Használt kis szedán, nagy csomagtér olcsón

Piaci körkép: használt négyajtósok legfeljebb 1,5 millióért

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A klasszikus szedánformára esküszik? Maximum 1,5 millió forintot szán autóvásárlásra? Piaci körképünk megmutatja, mely modellek mit, mekkora puttonyt kínálnak átlagáron.


Ember meg nem mondja, miért, de úgy alakult, hogy mifelénk még ma is sokan szerelmesek a klasszikus négyajtós karosszériájú autókba, az öblös, ugyanakkor szűk nyílású, mély, lapos, a kombikhoz képest messze nem praktikus csomagteret adó szedánokba. Nem a közép- vagy felsőkategóriás limuzinokról van szó, nem is az amerikás tepsikről, hanem olyan kicsi vagy legfeljebb alsó-közepes lépcsős hátúakról, amelyek például Nyugat-Európában már rég kimentek a divatból. Nos, miután konstatáltuk, hogy megannyi új modell érkezik a szegmensükbe, körképünkben most azzal foglalkozunk, átlagáron mit kínál a használtpiac.
Némi ráhagyással hát legfeljebb 1,5 millió forintig kutattunk 10 évesnél nem idősebb, érvényes magyar papírokkal és minimum 6 hónapig még műszaki vizsgával is bíró szedánokat órájukban maximum 150 ezer kilométerrel - a Használtautó.hu[/url] keresőjét még a következők szerint paraméterezve: fényképes hirdetés, normál állapot, ár 1 és 1,7 millió Ft között, évjárat ugye 2002-től, s klíma. Az olyasmiket lenyesegetve, mint Audi és társai - kizárólag a polgári, lehetőleg olcsón fenntartható tömegtípusokra koncentrálva.
Hirdetés

A kritériumoknak megfelelő szedánok legfeljebb 1,5 millió forint környékén
Modell Motor Évjárat Futott km Átlagár (Ft)
Chevrolet Aveo 1.2, 1.4 2006-2009 32 000-111 000 1 260 000
Chevrolet Lacetti 1.4, 1.6, 1.8 2005-2009 19 000-118 000 1 290 000
Dacia Logan 1.5 dCi 2006 78 000 1 179 000
Daewoo Nubira 1.4 2004 60 000 1 000 000
Fiat Albea[/url] 1.4 2007 86 000 1 099 000
Fiat Linea 1.4; 1.3 Mjet 2007-2009 23 000-121 000 1 595 000
Ford Focus 1.4, 1.6; 1.6 TDCi,
1.8 TDCi
2003-2008 50 000-150 000 1 419 000
Honda Civic 1.4, 1.6 2002-2005 68 000-144 000 1 315 000
Honda City 1.4 2006-2007 75 000-148 000 1 481 000
Hyundai Accent 1.4; 1.5 CRDi 2006-2009 22 000-106 000 1 422 000
Kia Rio 1.4; 1.5 CRDi 2006-2007 66 000-148 000 1 312 000
Mazda3 1.6 CD 2004-2005 119 000-148 000 1 570 000
Mitsubishi Lancer 1.6, 2.0 2004-2006 41 000-123 000 1 480 000
Nissan Almera 1.5; 1.5 dCi 2002-2007 41 000-140 000 1 241 000
Nissan Tiida 1.6 2007 80 000 1 699 000
Opel Astra 1.2, 1.4, 1.6 2003-2008 65 000-145 000 1 225 000
Peugeot 206 1.4 2008 41 000-93 000 1 575 000
Renault Mégane 1.4, 1.6, 2.0; 1.5 dCi,
1.9 dCi
2003-2008 54 000-149 000 1 327 000
Renault Thalia 1.2, 1.4; 1.5 dCi 2005-2007 35 000-88 000 1 113 000
SEAT Córdoba 1.2, 1.4; 1.4 PD TDI,
1.9 PD TDI
2003-2008 22 000-142 000 1 305 000
Skoda Fabia 1.2, 1.4; 1.4 PD TDI 2004-2007 35 000-115 000 1 267 000
Suzuki Liana 1.6 2005 61 000-97 000 1 192 000
Suzuki SX4 1.6 2007 77 000 1 690 000
Toyota Corolla 1.4, 1.6; 1.4 D-4D 2003-2006 68 000-149 000 1 454 000
VW Bora 1.4, 1.6, 2.0;
1.9 PD TDI
2002-2005 76 000-148 000 1 328 000

A legnagyobb választék ilyen beállítási kritériumokkal Renault Mégane-ból van, majd - kissé meglepő módon - SEAT Córdobából. Olyan típusokból, mint Dacia Logan, Daewoo Nubira, Fiat Albea, Honda City, Nissan Tiida, Suzuki Liana vagy SX4 csupán egyet-egyet találtunk, utóbbiak esetében bezzeg a Liana összkerékhajtást, az SX4 automata váltót kínál. Az egyke Logant dízelmotorral láttuk, a City és a Tiida jellemzően drágábban megy. Ami a Nubirát illeti, akkor már érdemes Daewoo helyett csokornyakkendős Chevrolet-t választani Aveóként vagy valamivel tágasabb Lacettiként, ahogy az Albea helyett is sokkal modernebb és jobb a Linea.
Noha nem kevés modell vehető meg szerény fogyasztású gázolajosként, sokan érthetően nem bíznak a hibák előfordultával magas szervizszámlákkal "kecsegtető" dízelekben - jó hír számukra, hogy megannyi kis szedánt hirdetnek benzin/gáz üzemmel. Különlegesség még a mezőnyben és az árkategóriában, hogy Honda Civic például hibridként is kapható (a csomagtér mondjuk ennek bőven kárát látja). Szürke eminenciásokat dögivel sorol a piac, mint Ford Focus, Opel Astra (G), Skoda Fabia, minimálbüdzséből még a Renault Thalia is jó vétel lehet. Futja a keretből, de Toyota Corollát vagy Volkswagen Borát (tehát nem Jettát) csak korosabbat kapni 1,5 millió forint környékén - mi feltétlen minél fiatalabb, keveset futott, egygazdás, vezetett szervizkönyves, leinformálható előéletű, sérülésmentes, megkímélt és más modellekben gondolkodnánk, ha valamiért szedánt szeretnénk. De nem szeretnénk, mert ha már fókuszban a csomagtér mérete, akkor a kombi a nyerő, sőt egy mezei ötajtós is tud elég nagy és praktikus lenni, hogy az egyterűekről ne is beszéljünk. Egy autó akkor is, mindenképp legyen négyajtós? Nem gond, jön az utánpótlás ezerrel.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?