Használt kis szedán, nagy csomagtér olcsón
Piaci körkép: használt négyajtósok legfeljebb 1,5 millióért
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A klasszikus szedánformára esküszik? Maximum 1,5 millió forintot szán autóvásárlásra? Piaci körképünk megmutatja, mely modellek mit, mekkora puttonyt kínálnak átlagáron.
Hogy miért vesz valaki, miért vesznek sokan még manapság is szedánokat, például SEAT Córdobát? Nyilván, mert a hagyományos négyajtós forma jön be - bár néha ragasztott puttonnyal, nem valami harmonikusan
Ember meg nem mondja, miért, de úgy alakult, hogy mifelénk még ma is sokan szerelmesek a klasszikus négyajtós karosszériájú autókba, az öblös, ugyanakkor szűk nyílású, mély, lapos, a kombikhoz képest messze nem praktikus csomagteret adó szedánokba. Nem a közép- vagy felsőkategóriás limuzinokról van szó, nem is az amerikás tepsikről, hanem olyan kicsi vagy legfeljebb alsó-közepes lépcsős hátúakról, amelyek például Nyugat-Európában már rég kimentek a divatból. Nos, miután konstatáltuk, hogy megannyi új modell érkezik a szegmensükbe, körképünkben most azzal foglalkozunk, átlagáron mit kínál a használtpiac.
Rákfenéi a klasszik négyajtós karosszériaformának: öblös, átlagosan 400, néha már irdatlan, 500 liter feletti a raktér, azonban szűk a nyílás, magas perem nehezíti a pakolást, sokszor nem is, vagy csak egyben dönthető a hátsó üléssor támlája
Némi ráhagyással hát legfeljebb 1,5 millió forintig kutattunk 10 évesnél nem idősebb, érvényes magyar papírokkal és minimum 6 hónapig még műszaki vizsgával is bíró szedánokat órájukban maximum 150 ezer kilométerrel - a Használtautó.hu[/url] keresőjét még a következők szerint paraméterezve: fényképes hirdetés, normál állapot, ár 1 és 1,7 millió Ft között, évjárat ugye 2002-től, s klíma. Az olyasmiket lenyesegetve, mint Audi és társai - kizárólag a polgári, lehetőleg olcsón fenntartható tömegtípusokra koncentrálva. [BANNER type="1"]
A kritériumoknak megfelelő szedánok legfeljebb 1,5 millió forint környékén
| Modell | Motor | Évjárat | Futott km | Átlagár (Ft) |
| Chevrolet Aveo | 1.2, 1.4 | 2006-2009 | 32 000-111 000 | 1 260 000 |
| Chevrolet Lacetti | 1.4, 1.6, 1.8 | 2005-2009 | 19 000-118 000 | 1 290 000 |
| Dacia Logan | 1.5 dCi | 2006 | 78 000 | 1 179 000 |
| Daewoo Nubira | 1.4 | 2004 | 60 000 | 1 000 000 |
| Fiat Albea[/url] | 1.4 | 2007 | 86 000 | 1 099 000 |
| Fiat Linea | 1.4; 1.3 Mjet | 2007-2009 | 23 000-121 000 | 1 595 000 |
| Ford Focus | 1.4, 1.6; 1.6 TDCi, 1.8 TDCi |
2003-2008 | 50 000-150 000 | 1 419 000 |
| Honda Civic | 1.4, 1.6 | 2002-2005 | 68 000-144 000 | 1 315 000 |
| Honda City | 1.4 | 2006-2007 | 75 000-148 000 | 1 481 000 |
| Hyundai Accent | 1.4; 1.5 CRDi | 2006-2009 | 22 000-106 000 | 1 422 000 |
| Kia Rio | 1.4; 1.5 CRDi | 2006-2007 | 66 000-148 000 | 1 312 000 |
| Mazda3 | 1.6 CD | 2004-2005 | 119 000-148 000 | 1 570 000 |
| Mitsubishi Lancer | 1.6, 2.0 | 2004-2006 | 41 000-123 000 | 1 480 000 |
| Nissan Almera | 1.5; 1.5 dCi | 2002-2007 | 41 000-140 000 | 1 241 000 |
| Nissan Tiida | 1.6 | 2007 | 80 000 | 1 699 000 |
| Opel Astra | 1.2, 1.4, 1.6 | 2003-2008 | 65 000-145 000 | 1 225 000 |
| Peugeot 206 | 1.4 | 2008 | 41 000-93 000 | 1 575 000 |
| Renault Mégane | 1.4, 1.6, 2.0; 1.5 dCi, 1.9 dCi |
2003-2008 | 54 000-149 000 | 1 327 000 |
| Renault Thalia | 1.2, 1.4; 1.5 dCi | 2005-2007 | 35 000-88 000 | 1 113 000 |
| SEAT Córdoba | 1.2, 1.4; 1.4 PD TDI, 1.9 PD TDI |
2003-2008 | 22 000-142 000 | 1 305 000 |
| Skoda Fabia | 1.2, 1.4; 1.4 PD TDI | 2004-2007 | 35 000-115 000 | 1 267 000 |
| Suzuki Liana | 1.6 | 2005 | 61 000-97 000 | 1 192 000 |
| Suzuki SX4 | 1.6 | 2007 | 77 000 | 1 690 000 |
| Toyota Corolla | 1.4, 1.6; 1.4 D-4D | 2003-2006 | 68 000-149 000 | 1 454 000 |
| VW Bora | 1.4, 1.6, 2.0; 1.9 PD TDI |
2002-2005 | 76 000-148 000 | 1 328 000 |
A keresési kritériumoknak megfelelően Renault Mégane-ból van a legtöbb
Kakukktojás középen, már ami a csomagtartót illeti: a faék egyszerűségű Logan és az egész csinos és tágas, gazdagon felszerelhető Linea 500, az Aveo "csak" 400 literes poggyászteret ad, persze kiscsaládosoknak ez is bőven elég lehet, ha már a szedánformára szavaztak
Noha nem kevés modell vehető meg szerény fogyasztású gázolajosként, sokan érthetően nem bíznak a hibák előfordultával magas szervizszámlákkal "kecsegtető" dízelekben - jó hír számukra, hogy megannyi kis szedánt hirdetnek benzin/gáz üzemmel. Különlegesség még a mezőnyben és az árkategóriában, hogy Honda Civic például hibridként is kapható (a csomagtér mondjuk ennek bőven kárát látja). Szürke eminenciásokat dögivel sorol a piac, mint Ford Focus, Opel Astra (G), Skoda Fabia, minimálbüdzséből még a Renault Thalia is jó vétel lehet.
A Corolla és a Bora is a drágábbak közé tartozik, mármint korukhoz képest. A Fabia minden szempontból, minőségileg is beválhat a lépcsős hátúak kedvelőinél












A Peugeot 206-os tökéletesen mutatja, hogy el lehet cseszni egy alapvetően szép és harmonikus formát a „szedánosítással”…