Nem aprózták el a kÃnaiak, az 5,2 méteres hosszúsághoz 201 centis szélesség és 173 centis magasság jár
A KÃnai Kommunista Párt igényeinek kiszolgálása keltette életre a Hongqit, a magyarul vörös zászlót jelentÅ‘ márkanév nem hagy kétséget származása felÅ‘l. Az elsÅ‘ modelljük 1958-ra készült el, a szovjet technikai és pénzügyi támogatás mellett nem csoda, hogy a CA72 erÅ‘sen emlékeztet a Csajkára, illetve a késÅ‘bbi modellek jó esélyekkel indulnának egy Volga hasonmásversenyen. A kilencvenes és kétezres években az Audi 100 és a Toyota Crown is az autóik alapjául szolgált, ám ezek a tÃpusok csak mérsékelt sikert hoztak. A döcögÅ‘ eladásokra egy teljes megújulás volt a válasz 2018-ban, az akkori 33 ezres éves volumen 2021-re már 300 ezer fölé kúszott.
A kerekek alapból 21 colosak, de a Long Range változat 22-es felniket kap, egy ülésről le kell mondani a nagyobb akkupakk miatt
Ahogy sok más kÃnai márka, a Hongqi is potenciált lát Európában, ezért a német piacon az E-HS9 próbálhat szerencsét. A 2020 óta futó SUV már csak méretébÅ‘l adódóan is látványos, a hétüléses autó 5,2 méter hosszú, a kéttónusú fényezés, a maszk és a tekintélyes méretű nappali menetfény felhÃvja magára a figyelmet. Akkupakkból háromfélét kÃnálnak, 84, 99 és 120 kWh-ás kapacitás érhetÅ‘ el, a hatótáv maximum 380, 441 és 515 kilométer lehet a telepek nagyságától függÅ‘en. A legkisebb kapacitáshoz 435, a többihez 551 elektromos paripa jár, a nyomaték 600 és 750 Nm.
A tömeg 2,7 tonna, ami nem szokatlan egy ekkora villanyautótól, minden esetben két villanymotort épÃtenek be
A Hongqi alapára kapcsán 80 ezer eurót, azaz nagyjából 32 millió forintot emlegetnek, ami igen kedvezÅ‘. A BMW X7 háromliteres benzinmotorral 103 ezerrÅ‘l, a Mercedes-Benz GLS háromezres dÃzellel 110 ezerrÅ‘l indul. Villanyautók közül a Mercedes EQS áll legközelebb hozzá szintén 110 ezer euróért, a BMW iX 77 ezerrÅ‘l indul, viszont 25 centivel rövidebb az E-HS9-nél. Az új jövevénynek nem lesz könnyű dolga, ennyi pénzért már elvárás az olyan jelvény, ami nem szorul magyarázatra.
A konkurenseinél jutányosabb az ára, viszont a márkának egyelÅ‘re nincs presztÃzse Európában
“…ennyi pénzért már elvárás az olyan jelvény, ami nem szorul magyarázatra.”
EttÅ‘l mindig a falnak megyek. Koenigsegget jóval többért is megvesznek, Paganit is, a Rimac is alakulgat. Ez a “heritage” téma egy nagyon torz dolog: a mostanság feltűnt kÃnai márkákról sokan azt hiszik, tegnap alapÃtották Å‘ket, pedig pl. a szóban forgó Hongqi elég régi motoros. A SsangYong-ról sokan nem tudják, hogy régebbi, mint a Hyundai/Kia páros. Amerikába ha bevezetnék újra a francia márkákat vagy elsÅ‘ként az Opelt, Skodát, az emberek azt hinnék róluk, valami kezdÅ‘ start-upok…
Ja, és manapság már az is magyarázatra szorulna, mi a fenéért vesz valaki Lanciát, Alfát vagy Jaguart, pedig a heritage-téma azért nagyon ott van mögöttük, nem? A Tesla meg a 21 évvel ezelÅ‘tti alapÃtásával hasÃt, mint a parancsolat. Nincs itt ma már semmi kÅ‘be vésve, személy szerint a Genesisnek és a Niónak is nagy jövÅ‘t jósolok…
A presztÃzs nem attól erÅ‘södik, hogy egy márka egyszerűen régóta létezik a márka hanem hogy dicsÅ‘ múlttal rendelkezik. Olyan dolgokkal hogy a Mercedes szabadalmaztatta ki a ló nélküli autót és motorizálta a közlekedést a 20. század elején, hogy Jaguar végig verte az autóversenyek elit ligáit. Persze ezek csak hozzá adnak a hangulathoz, ha presztÃzs terméket akarsz akkor ez is jól jön. De nem elég.
Az hogy a SSangjong valamivel régebbi mint a szintén múlt nélküli Hyundai vagy Lexus, semmit nem változtat a dolgokon. De ha úgy vesszük az Audit is a semmibÅ‘l épÃtette fel újra Piech.
Ami már érdekesebb az a kÃnaiak által jelenleg újjáépÃtett MG története. Miközben a saját technikájukra teszik rá az MG jelvényét, az MG márkát igyekeztek fényezni ahol lehet. Pl nemrég egy teljes MG kiállÃtást szerveztek a brüsszeli Autoworldbe, a párizsi Retromobile-nak pedig egyenesen a fÅ‘ tematikája volt (https://egzostive.com/retromobile-2024-saw-the-return-of-manufacturers/) amit rengeteg lélegzetelállÃtó autóval fejeltek meg, mint a B csoportos rally szörny Metro 6R4, a sebesség rekorder lapos űrcsótányok, meg persze azok a népszerű roadsterek amit még most is láthatsz az utakon a lelkes műértÅ‘ tulajok kezében (nálunk ezt Csikós Zsolt műveli profi szinten).
De ez megint csak egy adalék, amihez kell a fÅ‘ összetevÅ‘ egy rendes modellpaletta. Ha ez nincs meg a meglévÅ‘ vevÅ‘kör is egy két modellciklus után elpártol. Márpedig a Lancia a vevpk elÅ‘zését sokkal régebben űzi mint ahogy a Ssangyong létezik…
A presztÃzs nem attól erÅ‘södik, hogy egy márka egyszerűen régóta létezik a márka hanem hogy dicsÅ‘ múlttal rendelkezik. Olyan dolgokkal hogy a Mercedes szabadalmaztatta ki a ló nélküli autót és motorizálta a közlekedést a 20. század elején, hogy Jaguar végig verte az autóversenyek elit ligáit. Persze ezek csak hozzá adnak a hangulathoz, ha presztÃzs terméket akarsz akkor ez is jól jön. De nem elég.
Az hogy a SSangjong valamivel régebbi mint a szintén múlt nélküli Hyundai vagy Lexus, semmit nem változtat a dolgokon. De ha úgy vesszük az Audit is a semmibÅ‘l épÃtette fel újra Piech.
Ami már érdekesebb az a kÃnaiak által jelenleg újjáépÃtett MG története. Miközben a saját technikájukra teszik rá az MG jelvényét, az MG márkát igyekeztek fényezni ahol lehet. Pl nemrég egy teljes MG kiállÃtást szerveztek a brüsszeli Autoworldbe, a párizsi Retromobile-nak pedig egyenesen a fÅ‘ tematikája volt (https://egzostive.com/retromobile-2024-saw-the-return-of-manufacturers/) amit rengeteg lélegzetelállÃtó autóval fejeltek meg, mint a B csoportos rally szörny Metro 6R4, a sebesség rekorder lapos űrcsótányok, meg persze azok a népszerű roadsterek amit még most is láthatsz az utakon a lelkes műértÅ‘ tulajok kezében (nálunk ezt Csikós Zsolt műveli profi szinten).
De ez megint csak egy adalék, amihez kell a fÅ‘ összetevÅ‘ egy rendes modellpaletta. Ha ez nincs meg a meglévÅ‘ vevÅ‘kör is egy két modellciklus után elpártol. Márpedig a Lancia a vevÅ‘k elÅ‘zését sokkal régebben űzi mint ahogy a Ssangyong létezik…