400 lóval jön az Audi TT RS Coupé és Roadster
Bemutatkozott az Audi TT RS Coupé és Roadster
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Vége a találgatásnak, most már hivatalos. 400 lóerővel jön az Audi TT RS kupé és kabrió.
Eddig az Audi TTS volt a csúcsmodell az ingolstadtiak TT kÃnálatában a maga 292 lóerejével. Tavaly Å‘sszel már tudtuk, hogy érkezni fog a TT RS, amelyben már szó volt pletyka szinten a 400 lóerÅ‘s teljesÃtményrÅ‘l. Most ez beigazolódott, hivatalosan is bemutatkozott a Pekingi Autószalonon a Coupé és Roadster változat, amelyek pontosan 400 lóerÅ‘vel bÃrnak. Nem csak erÅ‘sebb, de könnyebb is lett az új motor, mintegy 10 kg-ot sikerült lefaragni tömegébÅ‘l az alumÃnium használatával. Forgatónyomatéka 480 Nm.
A menetdinamika is meggyÅ‘zÅ‘, 3,7 illetve 3,9 másodperc alatt gyorsulhatunk 0-ról 100 km/órára, attól függÅ‘en, hogy lemez-, vagy nyitott tetÅ‘s kivitelben ülünk. ÖsszehasonlÃtva egy 540 lóerÅ‘s R8-as 3,5 alatt teljesÃti ugyanezt a sprintet. Házon belül is komoly kihÃvónak számÃt az új TT RS, ha pedig megkapja a TT RS Plus változatot, akkor minden bizonnyal egy szinten lesz a csúcs R8-assal. A jobb kezelhetÅ‘ség és az alacsonyabb súlypont érdekében elÅ‘djénél 10 mm-rel alacsonyabb hasmagasságú az új TT RS.
A megfelelÅ‘ rugózásról adaptÃv felfüggesztés gondoskodik, a 19 colos felnik mögött méretes, 370 mm átmérÅ‘jű féktárcsák kapnak helyet, melyek opcionálisan karbon-kerámia anyagból is készülhetnek. A legkeményebb TT-k értékesÃtése idén Å‘sszel kezdÅ‘dik, Németországban 66 400 eurót (kb. 20,6 millió forint) kérnek a Coupé, 69 200 eurót (kb. 21,5 millió forint) a Roadster változatért.