0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

A meggazdagodott suzukis autója? Teszten a Kizashi!

Elsőként teszteltük: Suzuki Kizashi 2.4

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Újabb eszközzel feledteti valahai olcsóságát a Suzuki, itt a Kizashi, mely a középkategória elitmezőnyében kíván versenyezni.

Teszt
Műszaki adatok

Ránézésre 4,65 méteres hosszánál nagyobbnak hat az igazi középkategóriát külső méreteivel alulról közelítő Kizashi

Ránézésre 4,65 méteres hosszánál nagyobbnak hat az igazi középkategóriát külső méreteivel alulról közelítő Kizashi

Sajnos a hazai utakon autózva többet számít az autó megítélése, mint valós tulajdonságai. Hiába jó az új Swift, a kollégákkal egymásra licitáltunk a bosszantóbbnál bosszantóbb történetekkel, kivel, miként kekeckedett a többi autós, míg a piros Swifttel autózott. Ha másért nem is, már csupán a márkakép erősítésére kiváló lehet a Suzuki első, ráadásul teljesen saját fejlesztésű, 4 év alatt a semmiből elővarázsolt középkategóriása, a Kizashi. Elsőként a 2007-es Frankfurti Autószalonon mutatkozott be, döbbenetesen futurisztikus, kombis karosszériával, majd további két koncepció megjelenésével józanodott a mostani, egy-egy szögből fickósan kinéző, de azért összességében nem éppen extravagáns négyajtóssá.

Xenonfény, 18 colos alufelni, hátsó légterelő egyaránt jár Xenonfény, 18 colos alufelni, hátsó légterelő egyaránt jár Xenonfény, 18 colos alufelni, hátsó légterelő egyaránt jár

Xenonfény, 18 colos alufelni, hátsó légterelő egyaránt jár

Nem kell különösebb típusismeret, elég rápillantani a tesztautóra és a króm ajtó-díszlécekből, hasonló fényű felnikből, valamint a csomagtér-fedélre biggyesztett szárnyacskából azonnal kitűnik, a Kizashi fő piaca az Egyesült Államok. A német importőr 1000, a hazai messze 100 példány alatti eladást vár az idei évre. Elsőre pesszimista becslésnek tűnik, hiszen a Használói Véleményeink alapján csaknem kivétel nélkül elégedett, több százezer hazai Suzuki tulajból remélnénk, hogy legalább 1 százalék vehet idén új autót és akár a középkategóriáig nyújtózhat, ez esetben pedig aligha eshet ki látókörükből a Kizashi.

Kissé feszes felfüggesztéseivel a Kizashi sem szereti az egyenetlen felületű utakat

Kissé feszes felfüggesztéseivel a Kizashi sem szereti az egyenetlen felületű utakat

Bőr kárpitozása ellenére sem vetítősen prémiumos a tisztességesen összerakott, jó megjelenésű beltér

Bőr kárpitozása ellenére sem vetítősen prémiumos a tisztességesen összerakott, jó megjelenésű beltér

Ha alaposabban szemügyre vesszük, a 4,65 méteres hosszból és a 2,7 méteres tengelytávból is megállapítható, a formájával egyértelműen középkategóriásnak tűnő négyajtós valójában az alsó-középkategória és a klasszikus középkategória közötti határon áll. Az utóbbiban bestseller Ford Mondeótól 19, az Opel Insigniától 18, a Honda Accordtól 12,5 cm-rel, az új Volkswagen Passattól pedig mindössze 11,9 cm-rel marad el. Az utastér is egyértelműen középkategóriás méretű, a kidolgozás és az anyagválasztás jól másolja a konkurenseket az első ajtók kárpitozása és a műszerfal felső íve egyértelműen passatos, ez persze egyáltalán nem baj. Kellemes a puha plasztikok tapintása, de az anyagok nagyon trükkösek, ami az ajtókon puha, az a műszerfal tetején száz százalékosan azonos megjelenéssel, de kemény. És ez így van rendjén: az ajtó egésze kellemes könyöklőfelület, a műszerfalat pedig csak nézzük. Az ajtók jelentős része amúgy az ülésekhez hasonlóan bőrrel burkolt, puhító-betét ezek alá is került. Látványos, de becsapós a minden esetben megvilágított műszeregység, mivel a kormánykerék pont kitakarja a fényszóró visszajelzőjét, így könnyű elfelejteni bekapcsolását. A műszerek rajzolatát kissé túlpörögték a tervezők, a sebesség- és a fordulatszámmérőben is sűrűn skálázták az órákat és biztos, ami biztos, egy kisebb és egy nagyobb átmérőjű körben is megtették ezt. Érdemesebb lett volna a középkonzol formatervére több időt fordítani, az ugyanis matt fekete hátterével egy picit puritán, de még mindig nagyságrendekkel jobb, mintha egy megkérdőjelezhető ízlésvilágú mű-fa, vagy álkevlár betét került volna oda. A gombok és a szolgáltatások a Swiftből ismerősek: kormányról vezérelhető kihangosító, USB-csatlakozós, MP3-olvasós hangzórendszer egyaránt alapáron jár. Azért vannak plusz szolgáltatások, például a légkondi kétzónás, de ezen kívül ugyanazzal az olcsó szabvány szellőzőrendszerrel van dolgunk, mint amilyen az összes többi Suzukiban (és egyébként minden japán kocsiban akár három, akár tíz millióért) van. Persze, nem várnánk el egy béemwésen kifinomult rendszert, de a beállítási lehetőségek szegénysége azért elég zavaró. Egyébként az összes többi funkció esetében is felismerhető a swiftes eredet. A fedélzeti számítógép viszont végre a kormányról lapozható, ha nem is az összes, de mindkét első ablak egyérintéses, a tükrök pedig elektromosan behajthatók, a gombok az ajtókon is megvilágított hátterűek. A részletekbe voltaképp nemigen lehet belekötni a legfőbb mérce, azaz a kiviteli minőség jónak tűnik, az illesztések egyenletesek, a berendezés rossz úton sem zörög, azaz tisztességes munka a Kizashi beltere.

Átlagtermettel elöl-hátul jó a helykínálat, légbefúvó a hátsó utasoknak is jutott Átlagtermettel elöl-hátul jó a helykínálat, légbefúvó a hátsó utasoknak is jutott

Átlagtermettel elöl-hátul jó a helykínálat, légbefúvó a hátsó utasoknak is jutott

Nincs hiány pakolóhelyekből, mind a négy ajtóra jutott palacktartós zseb, a kesztyűtartó méretes és a könyöktámasz rekeszéhez hasonlóan flokkolással zörgésmentesített. Igényes az első ülések három fokozatú fűtése, a bőr huzatok fehér varrása, csak maga a perforált bőrkárpit nem a legigényesebb fajta. Az üléseknek is legfeljebb a picit rövid ülőlapja és a háttámlák lanyhatag tartása róható fel. Egy-egy légbefúvó a hátsó utasoknak is jár, ám a második sorban a jelentős kardánalagút miatt sem élmény a középső ülőhely, a két szélső azonban 180-185 cm-es testmagasságig hibátlan, az ennél magasabbaknak is csak a fejtér tűnhet szűknek. A középkategóriához mérten átlag alatti a 461 literes csomagtartó, a hasznos térbe forduló zsanéros fedél primitív, ahogyan a pusztán támladöntéses bővíthetőség is. Az átjáró nagyon szűk, a bővített raktér a hátsó ülésnél jelentős lépcső miatt is nehezen használható ki, ám az ilyen karosszériaformát preferálók az ehhez hasonló megoldásokat szokták meg.

Középkategóriás vetélytársakhoz mérten nem nagy a 461 literes, szűk átjáróval bővíthető csomagtér. Pótkerék helyett csak defektjavító jár Középkategóriás vetélytársakhoz mérten nem nagy a 461 literes, szűk átjáróval bővíthető csomagtér. Pótkerék helyett csak defektjavító jár Középkategóriás vetélytársakhoz mérten nem nagy a 461 literes, szűk átjáróval bővíthető csomagtér. Pótkerék helyett csak defektjavító jár

Középkategóriás vetélytársakhoz mérten nem nagy a 461 literes, szűk átjáróval bővíthető csomagtér. Pótkerék helyett csak defektjavító jár

Kerekített rombuszból kacsint ki a kipufogóvég

Kerekített rombuszból kacsint ki a kipufogóvég

Motorpalettájával sajnos jelentős hátrányból indul a Kizashi, jelenleg egyetlen, 2,4 literes, négyhengeres, 178 lóerős benzinessel kapható. A középkategóriában azonban a dízelek a nyerők, aki ekkora benzinest vesz, az rendszerint már több hengert, egyenletesebb alapjáratot – és szebb motorhangot szeretne. Extrém alacsony, 550/perces alapjárati fordulatánál ugyanis a Kizashi négyhengerese kissé egyenetlen, de akkor legalább csendes. Talán a 6 fokozatú manuális váltós, elsőkerék hajtású verzió meggyőzőbb lenne, ám tesztautónk fokozatmentes automataváltós és összkerékhajtású volt – ez utóbbi két rendszer mindenképp együtt jár. Utóbbi kapcsolható, választható csakis elsőkerékhajtás, vagy az ESP jeleinek megfelelően, az első kerekek tapadásvesztéseskor, elektromosan vezérelt lamellás kuplungon keresztül mehet nyomaték a hátsó kerekekhez is. Ez a beállítás aszfalton is javítja az elindulási képességet, havon, jégen pedig még többet ér. A CVT váltó azonban sokat levesz a motor erejéből. Gyári adatok szerint automata váltóval 7,8 helyett 8,8 másodperc a 100 km/órára gyorsítás, 215 helyett 205 km/óra a végsebesség. Nekünk még ennyire sem tűnt dinamikusnak a CVT-s Kizashi, ám leginkább az előadásmóddal van gond. A gázpedált komolyabban taposva a fokozatmentes automata nagy fordulatra kényszeríti a motort, amely nem túl fickósan gyorsít, hangos, egyáltalán nem sportos, inkább afféle eldugult porszívós hangszín kíséretében. Kényelmi szempontból viszont támadhatatlan a CVT, finoman szabályozza a motor fordulatát, 6 programozott fokozata a kormányra tett fülekkel is gyorsan kapcsolható. További előnye, hogy higgadt körülmények között nagyon alacsony fordulatszámot állít be, például az autópályás 130 km/óra 2300/perc környékén futható. Ez jó, ám az, hogy onnan padlógázra is elég lanyhatagon gyorsít a majd’ 180 lóerős gép, egyáltalán nem az. Viszont a szélzaj már a megengedett autópálya-sebességnél is elég jelentős, nagy kár, mert amúgy a Kizashi nagyon kellemes hosszútávfutó lenne. Nagyrészt városban autózva, a motort próbálgatva produkált jóval tíz liter feletti fogyasztás a 178 lóerőhöz mérten még csak-csak elfogadható, a menetdinamikához mérten viszont sok.

Jól olvashatók, de kissé túlcizelláltak a műszerek. A kormánykerék a visszajelző lámpák egy részét kitakarja. Az első-hátsó tolatóradar és az összkerékhajtás, valamint az első ködfényszóró egy helyről kapcsolható, ám a ködzárófény a bal oldali bajuszkapcsolóra került Jól olvashatók, de kissé túlcizelláltak a műszerek. A kormánykerék a visszajelző lámpák egy részét kitakarja. Az első-hátsó tolatóradar és az összkerékhajtás, valamint az első ködfényszóró egy helyről kapcsolható, ám a ködzárófény a bal oldali bajuszkapcsolóra került

Jól olvashatók, de kissé túlcizelláltak a műszerek. A kormánykerék a visszajelző lámpák egy részét kitakarja. Az első-hátsó tolatóradar és az összkerékhajtás, valamint az első ködfényszóró egy helyről kapcsolható, ám a ködzárófény a bal oldali bajuszkapcsolóra került

Suzukikhoz mérten nagyon jó az elöl McPherson, hátul multilink futómű, ám mivel a középkategória a mérce, itt már többet várnánk. A nagyobb úthibák ütéseit a hosszú rugóutak nagyrészt elnyelik, de városi sebességnél a karosszéria már a kisebb zökkenőkön is megmozdul, ez persze a meglehetősen peres, 235/45 R18-as abroncsoknak is betudható. Ráadásul az abroncsok gördülése és az úthibákon való trappolása is erősen betolakszik az utastérbe. A feszes hangolás ellenére sem sportos vagy élvezetes a kanyarodás, mert ugyan még a kicsit gyorsabban vett kanyarokban is egészen jól, csekély oldaldőléssel fordul a Kizashi, ám egy ponton, nagyon hirtelen válik vészesen alulkormányzottá, azaz szinte kitolja az orrát a kanyarból. Becsapós, mert a kormánymű amúgy szintén eltalált, közvetlen és jól belőtt rásegítésével kellő visszajelzésű. Összességében a futómű a motorhoz hasonló karakterű: kényelmes sofőröknek ajánlható.

Mindkét első ülés elektromos állítású, de csak a memóriás vezetőoldali liftezhető

Mindkét első ülés elektromos állítású, de csak a memóriás vezetőoldali liftezhető

A Kizashi esetében olyan szerencsés helyzetbe kerültünk, hogy az autót elsőként, még hivatalos árának publikálása előtt tesztelhettük. Időközben kiderült, a tesztautó (és egyben az egyetlen, itthon forgalmazott verzió) ára 9 290 000 forint, amihez jön még a metálfényezés 150 ezres tétele. Az, hogy kik lehetnek a Kizashi vevői, nem is elsősorban az ár, sokkal inkább a márkahűség kérdése. A Mazda6 sportosságát, a Honda Accord karizmatikus jóautóságát, vagy az európai vetélytársak kifinomultságát értékelő vásárlók aligha fognak zokogva összeverekedni a szalonokban a Kizashi első példányaiért. Ám a Suzuki jobb módú fanatikusai a megszokott és itt is érezhető minőségért és az értékarányos árért választhatják majd a Kizashit, és nem fogja őket eltántorítani, hogy mindössze egyetlen felszereltséggel, csakis fekete bőrkárpittal létezik, nincsen sem aktív vezetéssegéd (holttérfigyelő, sávtartó elektronika vagy távolságtartós tempomat), sem divatos csilivili elektronikák (pl funkciókat beállító menürendszer). A flottájukba Suzukikat választó vállalatoknál is befutó lehet a Kizashi, ám a privát vásárlók a 10 millió forint közeli ár és a dízelmotor hiánya miatt várhatóan még úgy sem lesznek elcsábíthatóak, hogy automata váltós, összkerékhajtású, hasonló ellátmányú (kulcs nélküli indítórendszer, xenon lámpa, 7 légzsák) és méretű autó mástól sem kapható olcsóbban. A modell azonban még így is sikerként vonulhat be a gyár történelmébe, legfőbb feladata ugyanis alighanem a Suzuki modelljeit sújtó olcsóautós márkakép lerombolása, erre pedig az a néhány eladott, és a szalonokba kiállított példány is elég lehet. Ha pedig befut az ígért turbódízel motor, azzal és persze jó árral, kedvező fogyasztással, akár a Swift Sedanhoz hasonlóan, ismét népi limó lehet a Suzuki.

A Suzuki Kizashi 2.4 4x4 CVT és egy-egy konkurense

Audi A4 2.0 TFSI quattro S tronic Subaru Legacy 2.5 CVT Suzuki Kizashi 2.4 4x4 CVT
Hengerűrtartalom [ccm] 1984 2457 2393
Teljesítmény [kW/LE (1/min)] 155/211(4000) 123/167(5600) 131/178(6500)
Nyomaték [Nm(1/min)] 350(1500-4200) 229(4000) 230(4000)
Hossz x szélesség x magasság [mm] 4700x1825x1430 4730x1780x1505 4650x1820x1470
Tengelytáv [mm] 2810 2750 2700
Csomagtér [l] 480-960 486 461
Végsebesség [km/óra] 246 210 205
Gyorsulás [0-100 km/óra] 6,6 10,3 8,8
Vegyes fogyasztás [l/100 km] 7,1 8,0 8,3
CO2 [g/km] 167 185 191
Ár [Ft] 12 390 000 9 840 000 nincs adat

Méretek

Hosszúság: 4650 mm
Szélesség: 1820 mm
Magasság: 1470 mm
Saját tömeg: 1605 kg
Össztömeg: 2030 kg
Tengelytáv: 2700 mm
Karosszéria-kivitel: limuzin
Csomagtér: 461 liter

Motor és váltó

Motor: Otto motor
Motorosztály: EURO 5
Hengerűrtartalom: 2393 cm³
Hengerek/szelepek száma: 4/16
Sebességváltó: fokozatmentes automata
Nyomaték: 230 Nm 4000 1/min-nél
Teljesítmény: 131 kW (178 LE) 6500 1/min-nél

Menetteljesítmény

Végsebesség: 205 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra: 8,8 s
CO2-kibocsátás: 191 g/km
Gyári vegyes fogyasztás: 8,3 l/100km

Vissza a teszt szövegéhez

Ez is érdekes lehet:
 

Nem várt ugratások egy minnesotai autópályán

Vicces jelenetet rögzítettek egy amerikai autópálya kamerái. Annyira felpúposodott az aszfalt...

Eladó egy McLaren SLR Stirling Moss - közel 4 millió euróért

Ami most az AMG GT, az volt az SLR a kétezres évek elején: a Mercedes csúcsa. Ebben az időben...

Kisebb és takarékosabb dízellel, hamarosan automata váltóval is jön a Ford Transit és Transit Custom

Lecseréli a 2.2 TDCi motorokat a Ford, a 2.0 EcoBlue a személyautókba is bekerül majd, a vele...

1,8 kilót nyom a LiquidPiston 3 lóerős bolygóműves motorja

Úgy tűnik, nem csak a japánok hisznek a bolygóműves motorokban: egy amerikai startup cég is fejleszt...

Aukcióra bocsátják a dubaji rendőrök által lefoglalt autókat

A dubaji rendőrség a Facebookra posztolta ki, hogy 81 járművet kaptak el az utóbbi időben. A...

Az eladásra kínált használt kabriók közel harmada BMW vagy Mercedes

Jó tudni a hőségben: mind több használt kabrió közül válogathatnak az autóvásárlók. Legtöbb eséllyel...

Audi A6 2.5 V6 TDI quattro Tiptronic, 2003 - használtteszt

Újkori árának tizedéért lehet hozzájutni a 13 évvel ezelőtt istenített Audi A6-hoz. Kelendő a...

SEAT Ateca nemzetközi bemutató és menetpróba

A SEAT első igaz szabadidő-autója a kompakt méretű Ateca. Spanyol fejlesztés, spanyol modellnév...

Toyota Corolla Verso 1.6, 2003 – használtteszt

Tizenévesen is jól tartja az árát az első generációs Toyota Corolla Verso, pedig az egyterűek...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (23 db)

Der Milan írta: 2013 augusztus 07., szerda 10:31:24
sziló írta: 3 éve

Egyet értek IKE-vel!!!

A mai MAGYARSÁG meg van halva a Német autóktól vw, audi, bmw, mercedes, skoda, opel, stb sorolhatnám. Vagy inkább veszik a sok ócska Taljá és Frankie fostalicskát mert presztizs!!!

De a mai emberek minimálbéres keresetük révén sírnak, hogy ilyen kis fizuból nem lehet megélni. El is hiszem ha ezeket a drága fenntarthatattlan dögöket veszik mert derogál nekik a mi kis SUZINK!!!

Én most már lassan 6 éve vagyok NÉMETBEN és itt azt látom a normálisabbikja megveszi a saját márkáját, de mellete ott van valamelyik JAPÁN a biztonság kedvéért. De vannak emberek akik csak a JAPÁNRA esküsznek és ezalatt értem a mi kis SUZINKAT mert olcsó (nem az ára) a fenntartása tankolni és a kötelező olajcseréken kívűl mást nem ígényel. Sok itt a SWIFT, SX4, régi SWIFT, ALTO, GRAND VITARA, stb. A flinci-flancos BAYOROKNAK megfelel a CSÓRÓ MAGYARNAK nem!!!!!!

És csak azért mert egy nagy S betü van az elején, hátúlján már nem kell senkinek, ha BMW felirat lenne rajta senki sem kritizálná, hogy milyen puritán a belseje, meg a vezethetőségében is találtak hibát. Ez már lassan olyan mint a " VAN RAJTA SAPKA, NINCS RAJTA SAPKA. VAN FÜSTSZŰRŐS CIGIJE, NINCS FSZ CIGIJE " És még annyi nekem van egy 2010-ben forgalombahelyezett 2007-es évjáratú SUZUKI SX4 GLX AC 1.5-öm az A-ból B-be el visz és még sose hagyott cserben, pedig már van benne 60 000 km 2.5 év alatt. És még egy régi HONDA CIVIC is van a tulajdonomban szintén 1.5-ös Novemberben lesz 22 éves tökéletes állapotban majd, hogy nem szalon állapotú semi extra nincs benne se el. ablak se klíma, se ABS.

Meg még annyi aki hiányolja a KIZASHI-ből a sok elektromos kütyüt sávtartó biszbaszt, távolságtartó valamit, meg a sok marhaságot amit bele raknak az EURÓPAI PRÉMIUMOKBA, MEG MINIKBE Én személyszerint azt ajánlom inkább tanúljanak meg az emberek autót vezetni és ne ezekre a marhaságokra hagyatkozzanak. Nem tudok elképzelni egy olyan autót amit nem kell vezetni az már nem is autó vezetés, meg, hogy az autó belefékez mert túl közel került az elötte levőhöz.

Ezeket a hülyeségeket a Németek találták ki mert itt rengeteg a kocc, meg a baleset mert már nics ember aki érezné az autót ezér jó ez a sok extra!!!



köszönöm: tvrtko!!!


Előzmények megtekintése

Én csak 3 éve élek kint, jelenleg Münchenben, egyetlen régi Swiftet láttam egy csóró környéken, néha feltűnik egy-egy új Swift, egy alkalommal láttam Kizashit de soha egyetlen SX4 nem jött szembe. Igaz 3 év alatt láttam kb. 3 Fiat Sedici-t... az már aztán igazi talján szar nem igaz?! Statisztikát nem tudnék csinálni de legalább 20 Porschét látok mire egy Swift szembe jön.
Nem ültél Te még életedben normális kocsiban ha ennyire el vagy ájulva a Suzukitól, nem mondom azt, hogy rossz, elvisz A-ból B-be minimális szervizköltséggel, de se teljesítményt se semmi komolyabb extrát nem kapsz hozzá. Ja ha már SX4, ülj bele egy minimum 10 éves szar franciába és nézz körül benne, majd csodálkozz, hogy mi a különbség a francia javára, nem mellesleg az én 17 éves Lanciám is kijön annyiból amennyit egy SX4 elkér a különbség csak az, hogy az enyémben van erő 130 fölött is, még írhatnám, hogy mi mindenben jobb de egy megrögzött Suzukis ezt meg sem értené mert csak a szervizszámlától retteg egy olasz kocsi esetén.

Nem rossz a Suzuki de azért ne csináljunk már belőle Bentley-t.

A válaszoláshoz belépés szükséges
sziló írta: 2013 augusztus 06., kedd 19:26:19
ike írta: 5 éve

A hétvégén volt lehetőségem vezetni.

Csak sajnálni tudom, aki a nem tartja konkurensnek az Opellal, Passattal, Skodával (ez már vicc). Ezek fapados változatának akciós árait szembeállítani a Kizashi 9,2milliós árával enyhén szólva nevetséges.

A konkurens modelleknél a xenon, a szélvédőfűtés, az első-hátsó radar, a cvt váltó, a tempomat, elektromos ülésállítás (ülőlapdöntéssel és deréktámasszal), napfénytető, a kikapcsolható 4WD, automatikusan sötétedő belső tükör, automatikus fényszórókapcsolás, esőérzékelő ablaktörlő stb. mind külön extra, vagyis pluszköltség, ha egyáltanán elérhető.



Viszont, van néhány dolog, ami ezért az árért hiányzik belőle, de ez már a marketing része.

-A csomagtartó nyitható belülrő, míg a benzinsapkafedél nem.

-A tükrök elektromosan behajthatók, de csak külön gombnyomásra, nem automatikusan.

-Ezen a szinten nekem hiányzik a DVD-s/GPS-es fejegység, tolatókamerával.

-A hátsó középső ülés egy pupszli, nem tart semmit.



Mindazonáltal, elég meggyőző a motor dinamikája és a stabilitása. A német középkategória igenis konkurenciát kapott, nem is akármilyet. Míg ki nem próbálta a sok Suzuki-ellenlábas, ne alkosson vélemnyét róla. A japán minőség pedig nem lehet vita tárgya.



Az, hogy az USA-ban 3,5-5 millió között kapni, az csak a hazai adóknak köszönhető. Szerintem, itthon a kategóriájában jó árszinten van, csak a hazai mentalitással van baj, mármint, hogy ez "csak" egy Suzuki.

Szerintem, igenis méltó vetélytása a német autóknak... is!


Előzmények megtekintése

Egyet értek IKE-vel!!!
A mai MAGYARSÁG meg van halva a Német autóktól vw, audi, bmw, mercedes, skoda, opel, stb sorolhatnám. Vagy inkább veszik a sok ócska Taljá és Frankie fostalicskát mert presztizs!!!
De a mai emberek minimálbéres keresetük révén sírnak, hogy ilyen kis fizuból nem lehet megélni. El is hiszem ha ezeket a drága fenntarthatattlan dögöket veszik mert derogál nekik a mi kis SUZINK!!!
Én most már lassan 6 éve vagyok NÉMETBEN és itt azt látom a normálisabbikja megveszi a saját márkáját, de mellete ott van valamelyik JAPÁN a biztonság kedvéért. De vannak emberek akik csak a JAPÁNRA esküsznek és ezalatt értem a mi kis SUZINKAT mert olcsó (nem az ára) a fenntartása tankolni és a kötelező olajcseréken kívűl mást nem ígényel. Sok itt a SWIFT, SX4, régi SWIFT, ALTO, GRAND VITARA, stb. A flinci-flancos BAYOROKNAK megfelel a CSÓRÓ MAGYARNAK nem!!!!!!
És csak azért mert egy nagy S betü van az elején, hátúlján már nem kell senkinek, ha BMW felirat lenne rajta senki sem kritizálná, hogy milyen puritán a belseje, meg a vezethetőségében is találtak hibát. Ez már lassan olyan mint a " VAN RAJTA SAPKA, NINCS RAJTA SAPKA. VAN FÜSTSZŰRŐS CIGIJE, NINCS FSZ CIGIJE " És még annyi nekem van egy 2010-ben forgalombahelyezett 2007-es évjáratú SUZUKI SX4 GLX AC 1.5-öm az A-ból B-be el visz és még sose hagyott cserben, pedig már van benne 60 000 km 2.5 év alatt. És még egy régi HONDA CIVIC is van a tulajdonomban szintén 1.5-ös Novemberben lesz 22 éves tökéletes állapotban majd, hogy nem szalon állapotú semi extra nincs benne se el. ablak se klíma, se ABS.
Meg még annyi aki hiányolja a KIZASHI-ből a sok elektromos kütyüt sávtartó biszbaszt, távolságtartó valamit, meg a sok marhaságot amit bele raknak az EURÓPAI PRÉMIUMOKBA, MEG MINIKBE Én személyszerint azt ajánlom inkább tanúljanak meg az emberek autót vezetni és ne ezekre a marhaságokra hagyatkozzanak. Nem tudok elképzelni egy olyan autót amit nem kell vezetni az már nem is autó vezetés, meg, hogy az autó belefékez mert túl közel került az elötte levőhöz.
Ezeket a hülyeségeket a Németek találták ki mert itt rengeteg a kocc, meg a baleset mert már nics ember aki érezné az autót ezér jó ez a sok extra!!!

köszönöm: tvrtko!!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Melcsi írta: 2012 január 02., hétfő 12:02:17

Sziasztok!Nekem volt szerencsém vezetni EZT az autót,megnyertem egy hétvégére!Nem tudtam volna ennyire részletesen összefoglalni a jellemzését,de teljesen egyetértek vele.A tényleg hangos motorzajt,a megtormegtorpanást ha odalépsz neki...de ezek ellenére és a rengeteg pozitívum mellett.ÉLMÉNY volt vele autózni,amit ezúton is köszönök.És örülök,hogy ez"csak"egy suzuki,mert igen,ez a megbízhatóságot,kényelmet,és elegánsan egyszerű,könnyű vezethetőséget jelenti!Melinda

A válaszoláshoz belépés szükséges
Kata írta: 2011 július 27., szerda 16:33:58

Ezt a hozzászólást
a felhasználási feltételek megsértése miatt
Katona Mátyás szerkesztő törölte
2011. július 28. 13:52-kor .

vezír írta: 2011 július 21., csütörtök 18:26:24

Inkább akkor már Subaru!
Ez még mindig csak egy Fostos Suzuki maradt!
10 Milláért Nem normálisak. De 9 ért sem kéne!
Én már csak tudom!!!!!!!!!!!!!!!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Őrült max írta: 2011 március 20., vasárnap 21:01:23

Megnéztem.Gyönyörű.Az árán kicsit fent akadtam.Amerikában tavaly dobták piacra,3800-as erőforrással.10000 dollár az ára.De a sógoréknál és a Hollandoknál is lehet már venni.De nem ennyiért.1.6 GS/AC Lianám van.Nagyon meg vagyok elégedve vele.A Kizashi sem lesz rosszabb.

A válaszoláshoz belépés szükséges
ike írta: 2011 február 24., csütörtök 15:43:14

A hétvégén volt lehetőségem vezetni.
Csak sajnálni tudom, aki a nem tartja konkurensnek az Opellal, Passattal, Skodával (ez már vicc). Ezek fapados változatának akciós árait szembeállítani a Kizashi 9,2milliós árával enyhén szólva nevetséges.
A konkurens modelleknél a xenon, a szélvédőfűtés, az első-hátsó radar, a cvt váltó, a tempomat, elektromos ülésállítás (ülőlapdöntéssel és deréktámasszal), napfénytető, a kikapcsolható 4WD, automatikusan sötétedő belső tükör, automatikus fényszórókapcsolás, esőérzékelő ablaktörlő stb. mind külön extra, vagyis pluszköltség, ha egyáltanán elérhető.

Viszont, van néhány dolog, ami ezért az árért hiányzik belőle, de ez már a marketing része.
-A csomagtartó nyitható belülrő, míg a benzinsapkafedél nem.
-A tükrök elektromosan behajthatók, de csak külön gombnyomásra, nem automatikusan.
-Ezen a szinten nekem hiányzik a DVD-s/GPS-es fejegység, tolatókamerával.
-A hátsó középső ülés egy pupszli, nem tart semmit.

Mindazonáltal, elég meggyőző a motor dinamikája és a stabilitása. A német középkategória igenis konkurenciát kapott, nem is akármilyet. Míg ki nem próbálta a sok Suzuki-ellenlábas, ne alkosson vélemnyét róla. A japán minőség pedig nem lehet vita tárgya.

Az, hogy az USA-ban 3,5-5 millió között kapni, az csak a hazai adóknak köszönhető. Szerintem, itthon a kategóriájában jó árszinten van, csak a hazai mentalitással van baj, mármint, hogy ez "csak" egy Suzuki.
Szerintem, igenis méltó vetélytása a német autóknak... is!

A válaszoláshoz belépés szükséges
berkut írta: 2011 február 18., péntek 14:43:53

ahhoz képest ami a koncepcióban volt csak egy cséplőgép lett belőle nagyon leadták egyébként nem értem miért kell ájulni az automata váltóktól ( úgy általában) akinek nincs keze annak van rá szüksége meg a tasunkó amerikaiaknak

A válaszoláshoz belépés szükséges
Török Tamás írta: 2011 január 22., szombat 10:20:42

Ezt az autót sajnos nem nekünk tervezték.Ez van.És az ár máshol bizonyára jóval kedvezőbb,mint itt,regadó stb,megint csak sajnos.Pedig biztosan nem rossz autó ez.Csak nekünk furcsa a nagy Suzuki,más országokban voltak nagy autói,még ha csak rábiggyesztett emblémával is.De Magyarországon nem hiszem,hogy nagy sikere lesz,mert ennyi pénzért mindenki inkább német autót vesz,ami bizonyos tekintetben érthető is,hiszen nagyobb a presztizs,jobb az értékállóság,mint a Suzuki esetében.Ez nem jelenti azt,hogy a Suzuki rossz lenne,de szerintem biztosan így lesz.Itt mindenki úgy gondol a márkára,mint olcsó,megbízható átlagautó,ezen a szemléleten változtatni nem két nap.

A válaszoláshoz belépés szükséges
nick írta: 2011 január 21., péntek 22:09:27
Inaktív felhasználó írta: 5 éve

Kedves Nick! Az Opel hivatalos árlistája szerint ( http://www.opel.hu/content/dam/Opel/Europe/hungary/nscwebsite/hu/13_Tools/01_Pricelists/insignia.pdf ) az Opel Insignia OPC 4x4 2.8 V6 ára 12 793 000 forint. A Kizashiban ráadásul egy csomó felszereltség széria (napfénytető, elektromos mozgatású bőrülések, xenon stb) ami az Opelbe további 1 300 000, tehát már 14 milla felett járunk, és ehhez a motorhoz nincs automataváltó. Persze, nem kérdés, teljesítményét tekintve ez az Opel másik ligában játszik, és rengeteg innovatív részlete-kütyüje is hiányozhat a Suzukiból. Közelebb áll a Kizashihoz a 220 lovas 2,0 Turbo Insignia, az hasonló felszereltséggel megáll 10,5 millió körül, automatával VAGY összkerékkel, de a kettő együtt nem lehetséges. Éppen ez az automata-összkerék páros teszi más típusokkal nehezen összehasonlíthatóvá a Kizashit - nyilván nem véletlenül kínálja kizárólag pont ezt a változatot a Suzuki.


Előzmények megtekintése

Az én általam írt Insignia OPC ár egy márkakereskedés akciós ára volt, amit ma már nem találtam meg, mert levették (ha jól emlékszem 2010 év végi akció volt, vagy raktáron lévő modell). De nem is lényeges, mert ahogy én is érzékeltettem nagyon más a két kategória. Éppen ezért is csodálkozom a számomra megdöbbentő 10 milliós áron. Tényleg nem tudom elképzelni, hogy ki lesz a vásárlóközönség Magyarországon. Mint a cikkben is szerepel, a célközönség az USA, ezért is a 2,4-es benzines motor, amire nálunk nem nagyon van kereslet. Ráadásul 4x4-es amit szintén ritkán keresnek személyautó között. Ha meg igen, akkor ebben a kategóriában ott a Subaru, 10 millió környékén kapni 2,5-ös motorral.
Kiváncsi lennék egy alap 2 kerék hajtású Kizashi-ra, vagy esetleg egy dieselre. Egy Mazda 6 (hogy maradjunk a japánoknál) 1.8-as benzines alapára 4.999.900 Ft (jelenleg akcióval), ha egy hasonló paraméterekkel rendelkező Kizashi 4,5 millióról indulna, akkor lenne esélye. Igaz 4,5 millióért van Octavia, de biztos sokan vennék a Suzukit is. Kiváncsi vagyok lesz-e valamikor ilyen racionálisabb felszereltségű típus, a hazai pénztárcákhoz méretezve? Erről nincs valami info?

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zdXp1a2k=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zdXp1a2k=

Friss tesztek

Lexus RX 450h Luxury teszt

Nem csak jó, kellően divatos is – Lexus RX teszt Videó

Sosem volt rossz autó a Lexus RX, pláne nem a hibrid, de a legújabb kiadás már megjelenésével is letaglózó. Ez kell a népnek, nem csak a fejlett hajtáslánc.


Mazda MX-5 G-131 Revolution teszt

Az autó, ami az élményről szól: az alap MX-5 Videó

A Mazda bő negyed évszázada hódító roadstere a negyedik generációval kisebb, könnyebb és izmosabb elődjénél. Lehet, kérdés, hogy jobb?


Toyota Prius  1.8 Hybrid Executive teszt

A háromliteres autó? Toyota Prius IV teszt Videó

Felnitől függően 3-3,3 l/100 km fogyasztást ígér a Toyota Prius IV. Kipróbáltuk, tudja hozni, de talán nem is ez a legnagyobb erénye.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zdXp1a2k=

Hirdetés

SUZUKI tesztek

Suzuki Vitara 1.6 GL+ teszt

Teszten a Suzuki Vitara, amit venni is fognak Videó

Fronthajtással, alap közeli felszereltséggel teszteltük az új Suzuki Vitarát, mert legtöbben vélhetően így fogják választani. Slágergyanús.


Suzuki SX4 S-Cross 1.6L VVT teszt

Francba a turbómotorral! Suzuki SX4 S-Cross teszt

Szimpla fronthajtással és elvileg ósdi szívó benzinmotorral próbáltuk a Suzuki SX4 S-Crosst. És egy kicsit meglepődtünk.


Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD teszt

Üdvözlet az analóg korszakból - Suzuki SX4 S-Cross teszt

A Suzuki SX4 S-Cross bár jó autó, de ezért az árért sajnos van nála több jobb ajánlat is. Azok viszont kicsit sem Suzukik.


Suzuki Jimny 1.3 JLX AC 4WD teszt

A fene tudja, miért, de tetszik - Suzuki Jimny teszt

Kicsi, kényelmetlen, pattogós, zajos, régies. Mai mércével soványan felszerelt. Nem erős, nem olcsó, mégis kéne, de nagyon. A Suzuki Jimny egyszerűen imádnivaló.


Suzuki Splash 1.2 GS teszt

Medvebarna színű, nagy arcú kis Suzuki: teszten a Splash

Idén már negyedik évét tapossa, így nem meglepő, hogy megújult a Suzuki Splash. Régi-új motorjával vallattuk.


Még több SUZUKI teszt

Címlapon


Friss cikkek

Volvo S60 TC1 WTCC Art Car készült Goodwoodra

A svéd herceg készítette a Volvo Art Car dekort

15 órája – Sztori

A második WTCC Art Car is elkészült. A dekort a Polestar pilótája és a svéd trónörökös készítette a Goodwood Sebesség Fesztivál versenyére.


A zsír új Aventador mindkét oldalát lezúzta a kínai sofőr

Szemetest zúzott a Lambójával

2 napja – Sztori

Hiába a pénz, ha ész nem társul hozzá - mondhatnánk. És ebben az esetben ez tényleg találó: a kézi szemeteskocsi és a Nissan közé szorult Lambó tulaja rosszkor emberkedett.


Peugeot 2008 facelift hazai bemutató és menetpróba

Plázacica - Vezettük a megújult Peugeot 2008-at

2 napja – Újdonság

Megérkezett a Peugeot 2008 frissített kiadása. Ránéztünk, hogy mutat az új orral, kipróbáltuk dízelként és benzinesként is.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

SUZUKI VITARA 1.6 GL Plusz (Automata) FEHÉR/FEKETE/NARANCS-FEKETE

SUZUKI VITARA 1.6 GL P...

Ár: 4.510.000 Ft

Évjárat: 2016 / 6

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

SUZUKI SWIFT 1.0 GL MEGKIMÉT ÁLLAPOT!

SUZUKI SWIFT 1.0 GL ME...

Ár: 418.000 Ft

Évjárat: 2001 / 3

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

SUZUKI WAGON R+ 1.3 GLX (5 személyes ) Cool

SUZUKI WAGON R+ 1.3 GL...

Ár: 579.000 Ft

Évjárat: 2002 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!