Márciustól kapható az új Mini

Tavasszal indul a harmadik generációs új mini forgalmazása

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Márciusban a szalonokba kerül a brit gyártású, BMW hátterű stílusikon kisautó harmadik generációja. Az új még nagyobb és az ígéretek szerint a háromhengeres alapmotorokkal is jobb lesz, mint a korábbi.


Több mint negyven évig, 1959-től 2000-ig gyártották az eredeti Minit, több márkanéven, az évek alatt többször továbbfejlesztve. Az időközben a BMW prémium kisautó márkájává vált angol gyár termékskálája a mai igények szerint lett kibővítve az eltelt években. Lett Miniből a klasszikus mellett Cabrio, külön Roadster, Coupe, Clubman kombi, Clubvan kisárusszállító, Countryman szabadidő-autó és Paceman terepkupé is. Ezalatt az új Mini elért a harmadik generációba, 2000-ben az első újkori, és a 2006-os második után tavaly mutatkozott be az elődjéhez mérten ismét nagyobb, 28 milliméterrel hosszabb tengelytávú új.
Hirdetés


A méretnövekedésen túl teljesen újak a motorok is: háromhengeres 1,2-es lesz a Mini One alapkivitelben 102 lóerővel. Már ez is kap turbófeltöltést, a környezetvédelmi előírások teljesítése és a kiegyensúlyozott teljesítmény, valamint a fogyasztáscsökkentés érdekében az alapgép is változó szelepvezérlésű, közvetlen befecskendezésű. A Cooper 1.5-ös háromhengerese TwinPower Turbo technikával (azaz ikerleömlős feltöltővel) 136 lóerőt tud, gyári adat szerint 4,5 literes vegyes fogyasztással és 105 g/km szén-dioxid kibocsájtással. Dízelből két változat lesz, mindkettő 1.5-ös háromhengeres, teljesítményük 95 és 116 lóerő. A kínálat legerősebbje a forgalmazás kezdetén a Cooper S lesz, ennek turbómotorja négyhengeres, 2,0 liter lökettérfogatú és 192 lóerőt tud. Várható az újabb John Cooper Works változat megérkezése, ami még ennél is erősebbnek ígérkezik.

Az opcionális MINI Driving Modes kapcsolóval lehet meghatározni az autó karakterét a sportostól a környezetkímélőig. Hagyományos helyre, a kormány mögé került az eddig a középkonzolra szerelt sebességmérő. A harmadik generáció igazi újdonsága a fedélzeti elektronika, ami a ma szokásos funkciókat mind tudja és akár 8,8 colos központi kijelző is kiegészítheti. Elérhetők lesznek továbbá kameraalapú vezetéssegéd-rendszerek és head-up display is az angol kisautó (BMW-égisz alatti) harmadik generációjához.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?