Audi A6, BMW 5 és E Merci 5 milláért

Prémiumautók 5 millióért?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Újonnan egy korrektebb lakás árába kerülnek a német prémiumgyártók nagyautói, néhány évesen azonban már egy új kompakt áráért megkaphatók. De melyiket érdemes megvenni?

Audi A6, BMW 5-ös, Mercedes-Benz E-osztály - kivétel nélkül olyan autók, melyek megjelenése tekintélyt parancsoló, utazni kifejezetten kellemes velük, de áruk ennek megfelelően újonnan még közepes felszereltséggel is inkább a 20, mint a 10 millió forinthoz áll közelebb. Sokan vágynak ilyen járgányra, de még a hazai, az anyagi lehetőségekhez képest túlzott mértékű autóra költéssel is csak nagyon kevesen engedhetik meg vásárlásukat – újonnan. Használtan azonban már egyik széria sem ritka látvány a hirdetések között. E modellek értéktartásának jót tesz keresettségük, ugyanakkor az kevésbé, hogy a kínálatban sok a külföldről származó példány, akár csillagászati futásteljesítménnyel, hiszen aki komoly nagyautót vesz, az rendszerint sokat is autózik. Természetesen a nepperek jól tudják, hogy népszerűek e modellek, ezért aztán külföldről is szívesen hoznak belőlük. Némi kalkulációval azonban hamar belátható, hogy a külföldi használt prémiumautó a nagyobb motorokat sújtó jelentősebb regisztrációs adóval, és a behozatali költségekkel egészen egyszerűen nem tolható a hazai átlagárak alá – csakis úgy, ha mégsem pont olyannak tüntetik fel a modelleket, mint amilyenek valójában, azaz gyakran kiderül, hogy az itthoni jónak mondott autók valójában nem is annyira jók, árukért külföldről jobb is beszerezhető.

A németországi hirdetéseket átfutva az e kategóriában itthon sem szerény, könnyedén évi 50 ezer kilométer feletti futásteljesítménynél komolyabbak is láthatók. Hihetetlen, de valóban léteznek példányok, amelyekkel akár évi 80-150 ezer kilométert hajtottak, és mindez állapotukon alig tükröződik vissza. Zömében a nagyobb motorral szerelt, fényűző változatok ilyenek, utóbbiakhoz mérten a kisebb motorosakból sokkal könnyebb szerény futásút találni.
Nehéz elképzelni, hogy létezik ilyen vásárló, de ha valakinek esetleg nem lenne konkrét kiszemelt típusa a német prémium triumvirátusból, akkor Használói véleményeink alapján legkevésbé az Audi A6 lesz meggyőző számára. Míg ugyanis másik két vetélytársánál a fő mumusnak egyértelműen a komplikált elektronikai rendszer tekinthető, e modellnél komoly szerkezeti problémák is adódhatnak, például a motorok jelentős olajfogyasztása miatt volt olyan, akinek egészen egyszerűen besült a drága autó motorja. Az avatottabb szakik szerint a turbódízelek légtömegmérője, EGR-szelepe, olajszivattyújának hajtólánca, turbója, kéttömegű lendkereke, nagynyomású befecskendező szivattyúja és klímakompresszora egyaránt olyan elem, amelyek már 200 ezres futásteljesítmény elérése előtt is jó eséllyel hibásodnak meg. A hazai utakon az alumínium lengőkaros első futómű is hamar javításra szorul, és természetesen e modell sem mentes az elektronikai hibáktól, talán a leginkább az bosszantó, amikor az elektromos kézifék nem old ki. A javítások kivétel nélkül drágák és sok audis a hazai szakszervizek hozzáértését is megkérdőjelezi. Hiába kényelmes, tágas, jól vezethető nagyautó az A6, választása előtt érdemes felidézni egy 2005-ös, nem is túlbonyolított, 2,0 literes TDI motoros példány tulajának véleményét: „Jó autó, olyan embereknek ajánlom, akik kalandvágyók és szeretnek azzal a tudattal autóba ülni, hogy nem biztos, hogy hazaérnek egy hosszabb útról és nem lepődnek meg egy 80, vagy esetenként 250 ezer forintos javítási számla láttán sem.” A használt A6-osok között válogatva fokozottan igaz, hogy noha a fényűzőbb, nagymotoros verziók jelentéktelen felára igen csábító, a fenntartási költségek miatt sokkal inkább józanabb döntés egyszerűbb, és kis futásteljesítményű példányt keresni.

Míg használói véleményeink alapján aktuális hármasunkból az Audi A6 osztályzata a leggyengébb, 3,6-os, a BMW 5-ösé a legjobb, 4,2-es (és a Mercedes-Benz E-osztályáé sem rossz, kereken 4-es). A 2000-es években gyártott BMW-k formáját meghatározó Chris Bangle nevéhez kötődő széria igen kiforrottnak tekinthető, mindössze első példányainál fordult elő néhány kifejezetten bosszantó hiba, például a fedélzeti elektronikákat vezérlő iDrive olyan mértékű lefagyása, melyet kizárólag a márkaszerviz, nem ritkán csak alkatrészcserével tudott orvosolni. A 3,0 literes dízelek és benzinesek befecskendező-rendszerével egyaránt lehet probléma, aki ésszerű változatot szeretne, az nyugodtan válasszon alapmodellt, a 2007-es frissítéskor érkezett, 2,5 literes, 190 lóerős benzines, és a 2008-ban debütált 177 lóerős, 2,0 literes turbódízel egyaránt bőven elegendő teljesítményű, ugyanakkor fogyasztásával és egyéb fenntartási költségeivel is pénztárcabarátnak mondható. Ha az ötöst konkurenseihez kell viszonyítani, markáns, ma is feltűnő megjelenésével, vezethetőségével egyaránt a leginkább nyerőnek tekinthető. Ez persze a használt példányok árain is meglátszik, de 2,0 literes dízellel akár három éves példányt lehet találni – őszinte 150 ezer kilométerrel az órában.
Nehéz helyzetben van az E Merci, hiszen a világ életében elnyűhetetlenségéről ismert sorozat hírnevét a kilencvenes évek derekán érkezett pápaszemes W210-es sorozat alaposan megtépázta - mintha törölte volna a megbízhatóság szót célkitűzései közül a stuttgarti gyártó. Ahhoz mérten aztán jelentős előrelépés volt a 2002-ben kigördített W211-es, ám ez kezdeti példányaival, opciós elektrohidraulikus fékrendszerével gyakran produkált hibát, így aztán ezen opciót törölték is a modell kínálatából. Mivel az ötmilliós sávban már szinte sorozatvégi, azaz csakis a 2005-ös frissítés utáni, de akár 2008-as példányok is találhatók, ezeknél nem kell sok hibára számítani. Miként a konkurenseknél, itt is választható akár hathengeres motor, sok földi jóval, többek közt automata váltóval felszerelt, 5 éves példány, de bőven található 3 éves, kevesebbet futott, kisebb motoros, eleve szerényebb fogyasztású is. Utóbbival nyilván kevesebb probléma adódhat, s bizony az sem kizárt, hogy 3 év múlva a ma puritánabbnak mondott példány fog többet érni, ugyanis ahogy telnek az évek, minél több rendszer dolgozik egy kocsiban, annál nagyobb eséllyel döglik be valami úgy, hogy az akár az egész autó működését blokkolja.
Hirdetés

Noha a drága prémiumautóknál fokozottan igaz, hogy a használtak vételára töredéke, akár már három évesen harmada az újkorinak, fenntartási költségeik semmivel sem szerényebbek, sőt, a jellemzően nagy futásteljesítmény miatt már akár három évesen is kalkulálni kell komolyabb javításokkal. Nem ritka az autó értékének akár 10-20 százalékát kitevő rutin szerviz-számla, de akár 7 szemjegyű, azaz milliós összeg is átutalásra kerülhet a márkaszerviz számlájára - úgy tűnik, frissnek látszó prémiumautót bizony használtan is csak venni lehet olcsón, de fenntartani nem. Mindezekért tehát e szegmensben a legfontosabb az eladótól független, lehetőleg márkaszervizben vagy típusismerettel rendelkező szakműhelyben elvégzett átvizsgálás, a lekérdezhető, hivatalos szervizmúlt. Nem kell feltétlenül óvakodni a külföldről származó példányoktól, mindössze az ott legtöbbször a hazainál jelentősebb futásteljesítményt kell szem előtt tartani, s tisztában kell lenni azzal, hogy regadóval nem lesz olcsóbb a kint csábító árú példány a hazaiaknál – persze, ha nem magyar rendszám kerül a járgányra, akkor bizony a hazai áraknál jelentősen kisebb kiadással is számolhatunk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 16:03
    Permalink

    Engedelmeddel nagyon nem értek egyet az írásoddal! Rossz autót nem gyártanak az ilyen “horror” történetek szerintem sok túlzást tartalmaznak. Sajnos elég öreg vagyok, sok kocsim volt, de ilyen mértékű javitási költséget soha nem tapasztaltam. Az előző kocsim S 140-es “bálna merci” volt, semmi különös hibája a 4 év alatt nem volt pedig “neppertől” vettem 280 000 km-el az órába. Mostani kocsim a bálna utódja ( W220 ), kitűnő autó semmi hibája nincs . Törött, elhanyagolt autók vannak, ezeket állandóan hirdetik vételre várva a “madarat”, hogy megvegye, de nem ez az általános ( szerintem ). Talán még egy gondolat ! Csodák nincsenek, 500000 Ft-ért maximálisan felszerelt luxusautót nem lehet kapni

  • 2017.10.31. at 16:03
    Permalink

    Hát, igaza van a 2005-os 2,0 TDI motor hibávan,Egy kalap szar német kocsi, Nekem a 2005 passat 60 000 km alatt 4 szer nagy javítás, kb 800 000 ft: Olajpumpa,Komforelektronia hiba(2 hét javítás márkaszervízmél), 2 szer befecskendezés hiba( kb 250 000 ft/ 1 darab),
    Hosszú útra nem javaslomsenkinek, és legyen nálad mindig a Autómentő telefon száma és sok sok pénz az javításra
    Kálmán

  • 2017.10.31. at 16:03
    Permalink

    A saját garázsos képről csak annyit, hogy amikor A6 vételén törtem a fejem és nézegettem az egyik online oldalon az eladó autókat, akkor volt egy a fenti képhez hasonló hely, ahol “csak” kb. 10 Audit láttam eladót. Az biztos nem nepper volt. Egyetéretek azokkal, akik azt írják, hogy meg kell nézetni, mindegy, hogy honnan veszed.

  • 2017.10.31. at 16:03
    Permalink

    És a tulaj nem magyar? Most már magyarországon szervizeled/az is lehet hogy saját magad, és attol még az nem tákolás/, magyar utakon közlekedsz vele, és ott is tankolod. Ettől nem vagy te hanyag tulaj és az autód sem rossz.

  • 2017.10.31. at 16:03
    Permalink

    Szerintem leírtam mindent részletesen, hogy miért jár jobban a kintivel. Az autóm Németországból lettek hozva. Az egyik Dortmundból a másik meg Bremenhafenből. Az autóim igen annyira magyarok csak hogy magyar rendszám van rajta és Sosem hagytam hogy becsapjon egy nepper sem és, hogy kilométeróra állított autót sózzon rám. E

  • 2017.10.31. at 16:03
    Permalink

    Nem kell félni a külföldi vásárlástól nyugodtan lehet hozni Németből Hollandiából vagy más EU-s országból. Ha meg nem vagy rutinos azokban a dolgokban hogy mit kell megnézni ahhoz hogy ne vegyél zsákbamacskát akkor vidd el a DEKRA-hoz egy bevizsgálásra. Cirka 200€. Szerintem CSAK külföldről szabad hozni autót lehet, hogy egy nagyon picivel drágábbra fog kijönni a végösszeg mint ha itthon vennéd, DE JOBBAN Jársz. Ha kint veszed akkor ott nincs óra állítás, és 99,9% hogy márkaszervizbe viszik és ott nem sufni-tuningolják ha valami baja van, hanem cserélik a fődarabokat, és jobban vigyáznak az autókra mint itthon . Inkább kint járjon az autó többet autópályán és jobb utakon mint itthon a rosszabbnál rosszabb minőségű útnak nem nevezhető förmedvényen. Meg az sem mindegy hogy kint autópályáznak vagy itthon rövidebb távon vagy éppen városban. Mert nem egyformán kopnak az alkatrészek. Sőt a kormányon és az ülésen is meglátszik hogy hol használták. Egyszó mint 100 NEM kell félni a kinti vásárlástól!

  • 2017.10.31. at 16:03
    Permalink

    Az A6 egy nagyon jó autó minden szempontból.Ha nem így lenne,akkor a németek nem vennék ilyen darabszámban.Ott is ez a legnépszerűbb a 3 közül.A cikk megállapítása valószínűleg a külföldről behozott,széthajtott darabokra vonatkozik, s főleg a beteges motorú 2 literes dieselre.A három felsorolt típus közül az A6 a legmodernebb technikailag,s a legjobb is (3.0 TDI,2006 után 233 le,quattro).Mindösze annyit kell csinálni,hogy leellenőrizhatő előélettel szabad megvásárolni,kizárólag hivatalos Audi szervizkönyvvel,azt pedig az Audi computer rendszerben kell ellenőrizni.Nyilván,ha ebből látod,hogy mindennek ellenére az éppen kiválasztott autóval a szervíztörténetben sok gond volt,keress egy másikat.Ennyi.Nyugodtan vegyél egy ilyen kocsit,nem fogsz csalódni.A fenti megállapítások persze általában minden használta autó vételkor érvényesek.Érdekes,nekem az így vásárolt kb. 10 db autómmal (mind Audi) sosem volt gondom.

  • 2017.10.31. at 16:03
    Permalink

    Jól leirja a lényeget a cikk. Tök mindegy hol és mikor veszed, így is úgy is mélyen a zsebbe kell nyúlni. A vagánykodásnak ára van!
    Csak egy ellentmondás van benne, mégpedig az hogy a magyar példány nem biztos hogy olyan jó mint aminek látszik. A cikk is kitér rá hogy magyarországon csak kevesen engedhetik meg maguknak újonnan. A kínálat mégsem szerény. Na akkor honnan is van ennyi belőle??? A hazai prémium kínálat legalább 70%-a használtként került az országba. A BMW és az Audi biztos.

  • 2017.10.31. at 16:03
    Permalink

    Pedig komolyan komolyan gondolkoztam rajta, hogy a következő kocsim egy A6-os lesz amit németből, vagy hollandból hozok be, de ezután a cikk után elment a kedvem az egésztől…

Vélemény, hozzászólás?