A mai napig ez a legmókásabb villanyautó – a Tesla Roadster
Tesla Roadster, 2009 - használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Tesla Roadster már egy darabka történelem, tartja is az árát rendesen. Egy rövid körre mégis sikerült megkaparintani egyet. Különleges élmény volt!
Nem egész 5 éven keresztül, mindössze 2500 példányban készült a Tesla első modellje, a Roadster, ami gyakorlatilag egy módosított Lotus Elise karosszériába épített villanyautó. Nem mellesleg kompromisszummentes dinamikával és hatótávval
A világ kicsi, a hasonlóan őrült emberek pedig előbb-utóbb találkoznak. Karaszi Zsigmonddal úgy 10 évvel ezelőtt futottam össze. Egy veterán Mercedes SL fotózása kapcsán jártam éppen Környebányán, ahol épp az ő V12-es motorossá átépített Jaguar E-Type-ja is készült. Elvileg készen is volt, fel is ajánlotta egy próbakörre, arra pedig igazából emlékezni se merek, hogy ki alatt ment szét a differenciálmű, a lényeg, hogy folyt az olaj dögivel, az autót pedig tolni kellett, akkor és azt nem fotóztam meg. Zsigának van még néhány érdekes autója, tudtam is, hogy tavaly újított egy Tesla Roadstert is, viszont ő írt rám akkor, amikor rendszámot kapott a Peugeot iOnunk, hogy hívjam fel. Neki már rég nem volt meg az én számom, én viszont azonnal tárcsáztam, megbeszéltük, hogy villanyautózni jó, aztán június utolsó hetében sikerült végre személyesen is találkoznunk. A sors fintora vagy az én pofátlanságom, de Zsiga az iOnt még mindig nem vezethette, azt ugyanis én is csak ritkán kaparintom meg feleségemtől, én viszont végre kipróbálhattam a Tesla első modelljét, Zsiga Roadsterét.[BANNER type="1"]
Hátul LED-esek a lámpák, a Roadster igazából egy targa, vászontetővel
Olcsó anyagok és passzentos helykínálat a vaskos küszöbökön keresztül, körülményesen megközelíthető utastérben
Nini, a bajuszkapcsolók az indítókapcsolóhoz hasonlóan az Opel Astra F-ből valók, a menetirány-választó azonban teljesen egyedi, és még egy érintőképernyőt is ad a Tesla
Jellegzetesen amerikaiak a bőrbe húzott, amúgy semmi extra, egybefejtámlás ülések
A vászontető lebontása gyakorlattal egyperces művelet, de meg kell állni hozzá, hiszen a csomagtérbe tudjuk csak berakni
Szédületesen megy, kezdetben csak annyit mondott róla a Tesla, hogy nem egész 4 másodperc a 100 km/órára gyorsulása, ez alig a föld felett, nyújtott lábbal ülve, pláne motorhang nélkül különleges élmény
A Tesla Roadster minden nyűgjével együtt is élményautó, olyan ami motorhang nélkül, de a vezetés színtiszta élményét adja.
Vigyázni kell rá, mert mindössze 2500 példányban készült, ez az első 1000 darab egyike, hiszen 2009-es, az ezredeik példány pedig 2010 januárjában gördült le. Eredetileg 84 ezer eurós alapárral kínálták, de a használtak ára sem igen megy 50 ezer euró alá. Ez egyébként egy több mint 70 ezer kilométert futott, néhány apró sebből vérző (van egy-két hibaüzenet, szakadt az utasülésen a bőrkárpit) példány. De biztosan egy szenzációs élményautó, amivel emissziómentessége miatt nem bűn élvezkedni. Igaz, a villanyautó itt is villanyautó: megváltoztatja, takarékosságra neveli a sofőrt. És közben még élményt is ad. Szenzációs. Zsigának pedig jövök egy iOn próbakörrel, ami csaknem 50 centivel rövidebb, négyszemélyes, nagyobb csomagteret és sokkal jobb beszállási kényelmet ad, valamint sokkalta könnyebben is parkolható. Igaz, vezetési élményből egy pöttyet kevesebbet ad.A némán sprintelő, ésszel hajtva akár 300 kilométeres hatótávot adó Roadster minden ügyetlenségével együtt is különleges élményt és egyben rangot is adó, ma már történelmi darab




























































Jól tette a Tesla, hogy anno az első modelljével rögtön az élményautó-kategóriát célozta meg és kijött egy roadsterrel – ezzel alaposan fel is figyelt rájuk a világ, és még egy hatalmas plusz pont amiatt, mert a Lotus egyik modelljét használták fel alapként. Ha valakik, akkor ők nagyon érzik ezt a műfajt. Ügyes kis autó, méltó helye lesz a legendák között.