Jó munkához idő kell. Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Jobb a kisebb, mint a nagyobb? Honda CR-V 1.6-os dízelmotorral
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Honda nem az a kapkodós fajta, mindenesetre második modelljében is bemutatta új, 1,6 literes dízelmotorját. A CR-V szabadidő-autó ezzel együtt a 4x4-től is megszabadult.
Külsőleg most nem változott a CR-V, de ahogy úton-útfélen látni: kedvelt ez a forma, egész sok fut belőle határon persze inkább túl, mint innen
Nem látszik, de az 1.6-os dízel hátul már nem hajthat, cserébe könnyebb és takarékosabb a 2.2 i-DTEC-nél
Az első földi álom. 2014-től amúgy magánrepülőket is forgalmaz az elég sok lábon álló Honda
| Hosszúság (mm) | 4570 |
| Szélesség (mm) | 1820 |
| Magasság (mm) | 1685 |
| Tengelytáv (mm) | 2630 |
| Csomagtartó (l) | 589-1669* |
* mankókerékkel; teljes értékű pótkerékkel 1648 l
No de térjünk rá a szigorúan fronthajtású 1.6-os dízelre, amely lóerőből 120-at, Newtonméterből meg kerek 300-at ad (ugyanúgy 2000-es fordulaton). Százra gyorsulásban 1,5 mp a hátránya (9,7 kontra 11,2 mp), végsebességben 8 km/ó (192 vs 180 km/ó) - semmi szégyenkeznivalója nincs, jók ezek az értékek. S ami még jobb, az az 5,8-asnál sokkal alacsonyabb, gyárilag 4,5 l/100 km-es étvágy (stop-start rendszerrel és dettó 6 fokozatú manuális váltóval), amit ugyan megközelíteni sem bírtunk, de nem is ez volt a célunk. Hanem az, hogy megbizonyosodjunk az autó agilitásáról és könnyebb vezethetőségéről.
Helyből mindkét sorban és minden irányban sok van. Elöl kifejezetten kényelmesek az ülések, hátul a nem rossz, de lehetne jobb kategória. A baj ott az, hogy a fejtámla egyáltalán nem támasztja a fejet, mert túl messze van. A ki/beszállás kényelmes, az alcantara kárpit talán még a bőrnél is finomabb
Ezen nincs mit magyarázni: óriási. A hátsó ülések egy mozdulattal síkpadlósan omlanak össze, a hátfal nyitása elektromos is lehet
| Motor | dízel |
| Hengerűrtartalom (cm3) | 1596 |
| Hengerek/szelepek száma | 4/16 |
| Váltófajta/-fokozat | manuális/6 |
| Teljesítmény [LE (1/min] | 120 (4000) |
| Nyomaték [Nm (1/min)] | 300 (2000) |
| Végsebesség (km/h) | 182 |
| Gyorsulás (0-100 km/h, s) | 11,2 |
| Fogyasztás − város/országút/vegyes (l/100 km) | 4,8/4,3/4,5 |
| CO2-kibocsátás (g/km) | 119-124 |
| Saját tömeg (kg) | 1541-1600 |
Szóval a dízelmotorok fejlesztésében úttörőnek épp nem mondható (ellenben ezer mással foglalkozó), a vetélytársak lépéseire szép lassan reagáló Honda ekképp állt a dologhoz, így érte el a nem kevés piacon adókedvezményt biztosító 120 g/km alatti CO2-kibocsátást.
A két középső képernyőt szokni kell, de aztán minden rendben
A teleszkópos nyitás-zárás azért elegánsabb lenne, bár elvileg nagyon nincs miért nyitogatni a géptetőt
Lehalkítja a klímát, s így segít takarékoskodni
A Honda 6 fokozatú kézi váltója továbbra is az egyik, ha nem a legjobb szerkezet
Igen, ott az orrban az új dízelmotor, amivel a Honda (nem) kicsit későn jött, de megérte rá várni, hiszen jól sikerült, erős, kulturált darab
Az "életben" mindez úgy fest, hogy az 1.6-os dízelt könnyű vezetni, a motor ereje és rugalmassága abszolút elég, kormányzása csöppet szintetikus, de szabadidő-autós mércével jó. Tempós kanyarban a szokásos enyhe alulkormányzottsággal fordul, 18 (sőt, akár 19) colos felnit azonban csak az kérjen, akinek a rugózási komfortnál sokkal fontosabb a megjelenés. Amennyiben rámennénk a spórolásra, feltétlen rá kell nyomni az ECON gombra: a légkondicionáló "elcsendesedik", s ezáltal is csökken a motor terhelése és fogyasztása. A széria stop-start (hondául idle Stop) automatikus motorleállítási rendszer használatával kilométerenként 5 grammal csökkenhet a CO2-kibocsátás (így jöhet ki a 119 g/km-os érték) - a rendszer gyors és finom. Az ECO Assist vezetéstámogató rendszer a sebességmérő megvilágításával tájékoztatja a sofőrt arról, hogy vezetési stílusa miként befolyásolja a fogyasztást - hirtelen gyorsításnál és lassításnál, illetve alapjáraton a műszerfal háttérvilágítása fehér, takarékos használatnál zöld. Ha a vezető csak kevéssel lépi túl a fogyasztás szempontjából ideális gázpedálállást, a sebességmérő sárgába fordul.
A széria stop-start gyors, a Honda-víz meg szénsavmentes volt
Az ősz folyamán a magyar kereskedésekbe is befut, s valószínűleg így, ezzel a kisméretű dízellel és fronthajtással lesz a legnépszerűbb
Mi lesz a következő lépés? A turbós benzinmotor, amit 2015-re várhatunk (mondjuk a Type-R Civicben debütálva). Abban az évben tér vissza Honda az F1-be, mint motorszállító (1.6 Turbo V6), aztán ugye a WTCC-ben is 1,6 literes, 4 hengeres turbómotorokkal mennek Micheliszék, azaz sportos támogatása is bőven lesz a terjeszkedésnek.
Addig is a CR-V dömpert szerintünk így, ezzel az új hajtáslánccal lesz érdemes választani. Az 5 csillagos töréstesztű típus további erényei pedig már ismertek: tágas, kényelmes utastér és óriási, könnyen bővíthető csomagartó gazdag alapfelszereltséggel, jó pénzért meg olyan aktív biztonsági extrákkal, mint adaptív tempomat, ütközést mérséklő rendszer vagy sávtartó elektronika. Már "csak" versenyképes ár kell, mert gyilkos konkurenciaharc van és modelldömping, ahova tehát még egyszer: a Honda szeptemberben dobja be új csaliját. Pár évet tán késve, ám a jó munkához ugye mindig idő kell.








































