Kicsit szögletes forma, de ezért kisbusz révén nem érheti szó a ház elejét a Lexusnál
A kÃnai piacon nem újdonság a luxus kisbusz, 4 éve már piacra dobták az elsÅ‘ generációt, azonban az LM második generációja már globális modellként mutatkozott be az idei Shanghaji Autószalonon. Több mint 60 országban kÃnálják majd eladásra, köztük az európai piacon is, Ãgy hazánkban is, ráadásul már idén Å‘sszel.
Nem csak az autó elején, a hátulján is megjelenik a Lexus ikonikus formavilága
A GA-K platformra épülÅ‘ autó megjelenése elsÅ‘ ránézésre is elárulja, hogy egy Lexusszal van dolgunk, ellenben az elsÅ‘ traktus még a merész dizájnjairól ismert japán gyártótól is szokatlan. Az LM többi része közelebb áll a megszokotthoz, kisbusz révén pedig elkerülhetetlen a kicsit szögletes megjelenés, viszont az oldalakon végigfutó krómcsÃkoknak köszönhetÅ‘en kicsit sem lesz unalmas az Európában LM 350h néven futó modell. Kisbusz révén az oldalra nyÃló hátsó ajtókon sem érdemes meglepÅ‘dni, ami viszont a beltérben fogadja az utasokat, az több mint meggyÅ‘zÅ‘.
A hátsó üléseket látva inkább a repülőgépek első osztálya jut az ember eszébe, mintsem egy autó beltere
Négy- és hétüléses kivitelben is kérhetÅ‘ az LM, viszont a Lexus sem tagadja, hogy az elÅ‘bbi kiadás az etalon. A jól elkülönÃtett két hátsó ülés a repülÅ‘gépek elsÅ‘ osztályát idézi, erre az összhatásra pedig még egy lapáttal rátesz a érintÅ‘képernyÅ‘s vezérlÅ‘egység, amivel a hÅ‘mérsékletet, az ülést valamint a két elsÅ‘ ülésre elhelyezett 48 colos kijelzÅ‘t lehet vezérelni. A járművek piacán óriásinak számÃtó képernyÅ‘t ráadásul nem csak egyetlen nagyként lehet értelmezni, hanem igény esetén akár két részre is osztható, ha a hátsó utasok mást szeretnének nézni egymástól függetlenül. A tartalmat akár az okostelefonokról is ki lehet vetÃteni a kijelzÅ‘re, de ha valaki más eszközzel szeretne operálni akkor két HDMI-csatlakozó is a rendelkezésére áll. A legtöbb esetben viszont a képhez hang is társul, a Lexus pedig ebben az esetben sem fukarkodott, nem kevesebb mint 23 hangszórót épÃtett az LM-be. Az pedig már tényleg csak hab a tortán, hogy a 350h a világ elsÅ‘ olyan modellje, amelyben a hangvezérlést kifejezetten a hátsó ülésen utazókra optimalizálták.
A sofőr esetében már nem beszélhetünk akkora luxusról, de itt inkább a figyelem volt a szempont mintsem a kényelem, persze ebben az ülésben sem fog szenvedni, aki ide kerül
Azonban bármennyire is fejlett a mai technika és bármennyire is jól érzik magukat a hátul utazók, valakinek vezetnie is kell az autót. A mai trendeknek megfelelÅ‘en itt is digitális műszercsoportot alkalmaztak valamint a középkonzolon is egy hatalmas kijelzÅ‘ kapott helyet, viszont azt nem részletezték hogy pontosan mekkora. A vezetÅ‘nek fenntartott helyet beszédesen a Tazuna elvének megfelelÅ‘en alakÃtották ki, ez pedig japánról szabadon lefordÃtva ösztönöset jelent. Ez gyakorlati szinten annyit jelent, hogy igyekeztek a kialakÃtásnál törekedni egy olyan megoldásra, ahol lehetÅ‘leg minél kisebb szem- és kézmozdulatokat kell tennie a vezetÅ‘nek. Természetesen a legtöbb vezetéstámogató rendszert integrálták a LM-be is.
A tetőre is jókora ablakok jutottak, erre a Lexus szerint azért van szükség, hogy minimálisra csökkentsék a nagy képernyők okozta esetleges rosszulléteket
Ami a számokat illeti a Lexus LM 350h hosszúsága 5130 milliméter, szélessége 1890 milliméter, magassága pedig 1945 milliméter és kerek 3 méter a tengelytávolsága. Európába egy 2,5 literes, 4 hengeres hajtáslánccal érkezik hibrid rásegÃtéssel, összesen 250 lóerÅ‘s teljesÃtménnyel, összkerékhajtással és 190 km/h végsebességgel. Az elsÅ‘ modellek 2023 Å‘szén érkeznek az öreg kontinensre.
Akkora csúnya predátor pofája van hogy az már szép. 🙂
Az Audi fosmaddzag single frame fantázianevű trágya dÃszrács fricskája ez amit nem tud abbahagyni a Lexus, pedig már ideje lenne hogy legalább valahogy szebben megrajzolják.