó és Paceman terepkupé is. Ezalatt az új Mini elért a harmadik generációba, 2000-ben az elsÅ‘ újkori, és a 2006-os második után tavaly mutatkozott be az elÅ‘djéhez mérten ismét nagyobb, 28 milliméterrel hosszabb tengelytávú új.
A méretnövekedésen túl teljesen újak a motorok is: háromhengeres 1,2-es lesz a Mini One alapkivitelben 102 lóerÅ‘vel. Már ez is kap turbófeltöltést, a környezetvédelmi elÅ‘Ãrások teljesÃtése és a kiegyensúlyozott teljesÃtmény, valamint a fogyasztáscsökkentés érdekében az alapgép is változó szelepvezérlésű, közvetlen befecskendezésű. A Cooper 1.5-ös háromhengerese TwinPower Turbo technikával (azaz ikerleömlÅ‘s feltöltÅ‘vel) 136 lóerÅ‘t tud, gyári adat szerint 4,5 literes vegyes fogyasztással és 105 g/km szén-dioxid kibocsájtással. DÃzelbÅ‘l két változat lesz, mindkettÅ‘ 1.5-ös háromhengeres, teljesÃtményük 95 és 116 lóerÅ‘. A kÃnálat legerÅ‘sebbje a forgalmazás kezdetén a Cooper S lesz, ennek turbómotorja négyhengeres, 2,0 liter lökettérfogatú és 192 lóerÅ‘t tud. Várható az újabb John Cooper Works változat megérkezése, ami még ennél is erÅ‘sebbnek Ãgérkezik.
Az opcionális MINI Driving Modes kapcsolóval lehet meghatározni az autó karakterét a sportostól a környezetkÃmélÅ‘ig. Hagyományos helyre, a kormány mögé került az eddig a középkonzolra szerelt sebességmérÅ‘. A harmadik generáció igazi újdonsága a fedélzeti elektronika, ami a ma szokásos funkciókat mind tudja és akár 8,8 colos központi kijelzÅ‘ is kiegészÃtheti. ElérhetÅ‘k lesznek továbbá kameraalapú vezetéssegéd-rendszerek és head-up display is az angol kisautó (BMW-égisz alatti) harmadik generációjához.