0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Tényleg van jó autó 300 ezer forintért! Mondeo használtteszt

Ford Mondeo 1.6 16V CLX, 1995 – használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Helykínálata és gazdaságos fenntarthatósága miatt is méltán népszerű autó a Ford Mondeo. Egy különösen megkímélt, 300 ezer forintos, első szériás darabbal randevúztunk.

Nem kell festékmérő, 300 ezer forintért a törésmentes múlt már nem elvárás, csak menjen egyenesen, kormánytekerésre kanyarodjon, ne essen szét és ne fogyasszon sokat − ezeket pedig tudja ez a 300 ezer forintos Ford Mondeo

Nem kell festékmérő, 300 ezer forintért a törésmentes múlt már nem elvárás, csak menjen egyenesen, kormánytekerésre kanyarodjon, ne essen szét és ne fogyasszon sokat − ezeket pedig tudja ez a 300 ezer forintos Ford Mondeo

Kétségtelen, hogy a négyajtós a legkevésbé praktikus Mondeo, ám használt példánynál az állapot a döntő. Leginkább lakatolásra szorul ez a példány, a bal oldali küszöb ugyanis már kezd lyukadni

Kétségtelen, hogy a négyajtós a legkevésbé praktikus Mondeo, ám használt példánynál az állapot a döntő. Leginkább lakatolásra szorul ez a példány, a bal oldali küszöb ugyanis már kezd lyukadni

Tényleg jó autót venni mindössze 300 ezer forintért nagyon nem egyszerű mutatvány. Mivel 10 százalékos önerővel hitel már − nem feltétlenül sajnálatos módon − nincs, újat nem kapni ennyi önerővel. Vajon mi újság a célnak valóban megfelelő, ilyen árkategóriájú, üzembiztos, érvényes magyar okmányokkal rendelkező kocsik piacán? Az legnagyobb hazai hirdetési portál, azaz a használtautó.hu keresője bizony jócskán több mint 3 ezer (!) darab 300 ezer forint alatti járgányt kínál, ám azt azért nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy töredékük jöhet csak szóba, ha komolyan vesszük a kritériumokat, azaz az üzembiztos használhatóságot.

Márpedig mi komolyan vettük, s így csak egyvalami tornászhatja fel a vásárlásra szánt 300 ezret: az átíratás fájó költségvonzata, hiszen amúgy minden szempontból elfogadható, pluszkiadát nem igénylő − klímás, tágas, olcsón fenntartható − autóként ismertük meg a cikk főhősét, az 1995-ös évjáratú, amilyen csúnyácska, olyan meglepően jó karban tartott Ford Mondeót.

Már-már szépnek is titulálható ez a belső, de ami a legfontosabb, hogy gondosan megkímélt, s alig zörög. Jól látható a két ép légzsák és kevésbé, hogy a középkonzolról klíma is kapcsolható − lenne, ha fel lenne töltve

Már-már szépnek is titulálható ez a belső, de ami a legfontosabb, hogy gondosan megkímélt, s alig zörög. Jól látható a két ép légzsák és kevésbé, hogy a középkonzolról klíma is kapcsolható − lenne, ha fel lenne töltve

Mi más is adhatta volna az apropót, mint az egy hete taglalt klímás autók 300 ezerért fedőnevű virtuális körkép, amelynek egyik favoritja a Mondeo lett. A Sierra-utód, fronthajtású, immár harmadik generációjánál tartó középkategóriás, melyet 1993-tól nyilván nem véletlenül gyártanak és értékesítenek szép sikerekkel, azaz nagy számban. A híresztelések szerint tágas és gazdaságos, olcsón fenntartható modell, és tesztautónk csak igazolni látszik a megállapítások helyességét.

Tágas elöl, tágas hátul, korához és futásához képest remek állapotban maradt az utastér, így ez a Mondeo a 300 ezres árkategória egyik legjobb autójának tekinthető Tágas elöl, tágas hátul, korához és futásához képest remek állapotban maradt az utastér, így ez a Mondeo a 300 ezres árkategória egyik legjobb autójának tekinthető

Tágas elöl, tágas hátul, korához és futásához képest remek állapotban maradt az utastér, így ez a Mondeo a 300 ezres árkategória egyik legjobb autójának tekinthető

Hibátlanul fog a kézifék, ám annak bőrhuzata már erőteljesen cserére érett − utóbbi néhány ezer forintos kiadást jelent

Hibátlanul fog a kézifék, ám annak bőrhuzata már erőteljesen cserére érett − utóbbi néhány ezer forintos kiadást jelent

A kékoválos világautó a kezdetektől elérhető volt négy- és ötajtósként, illetve kombiként is, 1994-ben – a Citroën Xantiát és a Mercedes-Benz C-osztályt megelőzve – Év autójának választotta a szakzsűri. Döntő érvekként mellette józan árát, „simulékony” formáját, remek úttartását és takarékos Zetec benzinmotorjait sorakoztatták.

Ez a ránézésre sok apró sebből vérző, bent bezzeg legfeljebb 10 évesnek tűnő, azaz példásan megkímélt második tulajos példány még az első frissítés előtti. „Simulékony” formáját a ma szemüvegén át nyugodtan nevezhetjük felejthetőnek vagy unalmasnak, cserébe nem olyan megosztó, mint mondjuk egy gülüszemű, hátul amerikaiasan csíklámpás Scorpio vagy, mint a frissített, oldalra húzott lámpás 1996-os kiadás.

Kétségtelen, hogy az 1995-ös példány bőven kapott az élettől, viszont apróbb koccanások karcain, horpadásain és holmi kezdődő (bal oldali) küszöbrozsdán, valamint a jobb hátsó kerékjárat rügyezésén túl nem érheti kritika. Talán még az is jól állna neki, ha ledobhatná a márkaidegen, Vectra-féle, itt-ott törött dísztárcsákat.

1996-ban frissítették először, ez még az „eredeti”. Ezekkel, az Opel-dísztárcsákkal szinte Vectra a kölni szedán 1996-ban frissítették először, ez még az „eredeti”. Ezekkel, az Opel-dísztárcsákkal szinte Vectra a kölni szedán

1996-ban frissítették először, ez még az „eredeti”. Ezekkel, az Opel-dísztárcsákkal szinte Vectra a kölni szedán

Nyilván nagyon nem mindegy, hogy lelkiismeretesen volt szervizelve, javítva és szeretve. Az elöl (mintegy 60 százalékos) négyévszakos, hátul (jóindulattal is legfeljebb 50-es) nyári gumiabroncsok 185/65 R14 méretükkel pazar partnerek a komfortos utazásban. A gyári antennán túli hátsó tetőcsonk története a feledés homályába vész, az azért üdvös, hogy nem tuningolták vagy palástolták valami modern cápauszony-utánzattal.

Karcok, horpadások, kevésbé szép javítási megoldások is bőven láthatók, és a rozsda is bele-belekapott már a Mondeo lemezeibe, de a szerkezeti elemek zömében épek Karcok, horpadások, kevésbé szép javítási megoldások is bőven láthatók, és a rozsda is bele-belekapott már a Mondeo lemezeibe, de a szerkezeti elemek zömében épek Karcok, horpadások, kevésbé szép javítási megoldások is bőven láthatók, és a rozsda is bele-belekapott már a Mondeo lemezeibe, de a szerkezeti elemek zömében épek

Karcok, horpadások, kevésbé szép javítási megoldások is bőven láthatók, és a rozsda is bele-belekapott már a Mondeo lemezeibe, de a szerkezeti elemek zömében épek

Noha a mainál közel 40 centiméterrel rövidebb és csaknem 200 kilogrammal könnyebb, 4,48x1,75x1,42 méteres külméretű, 2,7 méter tengelytávú karosszériába csomagolt 1,6 literes Zetec benzinmotor az aktuális Mondeo azonos méretű alapblokkjának teljesítményét csak háromnegyed-részben hozza (120 helyett 90 lóerős), a menetdinamikai értékek nem feltűnően rosszak. Inkább csak kimértek: a 100 km/órára gyorsulás szintideje 13,7 s, a végsebesség 180 km/óra − legalábbis a gyári értékek szerint.

Büszkén hirdeti az 1,6-os benzines, hogy anno hány lóerős volt. Az alig több mint 200 ezres futásteljesítmény a 16 évesek korában átlagon aluli Büszkén hirdeti az 1,6-os benzines, hogy anno hány lóerős volt. Az alig több mint 200 ezres futásteljesítmény a 16 évesek korában átlagon aluli

Büszkén hirdeti az 1,6-os benzines, hogy anno hány lóerős volt. Az alig több mint 200 ezres futásteljesítmény a 16 évesek korában átlagon aluli

Mondeónk utasterével kapcsolatban elmondható, hogy korát meghazudtoló állapotban virul, semmi nem lóg csúnyán, és nem is zörög vészesen a berendezés. Ha túl szigorúak lennénk vele, a kézifék karjának szoknyája szakadt, a kárpitok néhol foltosak-fáradtak, az illesztések helyenként megereszkedtek, a kesztyűtartónak csöppet csálén áll a fedele. Az ajtók azonban passzentosan csukódnak, az ablaküvegek zokszó nélkül járnak (elöl elektromosan) le-fel. Nem csak a berendezés állapotát, a helykínálatot sem érheti komoly kritika, elöl-hátul jól elférni, a második sorban három felnőtt is viszonylagos kényelemben csücsülhet.

Méretes, 480 literes az osztott támladöntéssel bővíthető raktér. Síkpadlós hangárról persze ne álmodjunk, egyszerűen csak jól használható, szedánhoz mérten könnyen pakolható

Méretes, 480 literes az osztott támladöntéssel bővíthető raktér. Síkpadlós hangárról persze ne álmodjunk, egyszerűen csak jól használható, szedánhoz mérten könnyen pakolható

Elöl könnyen, tág határok közt állítható a sofőr ülése; remek, hogy minden kézre esik. Azonnal feltűnik, hogy a külső tükrök kicsik, vezetés közben pedig kiderül, hogy holtterük viszont nagy. Menet közben kisebb cuccainkat számos apró rekesz nyeli el, az ajtózseb lehetne nagyobb. Használt autó vásárlásakor első körben, nem épp helyesen, de még az állapotnál is előbb kerül terítékre a felszereltség. Itt utóbbival sincs gond, a CLX szintű tesztautóba néhány extrát, így két első légzsákot és manuális klímát is tettek gyárilag, zárja központi, utólagos extraként pedig picit bénán, a kézifék mellől működtethető első villanyablakot is kapott. Csomagtartója bentről is nyitható. A zár valaha a riasztó távirányítójával is csippantható volt, ma azonban már nem ad ilyen luxust, mindezzel persze könnyedén együtt lehet élni. Az már megszokást igényel, hogy jobb oldalról „kulcsolva” egyedül az anyós ajtaja tárul fel, az összes zár csak balról nyitható. Bent fordos hagyomány szerint, a sofőr kilincsének megnyomásával reteszelhető az összes zár. Az utólagos (nyilván nem az első), MP3-at is játszó Panasonic hifi korrekt. Nem úgy a központi szellőző alá, a digitális óra mellé applikált hőmérő, mely a valóságtól távoli hőmérséklet-értékeket mutat. Apropó klíma, a fűtés elsőrangú, de a légkondi nem, az autó tulajdonosa szerint egy feltöltés ráférne, magyarán a rendszer − ha csak kicsit is -, de ereszt, ami pedig már hibát jelent.

Stabilan fut, 90-100 km/órás tempóig halk, ráadásul fogyasztása is baráti, így válságautónak kitűnően megteszi a kényelmes, két légzsákos Mondeo

Stabilan fut, 90-100 km/órás tempóig halk, ráadásul fogyasztása is baráti, így válságautónak kitűnően megteszi a kényelmes, két légzsákos Mondeo

Reális mértékben, a közel 220 ezer kilométeres futásnak megfelelően kopott a légzsákos kormánykerék

Reális mértékben, a közel 220 ezer kilométeres futásnak megfelelően kopott a légzsákos kormánykerék

Pöccre indul azonban a motor, a hangja alapján nem hibátlan kipufogóból korhű szagok áradnak − környezetvédelmileg nem véletlenül pirosmatricás a (ne feledjük, több mint 16 éves) kocsi. De hurrá, nincs szmogriadó, mehetünk! A kuplung és a váltó majdnem tökéletes, a motor pedig meglepően nyomatékos. Miután elérte üzemi hőfokát, akár 50-es tempónál is elketyeg ötödikben, 1500-as fordulattól, ha nem is frenetikusan, de már húz. Kilencven km/óránál még csend honol az utastérben, és igazából 120-130-nál sem zajosabb az átlagnál. Sztrádatempónál már 4000 1/perc körül forog a motor, s olyankor fogyasztása is nyilván megugrik, ezzel együtt a rövid, városi rohangálás az, ami nincs ínyére. Gazdája szerint Budapesten mintegy 10 litert kér 100-on az 1,6-os Mondeo, míg nagy átlagban 8 literes étvágyat tapasztalt a sok tízezer kilométeres használat során.

Méretükhöz képest jó fényt adnak a csíklámpák

Méretükhöz képest jó fényt adnak a csíklámpák

A már-már „érett” Mondeo féke és kormányműve rendben van, a szervorásegítés mértéke eltalált. Meglepően egyben van a futómű is, ugyanis az csak jobb hátul kopog egy kicsit. Az autó korát, a 200 ezer km feletti futásteljesítményt, a hazai úthálózat csapnivaló minőségét, továbbá a típushoz olcsón beszerezhető alkatrészeket számba véve utóbbi könnyedén megbocsátható. Az úttartás, illetve az általános menetkomfort 16 éves autóhoz mérten hibátlan, méretükhöz képest a csík-lámpák fényereje kielégítő. A már említett, holtteres tükrön túl más kényelmetlenség menet közben nem tapasztalható, parkolni-tolatni gond nélkül lehet az amúgy jól átlátható karosszériának köszönhetően.

Kulminálnak a hibák a jobb hátsó saroknál: a kerékjárati ív már átrozsdásodott, a lemez hátrébb is javított és még dísztárcsa sincs

Kulminálnak a hibák a jobb hátsó saroknál: a kerékjárati ív már átrozsdásodott, a lemez hátrébb is javított és még dísztárcsa sincs

Ez a 300 ezer forintért kapható Mondeo tehát jó vagy rossz úton is vígan elviszi utasait, utastere a vártnál kevésbé zörög. Érthető, hiszen komolyabban törve nem volt, karbantartást is kapott. Korrekt ajánlat, hiszen a kötelező átíráson kívül nem kell azonnal és kötelezően további összegeket rákölteni. Amennyiben hosszabb távon is használná az a szerencsés vevő, aki ráakad, persze fordíthat rá. Jöhet új gumi, hátsó futómű-javítás, majd lakatolás, ha azonban csak egy tél a tét, ez a Mondeo azt vélhetően mostani állapotában is gond nélkül kihúzza.

Az 1993-2000 közti Mondeók használóinak 3,4 pontos átlagú véleményeit böngészve, és ezt a példányt kipróbálva bátran ajánlott egy hasonló beszerzése, ha nem kell szebb, jobb, fiatalabb jármű, vagy egészen egyszerűen ennyit szán rá a família. Sietősebbek nagyobb motorral vegyék, a dízelhez már bevállalósabbnak és még mázlisabbnak kell lenni – azok legtöbbször felülről közelítik a 288 Mondeo-használó tapasztalatait összesítő adatbázisunk 223 889 kilométeres átlagát. Mivel a sorozat ár/érték aránya parádés, ilyesmi korú benzines Mondeók viszonylag olcsón, 80-850 ezer forintért kelletik magukat.

Ez is érdekes lehet:
 

Lada újdonságok szakmányban

Kompakt szedánt, kompakt szabadidő-autót is fejleszt az elfeledett Lada, de olyan versenygépet...

Egyértelműbbé válik a KRESZ a gyermekek védelme érdekében

Tilos a gyerekszállító buszok melletti elhaladás, józanodhat az iskolák előtti sebességlimit...

Bele szabad ugrani? Renault Mégane II (2002-2008)

A kategória legjobb biztonságán túl 12 évvel ezelőtt komoly extrákat is hozott a komfortos Renault...

K.I.T.T. és a többiek – Top 10 kedvenc autós film

Igen, más méltán népszerű előadókkal itt volt David Hasselhoff, s ha már jött vele K.I.T.T. is...

1984-es Toyota Land Cruiser újonnan - egy évig rendelhető

Sajátos évfordulós kiadást készít a Land Cruiser 70-esből a Toyota, az 1984-ben megjelent ősmodellt...

A hét első képe az új Skoda Fabiáról: a műszerfal

Kívülről már teljes egészében megismerhettük az új Skoda Fabiát, most a beltér mutogatása következik...

Prémium minőségű, hétüléses sport-szabadidőautó: ennek mondják az új Volvo XC90-est

Hivatalosan is bemutatkozott a második generációs Volvo XC90, 1927 példányos First Edition bevezetési...

Toyota Verso 1.6 D-4D Limited teszt

BMW dízelmotort kapott a hétülésesként is rendelhető Toyota Verso kompakt egyterű. Kipróbáltuk...

Új Suzuki Vitara: januártól Magyarországon gyártják

Kiderült, hogy Vitara lesz a Suzuki legújabb modelljének a neve, premier októberben Párizsban...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (20 db)

ovecboy írta: 2011 november 14., hétfő 07:40:50

Nem tudom ki hogy van vele, de én autót nem 1-2 évre veszek.
21 évesen vettem első autómat, egy 14 éves "A" Vectrát. Jó állapotúnak tűnt, meg ment mint a mérgezett egér (2.0 8szelep). 1-2 évig nem volt vele baj, aztán jöttek a bajok, nem komolyak, csak veszélyeztették az üzembiztosságot. (akksi csere -ugyebár kb 5-6 évre mondunk egy akksit, és az előző tulaj ki tudja mikor tette bele), generátor csere (felújítottat egy rokontól, szóval nem volt drága, és jó!), töltőkábel csere. Természetesen amikor megvettem, akkor a szükséges dolgok (olaj, szíjak, vezérműkereke, észíjtárcsák, szűrők -benzinszűrő is, amit sokan figyelmen kívül hagynak-), ja és aki ismeri a típust, tudja, hogy ez kb 1,5 tank benzin ára (mai benzinárakon). Ezek után futásteljesítménytől függetlenül is legalább évente(!) egy szerviz, ami megint csak, ha nincs semmi rendkívüli, alig lépi át a 10-15 ezer ft-ot.
Nemrég kellet rákölteni a piaci értéke többszörösét, mert már átnyúltam a küszöbön, meg egyszerűen semmi olajnyomásom nem volt (180 ezerrel vettem, óra szerint, de mint tudjuk...., azóta kb 80 ezret toltam bele motorfúrásig) szóval motorfelújítás.
Na de azóta semmi gond vele, egy két elektromos malőr előfordul, de mégiscsak 20 éves lesz a gép.
Szummázva: akinek az autó egy eszköz hogy elmenjen A-ból B-be, az vegyen egy 86-os dízel Golfot, "úgyahogy" állapotban, friss vagy egy év műszakival, bagóért, aztán ha "kiszolgált" vigye a méhecskébe.
De akinek az autó nem csak egy használati tárgy, hanem esetleg hűséges társ, az igenis számoljon vele, hogy egy hűséges társsal törődni kell, és bizony áldozatokat követel.
300ezerért 95-ös autót meg..., hát nem tudom. Nem a korát kell nézni, hanem az évjáratot.
Lehet szép egy '95-ös Ford, de az sz*r. Spanyol összeszerelés mint tudjuk, szóval nem.
Inkább ennyiért nézzen az ember egy jól karban tartott (!) esetleg első tulajos, vagy legalábbis újkora óta "egycsaládos" autó (fater vette, gyerek megkapta stb.) a 80-as évek végéről, 90-es évek legelejéről, és az tutira a világból is kimegy.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Combi27 írta: 2011 november 13., vasárnap 18:51:48

300 ezerért ezt a szétrohadt autót? Csak Magyarországon lehet még ennek műszakija.Ha nem vették a fáradtságot hogy kétévente lealvázvédőztessék rendesen, akkor mi lehet a kopó dolgokkal?
Arról nem is beszélve hogy a küszöbnél már szépen folyik be a víz az utastérbe, és eszi a kárpitot is.
Ha meg lennék szorulva sem venném meg, pláne nem ennyiért.
Reális ára ha az én autómból indulok ki olyan 80-100 ezer :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Nika írta: 2011 november 12., szombat 22:32:45
Der Milan írta: 2 éve

Oké, értettem, köszi :)


Előzmények megtekintése

Azért ne vegyél rá mérget,de én így emlékszem,mintha még anno AutoBildben ezt olvastam volna erről.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2011 november 12., szombat 22:25:09
Nika írta: 2 éve

Én Mondeo-s vagyok,és a fórumon mi megkülönböztetjük a az I-es és a II-es Mondeot :)



Az Astrás téma azért nem I-lett,mert nagyon hasonlít a nagy i-betű a római I-esre,ezért félreérthető lett volna,így léptek a következő betűre a J-re :)


Előzmények megtekintése

Oké, értettem, köszi :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Nika írta: 2011 november 12., szombat 20:26:55
Der Milan írta: 2 éve

Jó oké, nem veszünk össze ezen. :) Tudom, hogy MKII-nek nevezik a ráncfelvarrottat, de gondolom ez egy gyári kód. Egyébként a karosszéria elemeken kívül motorválaszték, futómű azonos, illetve váltottak motort, azt hiszem, modernebb lett az 1.6 meg az 1.8, a V6 maradt ugyanaz. Ennyi erővel azon is vitatkozhatunk, hogy Omega B és Omega C két különböző autó-e. :) Ha a google-be beírja, hogy Mondeo II egy rakat képet ad ki a 2001-es generációról is az I-es mellett, emellett a Használtautókatalógusban is mint szakirodalomban Mondeo I típustörténeténél le van írva hogy az autó külsejét átszabták, a másik oldalon pedig Mondeo II néven található a 2001-től gyártott változat. Ezt elolvasva tekintettem második generációnak a 2001-eset, előtte én is 3-asnak gondoltam.



Egyébként amit nem tudok, lehet le van írva valahová, de nem kerestem... E Kadett után jött az F Astra utána a G Astra a H Astra és a J Astra. De miért J az uccsó? Miért nem I? A német ABC-ben is HIJK betűk jönnek egymás után... Ezt valaki tudja?


Előzmények megtekintése

Én Mondeo-s vagyok,és a fórumon mi megkülönböztetjük a az I-es és a II-es Mondeot :)

Az Astrás téma azért nem I-lett,mert nagyon hasonlít a nagy i-betű a római I-esre,ezért félreérthető lett volna,így léptek a következő betűre a J-re :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2011 november 12., szombat 20:18:43
Nika írta: 2 éve

Szerintem is 4 generáció van. Ezt a csíklámpásat MKI-nek hívták. A kicsit gömböjűbb,nagyobb lámpájút MKII-nek,amit 2000ig gyártottak. 2001-ben jött az MK3 amiből volt 2 facelift,egy talán 2003ban,a másik meg 2005 vége körül. A most futó szériát MK4nek nevezik :)


Előzmények megtekintése

Jó oké, nem veszünk össze ezen. :) Tudom, hogy MKII-nek nevezik a ráncfelvarrottat, de gondolom ez egy gyári kód. Egyébként a karosszéria elemeken kívül motorválaszték, futómű azonos, illetve váltottak motort, azt hiszem, modernebb lett az 1.6 meg az 1.8, a V6 maradt ugyanaz. Ennyi erővel azon is vitatkozhatunk, hogy Omega B és Omega C két különböző autó-e. :) Ha a google-be beírja, hogy Mondeo II egy rakat képet ad ki a 2001-es generációról is az I-es mellett, emellett a Használtautókatalógusban is mint szakirodalomban Mondeo I típustörténeténél le van írva hogy az autó külsejét átszabták, a másik oldalon pedig Mondeo II néven található a 2001-től gyártott változat. Ezt elolvasva tekintettem második generációnak a 2001-eset, előtte én is 3-asnak gondoltam.

Egyébként amit nem tudok, lehet le van írva valahová, de nem kerestem... E Kadett után jött az F Astra utána a G Astra a H Astra és a J Astra. De miért J az uccsó? Miért nem I? A német ABC-ben is HIJK betűk jönnek egymás után... Ezt valaki tudja?

A válaszoláshoz belépés szükséges
lacsi írta: 2011 november 12., szombat 18:14:28
nick írta: 2 éve

Jó ez a Mondeo, egyszer egy ilyennel mentem külföldre nyaralni, és megdöbbentett, hogy milyen jó a fogyasztása. 5 személlyel tele csomagtartóval a szemét majdnem kinyomva is 6 és fél környékén fogyasztott.



Török Tamás: Lada Samarat biztos nem vennék Mondeo helyett, azért nagyn nem egy kategória a kettő, elég csak beleülni és menni vele egy kört. Viszont nem vennék Chrysler Stratust sem, lehet akármilyen szép, kényelmes, stb. Ha valami alkatrész kell, akkor a Mondeoba percek alatt kapsz fillérekért, a bontókban is sok ilyen kocsi van. De ha egy amerikai Chryslerben tönkremegy valami, akkor nem lesz egyszerű beszerezni, és ha lesz egyáltalán alkatrész, akkor megkérik az árát, de simán benne van, hogy a kocsi heteket fog állni. Én csak gyakori európai típust vennék az biztos (Fodr, Opel, VW).



A cikkben az van, hogy a Mondeo a 3. generációnál tart, szerintem viszont a 4.-nél. Van ez, amiről a cikk is szól. A következő 96-ban jött ki a gömbölyített formával, felhúzott lámpákkal. 2001-től jött a 3. szögletesebb változat, és van a legújabb 4. generáció 2007-től.


Előzmények megtekintése

Nagyon tévedsz kedves Nick! Nekem 1 Chrysler Voyagerem van és 1 nap alatt bármit meglehet rendelni hozzá. Ráadásul még az ár sem olyan borzasztó és még válogatni is lehet, hogy gyárit akarok vagy utángyártottat. Pl: 1 olajszürő 650.- levegőszűrő 850.- fékbetét garnitúra 6-12000 között stb. Nem beszélve a bontókban is van minden. Tehát ez egy régi beidegződés, hogy az amerikai autókhoz semmi nincs. Én is kellemesen csalódtam.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Nika írta: 2011 november 12., szombat 16:27:01
Der Milan írta: 2 éve

3 generáció van Mondeoból, a 2. aminek a lámpái fel voltak húzva azok az első generáció facelift-es darabjai, kicsit máshogy néz ki, de ugyan az mint az első.


Előzmények megtekintése

Szerintem is 4 generáció van. Ezt a csíklámpásat MKI-nek hívták. A kicsit gömböjűbb,nagyobb lámpájút MKII-nek,amit 2000ig gyártottak. 2001-ben jött az MK3 amiből volt 2 facelift,egy talán 2003ban,a másik meg 2005 vége körül. A most futó szériát MK4nek nevezik :)

A válaszoláshoz belépés szükséges
Der Milan írta: 2011 november 12., szombat 12:50:09
nick írta: 2 éve

Jó ez a Mondeo, egyszer egy ilyennel mentem külföldre nyaralni, és megdöbbentett, hogy milyen jó a fogyasztása. 5 személlyel tele csomagtartóval a szemét majdnem kinyomva is 6 és fél környékén fogyasztott.



Török Tamás: Lada Samarat biztos nem vennék Mondeo helyett, azért nagyn nem egy kategória a kettő, elég csak beleülni és menni vele egy kört. Viszont nem vennék Chrysler Stratust sem, lehet akármilyen szép, kényelmes, stb. Ha valami alkatrész kell, akkor a Mondeoba percek alatt kapsz fillérekért, a bontókban is sok ilyen kocsi van. De ha egy amerikai Chryslerben tönkremegy valami, akkor nem lesz egyszerű beszerezni, és ha lesz egyáltalán alkatrész, akkor megkérik az árát, de simán benne van, hogy a kocsi heteket fog állni. Én csak gyakori európai típust vennék az biztos (Fodr, Opel, VW).



A cikkben az van, hogy a Mondeo a 3. generációnál tart, szerintem viszont a 4.-nél. Van ez, amiről a cikk is szól. A következő 96-ban jött ki a gömbölyített formával, felhúzott lámpákkal. 2001-től jött a 3. szögletesebb változat, és van a legújabb 4. generáció 2007-től.


Előzmények megtekintése

3 generáció van Mondeoból, a 2. aminek a lámpái fel voltak húzva azok az első generáció facelift-es darabjai, kicsit máshogy néz ki, de ugyan az mint az első.

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick írta: 2011 november 12., szombat 11:30:30

Jó ez a Mondeo, egyszer egy ilyennel mentem külföldre nyaralni, és megdöbbentett, hogy milyen jó a fogyasztása. 5 személlyel tele csomagtartóval a szemét majdnem kinyomva is 6 és fél környékén fogyasztott.

Török Tamás: Lada Samarat biztos nem vennék Mondeo helyett, azért nagyn nem egy kategória a kettő, elég csak beleülni és menni vele egy kört. Viszont nem vennék Chrysler Stratust sem, lehet akármilyen szép, kényelmes, stb. Ha valami alkatrész kell, akkor a Mondeoba percek alatt kapsz fillérekért, a bontókban is sok ilyen kocsi van. De ha egy amerikai Chryslerben tönkremegy valami, akkor nem lesz egyszerű beszerezni, és ha lesz egyáltalán alkatrész, akkor megkérik az árát, de simán benne van, hogy a kocsi heteket fog állni. Én csak gyakori európai típust vennék az biztos (Fodr, Opel, VW).

A cikkben az van, hogy a Mondeo a 3. generációnál tart, szerintem viszont a 4.-nél. Van ez, amiről a cikk is szól. A következő 96-ban jött ki a gömbölyített formával, felhúzott lámpákkal. 2001-től jött a 3. szögletesebb változat, és van a legújabb 4. generáció 2007-től.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Friss tesztek

Citroën C4 e-THP 130 teszt

Öt alatt fogyaszt. Vagy nem? Citroën C4 e-THP 130 teszt Videó

Milyen a Citroën C4 a PSA új csodamotorjával, az 1,2 literes, 3 hengeres turbós benzinessel?


Suzuki SX4 S-Cross 1.6L VVT teszt

Francba a turbómotorral! Suzuki SX4 S-Cross teszt

Szimpla fronthajtással és elvileg ósdi szívó benzinmotorral próbáltuk a Suzuki SX4 S-Crosst. És egy kicsit meglepődtünk.


Toyota Verso 1.6 D-4D Limited teszt

BMW motoros családi egyterű - Toyota Verso 1.6 D-4D teszt

BMW dízelmotort kapott a hétülésesként is rendelhető Toyota Verso kompakt egyterű. Kipróbáltuk, hogy milyen a bajor-japán házasság.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1mb3Jk

Hirdetés

FORD tesztek

Ford Tourneo Limited 2.2 TDCI teszt

Fontosabb utakra - Ford Tourneo teszt

A Limited kivitelű nyolcszemélyes Tourneo nem csak utaz(tat)ásra, hanem kifejezetten komfortos közlekedésre való, tele is raktuk utasterét a kollégákkal.


Ford Ranger menetpróba

Magyar utakon és árkon-bokron át nyúztuk: itt az új Ford Ranger

Noha egy ideje már nálunk is kapható, most próbálhattuk ki először az új Rangert, és a Ford kőkeményen is kényelmes pickupja meglepően pozitív csalódást okozott.


Ford Mustang Boss 302 villámteszt

Vágtában teszteltük a legizmosabb Mustangot Videó

A 4000 példányra limitált Ford Mustang Boss 302 szériából hivatalosan csak egy példány hajózott át Európába - az a példány, amit röpke fél órára mi is meghajthattunk.


Ford Grand C-Max 1.6 SCTi EcoBoost Titanium teszt

Teszten az itthon nem kínált Ford Grand C-Max Videó

Tavaly második generációjába lépett, és egyben kétfelé ágazott a Ford C-Max palettája. Nálunk a nagyobbik, hét üléssel is rendelhető Grand járt.


Ford Mondeo 2.0 SCTi Powershift Titanium Luxury teszt

A főnök autója - csúcs Mondeo teszt

Csúcsmodelljével, 2,0 literes, 240 lóerős, turbós, EcoBoost benzinesével járt nálunk a tavaly megújult Ford Mondeo, jó is volt!


Még több FORD teszt

Címlapon


Friss cikkek

Kínos kocc lett a Forma-1-es bemutató vége

Beégett a 16 éves F1-pilóta Videó

22 órája – Sztori

Nem ez az első eset, hogy kudarcba fulladt egy F1-show, viszont a rotterdami blama pikantériáját a sofőr zöld füle szolgáltatja.


Volvo PV444: 70 éves a svédek első modern autója

70 éves a Volvo Pobjedája, a PV444-es

Tegnap – Sztori

Mérföldkő a Volvónak: a PV444 volt az első önhordó karosszériás kocsijuk. A négyhengeres modell családi autóként és a raliban is bevált.


Forradalmi első és felejthető második után jön a Renault Twingo harmadik generációja

Farmotor, hátsókerékhajtás és öt ajtó, itt az új Renault Twingo

3 napja – Újdonság

Mindenképp jobb helyzetben van a harmadik, mint a második volt, elődjénél nagyobbat szólhat az új Renault Twingo.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

FORD MONDEO Turnier 2.0 TDCi Ghia

FORD MONDEO Turnier 2....

Ár: 999.000 Ft

Évjárat: 2003 / 12

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

FORD MONDEO Turnier 2.0 TDCi Ambiente

FORD MONDEO Turnier 2....

Ár: 1.240.000 Ft

Évjárat: 2005 / 1

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

FORD MONDEO 2.0 TDCi Ghia Digit Klíma. Érintős NAVI

FORD MONDEO 2.0 TDCi G...

Ár: 1.400.000 Ft

Évjárat: 2003 / 7

Kivitel: kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó