Optikai csalódás – Autóipari Kiállítás Budapest China Mart
Kínai autóalkatrész, magyar villanyautó
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Magyar fejlesztők és kínai alkatrészgyártók tartottak kiállítást múlt héten az Ázsia Center szomszédságában található China Martban.
Előadásokat, alkatrészeket, elektromos járműveket és konferenciát ígért a múlt hét elején a budapesti China Martban megrendezett Autóipari Kiállítás meghívója. Nagy reményekkel indultunk a programnak, reménykedtünk benne, hogy jó kis bepillantást nyerünk a kínai fejlesztésekbe, de némiképp csalódnunk kellett. Meglehetősen kis érdeklődés övezte a főképp kínai autóalkatrész gyártók és magyar elektromos jármű fejlesztők portékáiból összehozott bemutatót, az embernek olyan érzése lehetett, hogy a közönséget magukból a szintén nem tolongó kiállítókból verbuválták. Az első nap szakmai előadásai közül a kínai autók homologizációjáról szólót szerettük volna meghallgatni, de a délelőtti órákban gyorsabban zajlottak a programok, mint eredetileg tervezték, így mire a helyszínre értünk, már nem csak az akkorra kiírt, de a napirendben utána feltüntetett programokat is ledarálták. Így aztán futottunk egy kört a jobbára képviselők nélkül a pavilonokban hagyott alkatrészek, szűrők, generátorok, szilikoncsövek és lengőkarok között, és a másnapi, elektromos autózásról szóló napra konzerváltuk energiáinkat.
A francia elképzelés alapján épült Micron teherviselő szerkezete acél csőváz, erre épül a csak dizájn célokat szolgáló kompozit karosszéria. A Mool Invest által a Széchenyi Futamon többször is versenyeztetett, és győztes Hygo-n is csak a héjat adják az üvegszálas kompozit elemek, de a Moveo robogón már a lengőkarokat is karbonszálas műanyagból építették, az üreges szerkezetbe poliuretán habot töltöttek rezgéselnyelő anyagként. A mozgó elemeket alumínium csapágyazással rögzítették egymáshoz.
A tavalyi Genfi Autószalonon mutatkozott be a hazai Mool Invest által alig 5 hónap alatt kifejlesztett Micron nevű elektromos kisautó. A járművet a Mondexdesign elképzelései alapján magyar mérnökök tervezték és valósították meg a francia EXID Assistance Aux Project megbízásából. Építésének szervezését és az elektromos rendszer tervezését-kivitelezését a budapesti székhelyű Mool Invest Kft., a gépészeti tervezéshez kapcsolódó mérnöki feladatokat pedig a győri illetőségű Meshining Engineering Kft. látta el, rajtuk kívül több mint 30, főleg magyar beszállító járult hozzá az autó megépítéséhez. A két cég korábban Magyarország első üzemanyagcellás járművét, a HYGO-t építette együtt.
A csökkentett teljesítményű változat akár 16 éves kortól vezethető jogosítvány nélkül, a teljes értékű változatot pedig két darab, egyenként 7,5 kW-os kerékagymotor hajtja, ami a 350 kg összsúllyal párosulva egész dinamikus mozgást biztosít. Az 1 méter széles, 1,4 méter magas és 2,1 méter hosszú autó feltűnő formája mellett a napfénytetővel, felfelé nyíló ajtókkal és egyedi üléssel tűnik ki a tömegből. A felhasználói igényekhez igazodva többféle kapacitású, lítium akkumulátorcsomaggal rendelkező elektromos autó hatótávolsága városi használatban 80-150 km, cellái szabványos 16A-es konnektorból 3-6 óra alatt feltölthetők.